Onko ok jos lapsen kaverisynttäreillä yhdelle laktoosi-intolerantikolle ei ole jäätelöä, mutta kaikkea muuta voi syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

ffff

Vieras
vai pitäisikö sille yhdelle ostaa erikseen laktoositonta jäätelöä? Muuten on kyllä kakkua (laktoositon), sipsejä, poppareita, karkkeja, viinirypäleitä ym ja kaikkea muuta voi syödä.

Miksei voi ostaa kaikille laktoositonta jäätelöä?

Onhan se vähän ehkä epäreilua sitä yhtä kohtaan, joten jos et kaikille osta samaa niin ostaisin sit ees mehujään tms. sitä yhtä lasta varten..

No kyllä mun mielestä pitäis olla. Eihän toi nyt ole edes iso vaiva hankkia. Lapselle voi kuitenkin olla iso juttu, jos toteat pöydässä että sori vaan, sulle ei nyt oo jäätelöä, vaikka kaikille muille on.

Olisko sitten ihan mahdotonta ostaa sitä laktoositonta jäätelöä, josta sitten kaikki saisivat myös ottaa osuutensa huoletta, eikä alkuunkaan laittaa erikseen tyyliin "laktoositonta" ja "tavallista"..? Ja ei se taida olla edes niin hurjan kalliskaan investointi...kun muuten olet jo kivasti huomioinut moisen tärkeän seikan :).

Ei kait sitä miettiä tarvitse, että ostatko vai etkö?! Kyllä kuuluu ihan peruskohteliaisuuteen ottaa moinen asia oikeasti humioon, varsinkin kun siitä on infottu. Ja - miksei vois laittaa ne jäätelökakut pakkaseen ja laittaa pöytään tarjolle puhtaasti laktoositonta jäätelöä - löytyy sitä vaalenpunaista jäätelöäkin, jos prinsessateemaa harrastetaan ja koristella se upea jäätelökulho prinsessatyyliin sopivaksi ;)?! Eikä tarttis olla valvomassa, mitä kukin ottaa....

On ja tässä kohtaa musta kardinaalimunaus oikeasti. Se että tarjoaa eri jäätelöä kun muille on vielä ok. Ainakin itse olen tehnyt että tein itse jäätelöitä ja yksi niistä oli munaton ja maidoton sorbetti, jonka mauksi valittu joku sallittu lyhyestä listasta...

Mutta mä kyllä tuossa tapauksessa tekisin sen prinsessavaihtoehdon siitä laktoosittomasta vaihtoehdosta - laktoositon mansikkajäätelö varmasti löytyy ja siihen sitten sopivat kermavaahdot ja koristeet.

• Tykkää
Reactions: SugarBabyLove
Mä en voisi edes aatella noin että yhdelle jotain erilaista, vaan varautuisin alunperin jo tollaseen. No mietippä onko mehujäällä ja pinkillä jätskillä jotain eroa. Eiks toi ole noloo?

millaista laktoositonta? pitää olla täysin laktoositon, ja en ole ennen ostanut enkä tiedä millaisina niitä saa... en nyt viitsis koko isoa pakettia ostaa.

Litran laktoositon jäätelö. Löytyy suht hyvin valikoimaa. Ja mikset viitsi ostaa litran pakettia? Samoin sitä voi syödä muutkin. Maksaa ehkä vähän enemmän ja maistuukin hyvältä :)

Tässä tapauksessa mä tekisin niin, että ostaisin vaaleanpunaista laktoositonta mansikkajätskiä ja tekisin siitä tälle laktoosirajoitteiselle lapselle oman prinsessa-annoksen vaikkapa karkkien ja strösseleiden avulla.

Ihan litran paketin ostaisin, eiköhän se tässä perheessä syötyä tulisi, ja jos ei tulisi niin heittäisin roskikseen - ei ongelmaa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Siis OIKEESTI yhden takia mun pitäisi nyt ostaa ihan uudet jäätelöt??? Mistä sen tietää haluaako se edes syödä jäätelöä kun pöydässä on vaikka mitä muuta, kakun tein laktoosittomaksi enkä laittanut tarjolle mitään muutakaan mikä ei hänelle sovi, tuo jäätelö on ainoa. No kysytään nyt sitten näin että ostanko hänelle jonkun valmiin irtojäätelön, vai en mitään?? Koska en ala uusia jäätelöitä kaikille ostaa, mulla ei ole pakastimessakaan tilaa niille.

Nämä oli ostettu jo ennen kuin tiesin että yhdelle ei käy laktoosi. Ja nyt olen sitten ihan hirviö jos kaikki ei syö tämän laktoosittoman mukaan...justiinsa joo.....ihan KAMALAA syrjintää tätä yhtä kohtaan, kerta kaikkiaan....

millaista laktoositonta? pitää olla täysin laktoositon, ja en ole ennen ostanut enkä tiedä millaisina niitä saa... en nyt viitsis koko isoa pakettia ostaa.

Sitä laktoositonta jäätelöä voi syödä sellaisetkin, jotka eivät laktoositonta tarvitse, joten tuskin menee "koko iso paketti" yhtä palaa lukuunottamatta hukkaan. Itse säästäisin laktoosijäätelön toiseen kertaan ja tarjoaisin sellaista, joka käy ihan kaikille, tai laittaisin yhden "prinsessajäätelön" laktoosittomana, eli koristelisin jäätelöannoksen niin ettei se olisi vaatimattomampi kuin muiden prisessajätskikakku.

Siis OIKEESTI yhden takia mun pitäisi nyt ostaa ihan uudet jäätelöt??? Mistä sen tietää haluaako se edes syödä jäätelöä kun pöydässä on vaikka mitä muuta, kakun tein laktoosittomaksi enkä laittanut tarjolle mitään muutakaan mikä ei hänelle sovi, tuo jäätelö on ainoa. No kysytään nyt sitten näin että ostanko hänelle jonkun valmiin irtojäätelön, vai en mitään?? Koska en ala uusia jäätelöitä kaikille ostaa, mulla ei ole pakastimessakaan tilaa niille.

Olet uusavuttomuuden huippu, joka ei osaa näköjään ajatella omilla aivoillaan ollenkaan! Oletko koskaan kuulut sanaa huomaavaisuus? Oma mokas jos et ole älynyt edes etukäteen tiedustella allergioita