[QUOTE="vieras";23951060]Eihän se kiellettyä ole, mutta epäkohteliasta jos paikalla on muita lapsia. Meille äiti opetti, että jos paikalla on muita, kaikille pitää tarjota.
Muistan miten pahalta tuntui jos jollain kaverilla oli joku iso jättistuutti ja tuli pihaan sitä syömään eikä äiti ollut menossa kauppaan.
Me ei saatu syödä jäätelöitä pihassa, ellei ollut ostettu niin monta että oli kavereille tarjota.
Noi on asioita mitkä voi lapselle olla elämää suurempia...[/QUOTE]
Höpö, höpö! Ei ole epäkohteliasta
Meinaakos joku ihan tosissaan, että jos on pihalla tai puistossa, niin ei saa syödä mitään, kun jollain voi tulla paha mieli??? Höh! Nyt mä ymmärrän, mistä näitä idiootteja sikiää.
Me asumme omassa talossa ja tietenkin, jos lapsilla on kotona kavereita kylässä, niin heille tarjotaan samaa, kuin omille lapsille. Mutta siis kerrostalon pihassa tai puistossa...? Ei herranen aika. Omalle porukalle ja jos on tultu kavereiden kanssa, niin heille, mutta siinä se. Mun mielestäni saa syödä ihan mitä haluaa, kun siivoaa jälkensä. Ei mun lapseni vahingoittuisi yhtään, jos puistossa söis joku jäätelöä ja meillä ei olisi. Totta kai kinuaisivat ostamaan tai hakemaan sitä jätskiä, mutta ei ne sitä välttämättä sais. Ei lapsi vahingoitu, jos kaikkea näkemäänsä ei saa. Mutta siitä kyllä vahingoittuu, jos opetetaan siihen, ettei koskaan tule mistään paha mieli tai että kaikkea pitää aina saada.
Huh! Missä on ihmisten terve maalaisjärki???