Mä en ole leluvastainen, vaikka en tänä jouluna ostakaan leluja lapsilleni. Mun lapsilla on paljon leluja, ja ostellaan niitä silloin kun tekee mieli, esim. ulkomaan reissuilla, jos löytyy tarjouksesta kivaa jne. Mulle ei kuulu mitä muut lapsilleen ostaa, mun lapset ei vaan juuri nyt tarvitse leluja. meiltä löytyy niin brion junarataa, legoja (duploja ja pikkulegoja) kuin zhu zhu petsejä ja pet shoppeja. Lapset yleensä itse valitsevat lelunsa. Molemmat lapset harrastavat luistelua ja jääkiekkoa, joten siksi isompi saa lahjaksi luistimet ja pienempi jääkiekkohanskat.
Mä en oikeasti ymmärrä miksi mun pitäisi ostaa lapsille iso kasa lahjoja. Lapset ovat tottuneet saamaan n. 10 lahjaa yhteensä, ovat tyytyväisiä siihen eivätkä odota enempää. Meille tärkeämpää jouluna on yhdessä olo ja hyvä ruoka.
En tuhlaa itseeni rahaa, en osta kalliita vaatteita, meikkejä, kenkiä tai laukkuja. Mieluummin käytän rahat yhteisiin matkoihin ym. puuhaan. Meillä on kaikkea mitä tarvitaan.
Koettakaa ymmärtää ettei kaikilla ole rahasta kiinni ettei osteta paljon lahjoja. Kyse voi olla myös elämänarvoista.