70-luvun lapset!

Lyylikki harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Ja pankissa oli pankkikirja, pahvinen vihko johon kaikki merkittiin.

Nim. 80-luvun alun lapsi
Niitä oli vielä 90-luvullakin ;)
Mun kummipoika on syntynyt 91 ja avasin hänelle pankkitilin silloin KOP:iin (annoin sen tuossa hänelle kun sain annettua palan Suomen historiaa samalla :)

Mä oon *niin vanha* että oo ollut kesätöissäkin Helsingin Osake Pankissa
Kuulkaahan, mulla on sellainen pankkikirja vieläkin :D! Mummini on avannut joskus sillon aikanaan mulle tilin Syppiin. Sypistä tuli kiertotietä Nordea ja mulla on edelleen sellainen tili siellä, jossa on vain tilikirja :D! Muutaman kerran on vihjattu, että josko voisin sen vaihtaa mutta en kyllä kirveelläkään! Se ei ole käyttötilini vaan ihan nostalgiasyistä säästetty "jemmatili". Kun siltä tililtä ei voi käydä nostamassa kuin sillä kirjalla, niin jää varmemmin säästöön rahaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sibelius79:
juu ja tuli mieleen että mulla oli joulukalenterina smurffipehmotarrakalenteri :D vuosi ehkä 84
Pehmotarrakalentereita kaiholla muistelin viimeksi tossa joulun alla. Mieluummin oisin 3-vuotiaalle sellaisen ottanut kuin suklaisen. Miksei niitä enää valmisteta? Sit niisä oli vielä kivat "sätkyukkokuvat", joita sai liikuttaa narusta vetämällä.

Oli myös tavarakalentereita, joista tuli pientä turhaa tilpehööriä, niitä ehkä ei tartteis, vai oliko nekin siinä samassa kuin tarrat?

Lyylikki harmaana
Tuli muuten vielä mieleen yksi lapsuuden juttu jota en kykene hyvästä tahdostani huolimatta unohtamaan: Histamiini, Unelma-Anelma ja nimieni päivä. Mä en saa mielestäni sitä jaksoa, jossa U-A sanoi, että tänään on hänen nimiensä päivä, Histamiini (se iiiihana harmaa poni) korjasi, että "tarkoitat varmaan nimipäivä". Unelma-Anelmä tähän, että ei kun kyllä tänään on hänen nimiensä päivä, kun on Unelman ja Anelman nimipäivä :headwall:...

Kymppi sille, joka saa tuon kohtauksen mun mielestäni....

äityli
Alkuperäinen kirjoittaja Rimpti rummikolla:
Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Onko kenelläkään ollut tällaista? Mulla ei, mutta kaverilla oli =)
Mun API!!!! :heart: :heart:
Mullakin oli tollanen Api :heart: :heart: :heart:
Voi mulla on tuontapainen ollut, sillä oli tosin vaaleansiniset housut ja vaaleanpuna-valkoruutuinen paita. Ja naama oli vaaleampi :).
Mun siskolla oli kans tuon tyylinen apina. Se retuutti sitä joka paikassa ja mua hävetti mennä sen kans linja-autossa, ku se apinan pää pilkisti aina jostain laukun mutkasta.
Jees ja vielä samoista paikoista rikkikin kuin mun systerin apina:) mulla oli jotenkin eri värinen...

äityli
Alkuperäinen kirjoittaja nelikymppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Ja vielä: Kuinka moni omistaa tällaiset?

http://www.aijaa.com/v.php?i=1816766.jpg

Pekka-paralla on kyllä molemmat kädetkin olemassa, mutta eivät nyt kuvaan löytyneet...
Mulla oli tollanen nalle, mut se oli kirkkaan sininen...
nalle näyttää jotenkin tutulta:)

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Täh? Mikähän mulla on vikana, kun en muista noista mitään... :eek:
:D Jos sulla on jo se D-tauti?! Tai sit johtuu siitä, että olen sua 6 vuotta vanhempi (eli goner) tai meidän mutsi on ostanut meille outoja tavaroita.
D-tautia kutsutaan myös nimellä V.A.D.E (varhaisdementia) mulla on tuo vade
Mitähän meidän veteen on sillon laitettu, koska mullakin vielä diagnosoimaton V.A.D.E ja vitsi muistan sen poreilevan jäätelön :D

janosik tarantella me musso
Itse tykkäsin raketti jäätelöstä, se oli parasta. Kasperi ja noita nokinenä pelotti. trai ,trai tralllallaa. Voi noita kultaisia muistoja, monet asiat muistui mieleen viestirimpsua lukiessa.

Alkuperäinen kirjoittaja VoihhVoih:
Saakohan niitä kurpitsa potkumopoja enää mistään? Tahtoo nääs sellaisen!

Mullapas on tällanen kotona varastossa :D
En tiedä miks oon tota rehannu mukana vuosikymmenet muutoissa, vaik siltä puuttuu sarvet ja ne "kahvat" josta pidetään kiinni :D
Siskolla oli valkonen hevonen, jossa mustia palloja ja punaset renkaat alla.

Vitska munhan täytyy kehitellä tuohon jostain ne sarvet, josta pidetään kiinni, niin saa tuo meidän pikkumies ajella tuolla sisällä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:
Me leikittiin paljon kavereiden kanssa paperinukeilla, joita 70- ja myös 80-luvulla oli mm. Apu ja Seura-lehdissä.
Muistan kuinka apu-lehteä oikein odotti esim. miss suomi kisojen jälkeen kun tiesi että kohta siellä on uusi missi paperinukkena.
Yhdellä kaverillani oli Idi Amin paperinukke jonka oli jostain lehdestä leikannut =)

Mulla oli Armi Kuusela, Idi Amin ja Urho Kekkonen paperinuket, jotka oli Apu lehdestä. Ja nuo kaikki oli alusvaatteisillaan :D
Kuvitelkaa ett nykyään olis presidentti paperinukkena pelkät rintsikat ja alkkarit jalassa :LOL:

Vanha pieru
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mulla oli nuita monchihejä, hupasaa. en muita ko mopoa, mutta mulla oli pitkäpenkkinen poikien pyörä, semmonen, missä oli selkänoja ja upeasti kaartuvat sarvet. mummolassa juotiin kesällä pommaccia ja mummo oli ostanu Lola-patukat. kaupasta ostettiin viiden pennin irtokarkkeja, merkkareita aika paljon. pillimehut oli kolmiotetroja. mulla oli froteiset alushousut ja teryleeni-verkkapuku. kuravaatteita ei ollu olemassakaan.
Mulla ainakin oli kurahousut ja olen syntynyt -64.

KIITOS tästä ketjusta!!! minä täällä silmät vettä valuen muistan semmoisia juttuja mitkä ei ilman tätä olis tullut mielen viereenkään. Ja huom. suu korvissa! Uskomaton yhdistävä tekijä meillä on, tuo 70-luku!!! :D :D :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Mä sain tällaisen Fisher-Pricen koiran jouluna -74 ja se sama koira kulkee nyt vähän yli vuoden ikäisten kaksosten perässä! Eli totta oli mitä vanhassa mainoksessa rallatettiin, "Fisher-Price, Fisher-Price, ei mene rikki ei mene rikki!!"
Ihana, siskontyttö oli hoidossa vanhemmillani ja ukki oli ostanu tollasen, oli vetänyt perässä kävellessä.
Omiakin kaksi syntynyt 70-luvulla

Alkuperäinen kirjoittaja Schmettis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Lähes kaikkien edellä mainittujen lisäksi:

*Mehu, joka tehtiin jauheesta joka sekoitettiin veteen. Taisi olla väriltään vihreää ja niiiin kamalan hyvää.
Mehu oli muuten HartSporttia ja sitä saa vieläkin. Tai ainakin näin mies mua informoi.
Se mehu oli nimeltään Rymd. :D
(äiti muisti)

Ja sitä oli useampia värejä, oranssia ja punaista ainakin vihreän lisäks.

Yhteistyössä