Pojalla on add. Mun sisko sanoi alusta asti, että sillä on jotain, mutta en uskonut. Se on aina ollut erittäin helppo ja rauhallinen ja kiltti. Sisko kiinnitti huomiota siihen, ettei poikaan saanut aina kontaktia ja että hän oli omissa maailmoissaan. Silloin oli myös toinen vaikuttava tekijä, tilapäinen kuulon alenema, jonka piikkiin pistin aika paljon.
Toisaalta poika on älyttömän taitava, rakentelee omatoimisesti kaikkea vaikka pahvista, suunnittelee itse ja teklee siis mun mielestä hienoja juttuja ikäisekseen. Siitä olenkin päätellyt, että jotain on vialla, kun ei koulu suju kumminkaan.
Kaikki ohjeet pitää toistaa moneen kertaan ja poika itsekin nykyisin toistaa ääneen hänelle annetut ohjeet. Hän on tosi käytännöllinen, jonka takia epäilin aluksi, että mikään voisi muka olla vialla. On aina osannut mennä kouluun omatoimisesti.
Lyhytmuisti sillä on onnettoman huono, osaksi, kun ei kuuntele, mitä puhutaan. Senkin ajattelin vaan olevan ominaisuus minulta perittynä. Pojalla on diagnoosi ja lääkitys, joka on ollut iso apu. Epäilen itselläni samaa.