Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:En ole varsinaisesti aborttia vastaan, mutta pidän sitä murhana. Ja tässä tapauksessa puhuttanee armomurhasta? Ja tekisin sen kyllä.
Peesi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:En ole varsinaisesti aborttia vastaan, mutta pidän sitä murhana. Ja tässä tapauksessa puhuttanee armomurhasta? Ja tekisin sen kyllä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja miska:millä viikoilla tälläiset kehityshäiriöt yleensä huomataan ?
Np-ultrassa tulee ilmi.
Alkuperäinen kirjoittaja vastustan:Alkuperäinen kirjoittaja hulina2:Ehdottomasti abortoisin, jopa vähemmästäkin vammasta. Minusta ei ole vammaisen lapsen vanhemmaksi, vaikka olisikin elinkelpoinen. Ensimmäisessä raskaudessani lapsella todettiin downin syndrooma ja päädyin aborttiin. Jos siis vamma olisi todettavissa ennen syntymää abortoisin. Tuossa tilanteessa varsinkin se olisi ainoa järkevä ratkaisu.
No eikö tässä tapauksessa tulisi vaikkapa sijoitusperhe varteenotettavaksi vaihtoehdoksi? Eihän sitä vammaista lasta ole pakko pitää.
Minun suvussa yksi perhe luovutti vammaisen lapsensa laitoshoitoon, en kyllä tajua miksi. :'(
No, ehkä olen vaan liian herkkis tähän maailmaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vastustan:Alkuperäinen kirjoittaja hulina2:Ehdottomasti abortoisin, jopa vähemmästäkin vammasta. Minusta ei ole vammaisen lapsen vanhemmaksi, vaikka olisikin elinkelpoinen. Ensimmäisessä raskaudessani lapsella todettiin downin syndrooma ja päädyin aborttiin. Jos siis vamma olisi todettavissa ennen syntymää abortoisin. Tuossa tilanteessa varsinkin se olisi ainoa järkevä ratkaisu.
No eikö tässä tapauksessa tulisi vaikkapa sijoitusperhe varteenotettavaksi vaihtoehdoksi? Eihän sitä vammaista lasta ole pakko pitää.
Minun suvussa yksi perhe luovutti vammaisen lapsensa laitoshoitoon, en kyllä tajua miksi. :'(
No, ehkä olen vaan liian herkkis tähän maailmaan.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Voisiko joku nyt oikeasti vastata tähän, olen useiden VUOSIEN ajan yrittänyt kysellä monelta hc proliferilta...
Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?
Tässä muutama kuva havainnollistamaan tilaa jos ette tiedä, mistä on kyse:
http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&um=1&sa=1&q=anencephaly&btnG=Haku&aq=f&oq=&start=0
T. Itse siinä tilanteessa ollut
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Voisiko joku nyt oikeasti vastata tähän, olen useiden VUOSIEN ajan yrittänyt kysellä monelta hc proliferilta...
Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?
Tässä muutama kuva havainnollistamaan tilaa jos ette tiedä, mistä on kyse:
http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&um=1&sa=1&q=anencephaly&btnG=Haku&aq=f&oq=&start=0
T. Itse siinä tilanteessa ollut
"Jos olisit raskaana ja sikiöllä todettaisiin anenkefalia, kantaisitko loppuun asti?"
Miksi sinun pitää sitä vuosien ajan muilta kysellä? Olet ratkaisusi tehnyt vai kaduttaako se sinua?mitä se vaikuttaa, jos joku toinen ei tekisi samaa ratkaisua. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Meille ei kukaan suomessa sanonut, että lapsen voisi ihan synnyttääkin. Löysin netistä amerikkalaisen keskustelulistan, jossa oli tällaisen lapsen synnyttäneitä vanhempia, tuossakin linkissä muutama kuva ihan tavallisista ihmisistä. Joskus syntyy elinkelvottomia, vammaisia tai sairaita lapsia. Luonto on sellainen. Joku synnyttää sellaisen, joku ei. Meille tuli onneksi keskenmeno eli luonto päätti niin.
Alkuperäinen kirjoittaja km:ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.
Alkuperäinen kirjoittaja km:ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:Alkuperäinen kirjoittaja km:ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.
hmm, ei ole ihmisen asia päättää koska joku elää tai ei.. eli lakkautetaan sairaalat.. synnytys on arpapeliä jokainen selvitköön omillaan.. onnettomuuksien uhrit selviää jos on tarkoitus.. hengityslaitteisiin pistäminen.. turhaa.. isot leikkausket ym turhia... niissä puututaan asioihin joista on ennalta päätetty... jne.
Alkuperäinen kirjoittaja mami:Minä keskeyttäisin ilman muuta. Vaikka lapsi eläisi muutaman tunnin tai vuorokauden syntymän jälkeen, olisiko se lapsen edun mukaista? Jotkut sanoo, että he haluavat nähdä lapsen. Itsekkyyttä, sanon minä. Kyllä lapsi kärsii, kun neuloja pistellään ja kaikkia toimenpiteitä tehdään. Itselleni syntyi vaikeasti vammainen lapsi, joka eli muutaman päivän. Ei olisi elänyt niin kauan, mutta oli koneissa kunnes diagnoosi saatiin, ja todettiin että hoito lopetetaan. Valitettavasti vamaa ei huomattu tutkimuksissa raskausaikana. Osanottoni muille saman kokeneille.
Alkuperäinen kirjoittaja en suosi abortteja:Yritetään hoitaa ja auttaa ja jos se ei riitä, niin luonto korjaa omansa pois.
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:Alkuperäinen kirjoittaja km:ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.
Koskeeko tämä vain sinua itseäsi vai pitäisikö tällaisesta ajattelusta tulla mielestäsi normi?
Alkuperäinen kirjoittaja en suosi abortteja:Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:Alkuperäinen kirjoittaja km:ei oo ihmisen asia päättää, koska toisen pitää kuolla ja koska ei. Mä kantaisin loppuun asti ja lapsi eläisi niin kauan kuin eläisi. En minä voi mennä päättämään että koska toisen pitää kuolla. Luotan siihen, että jokainen kuolee sillä hetkellä kuin on tarkoitus.
hmm, ei ole ihmisen asia päättää koska joku elää tai ei.. eli lakkautetaan sairaalat.. synnytys on arpapeliä jokainen selvitköön omillaan.. onnettomuuksien uhrit selviää jos on tarkoitus.. hengityslaitteisiin pistäminen.. turhaa.. isot leikkausket ym turhia... niissä puututaan asioihin joista on ennalta päätetty... jne.
No eihän leikkauksilla päätetä ihmisen elämän pituutta eikä sairaaloilla eikä synnytyksillä. Aika outoa ajattelua. Kyllä se luonto niissäkin loppupeleissä päättää, kuka saa elää ja kuka ei. Tuolla logiikalla ei kannata antaa vastasyntyneellekään ruokaa, kuolkoon pois. Itse olen samoilla linjoilla, että ei ole meidän tehtävä päättää toisen ihmisen elämän pituudesta, olkoon sillä vaikka mikä vamma tai sairaus. Yritetään hoitaa ja auttaa ja jos se ei riitä, niin luonto korjaa omansa pois.
Alkuperäinen kirjoittaja vastustan:Vastustan sosialisia abortteja.