-92 odottajat

maalismasu niinhän se onki ihan hyvä mut on vaan outoa kuin nopeesti kaikki muuttuu :) viel 7 kuukaut sit mulla ei ois ikinä ollu aikaa kutoa ku joka päivä piti juosta tallilla ja treeneissä ja sit viel löytää kavereille aikaa ja opiskeluille. Nyt äitiyslomalla ei muuta ookkaan ku aikaa :D

mul iski nyt hirvee pannarihimo, kiitos piituska... :D uskaltaiskohan sitä yrittää tehä ku toi mies nukkuu... Se ei kyl ikinä herää mihinkään, kerran aloin imuroimaan eikä se ees huomannut :D

onko teille tullu jotain uusia ruokahimoja? =) mä oon aina pienestä asti INHONNUT kaalipataa mut nyt kun äiti kerran teki sitä mulle rupes siit tuoksusta jo kuola valumaan... Muuten ei oo tullu mitään ihmeellistä kun aika on lähinnä menny oksentaessa... :( kevätkääryleisiin oon hurahtanut ihan täysin <3 harmi vaan kun parhaat saa turun torikiinalaisesta mistä aina hain baari-iltojen jälkeen mut se on vaan aamuöisin viikonloppusin auki et raskaana en hirveesti sillon liiku siellä... :D
 
hehe sori mama19 :saint:

Muuton jälkeen on ollu koko kesä aikaa kun ei oo töitä ollu tai kavereita joiden kans ois melkein jokapäivä. onneks meen nyt siel koulus käymään ni ehkä saisin muutaman kamun sieltä :)

ruokahimoista sen verran et oon himoinnu sienikeittoo ihan älyttömän montapäivää mutta en oo kaupassa käyny ni ei oo sipulii tai ruokakermaa! :( sienet oon siis muumana päivänä käyny keräämäs :DD vielä ei oo tullu mitä erikoisia mielitekoja, onneks :D
Toi on muuten paha ku ei saa jotain sellasta mitä on aikasemmin tottunu syömää ja mistä tykkää... just tollee vaikeesti saatavilla niiku aamuyöllä -.-
 
:) ompas kivaa lueskella toisten juttuja!
Eilen tuli kovasti sellanen olo et olis tyttö tulossa, en sitten tiedä :) n. parin kuukauden päästä olis rakenne ultra jossa sitten toden näkösesti näkee että kumpi sielä on...

Tekis niin mieli käydä vauvavaate ostoksilla ja muutenkin kiertelemäs kaupoissa ja kirppiksillä, ainut vaan kun ei oo minkään näkösiä tuloja tällä hetkellä niin se vähän rajoittaa.... Miten teillä ootteko te koulussa käyviä vai töissä?

Viime viikolla lähti sitten mun ihana autoni sekä miehen kun käytiin ostamassa sellanen "lapsiystävällinen" mobiili.. Taas yks askel todellisuuteen :)

Jaahas, tää rupee vähän siivoomaan ja pyykkäämään, josko sais vähän vieraita torstaina kun synttärit mulla :)
 
Mä en oo nyt kumpaakaan töissä tai koulussa, kirjotin keväällä ylioppilaaks kun ssin tietää et oon raskaana. Oli kiva yrittää piilotella ku joutusin olee erillises koetilassa ku oksensin koko ajan -,- skt olin kesän töissä ja nyt äippälomalla mut ei oo siis mitään vakituista paikkaa odottamassa. Eli ei hajuakaan mitä sit tekis kun tää loppuu ja jos en pääse yliopistoon :D

mulla oli taas niiiin kamala yö... Aamul onnistusin nukahtaa ku mies lähti töihin ja nyt heräsinki vast kahelta :D ja NYT meen tekee sitä pannarii mihin eilen iski himo! <3

33+5 enää kaks päivää vuodelepoa!
 
  • Tykkää
Reactions: piituska
Moikka! :wave:

Miä ilmottaudun teidän mukaan nyt.. Glearblue näyttää raskaana. Eli ihan alussa ollaan, en vaan tiedä viikkoja tarkalleen VIELÄ. Tänään tuli soitettua neuvolaankin, hieman jännittää. Mutta tää raskaus oli tiedostettu, ja ei millään tavalla ei-toivottu. :) Täällä toivotaan kovasti, että pikkanen pysyisi mukana loppuun asti !
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa mukaan mamma92 !!!:wave:=)

itsellä kans rahatilanne tällä hetkellä todellla heikoilla kun miehen tulojen takia en saa mitään tukia:headwall:. sen takia pakko kouluunkin mennä muutamaks kk että saisin edes jotain...
 
^ Kelaltako et tukia saa? Hmm.. Eihän puolison tulot pitäisi enään mitenkään vaikuttaa tukiin :eek: Minä saan opiskelijana asumislisän ja opintotuen (valmistun nyt jouluna), vaikka puolisoni on yrittäjänä. Ei hänen tulojaan ole mitenkään katsottu vaikuttavan minun tukiini.
 
mamma92 - tervetuloa raskaaks:) mä oon ymmärtäny niin että opiskellessa puolison tulot ei vaikuta kelantukiin mutta muuten ne kai vaikuttaa..
Ite kun oon kesällä ilmottautunut työkkäriin työttömänä ni tänään tuli kelan päätös että mulla ei ole oikeutta mihinkään tukiin ennen kun olen ollu 5 kuukautta työttömänä tai opiskellut itelleni ammatin... Ei oo kiva kun ollaan miehen lompakon armoilla, vaikka sillä on suht hyvä palkka ja pärjätään mut kun ei itellä rahaa niihin pienimpiikään ostoksiin niin pistää ressaamaan..

mama19- Huomenta :D
 
Hei semmosta vielä, :ashamed: Kun tässä kuussa niin monen ystävän syntymäpäiviä pääsee viettämään ja todennäkösesti ihan baarissa, niin mitä mieltä ootte uskaltaako tää mennä ihan tanssilattialle asti? tänään on rv 13 :)
on pakko vaan kysyä että mitä mieltä te ootte, tiedän kyllä että ihan oman voinnin ja kunnon mukaan edetään ... mutta onkohan siitä jotain haittaa ..?:$
 
onnea mamma92 :) !
Jassukka Kyllä mulla ainakin on kaverit käyny tanssimassa vielä melkein viimesillään :) Ja tottakai oman voinnin mukaan, kyllä itelläni on tarkoitus lähteä joku vklp vähän tyttöjenkaa ulos :) Ja siis kun tykkään itse olla selvinpäin ja siis tuoki, että varovaisuuttahan se vaatii :) Oman uskalluksen ja mielen mukaan !!
Mä itse opiskelen, pitäis valmistua jossain vaiheessa mutta nyt jää maaliskuun tiennoilla opiskelut taas tauolle hetkeks o_O Mitä teette työksenne / opiskelette? :)
 
Kiiiitoksia kaikille, toivotaan että pysyy sinnikkäästi matkassa loppuun asti ! ;)

Mä opiskelen parturi-kampaajaksi, muutaman kuukauden päästä valmis sellainen. Voi olla, että tulee opiskeltua jollekkin muulle alalle joskus vauvan jälkeen. :) Katsoo mitä tulevaisuus tuo..

Miten teihin suhtauduttiin neuvolassa ensimmäisellä käynnillä? Millä viikoilla olitte silloin? Kertokaa kaikki! Jännittää ihan hirrrrveesti :D
 
maalismasu`12 Helpottava tieto :) Mä niin pidän tanssimisesta, olinpa sitten selvinpäin tai en, nyt luonnollisesti selvinpäin :) mietitytti vaan kovasti toi..
Mä opiskelin vuoden verran hotelli-ja ravinola-alalla ja vuoden verran työskentelin siivouspalvelussa.. Perjaatteessa oon ihan tyytyväinen etten oo töissä nyt kun ei meinaa edes perus kotitöistä tulla mitään väsymyksen takia. En tiedä mitä tekisin jos olisin siinä siivouspalvelussa vielä töissä kun se kumminkin on tosi rankkaa ja ruumiillista työtä:) ainut negatiivinen puoli tässä on tosissaan se rahatilanne, kuten tiedämme money talks :|
 
Jassukka Tanssimaan vaan, jos muuten vointi sen sallii! Mä hippasin vielä vissiin rv. 18 baarin tanssilattialla, kun ei masuakaan vielä nimeksikään ollut :D

Meillä on toisin päin, kuin teillä muilla. Eli poikaystävällä vielä vuosi koulua, joten mun on taloudellisestikin pakko olla töissä niin kauan kuin pystyn. Kirjotin kanssa keväällä ja tulevaisuudensuunnitelmista ei mitään hajua, nyt tarttis johonkin AMK:hon hakea, mutta kun todistus on häviksissä ja suunnitelmat ei yhtään selvät, mitä haluais tehdä..
Töissä olen palvelutalossa, joissa oon tehny sijaisuuksia kolmisen vuotta. Tässä paikassa oon ollut nyt heinäkuun alusta ja esimies luvannu vuoroja niin kauan kun voin tehdä. Toi on kyllä aika fyysistä hommaa, nii saa nähdä joutuuko jäämään saikkarille jo ennen äippälomaa.. Kun en sitte tosiaan Kelan saikkarirahoistakaan tiedä, kun työpaikalta en saa paljon mitään, kun en ole vakkari.

Ruokahimoja ei löydy vieläkään.. ja joku kyseli, koska tehty ensimmäiset hankinnat, ööööö vaatteita ostin muistaakseni rv7?:D Joskus rv 10 oli jo niin vahva poikaolo, että silloin ostin ekat vaaleansiniset..

Tervetuloa mamma92 ja paljon tarrasukkia sulle! :heart:
Mainostan vielä blogiani, kun tänne on tullut joitakin uusia tyyppejä. Tervetuloa lukemaan :)
 
mamma92 Me mentiin neuvolaan kolme viikkoa plussauksen jälkeen, silloin oli lasissa (menkkojen mukaan) rv. 8 (muistaakseni....) Jännitin tosi paljon sitä miten se neuvolassa suhtautuu kun kumminkin oon tän ikänen.. Yllätyin tosi positiivisesti kun lopulta päästiin neuvolatädin juttusille, se nainen sai mut tuntemaan itteni niin erityiseks ja onnistuneeks :)
Mulla tosin oli tuttu täti kyseessä kun n.6 vuotta sitten sama täti oli mun äitillä kun odotti mun pikkuveliä, tuli sitten itekkin pikkulikkana oltuu sielä mukana :)
Eli siis oli ihan onnistunut reissu :)
 
Jees, huomenna viisastun taas kun neuvolatäti soittaa miulle päin. :) Laskureiden mukaan ollaan nyt viikolla 6. Mutta eihän sitä tarkaksi tiedä vielä.

Pitääkin tutustua sinun blogiisi jjuuli, kiitoksia vinkkauksesta! :)
 
^ Kelaltako et tukia saa? Hmm.. Eihän puolison tulot pitäisi enään mitenkään vaikuttaa tukiin :eek: Minä saan opiskelijana asumislisän ja opintotuen (valmistun nyt jouluna), vaikka puolisoni on yrittäjänä. Ei hänen tulojaan ole mitenkään katsottu vaikuttavan minun tukiini.
Valmistuin keväällä ammattiin -> suoraan työttömäks(sain puolikkaan työmarkkinatuen koska kirjat oli kotona) sitten loppukesästä vaihdoin osoitteen miehen taloon kun raskaus varmistuis vaikka olin majaillut täällä jo kauan. ja kun kelalle meni tieto siitä nii piti tehdä selvitys tuloista (2 yritystä) ei mitään toivoa tukiin.. siksi menen nyt työkkärin kautta kouluun niin saan toimenpiteen ajalta täyden tömarkkinatuen + lisät eli noin 600e kk mutta vasta kuukauden päästä tulee ensimmäiset :/
 
Heei pääsiskö hyppään mukaan vaikkakin -93 vuosimallia olen?:)
jos sopii niin mua vois lisäillä mimma 18v ensimmäinen lapsi La 8.3 ja poikaolo eli siis en nyt viä oikee osaa kommentoida mihinkään ku en tiä mistä ootte puhunu mutta vähä taustatietoa ittestäni voisin antaa:)

Minä:eli siis esikoista odotan ja olen naimisissa ja asunut mieheni kanssa reilu 2vuotta.meil on 1koira ja ja mitähän vielä...niin mieheni on 20 ja täyttää muutama päivä lasketun ajan jälkeen 21:) Raskaus oli toivottu ja iloinen asia ja kaikki on ottanu sen todella hyvin,mikä oli tavallaan yllätys:)

noh tuo kai riittää ekaks kommentoinniks tänne.

mimma & piskuinen 14+5<3
 
Ekasta neuvolasta sen verran että jännitin ihan perkuleesti soittaa kun olin "vasta" muuttanu paikkakunnalle. joten soitin viikolla 10 ja pääsin viikolla 11 ekan kerran :) no otti oikein iloisesti mut vastaan ja heti ultrattiin koska piti varmistaa et siel on joku :D ja olihan se sillon itellekki paluu todellisuuteen kun oikiasti siellä oli joku :D mutta oikein kiva kerta ja jäi hyvä maku suuhun :):heart:
 
Niin unohin ihan kysyä et päivittääkö tätä pinoa joku niin mun tiedot oli tuos ylemmäs:)
Niin ja kuinka varhain te muut ootte tuntenu liikkeet?
Minä ja mies tunnettiin jo viikoloppuna vaikka se ei mikään ihme ollutkaan ku lääkäri sano jo 12+5vkolla et joko tunnet liikkeet ku pikkunen potkii niin lujaa ja tiuhaan:D ja meinas et se taitaa tulla oikeen vilperi päivisin mut öisin rauhallinen:) (heh mulla ei tota vastaan olis mitään) :p eli siis tunnettiin liikkeet 14+2<3 ja nyt niitä kyllä tuntuu välillä ku rentoutuu oikeen:)

nonniin taidan mennä nukkuun et jaksan kouluun...
öitä kaikille:)

mimma& piskuinen 14+5<3
 
BOlipas tänään tullu paljon luettavaa =)

Tervetuloa mimma] ja mamma92 ja onnittelut plussauksesta! Päivittelin tietoja :) mitö laskurit anto sulle lasketuksi ajaksi mamma92? Voin sitten pistää ylös :)

mä en kans saa kelalta mitään tukia ku ei oo tarpeeks työkokemusta lukiosta valmistuneella ja puolison tulot estää neki vähät mitä vois saada. Äitiysrahaa tietty saan mut siinäkin on eka maksupäivä vast 26.10. eli TOSI myöhään. Täälläki kituutetaan yhellä palkalla... Onneks ton äitiysrahan kans sit tilanne paranee. Seki on kuitenki niin pieni et tuntuu ettei ikinä saada säästetty näil tuloil uuteen asuntoon :/

jassukka tanssimaan vaan! Jos tuntuu hyvältä niin ihan vapaasti! Mulla on KAUHEE ikävä ohan vaan tanssimista mut mulla alko maha näkymään niin ajoissa etten kehdannu mennä kavereiden mukaan :/ ois näyttäny jotenki niin vastuuntunnottomalta vaiks selvänä oliskin :( mulla on tosi huono omatunto ku oon juonu alkoholia raskausaikana. Kun mullahan siis petti pillerit niin en osannut arvatakkaan et olisin raskaana. Ku söin laattoja putkeen ni en odotellut menkkojakaan. Neuvolas ne lohdutti etten oo ainut ja et niin alussa ei se viel vaikuta vauvaan mut silti harmittaa... :( Haluutko jassukka tohon listaan jo tyttöolon? :)

neuvolasta mulla on kans siel tosi mukava th ja ei oo neuvolassa eikä sairaalassa tullut mitään noottia iästä :) se oli positiivinen ylläri :) ainut ärsyttävä juttu on et ku oon joutunu oleilee osastolla niin siellä ne muut äidit on kattellu mua silleen halveksuvasti eikä kukaan puhu mulle vaikka keskenään ne juttelee. Ei ollu kivaa... Viimeks sain onneks pariks päiväks 19-vuotiaan huonekaverin ku odotti jo toista niin sai kerranki juttuseuraa =)

töistä mä oon opiskelujen ohessa tehny lastenvahtikeikkaa pari kertaa viikossa ja sit oon tehnyt päiväkodeissa sijaisuuksia. Kun mulla on lastenohjaajan koulutus ja valmennan vapaaehtosena tyttöfutista niin sitä kautta on tullu aika paljon tarjouksia :) kesän olin yksityisenä lastenhoitajana yhdessä perheessä. Sit kun tää vauva tulee ni ajattelin taas tehdä niit päiväkotisijaisuuksia niin saa vähän ylimäärästä =) mitään kokopäivätöitä tai mitöön vakituista en kyl rupee kattelemaan pariin vuoteen.

Oli niin pal luettavaa et mahdoinks muistaa vastata kaikkeen.... :D anteeks kirjotusvirheet, näö puhelumen näppäimet on niin hemmetin pienet enkä jaksa aina korjata :D

Ainiin! Mä tunsin ekat liikkeet joskus rv 18. Kyl olin aikasemminki sit tuntenu mut en ollu tajunnu niit liikkeiksi :) sit vast noitten kunnon potkujen jälkeen tajusin et oonhan mä tämmösiä tuntenu :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä