-92 odottajat

Mulla on ihan kivat appivanhemmat molemmat odottaa innoissaan pikkusen mailmaan tuloa. En kyllä ole kummankaan kanssa missää läheisissä väleissä että voi olla että kun tutustuu enemmän niin kupla poksahtaa :D ollaan kyllä mun avomiehen kanssa oltu kaks vuotta yhdessä jo eikä niistä ole paljastunut mitään ikäviä piirteitä. Tosin en ole läheisissä väleissä mun omien vanhempieni kanssa soittelen ja käyn molemmilla mutta molemmat on jääny etäisiksi.
Kyllä mun perhe on ottanu mun miehen hyvin vastaan ja mun pikkusisarukset suorastaan palvoo sitä :D Se on niin lapsirakas niin se jaksaa tohuta niitten kans tuntitolkulla : D
 
Appiukosta se siis on ehkä pahinta mitä voi vaan kuvitella... ensimäinen asia jonka kyllä tiedostin kun tänne päätin muuttaa että : sukupolvenvaiihdoksen takia appiukko saa asua täällä 10vuotta!
ei siinä ois mitään ollu jos se oi ollu samanlainen kuin anto alussa itsestään kuvan...
: alkanut mihen poissa ollessa haukkumaan, ja uhkailemaan poismuuttamisen merkeissä siis että mun pitäs muuttaa. ja sitten syyttää mua etten tee mitään..( jokapäivä lämmin ruoka, laitan tiskit, pyykit ja siivoan)
No eihän siinäkään kaikki nyt kun sain miehen pikkusiskon vaatekaaapin omille vaatteilleni, johan se appiukko keksi että en saa pitää siellä huoneessa mitään kun se pkkusiskokaan ei enää siellä asu.
No siis ylipäätään täällä joku elä 1800 luvun malliin että naiset hoitaa kotia ja eivät saa sanoa omaa mielipidettään.. surullista koska tämä vaikuttaa murhaavasti minun ja mieheni tulevaisuuteen. Saatan pian joutua etismään oman kämpän koska mies on niin isänsä tossun alla että ei laita sille vastaan vaikka omistaa talon.

:(

kaiken hyvän päälle oon nyt itkenyt taas kaks iltaa ja tuntuu kuin pikkunenkin tuntis mun pahan olon kun mahaan satttuu aina kun itken... tää on jotenkin niin lohdutonta.
 
PIITUSKA:mistä paikkakunnalta olet? ilmeisesti jostain läheltä mua:) jos viittit nii laitatko vaikka yksityisviestillä jos et tänne halua laittaa?
Ja vielä melko samat viikot kun mulla:)

Tupakka:lopetin 2vuotta sitten kun mieheni ei olisi jatkanut yhteiselämää muuten.(sen vakaumukseen kuului ettei tupakoivaa vaimoa) ja se loppu ku seinään.

Appivanhemmat:Minä tulen hyvin toimeen mieheni vanhempien kanssa ja samoin toisin päin:)

omaa napaa: liikkeet voimustuu koko ajan ja olo ihan hyvä.vieläkin saa oksentaa joka päivä ja pahemmin en seisoa pysty kun alkaa pyörryttämään.

mimma & piskuinen 15+4<3
 
Onnea tiudeliini :) ! Tuliko prinsessa vai prinssi?

Juu täällä meillä nyt vielä hetki odotellaan, että lähdetäänkö sairaalaan ;s
Ihan kamalat vatsa kivut, nyt hiukan helpottanu n. tunti sitten ITKIN kirjaimellisesti ITKIN kun sattu mahaan ja sellaisia kouristuksia tuli !
Sairaalaan soitettiin ja sieltä sanottiin, että pitää vielä seurata hetki ;< pelottaa :(
 
tiudeliini mahtuu toki :) voit vaikka kertoa pikkusen syntymäajan ja strategiset tiedot niin voidaan pistää ne tonne joukon jatkoksi :)

piituska, kuulostaa tosi inhottavalta.... :( ei oikeen osaa mitään yrittää neuvoa kun en osaa kuvitella tota tilannetta... Toivottavasti se sun miehes vähän heräis kans huomaamaan sen apen toimintaa!

maalismasu, tsemppiä sinne! Toivottavasti selviää! Onneksi sulla ei kuitenkaan ole mitään vuotoa (eihän??) niin ehkä ne olisi vaan tosi kivuliaita kohdunkasvukipuja tai jotain... Pidän sormet ja varpaat ristissä sun ja teidän pikkusen puolesta! <3 jos ei ne meinaa ottaa sua sinne niin lampsit sisään vaan soittamatta niin niiden on pakko tutkia!
 
maalismasu 12 Mullaki oli joskus vkolla 16 semmosia kouristavia, törkeen kipeitä, itkettäviä mahakipuja pariin otteeseen. samanlaisia oli myös ihanihanalussa. Niihin ei koskaa mitää syytä löytyny vaikka sairaalassa käytiin. :( tosi inhottavia. Mikä sulla vointi nyt?

appivanhemmista Mun appivanhemmat on aivan ihania, herttasia ja mukavia. Anoppi aina hoitaa ja käskee mua, sinne ku mennään ni en saa edes koiralle laittaa ruokaa ku ''en saa rehkiä'' .. :D ja kun olin kipiänä ni herrantuuteli ku nousin ylös sängystä, mikä hulapaloo :D
 
Olo on jo parempi, mitään en saa nostella nyt ja pitää vaan ottaa rennosti ja lepäillä ;/ kyllä pikkuine säikäytti ja pahasti :'( ärsyttää ku mitää ei voi tehä ja mieli tekis siivoo :D apua mikä mulla on, aikasemmin oon vihannu siivoomista :D
 
Hurraa täällä voitettu tänään väsymys ja nyt alkaa kämpän puunaaminen! =)
Ihanaa kun niin pirtee olo!

appivanhemmista Mulla on kyllä ihan parhaat appivanhemmat, anoppi auttaa aina minkä kerkee ja piristää yllärireissuilla esim sirkukseen tai teatteriin (vähän niinkun mun oma äiti) appiukko taas on vähän sellasta hiljaista sorttia ollut aina mut vauvauutisten jälkeen ollu melko puhelias:)...

tänään sain muuten hirveet sätkyt kun olin ystäväpariskunnan luona kyläilemässä ja katsastamassa niiden uuden kissanpennun,ni löysin siltä kissalta kirppuja! voitte vaan kuvitella miten psykologinen vaikutus sillä näyllä oli; heti rupes kroppa kihisemään.. voi ressukkaa :/

Etukäteen voisin tässä vähän poksua, huomenna siis 14+0 :heart:

maalismasu`12
Nyt otat vaan kaiken irti siitä levosta, siivota kerkee myöhemminkin :)

Tuli mieleen muuten et onko teistä ketään Lahden läheltä? :)

Nyt tää menee tekee sapuskaa kullalle ja sit ahkeroimaa muuta!
 
maalismasu, mulla oli rv11 ihan mieletön kipukouristuskohtaus, jonka jälkeen alkoi verta tulemaan kuin vesihanasta.. Olin tietysti ihan varma, että kesken meni ja niin myös päivystävä lääkäri. Pääsin naistenpolille ultraan ja sieltä sitten löytyi liikkuvainen pikkusikiö ja verenvuotokin loppui piakkoin. Yhteensä koko ruljanssi kesti n. 4h, josta 30min ihan mieletöntä kipua ja loppuajan vain vuosi, kipua oli pääasiassa sitten enää liikkuessa. Pari kertaa jälkeenkin vuotelin, mutta huomattavasti vähemmän, kirkasta verta kuitenkin. Syy ei koskaan selvinnyt ja rv15 vuodot loppuivat kun seinään. Mutta kyllä sitä silloin itkettiin ja ihmeteltiin siellä polilla, halit ja voimia sulle, tiedän tasan tarkkaan miltä toi tuntuu :heart:

Meidän kuulumisia tarkemmin taas blogissa, en jaksa kahteen kertaan kirjoittaa :D Tänään eksyin muuten TAAS kirpparille.....
 
Kauhee, mistä tollanen voi johtua?
Joo no nyt kyllä yritän ottaa ihan iisisti tässänäin, että mitään pahempaa ei satu!
Tuossa tuli äsken mieleen, (en tosiaankaan muista) että oonko aikasemminkin tätä kysellyt, mutta onko täällä ihmisiä tästä helsinki vantaan alueelta? *varmaan oon kysyny, mutta huono muisti ja laiska lukemaan joten en jaksa rullailla palstaa taaksepäin* :D
jjuuli Miten pitkään sua pidettiin tarkkailussa sitten?
Nyt tämä mamma alkaa syömään suklaata ja lukemaan vauvalehteä :D
 
Ei mua mitenkään tarkkailtu sen enempää, siel hätäultrassa oltiin sillon heti akuutilla hetkellä, mut sit passitettiin kotiin ja myöhemmin jouduin ottaa yhden saikkupäivän töistä verenvuodon takia ja ne kirjotti sen ihan ilman että ees kävin vastaanotolla :p On siis aika yleisiä kaikenmoiset vuodot ja kivut, itse siinä vaan tietysti huolestuu, mut täytyy koittaa ottaa rauhassa vaan :)
 
POX 14 :heart:

Hei voiko täs vaihees tulla jo supistuksia? kun äsken maatessa (selällee) tuntu et kohtu olis jotenkin valahtanut tonne selkään päin ja kohtu oli ihan sellanen kivi kova!?....
Ja sit eilen illal mietein että sit ku maha kasvaa ni meneeks vatsalihakset sen mahan alle tonne selkään päin vai leviääkö ne jotenki tonne mahaan?:ashamed:
 
Onnea gollbetty :)
Jassukka Mä oon miettiny ihan samaa välillä, vaikka ei mulla oo varisnaisesti supistellu :eek: Mehän mennään melkein samoilla viikoilla, pikkusen oot edellä :)
Joko teillä ihmiset hyvät on masu alkanu näkymään? (siis te jotka ootte vielä suhteellisen alussa) :D
 
moikka ! tulin vaan noista supistuksista sanomaan,että kyllä ne harjoitussupistukset voi alkaa jo noinkin aikaisilla viikoilla !:) mulla ne alkoi esikoista odottaessa jo rv 15,ja tuntuu juurikin tuolta et se kohtu ikäänkuin pakenee ja menee kivikovaksi :)

ja vatsalihaksista sen verran,että ne siirtyvät sivulle piiloon kohdun edestä :)
 
Musta on hassua, että kaikenmaailman kivistysten ja vuotojen lisäksi mulla ei ainakaan vielä käsittääkseni ole ollut suppareita, mutta hyvä niin :)

Laitoin blogiin kuvia niistä tuteista (ja vähän muustakin...), mitkä joku aika sitten tilasin :)

Meillä tänään tasan 24+0, äsken oli kaveri kylässä ja hän nyt mun ja poikaystävän lisäksi kolmas, joka sai osuutensa pikkukaverin potkuista :heart: :)
 
mamma92: Voisinhan mä vähän kertoilla. :D Omasta mielestäni synnytys oli tosi helppo ja nopea. Heräsin 9 aikoihin säännöllisiin supistuksiin, joita tuli 3-4min välein, eivätkä olleet yhtään kipeitä. 11-12 aikaan rupesivat jo vähän tuntumaan niin lähdettiin sairaalaan näytille ja olinkin siellä jo 4cm auki. Siinä sitten mentiin suoraan saliin, jossa kokeilin ilokaasua, mutta se ei sopinut minulle lainkaan! Paniikki yltyi (eli en suosittele paniikkihäiriötä sairastaville). Epiduraalin halusin, vaikkei supistukset mitään hirveän sietämättömiä olleetkaan. Lääkärillä oli justiin kiire niin jouduin odottamaan sitä reilu tunnin verran, noh sitten ku oli epiduraali laitettu niin kätilö tarkisti paljonko olen auki.. Kätilön ilme muuttui tokaistessaan että 'jestas, sähän olet jo kokonaan auki' Eli periaatteessa epiduraali laitettiin turhaan. Siinä sitten sain ruveta ponnistamaan ja 15min päästä tupsahti tyttö maailmaan. Olisi tullut jo aiemmin, mutta tytöllä oli napanuora käden ympärillä. Koko synnytys kesti 5h ja voin sanoa, että olin kuvitellut synnytyksen tuhat kertaa kivuliaammaksi. Mikään muu ei ottanut kipeää kuin supistukset, eivätkä nekään olleet sietämättömiä. :) Mukava kokemus kaikenkaikkiaan, ei jäänyt minkäänlaisia traumoja. Sanoinkin siellä, että voisin synnyttää vaikka heti uudelleen.

Ensvuonna sitten kertoillaan toinenkin tarina :D Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, tyttö itkee niin ei pysty täysin keskittymään, enkä kerkeä oikolukemaan.
 
gollbetty , kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. :D Toivotaan, että jokaisella meillä on noin helppo synnytys ;D Noh, mulla on vielä piiiiiiiiiiitkä aika valmistautua tuohon.. jos nyt edes ensiksi pääsis sinne neuvolaan ensimmäistä kertaa. :cool: :LOL:
 
Tänään viikkoja tasan 33, herra jestas sentää kuinka aika menee nopeesti. Tänään on kyllä ollu niin tukalat olot ei pysty istuun ei oleen selällää. Kyljellään nyt jotenki mutta ei sekään hyvä ole. Tais tulla se laskeutuminen ainakin tuntuu siltä :D ei mukavaa ollenkaan.
Mutta enään kaksi päivää töitä :) ja pääsee lepäämään kunnolla. Tekemisen puute kyllä varmasti iskee.
 

Yhteistyössä