H
help
Vieras
Minulla on seuraavanlainen ongelma: naapurissa asustaa tyttö 4v joka saa olla yksin ulkona ns missä haluaa, vanhemmat pysyvät kotosalla. Kaikki tietysti tyylillään, itse en tuonikäistä yksin laskisi ympäri kyliä juoksemaan. Mutta tyttö tulee meille ja muille naapureille kylään kutsumatta, kävelee vaan suoraan ovesta sisään riisuu ulkovaatteet ja tulee leikkimään. Ei usko sanaa että meillä nyt nukutaan, syödään yms vaan tulee aina uudestaan, sanoo vaan että isi/äiti antoi luvan tulla. Siis täh? Onko muilla tapana luvata lapsi kylään kysymättä kyläpaikan vanhemmilta ensin? Minä en ikinä laittaisi tyttöäni (nyt 5v) kenellekään sopimatta ensin. Meidän tyttö ei kyllä vielä saa olla yksin muuala kuin omassa pihassa, muuten aina vanhemman kanssa.
En haluaisi olla totaalinen pirttihirmu mutta mielestäni tuollainen käytös on törkeää ja mielestäni tytön omien vanhempien tulisi tavat opettaa ei minun. Ei kenenkään kotiin minusta saa tulla kutsumatta/kysymättä ensin eikä kenenkään vanhemmat voi minusta antaa kyläilyyn kupaa ensin kyläilyvanhemmilta kysymättä. Vai olenko jotenkin tosi vanhanaikainen?
Auttakaa..
En haluaisi olla totaalinen pirttihirmu mutta mielestäni tuollainen käytös on törkeää ja mielestäni tytön omien vanhempien tulisi tavat opettaa ei minun. Ei kenenkään kotiin minusta saa tulla kutsumatta/kysymättä ensin eikä kenenkään vanhemmat voi minusta antaa kyläilyyn kupaa ensin kyläilyvanhemmilta kysymättä. Vai olenko jotenkin tosi vanhanaikainen?
Auttakaa..