Abortin vastustajat!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vastustan:
Alkuperäinen kirjoittaja hulina2:
Ehdottomasti abortoisin, jopa vähemmästäkin vammasta. Minusta ei ole vammaisen lapsen vanhemmaksi, vaikka olisikin elinkelpoinen. Ensimmäisessä raskaudessani lapsella todettiin downin syndrooma ja päädyin aborttiin. Jos siis vamma olisi todettavissa ennen syntymää abortoisin. Tuossa tilanteessa varsinkin se olisi ainoa järkevä ratkaisu.

No eikö tässä tapauksessa tulisi vaikkapa sijoitusperhe varteenotettavaksi vaihtoehdoksi? Eihän sitä vammaista lasta ole pakko pitää.

Minun suvussa yksi perhe luovutti vammaisen lapsensa laitoshoitoon, en kyllä tajua miksi. :'(

No, ehkä olen vaan liian herkkis tähän maailmaan.

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, että synnyttäisin lapsen ja antaisin sijoitusperheeseen. Minä halusin oman terveen lapsen itselleni ja kun hän oli vammainen, tein ratkaisuni. En ole mikään synnytyskone, tuskin kovinkaan moni lähtisi huvikseen synnyttämään vammaista lasta, jos tietää ettei itsestä sen vanhemmaksi olisi kuitenkaan. Hienoja ajatuksia, mutta käytännössä vähän eri juttuja. Ehkä tuokin riippuu elämänkatsomuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja hulina2:
Ehdottomasti abortoisin, jopa vähemmästäkin vammasta. Minusta ei ole vammaisen lapsen vanhemmaksi, vaikka olisikin elinkelpoinen. Ensimmäisessä raskaudessani lapsella todettiin downin syndrooma ja päädyin aborttiin. Jos siis vamma olisi todettavissa ennen syntymää abortoisin. Tuossa tilanteessa varsinkin se olisi ainoa järkevä ratkaisu.

No eikö tässä tapauksessa tulisi vaikkapa sijoitusperhe varteenotettavaksi vaihtoehdoksi? Eihän sitä vammaista lasta ole pakko pitää.

Minun suvussa yksi perhe luovutti vammaisen lapsensa laitoshoitoon, en kyllä tajua miksi. :'(

No, ehkä olen vaan liian herkkis tähän maailmaan.

Oletko ajatellut että sille vammaiselle lapselle ei välttämättä löydy sijoitusperhettä? Vammaisen lapsen hoito kun voi olla hyvinkin hankalaa. Siihen vaikuttaa hyvinkin paljon vamman laatu.
Moni vammainen päätyy laitokseen koska vanhemmilla ei vaan ole resursseja hoitaa sitä kenties hyvinkin vaikeasti vammaista lasta.
Itse itken joka päivä koittaessani saada aikaan päätöstä onko minusta vammaisen lapsen äidiksi. Sen tiedän että minusta ei ole lasta synnyttämään ja hylkäämään laitokseen tai sijaiskotiin. Mutta entäs jos lapsen vamma sen vaatii?
Joten älä tule tänne lässyttämään olevasi herkkis ja tyrkyttämään muille omia ajatusmallejasi "synnytä lapsi ja anna se pois".

Meille oli myös tulossa elinkelvoton lapsi. Hänellä ei ollut lainkaan munuaisia. Tieto tästä tuli vasta rv 22. Päätimme miehemme kanssa jatkaa raskautta, koska tuossa vaiheessa raskaudenkeskeytys ei sopinut enää ajatusmaailmaani. Oli järkyttävää, miten kovaa painostus sairaalassa kuitenkin oli. Minulle hän oli jo psyykkisesti syntynyt, liikkui ja eli mukanani. Halusin viedä raskauden luonnonmukaisesti loppuun asti ja olisin kaivannut siihen kovasti tukea, jota ei valitettavasti ollut saatavilla. Meillä kyse on perinnöllisestä mahdollisuudesta saada myös uudestaan samankaltainen vauva. Myöhemmissä raskauksissa olemme saaneet tiedon vauvan sairaudesta jo rv 14 mennessä ja mikäli vielä olisi ollut tulossa sairas lapsi, olisimme päätyneet aborttiin, jos tieto olisi tullut aiemmin. Kun olen ollut myöhemmin raskaana olen usein ajatellut, että on täysin luonnotonta keskeyttää raskaus joskus 20 rv tienoilla tai sen jälkeen. Syntykööt mikä hirviö tahansa. En todennäköisesti sellaiseen olisi pystynyt. Luonto hoitaa asiansa eikä aina ole tarkoituksenmukaista sitä lähteä ohjailemaan. Millä rv sinun lapsesi todettiin?

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Voisiko joku nyt oikeasti vastata tähän, olen useiden VUOSIEN ajan yrittänyt kysellä monelta hc proliferilta...

Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?

Tässä muutama kuva havainnollistamaan tilaa jos ette tiedä, mistä on kyse:

http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&um=1&sa=1&q=anencephaly&btnG=Haku&aq=f&oq=&start=0

T. Itse siinä tilanteessa ollut

"Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?"

Miksi sinun pitää sitä vuosien ajan muilta kysellä? Olet ratkaisusi tehnyt vai kaduttaako se sinua?mitä se vaikuttaa, jos joku toinen ei tekisi samaa ratkaisua. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Meille ei kukaan suomessa sanonut, että lapsen voisi ihan synnyttääkin. Löysin netistä amerikkalaisen keskustelulistan, jossa oli tällaisen lapsen synnyttäneitä vanhempia, tuossakin linkissä muutama kuva ihan tavallisista ihmisistä. Joskus syntyy elinkelvottomia, vammaisia tai sairaita lapsia. Luonto on sellainen. Joku synnyttää sellaisen, joku ei. Meille tuli onneksi keskenmeno eli luonto päätti niin.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Voisiko joku nyt oikeasti vastata tähän, olen useiden VUOSIEN ajan yrittänyt kysellä monelta hc proliferilta...

Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?

Tässä muutama kuva havainnollistamaan tilaa jos ette tiedä, mistä on kyse:

http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&um=1&sa=1&q=anencephaly&btnG=Haku&aq=f&oq=&start=0

T. Itse siinä tilanteessa ollut

"Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?"

Miksi sinun pitää sitä vuosien ajan muilta kysellä? Olet ratkaisusi tehnyt vai kaduttaako se sinua?mitä se vaikuttaa, jos joku toinen ei tekisi samaa ratkaisua. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Meille ei kukaan suomessa sanonut, että lapsen voisi ihan synnyttääkin. Löysin netistä amerikkalaisen keskustelulistan, jossa oli tällaisen lapsen synnyttäneitä vanhempia, tuossakin linkissä muutama kuva ihan tavallisista ihmisistä. Joskus syntyy elinkelvottomia, vammaisia tai sairaita lapsia. Luonto on sellainen. Joku synnyttää sellaisen, joku ei. Meille tuli onneksi keskenmeno eli luonto päätti niin.

Olen ratkaisuni tehnyt, mutta en ole päässyt asian yli 100%. En missään nimessä olisi halunnut antaa raskauden edetä loppuun asti, mutta silti tuntuu pahalta kuunnella sellaisia "murhasit oman lapsesi" kommentteja. Minäkin vastustan abortteja ehkäisykeinona, eivätkä lapset ole minulle ollu mikään itsestäänselvyys. Tuntuu pahalta ajatella, että joku voisi pitää minua murhaajana sen takia, etten halunnut synnyttää anenkefalista lasta.

Joku kysyi löydettiinkö meillä syytä tähän ja mistä johtui; syynä oli ilmeisesti sairaus joka johti vitamiinien imeytymishäiriöön. Minulla oli jokin infektio ennen raskautta ja sen alkuvaiheessa. Suolen nukka oli vahingoittunutta eivätkä vitamiinit tahtoneet imeytyä kunnolla. Tämä siis todennäköistä, täyttä varmuutta asiaanhan on vaikea saada. Sen jälkeen nimittäin mitään puutostiloja ei ole ollut.

Niin, eli millä viikoilla teit raskauden keskeytyksen? VArmaankaan tuon asian yli ei 100 % pääse koskaan. Anna vain muiden ajatella, mitä haluavat. Kyllä sinä käytännössä olet päättänyt, että lapsesi tulee kuolemaan, mutta tuskin nyt murhaaja olet. Ratkaisu on täysin ymmärrettävä, älä kiusaa itseäsi noilla pro life -jutuilla. Vaikka itse en samaa ratkaisua tehnytkään, niin olen käynyt katsomassa noita sivuja ja ne ovat täyttä propagandaa. Ja voin vakuuttaa - jos olisit päättänyt jatkaa raskautta ja synnyttää lapsen, niin kyllä niitä tuomitsijoita löytyisi siinäkin tapauksessa.

tälläisessä tapauksessa tekisin aivan varmasti abortin, tekisin sen pienemmästäkin vammasta/viasta... hyväksyn abortit noin muutoinkin, toki olen sitä mieltä että ehkäisystä tulee huolehtia jos ei lasta halua, mutta ymmärrän kerran siinäkin tapauksessa... jos aborttia käyttää toistuvasti "ehkäisynä" niin siinä vaiheessa tilanteeseen tulisi puuttua

ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.

Minä keskeyttäisin ilman muuta. Vaikka lapsi eläisi muutaman tunnin tai vuorokauden syntymän jälkeen, olisiko se lapsen edun mukaista? Jotkut sanoo, että he haluavat nähdä lapsen. Itsekkyyttä, sanon minä. Kyllä lapsi kärsii, kun neuloja pistellään ja kaikkia toimenpiteitä tehdään. Itselleni syntyi vaikeasti vammainen lapsi, joka eli muutaman päivän. Ei olisi elänyt niin kauan, mutta oli koneissa kunnes diagnoosi saatiin, ja todettiin että hoito lopetetaan. Valitettavasti vamaa ei huomattu tutkimuksissa raskausaikana. Osanottoni muille saman kokeneille.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.

hmm, ei ole ihmisen asia päättää koska joku elää tai ei.. eli lakkautetaan sairaalat.. synnytys on arpapeliä jokainen selvitköön omillaan.. onnettomuuksien uhrit selviää jos on tarkoitus.. hengityslaitteisiin pistäminen.. turhaa.. isot leikkausket ym turhia... niissä puututaan asioihin joista on ennalta päätetty... jne.

Koskeeko tämä vain sinua itseäsi vai pitäisikö tällaisesta ajattelusta tulla mielestäsi normi?

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

hmm, ei ole ihmisen asia päättää koska joku elää tai ei.. eli lakkautetaan sairaalat.. synnytys on arpapeliä jokainen selvitköön omillaan.. onnettomuuksien uhrit selviää jos on tarkoitus.. hengityslaitteisiin pistäminen.. turhaa.. isot leikkausket ym turhia... niissä puututaan asioihin joista on ennalta päätetty... jne.

No eihän leikkauksilla päätetä ihmisen elämän pituutta eikä sairaaloilla eikä synnytyksillä. Aika outoa ajattelua. Kyllä se luonto niissäkin loppupeleissä päättää, kuka saa elää ja kuka ei. Tuolla logiikalla ei kannata antaa vastasyntyneellekään ruokaa, kuolkoon pois. Itse olen samoilla linjoilla, että ei ole meidän tehtävä päättää toisen ihmisen elämän pituudesta, olkoon sillä vaikka mikä vamma tai sairaus. Yritetään hoitaa ja auttaa ja jos se ei riitä, niin luonto korjaa omansa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Minä keskeyttäisin ilman muuta. Vaikka lapsi eläisi muutaman tunnin tai vuorokauden syntymän jälkeen, olisiko se lapsen edun mukaista? Jotkut sanoo, että he haluavat nähdä lapsen. Itsekkyyttä, sanon minä. Kyllä lapsi kärsii, kun neuloja pistellään ja kaikkia toimenpiteitä tehdään. Itselleni syntyi vaikeasti vammainen lapsi, joka eli muutaman päivän. Ei olisi elänyt niin kauan, mutta oli koneissa kunnes diagnoosi saatiin, ja todettiin että hoito lopetetaan. Valitettavasti vamaa ei huomattu tutkimuksissa raskausaikana. Osanottoni muille saman kokeneille.

Kyllä se lapsi kärsii kuule siinä keskeytyksessäkin. Ensin saa napin, joka vähitellen lopettaa istukan toiminnan eli lapsi kuolee pikkuhiljaa hapen puutteeseen. Se jos mikä on kärsimystä. ja pitkälle menneissä raskauksissa lapsi ei välttämättä kuole koko keskeytysprosessin aikana, vaan voi olla elossa syntyessään... eli ihan samas olisi vaikka, saisi syntyäkin ihan luonnollisesti sitten kun sen aika on.

Jos abortoit sikiön, olet murhaaja. Jos synnytät tieten tahtoen vaikeasti vammaisen lapsen, joka elää vain vähän aikaa, olet murhaaja. Miten päin teetkin, niin väärin menee. Murhaajaksi nimittävät menkööt poliisille tietoineen tai vaietkoot iäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:

Koskeeko tämä vain sinua itseäsi vai pitäisikö tällaisesta ajattelusta tulla mielestäsi normi?

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta eiköhän jokainen saa valita omantuntonsa mukaan. Miksi omasta ajattelusta pitäisi tulla normi? Itse en keskeyttäisi, mutta en vaada samaa muilta. Jokainen eläköön oman ristinsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja en suosi abortteja:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

No eihän leikkauksilla päätetä ihmisen elämän pituutta eikä sairaaloilla eikä synnytyksillä. Aika outoa ajattelua. Kyllä se luonto niissäkin loppupeleissä päättää, kuka saa elää ja kuka ei. Tuolla logiikalla ei kannata antaa vastasyntyneellekään ruokaa, kuolkoon pois. Itse olen samoilla linjoilla, että ei ole meidän tehtävä päättää toisen ihmisen elämän pituudesta, olkoon sillä vaikka mikä vamma tai sairaus. Yritetään hoitaa ja auttaa ja jos se ei riitä, niin luonto korjaa omansa pois.

kyllähän... mikäli lapsi syntyy niin ettei selviä hengissä ilman massiivisia leikauksia, elinten siirtoja ym niin siinähän puututaan siihen "jo ennalta päätettyyn"
jos ihminen kuolisi ilman hengityskonetta, leikkausta ym niin siinähän puututaan, siinä katsotaan oikeudeksi puuttua normaliin elämän kulkuun...
me leikitään "jumalaa" joka helkkarin päivä tässä maailmassa.. joten miksi se on tuomittavaa vain toisinpäin...
varsinkin jos on kyse siitä että se sikiö ei selviäisi mitenkään hengissä tai ainakaan ilman massiivisia operaatoita.. miksi silloin ei voi vain todeta että turha on sitä kärsimystä pitkittää...

Kyllä meidänki lapselle tehtiin "jälkiabortti" kun hänet irrotettiin hengityskoneesta. Onko se parempi sitten kuolla, kun on ensin tökitty neuloilla monta päivää, vai olisiko parempi päättää elämänsä jo kohdussa pienenä sikiönä.

En vastusta aborttia ja varsinkaan jos lapsella on niin paha epämuodostuma kuin kuvittelen linkissä, jota en avannut, olevan. Lyhyt elämä olisi pelkkää tuskaa ja kärsimystä huonolla ennusteella.
Tiedän henkilön jolle on tehty useita abortteja, sitä en hyväksy. Nyt ko henkilö on raskaana ja aikoo pitää lapsen.

Vastustan sosialisia abortteja.

Jossain slummissa sosiaaliset abortit palvelevat elämää. Nuoren, köyhän tytön synnyttämällä pojalla ei olisi mitään mahdollisuuksia normaaliin elämään. Hänellä olisi edessään vain kaksi onnellista hetkeä: oman aseen saaminen ja huumekauppiaaksi pääseminen. Sitten kun tyttö vanhempana saa koulutuksen ja ammatin, on hänen vauvoillaan paljon paremmat tulevaisuudennäkymät.

Yhteistyössä