8-vuotiaan tytön surma - ahdistaa päivittäin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä, mutta minua ahdisti jostain syystä yksi lause, missä todettiin lapsi piti päässään tiaraa ja pakeni omaa mielikuvitusmaailmaansa. Onneksi ehkä pääsi hieman irti mielikuvituksen avulla siitä kidutuksesta.

Näin saman, ja näin otsikoita tiarapäisestä tytöstä. Ei tarvitse paljoa mielikuvitusta ymmärtääkseen, mitä se tarkoittaa. Tässä kohtaa olen minäkin sulkenut silmäni - ja korvani siitä, mitä kaikkea murhaajat tekivät. Sama koskee Baby Briannaa, en voi edes kuulla tuota nimeä ilman pientä ahdistuksen pistoa jossain sisällä. Enkä todellakaan lue mitään siihen liittyvää mistään.

Ei se silti tarkoita, että jättäisin tekemättä lastensuojeluilmoituksen jos näkisin sellaiselle jossain tarvetta. Eikä se tarkoita, etten puuttuisi lasten touhuihin täällä meillä päin, jos näen siihen aihetta. Eikä se tarkoita, ettenkö toivoisi ja vaatisi selvitystä Eerikan tapauksessa ja parannuksia lastenhuoltoon. Eikä se tarkoita, ettenkö välittäisi.

En ymmärrä ihmisiä, jotka lukevat kaiken ja sitten syyttävät niitä välinpitämättömiksi siitä, jotka eivät lue. Minusta se kaiken lukeminen on mässäilyä, omien katkerien (katkeran suloisten?) tunteiden ruokkimista ja tunteissa vellomista. Kovin ahdistunut ihminen ei näe kokonaiskuvaa ehkä, eikä ehkä kykene ajattelemaan järkevästi - mitä luulisi vaadittavan kun on kyse lastensuojelusta.

[QUOTE="vieras";28201605]Pistää vaan ärsyttämään nämä besserwisserit, jotka tällaisten tragedioiden jälkeen tulevat kukkoilemaan, kuinka paljon paremmin olisivat itse osanneet tilanteet hoitaa. Eivät ole asiat aina niin musta-valkoisia kuin voisi ajatella.[/QUOTE]

Samoin ajattelen.

Toisten mielestä naapureiden olisi vähintään pitänyt hakea tyttö turvaan sieltä... niin. Miten esimerkiksi?

Mässäilyähän se tietysti on :headwall: Tämä tapaus, kuten muutkin, ansaitsevat tulla kuulluksi jos suinkin sillä estetään yksikin vastaava. Koko maailmaa ei voida pelastaa, mutta voidaan aloittaa sieltä missä pystytään asioihin vaikuttamaan.

Auttamiseen mahtuu muutakin kuin ls-ilmoitus. Ja naapureilla oli oman todistuksensa mukaan tieto mitä asunnossa tapahtuu, lattia- tai putkiremontin vuoksi oli kuultu sanasta sanaan pakkosyöttötilanteet ja lapsen itku ja oksentaminen. Oli nähty itkevä, naarmuinen, mustelmainen tyttö repaleisissa vaatteissa juoksemassa jopa 2 tuntia pihassa ympyrää, tekevän tarpeitaan roska-astian taakse. Ja voi, älkää nyt taas käsittäkö väärin; naapureita ei todellakaan voi syyllistää, he eivät lasta tappaneet. Mutta on turha laittaa päätä pensaaseen ja kaunistella kuinka kukaan ei aavistanut! Sitä olen, arvon vieras, yrittänyt sanoa.

Miksei kukaan yrittänyt ottaa kontaktia tyttöön, saavuttaa luottamusta ja saada näin puhumaan. Viranomaiset eivät myöskään tehneet rikosilmoituksia vaikka lain mukaan olisi ollut tehtävä. Tämä tyttö jätettiin täysin yksin, ajatuksella kyllä joku huolehtii.

Mua ahdistaa valtavasti nuo uutiset ja tämä tapaus, mutta siksi lähinnä että siitä kirjoitetaan kuin se olisi harvinainen yksittäistapaus, ja yleensä sossujärjestelmätoimii. Mua ahdistaa koska se on valetta. Lastensuojelun touhu on ollut tuota samaa jo kaksikymmentä vuotta. Lintsaavia teinejä ja masntuneiden vauvoja kyllä huostaanotetaan ihan pienistäkin syistä, mutta oikeasti pahoilta ja vaativilta tapauksilta suljetaan silmät.

Mä ja mun sisarukset elettiin hyvin pitkälle samanlainen lapsuus kuin tuo eerika. Julmaa väkivaltaa, nöyryyttämistä, syylliseksi lavastamista, haukkumista, kiduttamista, vapaudenriistoa, joka päivä, vuosikaudet. Eikä meistä koskaan ketään muita kuin mut otetu huostaan, ja minutkin siksi että aloin karkailemaan kotoa. Laitokseen sijoituksen jälkeen kukaan ei koskaan kysynyt mitä mulle kuului, miksi olin karannut, ei mitäään. Sinne mut paiskattiin muiden kapinoivien teinien sekaan ja oletettiin että "sillä nyt vaan on vähän vaikeeta". Ei keskusteluapua, ei selvittämistä, ei edes yhtä kysymystä, mitä teillä kotona tapahtuu. Mulla ja mun jokaisella sisaruksella on aikuisena mielenterveysongelmia, yhdellä kroonista masennusta, toisella pakko-oireita, yksi ei ole puhunut MITÄÄN vuosiin, itselläni on persoonallisuushäiriö ja kärsin edelleen yöllisistä painajaisista, ja monet lapsuudesta muistuttavat asiat aiheuttaa mulle edelleen paniikkikohtauksia, vaikka muutin kotoa jo 12 vuotta sitten.

just samasta syystä ahdistaa lukea asiasta.

Tämän päivän IS:ssa oli uutinen, että Eerikan isä ja äitipuoli saivat lapsen vankilassa. Näin taisi olla myös kidutetun 5-vuotiaan isän ja äitipuolen kohdalla. Miten voi olla näin samanlaiset tarinat?

Joku mainitsi vertaamisesta Breivikin murhiin. Kyse on siitä, että tämä Eerikan tapaus kosketti koko kansaa - aivan kuten Norjan verilöyly, jossa toki tapettiin useita kymmeniä. Katsos ei olekaan väliä kuinka monta kuolee, vaan kuinka kansa reagoi. Silloin on mahdollisuus muutokseen. Tässä juuri näkee suomalaisten suhtautumisen; maailmallla asiat ovat paljon huonommin - tuudittaudutaan vaan siihen, että eletään lintukodossa, eikä lotkauteta korvia karmeuksille.

Ja se yhteisllisyys ja kyttääminen kohdistuu juurikin näihin masentuneiden vauvojen äiteihin, jotka stressaantuvat lisää ja ehkä menettävät lapsensa vaikka pieni apu olisi auttanut, se että kannusttetaan eik välitetä itkusta. tai ensihumalan ottaviin teineihn.

Jokainen jolla on silmät näki että Eerika kärsi. Enempää kyttäämistä ei tarvita. mutta kun kukaan ei halua tuollaisen hullun ja manipuloivan ja sairaan pariskunnan silmätikuksi, eerika uhrattiin.

[QUOTE="xxxx";28202649]Tämän päivän IS:ssa oli uutinen, että Eerikan isä ja äitipuoli saivat lapsen vankilassa. Näin taisi olla myös kidutetun 5-vuotiaan isän ja äitipuolen kohdalla. Miten voi olla näin samanlaiset tarinat?

Joku mainitsi vertaamisesta Breivikin murhiin. Kyse on siitä, että tämä Eerikan tapaus kosketti koko kansaa - aivan kuten Norjan verilöyly, jossa toki tapettiin useita kymmeniä. Katsos ei olekaan väliä kuinka monta kuolee, vaan kuinka kansa reagoi. Silloin on mahdollisuus muutokseen. Tässä juuri näkee suomalaisten suhtautumisen; maailmallla asiat ovat paljon huonommin - tuudittaudutaan vaan siihen, että eletään lintukodossa, eikä lotkauteta korvia karmeuksille.[/QUOTE]

siis sori, onko se äitipuoli synnyttänyt lapsen?

Mässäilyähän se tietysti on :headwall: Tämä tapaus, kuten muutkin, ansaitsevat tulla kuulluksi jos suinkin sillä estetään yksikin vastaava. Koko maailmaa ei voida pelastaa, mutta voidaan aloittaa sieltä missä pystytään asioihin vaikuttamaan.

Auttamiseen mahtuu muutakin kuin ls-ilmoitus. Ja naapureilla oli oman todistuksensa mukaan tieto mitä asunnossa tapahtuu, lattia- tai putkiremontin vuoksi oli kuultu sanasta sanaan pakkosyöttötilanteet ja lapsen itku ja oksentaminen. Oli nähty itkevä, naarmuinen, mustelmainen tyttö repaleisissa vaatteissa juoksemassa jopa 2 tuntia pihassa ympyrää, tekevän tarpeitaan roska-astian taakse. Ja voi, älkää nyt taas käsittäkö väärin; naapureita ei todellakaan voi syyllistää, he eivät lasta tappaneet. Mutta on turha laittaa päätä pensaaseen ja kaunistella kuinka kukaan ei aavistanut! Sitä olen, arvon vieras, yrittänyt sanoa.

Miksei kukaan yrittänyt ottaa kontaktia tyttöön, saavuttaa luottamusta ja saada näin puhumaan. Viranomaiset eivät myöskään tehneet rikosilmoituksia vaikka lain mukaan olisi ollut tehtävä. Tämä tyttö jätettiin täysin yksin, ajatuksella kyllä joku huolehtii.

Vähän kuule luulen, että yksi jos toinenkin on yrittänyt tyttöä saada puhumaan, esim. hyvin huolissaan ollut opettaja, mutta katsos kun tuollainen pahoinpidelty lapsi on yleensä säikky kuin aropupu ja kaikesta kokemastaan huolimatta totaalisen lojaali vanhempiaan kohtaan. Siinäpä se onkin, kun lapsi oppii hyvin pian itsekin selittelemään ne mustelmat, irronneet hiustupot, rikkinäiset vaatteet jne. parhain päin. Vaikka lapsi olisi juuri viettänyt yönsä pakettiin sidottuna ja aamupallal tullut hakatuksi, kaikki on hyvin, ei hätää, isi ja äitipuoli ovat tosi kivoja ja kilttejä. Itse olisin lapsena ollut lastensuojelun tarpeessa kotiolojeni vuoksi, mutta vaikka kuinka opettaja, terveydenhoitaja, naapuri ...yrittivät kysellä asioista, kaikki oli aina hyvin. Vaikka opettaja olisi tehnyt mitä tahansa, en olisi ikinä kertonut asioiden oikeaa laitaa. Niin lapsen mieli vaan toimii, mutta tätä ei pysty ymmärtämään ihminen, jolla ei asiasta ole mitään kokemusta, huomaan sen...

Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, naapurit ovat nähneet ja kuulleet kaikenlaista ja tehneet ilmoituksia. Samaan aikaan nämä mukavanoloiset vanhemmat sepittävät tarinaa kenties tytön hurjista kokemuksista äitinsä luona ja nyt purkautuvasta stressistä, mikä näkyy kummallisena käytöksenä; tyttö juoksee ympyrää, käy tarpeillaan pihalla, oksentelee, itkee, leikkelee vaatteitaan ja repii tukkaansa. Voi tyttö poloa kun on sekaisin. Naapurit eivät enää tiedä mitä ja ketä uskoa.

Kuten sanottu, kaikki ei aina ole niin suoraviivaista ja mustavalkoista...

Ja todella, mitä muuta kukaan voi tehdä? Ei kenekään lasta voi väkisin hakea kotoa, sehän olisi lapsen kidnappaus. Ja lojaaliudessaan lapsi varmasti pistäisi kynsin hampain vastaan. Oikeasti, mitä nykypäivänä voi tehdä...? Mennä kirveen kanssa sinne ovelle kolkuttelemaan ja saada poliisit kimppuunsa??

Olen samaa mieltä, että tod.näk. isä ja äitipuoli osasivat taidokkaasti hämätä kaikkia. Mutta taas nousee esiin se, että naapureita, opettajia ym. vielä ehkä voidaankin hämätä, mutta sosiaaliviranomaisia EI. He mokasivat todella pahasti. En ymmärrä kuinka on voitu sivuuttaa sekin asia, että Eerikan "oireilu" loppui sen 4 kuukauden aikana, jotka hän vietti sijoituksessa. Mitä tekee sossu, palauttaa lapsen isälleen vaikka lapsi itkee ettei halua mennä, ja ls-ilmoitusten tulva jatkuu - mutta sossu ei reagoi. Ei tietenkään.

Mielestäni opettajakin olisi voinut ilmoittaa poliisille, sillä pahoinpitelyjälkien perusteella pystyi kyllä varmasti päättelemään, että tytö on hengenvaarassa. Pelottavaa ajatella, että joka päivä tytön nähnyt opettaja ei tehnyt enempää. Uskon, että poliisi olisi mustelmat ym. nähdessään osannut arvioida tilanteen vakavuuden - toisin kuin sossu.

[QUOTE="vieras";28202690]Vähän kuule luulen, että yksi jos toinenkin on yrittänyt tyttöä saada puhumaan, esim. hyvin huolissaan ollut opettaja, mutta katsos kun tuollainen pahoinpidelty lapsi on yleensä säikky kuin aropupu ja kaikesta kokemastaan huolimatta totaalisen lojaali vanhempiaan kohtaan. Siinäpä se onkin, kun lapsi oppii hyvin pian itsekin selittelemään ne mustelmat, irronneet hiustupot, rikkinäiset vaatteet jne. parhain päin. Vaikka lapsi olisi juuri viettänyt yönsä pakettiin sidottuna ja aamupallal tullut hakatuksi, kaikki on hyvin, ei hätää, isi ja äitipuoli ovat tosi kivoja ja kilttejä. Itse olisin lapsena ollut lastensuojelun tarpeessa kotiolojeni vuoksi, mutta vaikka kuinka opettaja, terveydenhoitaja, naapuri ...yrittivät kysellä asioista, kaikki oli aina hyvin. Vaikka opettaja olisi tehnyt mitä tahansa, en olisi ikinä kertonut asioiden oikeaa laitaa. Niin lapsen mieli vaan toimii, mutta tätä ei pysty ymmärtämään ihminen, jolla ei asiasta ole mitään kokemusta, huomaan sen...

Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, naapurit ovat nähneet ja kuulleet kaikenlaista ja tehneet ilmoituksia. Samaan aikaan nämä mukavanoloiset vanhemmat sepittävät tarinaa kenties tytön hurjista kokemuksista äitinsä luona ja nyt purkautuvasta stressistä, mikä näkyy kummallisena käytöksenä; tyttö juoksee ympyrää, käy tarpeillaan pihalla, oksentelee, itkee, leikkelee vaatteitaan ja repii tukkaansa. Voi tyttö poloa kun on sekaisin. Naapurit eivät enää tiedä mitä ja ketä uskoa.

Kuten sanottu, kaikki ei aina ole niin suoraviivaista ja mustavalkoista...

Ja todella, mitä muuta kukaan voi tehdä? Ei kenekään lasta voi väkisin hakea kotoa, sehän olisi lapsen kidnappaus. Ja lojaaliudessaan lapsi varmasti pistäisi kynsin hampain vastaan. Oikeasti, mitä nykypäivänä voi tehdä...? Mennä kirveen kanssa sinne ovelle kolkuttelemaan ja saada poliisit kimppuunsa??[/QUOTE]

näin juuri, tuota lapsen käytöstä tuollaisessa perheessä on hirveän vaikea selittää ihmiselle joka sellaista ei koskaan ole kokenut. Lapsena mun suurin haave ois ollut että mun oikea iskä tulee hakemaan mut pois sieltä, tai oikeastaan kuka vain. Samaan aikaan kuitenkin sisarusteni kanssa pelkäsimme hysteerisesti "sossuja", jotka mahdollisesti erottaisivat meidät vanhemmistamme. Meillä oli lasten kesken aina varasuunnitlmat ja selitykset valmiiksi mietittynä jos sossut oisivat tulleet käymään, ja opettajille tai sukulaisille varoimme visusti puhumasta. Meidät oli kaikki manipuloitu ja peloteltu siihen että lastenkoti on vielä kauheampi paikka, ja että meidät sisarukset erotettaisiin loppuelämäksi jos sossut saisivat meidät kynsiinsä. Ei meillä kuitenkaan koko lapsuutemme aikana käyneet sossun tädit kuin yhden kerran, mutta isäpuoleni on niin hyvä esittämään tosi mukavaa että uskoivat kaiken ja jättivät meidät rauhaan.

no kauheesti en ole aiheeseen perehtynyt, mutta oma veljeni on kääritty tiukasti mattoon LASTENKODISSA, ja iso mies hoitaja on istunut päällä, koska tuo 10 veli riehui niin että oma ja muitten turvallisuus oli uhattuna! ja tämä on toistettu useampaan kertaan. eikä varmasti ole ainoa lapsi joka on mattoon kääritty siellä.

minusta ap on jotenkin outo! Kyllä eerikan tapaus on ollut kamala,mutta että jok uahdistuu siitä niin ettei tunnu pystyvän omaa elämäänsä elämään niin ei ole enään normalaia,hae keskusteluapua.

pps.jotkut muuten kokee kotona seksuaalista ahdistelua ihan suomessa. ulkomailla kuolee lapsia nälkään ja janoon,ripuliin,sairauksiin! tänäänkin kuolee moni alle 5vuotias lapsi edellä mainittuihin. ovatko he vähempi arvoisia koska ovat usein tumma ihoisia? ei minusta. kuinka paljon ap ja muut hänen kaltaiset tekee noiden lapsiraukkojen hyväksi? ei varmaan mitään.

yhtäkään lasta ei auta se että joku aikuinen ahdistuu määrättömästi! en myöskään kehoita ap:ta opiskelemaan sosiaaliviranomaiseksi koska hän tulisi tehneeksi ylilyöntejä. keskusteluapau kehoitan hakemaan.

Yhteistyössä