70-luvun lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Alkuperäinen kirjoittaja nelikymppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Ja vielä: Kuinka moni omistaa tällaiset?

http://www.aijaa.com/v.php?i=1816766.jpg

Pekka-paralla on kyllä molemmat kädetkin olemassa, mutta eivät nyt kuvaan löytyneet...
Mulla oli tollanen nalle, mut se oli kirkkaan sininen...
nalle näyttää jotenkin tutulta:)
Mulla oli pinkki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rimpti rummikolla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Onko kenelläkään ollut tällaista? Mulla ei, mutta kaverilla oli =)
Mun API!!!! :heart: :heart:
Mullakin oli tollanen Api :heart: :heart: :heart:
Voi mulla on tuontapainen ollut, sillä oli tosin vaaleansiniset housut ja vaaleanpuna-valkoruutuinen paita. Ja naama oli vaaleampi :).
Mun siskolla oli kans tuon tyylinen apina. Se retuutti sitä joka paikassa ja mua hävetti mennä sen kans linja-autossa, ku se apinan pää pilkisti aina jostain laukun mutkasta.
Jees ja vielä samoista paikoista rikkikin kuin mun systerin apina:) mulla oli jotenkin eri värinen...

No hitto,mullakin oli API, onko se ollu tehdasnimi vai miksi kaikilla sama? :LOL: Mun apinalla oli samanvärinen "paita" mut siniset housut. Kaikki muukin tuntui tutulta ja kaihoisalta... voi kultaista lapsuutta :heart:

vai mikä nykyään
Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
muistyatteko pinna-jaatelon, appelsiinin makuinen tosi makea mehujaa. entas zoo-limppari, etiketteina oli eksoottisia elaimia joita kerailtiin. ja lastenohjelmat oli kylla jotain jarkkya. pelle hermanni oli ainoa kiva, sunnuntai-aamuisin tuli aina se orkesteri/musiikkiohjelma, jossa oli muistaakseni unkarilainen juontaja. kylla se vaan oli tylsa ohjelma, muuta parempaakaan kun ei ollut kahdella kanavalla tarjolla, niin katsottava oli. muistaako kukaan?
Musiikkiohjelma oli muistaakseni nimeltään Viuluviikarit musiikkimaassa. Muita lastenohjelmia olivat mm. Heikko Peikko ja Noppa =)
Viuluviikareissa esiintyi ja oli Linda Lampenius

Alkuperäinen kirjoittaja Schmettis:
Lähes kaikkien edellä mainittujen lisäksi:

*Mehu, joka tehtiin jauheesta joka sekoitettiin veteen. Taisi olla väriltään vihreää ja niiiin kamalan hyvää.
Mehu oli muuten HartSporttia ja sitä saa vieläkin. Tai ainakin näin mies mua informoi.
Se mehu oli RYMDiä.
Jep. Vihreä HartSport poreilevinen masiinoineen tuli vasta "paljon myöhemmin" eli varmaankin 80-luvun alussa.

Rymd oli olevinaan ihan sikahyvää, nykyään sitä tuskin joisi kukaan vapaaehtoisesti. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmettis:
Lähes kaikkien edellä mainittujen lisäksi:

*Mehu, joka tehtiin jauheesta joka sekoitettiin veteen. Taisi olla väriltään vihreää ja niiiin kamalan hyvää.
Mehu oli muuten HartSporttia ja sitä saa vieläkin. Tai ainakin näin mies mua informoi.
Se mehu oli RYMDiä.
Jep. Vihreä HartSport poreilevinen masiinoineen tuli vasta "paljon myöhemmin" eli varmaankin 80-luvun alussa.

Rymd oli olevinaan ihan sikahyvää, nykyään sitä tuskin joisi kukaan vapaaehtoisesti. :D

Me syotiin sita RYMD-jauhetta :x

Mulla oli Daisy nukke ja hirmusti sille vaatteita ja huonekaluja.
Tässä jokunen aika myin kaikki keräilijälle kun oma lapsi on poika eikä niistä niin perusta...

Kellä oli tää veivattava elokuvakone?

Kasettina tuossa prinsessa ruusunen, muitakin oli mutta ne meni rikki, onneksi tuo säilynyt.
Miehelläkin oli lapsena tuo vehje mutta punaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:

Pekka-paralla on kyllä molemmat kädetkin olemassa, mutta eivät nyt kuvaan löytyneet...
Mulla on edelleenkin keltanen nalle, joka on ihan samalainen :D

matami
Alkuperäinen kirjoittaja xMarilynx:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Olikos se jo 80 luvun puolella kun oli näitä Daisy nukkeja?

Eiks kukaan muu ole näillä leikkinyt?
mulla oli 2 Daisyä 70-luvun lopulla ja 80-luvun alussa.
Joo ja jos erehtyi sanomaan Barbieksi leikeissä niin oli suuri virhe.. Tämä vain "halpa kopio"

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:

Meillä on isomammalassa tollanen nalle, vaaleansininen. Mutta se on kyllä paljon kauempaa kun mun lapsuudesta, mutsin vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:

Meillä on isomammalassa tollanen nalle, vaaleansininen. Mutta se on kyllä paljon kauempaa kun mun lapsuudesta, mutsin vanha.
Mulla oli ihan sellainen nallen värinen, vaaleanruskea...ja miehellä edelleen on sellainen kotonaan, nyt pojan unileluna. Väri sellainen keskiruskea. Molemmat vietetään kolmikymppisiä reilun kk:n päästä 6 päivän välein

;)

aamiaispöllö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistan ainakin sen että irtokarkit oli tosi hyviä ja halpoja! Sitten oli jotain aarrearkkukarkkeja ja tosi hyvää toy-purkkaa.

Jätskistä parasta oli sellanen "käärylä" vohvelista, jonka molemmissa päissä oli suklaata ja sisällä vanilijajäätelöä, nam!

Muistan myö fillareiden "räpsyttimet", pyykkipojalla pahvi (vai viilipurkin pala) kiinni pinnoihin ja kymmenkunta lasta kun fillaroi (ilman kypärää;)) oli aika mekkala:) Twistiä hypittiin, pelattiin myöhään iltaan pesäpalloa ja kymmentä tikkua laudalla...

Aina oli lämmin ja talvella oli lunta + hankikanto. Oi niitä aikoja:D
Juu muistan myös noi kaikki sekä ulkopelit ja twistin ym. Missä on nykyajan lapsien mielikuvitus? Kesä oli tosiaan kesä ja talvi-oikea talvi!!! oih, veit jalat suustani... OI NIITÄ AIKOJA!!!

Ihana ketju =) . Muistaako kukaan maailman parasta jäätelöä, Urheilupuikkoa? Se oli sellasta vaaleanhaaleanpunaista, pieni pyöreä puikko. Smurffeja keräiltiin ja tehtiin niille koteja kallionkoloihin.

Bobajannecky

Telkkarista muistuu mieleen parhaiten Rosvo Rudolf ja joku amerikkalainen sarja "Rekkakuskit", jota katottin salaa. Siinä oli rekka jossa oli kaksi rattia!!
Sitten siellä oli olevinaan joku lastenmusiikkiohjelma, joka oli pelkkää vingutusta.
Ei kai siinä vaan ollut se moppitukkanen sellisti, vai oliko se silloin vaan muuten
usein telkkarissa?
Niin, ja televisiossa oli yksi kanava ja sekin meillä aluksi mustavalkoinen.

Lehdistä oli silloin jo aikakin Pellefantti.
Myös tehtävälehti Jippo muistuu ja Kalkitokset, jotka oli sijoitettu kaupassa
ihan siihen kassan viereen niinkuin karkit.

Saunan jälkeen paistettin takassa Kiekura makkaraa ja isä joi pari pulloa Viapori kaljaa.
Ite sai Aku Ankka limua.
Mulla oli sellainen Kabanossi lippalakki, jossa oli valtavan pitkä lippa.
Se oli saatu T-kaupasta.

Autoissa oli sellaiset hassut turvavyöt, jotka vaan painettiin sellaiseen muoviseen
koteloon ja sitten ne turvavyöt lerpatti siinä sivussa.
Niitä ei pidetty kiinni, paitsi lapset pakotettiin.
Yleisintä kylläkin oli, että turvavöitä ei ollut ollenkaan.
Talvirenkaissa nastat oli hirmu pitkät!

Mullakin oli tuo monchihi, vaikka nimen kuulin ekaa kertaa nyt.
Sitten lähes kaikilla lapsilla oli ne muistipelikortit, jossa "Neekeriä naurattaa".
Playmobil ukkelit oli sentin pidempiä kuin nykyiset ja Lego-ukoilla ei ollut naamaa!!
Pikku autot oli tehty raudasta ja ne meni neppiradalla lujaa.
Lähes joka kodissa oli myös se punainen tai keltainen lastensänky, jossa oli
Akun ja muiden kuvia, sellaisia maalattuja, ei mitään tarroja!

Keittiöstä muistuu mieleen värikkäät teepannut ja se punainen vissyvesikone, johon
ne patruunat maksoi niin pajon, että kovin usein tuota ei saaanut juoda!

Lastenlaulut olivat joko Malmsteniä tai sitten Venäjältä.
Radiosta tuli vähän väliä "Ei me olla apinoita" ja "Liehuva liekinvarsi".

hande
vantaalla oli myös pitkäpenkki fillarit kovassa huudossa, rodeo-stongineen,keltaisilla pallopää tupeilla varustettuna. talvella muodissa gorillahanskat, sellaiset karvaiset, jatsarit, koho-rotsit, go-on rotsit,karkeista muistan talvi-jäätelön, lola-patukat, fami-patukat,keller toffee karkit,lakuröökit,niin ja tietysti ganesin innoittamat beavers-farkut, musa oli slade, sweet,alvin stardust,ganes,glitter.ihan siistii aikaa,kukaan ei ampunut koulussa toisiaan.

Tine
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja 70lukulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja laiska mamukaks:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Tädilläni oli. Erilainen vaatetus tosin. On varmasti tallessa edelleen.
Mulla on ollut Pekka-apina!!
Mulla on ollut Kalle-apina!!!!
Mullakin on tuollainen apina!
Minulla myös on ollut tuollainen... Veli oli siitä niin kateellinen, että tökki kynällä sen naamaan reikiä :(

Tine
Alkuperäinen kirjoittaja Johku70:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta onko KAALIMAAN KAKARAT mainittu?! Ne nuket siis, joita oli erilaisia ja ne makso ihan tajuttoman paljon siihen maailman aikaan.
OIH!!
Mulla oli kaalimaan kakara, mut se oli kasarin alkupuolta, kun sen sain. Niillähän oli nimet annettuna, syntymätodistus ja jotain muutakin siinä paketissa.

mona
Alkuperäinen kirjoittaja Bobajannecky:
Saunan jälkeen paistettin takassa Kiekura makkaraa ja isä joi pari pulloa Viapori kaljaa.
Ite sai Aku Ankka limua.
Mulla oli sellainen Kabanossi lippalakki, jossa oli valtavan pitkä lippa.
Se oli saatu T-kaupasta.
:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Tine:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja 70lukulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja laiska mamukaks:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Tädilläni oli. Erilainen vaatetus tosin. On varmasti tallessa edelleen.
Mulla on ollut Pekka-apina!!
Mulla on ollut Kalle-apina!!!!
Mullakin on tuollainen apina!
Minulla myös on ollut tuollainen... Veli oli siitä niin kateellinen, että tökki kynällä sen naamaan reikiä :(
Toi on NIPA APINA! :D
Mun Nipa asustaa vanhempieni luona, tietokonehuoneen sohvalla :heart:
Nipalla on vihreät vaatteet joissa hieman puna-valkoista, naamasta tismalleen samanlainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Alkuperäinen kirjoittaja VoihhVoih:
Saakohan niitä kurpitsa potkumopoja enää mistään? Tahtoo nääs sellaisen!

Mullapas on tällanen kotona varastossa :D
En tiedä miks oon tota rehannu mukana vuosikymmenet muutoissa, vaik siltä puuttuu sarvet ja ne "kahvat" josta pidetään kiinni :D
Siskolla oli valkonen hevonen, jossa mustia palloja ja punaset renkaat alla.

Vitska munhan täytyy kehitellä tuohon jostain ne sarvet, josta pidetään kiinni, niin saa tuo meidän pikkumies ajella tuolla sisällä =)
Mä koin nostalgiaelämyksen mennessäni esikoisen kanssa ekaa kertaa lastenneuvolaan, uunituoreena äitinä.
Siellä oli tuo kurpitsamopo, sama jolla itse olin lapsena samassa neuvolassa ajellut :D
Sen nenä oli edelleen hieman rytyssä, veli kun törmäsi sillä seinään, ja sai komean kuhmun otsaansa :xmas:

Mulla itselläni oli tuollainen valkoinen hevonen, jossa mustat pilkut ja punaiset renkaat alla, joka ylempänä mainitaan :heart: . Naapuritalon tenavalla on sellainen nyt, arvatkaa olenko kade |O

Yhteistyössä