6 vuodessa, viisi lasta...Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muusia

Vieras
Hei!
Otsikko voi olla tyly, tarkoitus ei ole olla sitä, olen vain utelias. Eräällä tuttavallani on tälläinen tilanne (ei ole uskonnollista vakaumusta) ei olla niin hyviä ystäviä että voisin suoraa kysyä ja silti olen utelias.

Jokainen tekee just niinkuin haluan ja tämä perhe vaikuttaa oikein hyvältä ja tasapainoiselta, lapset onnelliselta, kaikki oikein jees.

Silti mieletöntä rohkeutta, voimaa ja yhteistyötä tuo varmasti vaatii. Te joilla lapsia on monta näin peräkkäin (ei vaan yksi tai kaksi) tai ystävällä on niin voisitteko hiukan valaista miksi valinta oli toimia näin?

Ymmärrän hyvin ison perheen, meillekin neljäs tulossa, mutta neljä lasta 12 vuodessa on ihan erilaista kun 6 vuodessa viisi lasta. (siis varmasti paaaaljon helpommalla on päästy)

Jos ne halusi monta lasta ja kaikki peräkkäin? Tai jos ne on jo "vanhoja", ettei viitti ehdoin tahdoin tehdä lapsia pitkillä ikäeroilla? Tai jos ne lapset ovat vaan olleet niin helppoja ja ihania?

Jotkut pärjää monen pienen kanssa eikä kaipaa muunlaista elämää. Mulle taas on pieni ihmetys, jos joku kokee 1-2 (tervettä) lasta niin hankalaksi ettei vois kuvitella enempää, tai ajattelee, että ikäeron pitää olla 4-5 vuotta, että pärjää. Me ollaan ihmiset niin erilaisia, voimavarat erilaisia...

Niin, no... Kieltämättä vähän samantyylistä ajattelin kun tässä joku kerta erehdyin näkemään telkkaristajotain ohjelmaa tällaisista erilaisista perheistä joissa saattoi olla esim. 8-10 lasta tosi pienillä ikäeroilla. Vanhimmat hädintuskin kouluiässä ja mukana kaksosia ja kolmosiakin.

Jokainenhan nämä päättää itse ja varmaan joku sitten haluaa tuollaista. Vähän vaan hirvitti kun katsoi sitä touhua kun meni kahdelta aikuiselta 2,5h aikaa saada lapset puettua pihalle. Rupesi jo itse miettimään uskaltaako sitä kolmosta ihan lähiaikoina vielä harkita... :whistle: Eli kahden pienellä ikäerolla syntyneen lapsen äitinä alkoi arki taas tuntua yllättävänkin kevyeltä.

muoks. ja siis nuo todella pienet ikäerot joka välissä ovat ne mitkä itseäni jäivät mietityttämään, ei niinkään lapsimäärät. Omilla kummeillanikin on nyt vauva nr 13 muttei heillä meno ole koskaan ollut tuollaista koska ikäeroa on ollut lapsilla enemmän, vanhin nyt 28v ja "vain" 8 nuorinta asuu enää kotona.

No meillä on 4 lasta viidessä vuodessa. Ei siihen taida sen kummempaa syytä olla, kuin että tykätään lapsista, eikä haluttu isoja ikäeroja :) Viidettä tuskin enää tuleekaan. Lapset olleet kai suht helppoja, joten ei olla koettu tätä mitenkään erityisen raskaaksi.

Onko meidän 4 lasta 8 vuodessa sitten hyvä...? Jotkut meinaan ihmettelee sitäkin...ja anoppikin vitsailee,että joka toinen kesä imetän,joka toinen raskaana,kun pohdittiin kun en ole pahemmin käynyt kesäterasseilla virvottumassa...

Noh meillä on 4 lasta 3,5vuodessa..Siis esikko oli 3,5 kun tuplat syntyi ja "tosikko" oli 1v 5kk silloin..Miksi?Noh haluttiin lapset pienellä ikäerolla,"suunnitelmissa" oli 3lasta nyt ja ehkä joskus tulevaisuudessa se neljäs..van joku jossain päätti toisin ;) Ja juuh ei ole meilläkään uskonto tähän syynä :D Ihan tavallisia ev.lutteja ollaan..

Yhteistyössä