Ääh, mie en jaksa tota maukuvaa karvapalloani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saiccu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saiccu

Aktiivinen jäsen
22.03.2005
4 195
0
36
Se on aivan ihana kissa ja tykkään siitä ihan mielettömästi. (ja se tykkää miusta :D ) Mutta toi sen turkki... Se on mennyt ihan hirveäksi steriloinnin jälkeen. Ennen se oli helppo, ei takkuja, ei tarvinnut harjata. Riitti kun irroitteli sormilla pahimmat roskat pois.

Nykyään karva on sellaista pumpulista höttöä joka menee herkästi takkuun ja karvaa on tullut enemmän. Varsinkin korvien taustat, kaulus ja vatsakarvat. Tuntuu myös että tuo kisu kerää kaiken itseensä. Kerran sillä oli hiirenhäntä hännässään. :ashamed:

Mä en oikeasti tykkää yhtään pitkäkarvaisista elikoista itselläni, ei minulla ole motivaatiota harjailla kissaa tai koiraa päivittäin.. En tiennyt tuosta kisustakaan pentuna että siitä tulee moinen ruuhkatukka. Vaan ikinä en siitä luopuisi, se on aivan mielettömän ihana katti.=)

Tässä on muutama linkki karvapalloon.

Viikon vanha kuva http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1540291.jpg

Heti streriloinnin jälkeen. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1099649.jpg

Upea kisuli :)

Mulla menee kohta hermot meidän kattiin, se maukuu ja mouruaa öisin :kieh: on leikattu.
Hirmu mukavaa, jos poika vihdoin sattuu nukkumaan rauhallisesti, niin tää yksi maukuu ja naukuu ja herättää kaikki.

No huhhuh miten ihana turkinkantaja! Ongelmaasi ei ole oikein patenttiratkaisua.. kissasi turkinlaatu taitaa olla "fine" eli tässä tapauksessa ohut, paljon ja vaikea hoitaa :flower:
Jos takkuja tulee niin niiden harjaaminen voi olla kissalle kivuliasta kun sieltä täältä vetää joku karva ja kissa saattaa hermostua takkuihin. :D Sun vaan pitää koittaa päivärytmiin sovittaa tuo harjaus. Takkukohtien trimmaus taas näyttää kamalalle.. jos joskus kokeilet. Päällysturkin takaisin kasvuun menee 194585890 vuotta!

noi turkit on kyllä kauheita. meiän kisuilla ei ihan noin pitkät karvat on mutta ne "housut" eli karvat siellä takana menee takkuihin. viimeks niin pahasti että jouduttiin leikata hiustenleikkuu koneella. |O onneks pahimmat takut irtoo vetämällä. :kieh: :D

Mä olin ihan satavarma otsikon luettuani että nyt se "valittaa" miehestä ja hämmästyin kun lukematta tekstiä näin että siellä oli linkki kuviin kyseisestä karvapallosta :laugh: Juu ei ollu mies ei :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Mulla menee kohta hermot meidän kattiin, se maukuu ja mouruaa öisin :kieh: on leikattu.
Hirmu mukavaa, jos poika vihdoin sattuu nukkumaan rauhallisesti, niin tää yksi maukuu ja naukuu ja herättää kaikki.

Joo, tuttua, niin tuttua. :snotty: Meidän palliton poika tekee samaa. Siis tässä itse maukujien kunkku http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1540292.jpg Tosi ihanaa yöllä herätä kun toinen tulee oventaakse tai viereen ja vetäsee niin täysillä MJAUUUU! |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä olin ihan satavarma otsikon luettuani että nyt se "valittaa" miehestä ja hämmästyin kun lukematta tekstiä näin että siellä oli linkki kuviin kyseisestä karvapallosta :laugh: Juu ei ollu mies ei :laugh:

:laugh: Heh, mun mies ei oo karvainen :whistle:

Meillä 11v hoitokolli ( leikattu ) joka alkaa maukumisen ja mouruamisen öisin. Ongelma väheni merkittävästi kun päästin kissan viereeni nukkumaan ja koska kissa vastaa n. 2-3v lasta niin tämä ei toimi välttämättä automaatiotasolla... Eli meillä usein hennolla äänellä kisutetaan ja taputetaan patjaa että kolli tulisi hetkeksi viereen silitettäväksi. Hellä huomio saa kollin lopettamaan pahimmat MOUUTT ! Kollipoika on vain yksinäinen yöllä ja kaipaa pientä hellyyttä ja hetkeä. Joskus on pitänyt jopa kantaa naukuja sänkyyn "väkisin silitettäväksi." Nykyään tosiaan ei kissu nau-u enää häiritsevän paljon koska sen saa lopetettua aika hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Joo, tuttua, niin tuttua. :snotty: Meidän palliton poika tekee samaa. Siis tässä itse maukujien kunkku http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1540292.jpg Tosi ihanaa yöllä herätä kun toinen tulee oventaakse tai viereen ja vetäsee niin täysillä MJAUUUU! |O :headwall:

Onpas hienot lihakset ja nätit kasvot.

Meillä on ihan samannäköinen musta ja pörröinen 8 vuotias kolli. Se oli jo pentuna pentueensa pörröisin ja siksi sen valitsin. Kaulus ja mahanalus on höttökarvaa, joka takkuuntuu tosi helposti. Varsinkin nivuset ja kainalot on aina takussa. Se kans raahaa kotio jos jonkinmoista roskaa ja eliötä turkkinsa seassa :D Usein on naapurin ruusupensaitten kuivia oksia ja syksyisin etanoita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä myös:
Meille tuommonen kolli tuli 12v. sitten Jämijärveltä. Mistä omasi on? Tahdottais kaveri :D

Tuo katti on täällä syntynyt. Saatiin maalle muuton yheydessä kissa kaupan päälle ja ei aikaakaan kun se väkersi pari pentua latoon. Mamma meni sen jälkeen eläinlääkärin pöydälle kevennykseen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:

Voi kiitos. :D Mä olen luullut että se on nykyisin ihan läskipossu kunnossa...
Tässä vähän parempi kuva josta näkyy rakennetta (ehkä ) http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1540293.jpg

Joo kissa kyllä nukkuu halutessaan meidän sängyssä :ashamed: Huutaa silti.

voih :/
Ehkä kissan-naamaferomoni auttaisi? Useita kissoja kuulemma auttaa. Lähes kaikista isoista eläinkaupoista.. ehkä pienistäkin nykyään löytyy.

Voi kiitos. :D Mä olen luullut että se on nykyisin ihan läskipossu kunnossa...
Tässä vähän parempi kuva josta näkyy rakennetta (ehkä ) http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1540293.jpg

Onpa oikeasti hienon mallinen kissa :heart: Ihana vahva ja jylhä rakenne. Tulee disney piirretyt mieleen :D :D Siellä sankarihahmot tehdään aina jylhiksi ja uljaiksi.. Leveä lihaksikas rintakehä jne.

Joo kissa kyllä nukkuu halutessaan meidän sängyssä :ashamed: Huutaa silti.

voih :/
Ehkä kissan-naamaferomoni auttaisi? Useita kissoja kuulemma auttaa. Lähes kaikista isoista eläinkaupoista.. ehkä pienistäkin nykyään löytyy.

Saa ihan apteekeistakin. Meillä auttoi, kun oli kaksi vanhaa ksisaa ja tuli kaksi uutta, niin leppoisaasti sujui ensikohtaamiset ja elot siitä etiäpäin, kun käytettiin feromonihaihdutinta.

No huhhuh miten ihana turkinkantaja! Ongelmaasi ei ole oikein patenttiratkaisua.. kissasi turkinlaatu taitaa olla "fine" eli tässä tapauksessa ohut, paljon ja vaikea hoitaa :flower:
Jos takkuja tulee niin niiden harjaaminen voi olla kissalle kivuliasta kun sieltä täältä vetää joku karva ja kissa saattaa hermostua takkuihin. :D Sun vaan pitää koittaa päivärytmiin sovittaa tuo harjaus. Takkukohtien trimmaus taas näyttää kamalalle.. jos joskus kokeilet. Päällysturkin takaisin kasvuun menee 194585890 vuotta!

Pakko kai sen turkkiin on ruvettava panostamaan, se on juuri tuollainen kuin kuvailit sen olevan. Viime aikoina olen iltaisin pyytänyt sitä syliini kun loikoilen sohvalla ja samalla haroillut sormillani turkkia selväksi. Hirmu hyvin se antaa käsitellä ja hoitaa itseään.

Onko se sellainen pistorasiaan laitettava pieni säiliö?
Joku yö varmaan avaan tuon ulko-oven ja heitän kissan rappukäytävään.. .

Joo laitetaan pistorasiaan kiinni ja n. 4 viikkoa toimii se yks säiliö. Sit voi ostaa uuden säiliön aina tarvittaessa. Sitä haihdutinosaa ei tarvi uutta. Niin ja menee n. viikko, ennenkuin asunto on "täynnä" sitä feromonia ja alkaa toimimaan.

Yhteistyössä