Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missä palstan tunnetuimmat abortinvastustajat ovat?! Toinen näkökulma ei suostu vastaamaan ollenkaan vaikka kolmessa eri ketjussa olen kysynyt. Samoin kaksi muuta mustaa nikkiä muistan, joilta olen kysynyt, mutta vastausta ei heru. MIKSI?
Anenkefalia diagnoosi on aika selkeä, jopa itse näin ultrassa, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Kun puolet päästä puuttuu niin on vaikea enää vedota "epävarmaan" diagnoosiin. Siitä ei voi parantua, siihen ei ole mitään hoitoa. Kun vahinko on käynyt, se on käynyt. Onneksi lääkäri varoitti minua googlettamasta aihetta ennen päätöstäni, sillä olisin varmaan oksentanut jos olisin nuo kuvat nähnyt ennen aborttia. Ja pyörtynyt. Ja ehkä tappanut itseni.
Oliko sinun lapsellasi siis tuo tilanne? Olen syvästi pahoillani puolestanne, eikä minulla luonnollisesti ole mitään sanottavaa lohdutukseksi. Olisin toiminut ilman muuta samoin tilanteessasi. Viaton lapsesi on nyt Jumalan luona. (sivuuta tämä kommentti jos, et itse ajattele näin). Halusin vain sanoa jotain. Toivottavasti olet saanut jotain (keskusteluapua?) tuosta asiasta yli pääsemiseen (tai sen asian kanssa elämiseen). Olen itsekin kokenut erään rankan elämäntilanteen (erilaisen kuin sinulla kylläkin) ja toivon sinulle vain oikein paljon voimia elämään.
Kyllä, oli.
Olen saanut keskusteluapua, mutta en varmaan riittävästi. Tämä netin mahtava maailma on joskus erittäin huono asia... :'( Nuo kuvat saivat minut järkyttymään niin pahasti, etten oikein ole toipunut vaikka keskeytyksestä on jo monta, monta vuotta ja olen sen jälkeen saanut kaksi tervettä lasta.
Minusta tuntuu, että kehoni petti minut, että kannoin sisälläni hirviötä. Pelkäsin aivan mahdottomasti seuraavissa raskauksissa, söin raskausvitamiineja ja vielä hieman ylimääräistä vitamiinilisää. Tiesin päässäni, että kyseessä on erittäin, erittäin harvinainen epämuodostuma, mutta tunnetasollahan se ei aina auta ollenkaan, että "tietää" jotakin.
Sen lisäksi, että anenkefalia on harvinaista, on se vieläkin onneksi harvenemaan päin paremman ravinnon ja tiedon lisääntymisen myötä.