45 min tänään!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äetmuor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huoh...ei jaksa. sekä p.kodissa että kotihoidossa on hyviä puolia. eikä vois vähempää kiinnostaa mitä mieltä muut on. jos ei nappaa niin ei vie lapset sinne. turhaa siitä on jankata. :whistle:
 
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!

emmä sua tarkottanukkaan..vaan sitä keskusteluu puolesta ja vastaan on käyty niin pitkään ja ympäri mennään. varsinkin ton yhen perheen mielipiteet vois työntää jonnekin ja syvälle. :kieh: :D
 
En mä kyllä viitsi katsoa, mun lapset ovat jo pk-aikansa lusineet. Joutuivat useammassa olemaan ja varatarhoissa kesälläkin ja AINA ovat olleet onnellisia, innostuneita JA jokainen täti on heille ollut rakas!!! Tällä kokemuksellani en näe mitään syytä, miksi en myös iltatähteämme päiväkotiin laittaisi.


Odotan mitä traumoja tämä aika heille nyt sitten on aiheuttanut, vielä ei tuloksia näy. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!

emmä sua tarkottanukkaan..vaan sitä keskusteluu puolesta ja vastaan on käyty niin pitkään ja ympäri mennään. varsinkin ton yhen perheen mielipiteet vois työntää jonnekin ja syvälle. :kieh: :D

et kai sä puhu vaan kaikentietävistä Mikkosista? :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!

emmä sua tarkottanukkaan..vaan sitä keskusteluu puolesta ja vastaan on käyty niin pitkään ja ympäri mennään. varsinkin ton yhen perheen mielipiteet vois työntää jonnekin ja syvälle. :kieh: :D

et kai sä puhu vaan kaikentietävistä Mikkosista? :laugh:

no en tietenkään..nehän on jumalia..kuka nyt kehtaa kyseenalaista niitä? :o |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!


täällä alko heti hirvee puolustelu et mein lapsen tarha on kyl nii hyvä ja muksu tykkää ja jne jne, vaikkei siitä ollut ees kyse, vaan tuosta mitä ap tuossa ylempänä kirjoittaa....

kyllä meinki lapset viihtyy päikyssä, ja hoitajat on mukavia, mut kyllä mä silti hitusen oon huolissani siitä, että hoitajia on niin vähän per ryhmä. eli tarhat tupaten täynnä ja vähän hoitajia. vaikka omat muksut onki pk:ssa ni kyllä mä silti muutoksia haluisin ja toivoisin... esim just lisää hoitajia ja pienempiä ryhmäkokoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!

emmä sua tarkottanukkaan..vaan sitä keskusteluu puolesta ja vastaan on käyty niin pitkään ja ympäri mennään. varsinkin ton yhen perheen mielipiteet vois työntää jonnekin ja syvälle. :kieh: :D

et kai sä puhu vaan kaikentietävistä Mikkosista? :laugh:

no en tietenkään..nehän on jumalia..kuka nyt kehtaa kyseenalaista niitä? :o |O

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se juttu on siitä kun pk:t on niin tupaten täynnä ja desibelitaso on todella korkea ja lapset jatkuvassa stressitilassa. En siis jankkaa tai yleistä, tilannehan ei ole pk:n vika vaan perkele systeemin!


täällä alko heti hirvee puolustelu et mein lapsen tarha on kyl nii hyvä ja muksu tykkää ja jne jne, vaikkei siitä ollut ees kyse, vaan tuosta mitä ap tuossa ylempänä kirjoittaa....

kyllä meinki lapset viihtyy päikyssä, ja hoitajat on mukavia, mut kyllä mä silti hitusen oon huolissani siitä, että hoitajia on niin vähän per ryhmä. eli tarhat tupaten täynnä ja vähän hoitajia. vaikka omat muksut onki pk:ssa ni kyllä mä silti muutoksia haluisin ja toivoisin... esim just lisää hoitajia ja pienempiä ryhmäkokoja

mä puolustin omia tarhoja... tai no 3 voin sanoo varmasti...... ei se henkilöpulan tarvii näkyä huonona kohteluna lapsille kyllä monissa paikoissa osaavat työntekijät joustaa ja pyritään vaikeuksista huolimati hyvään hoitoon... tiiän et on niitäkin paikkoja missä omanapa menee lasten edelle mutta ei minusta saisi sen takia mustamaalata muita paikkoja...... ja nykyään on opiskelijoita lähes joka viikko siellä tarhassa "apuna"ja se on hyvä juttu niin tarhan kuin opiskelijankin kannalta..
 
Kun miettii päiväkotia niin vähemmän siellä tapahtuu vahinkoja kun kotona muksuille niitä tapahtuu enemmän ainakin meidän päiväkodissa.

Ja jos päiväkoti olis niin kauhee paikka niin en mä kyl siel töissä olisi enkä muksua sinne elokuussa veisi. Oon pian 10v ollut päiväkodissa töissä ja mitään isompaa haaveria ei ole ikinä sattunut (koputan puuta ). ja kotona kyllä tulee muksulle riehuttua paljon paljon enmmän kun töissä :D Miten siellä töissä onkin iin pitkä pinna voi kun sitä sais siirrettyä kotiinkin päin.

Ei mulla ole ainakaan mitään muuta pahaa sanottavaa päiväkodista kun et enemmän tarvisi välillä sijaisia ja ryhmäkoot pitäis pysyä järkevinä.
 
Minun(kin) mielestäni olisi ideaalia ja lapselleni parasta että hän saisi olla kotona vielä (nyt 2v6kk) mutta päiväkoti on aloitettu 8kk sitten koska töihin oli lähdettävä.
Mutta mutta, pojan päiväkotiryhmä on aika pieni eikä se mielestäni ole mitenkään erityisen meluisa, tilat ovat siistit ja miellyttävät ja mikä parasta hoitajat ovat mukavia ja poikani heistä pitää. Aina pääsee aamulla (ja varmaan muutenkin) syliin ja hymyä riittää puolin ja toisin.
Koska sitä ihan parasta eli kotihoitoa en nyt ole pystynyt järjestämän on hän kuitenkin toiseksi parhaassa paikassa eli hyvässä hoidossa.
 
ei meinkään tarhassa mun mielestä henkilöpula näy huonona kohteluna lapsille, mun mielestä vaan ryhmäkoot vois olla pienemmät, esimerkiksi päiväkodissa ois enempi ryhmiä tai sitten enempi hoitajia / ryhmä.

vaikeetahan tollasta on lähtee toteuttaan, mut se ois aika ideaali tilanne päikyis =)
 
Tiällä päin on niin monenlaista pikkyä ja päikkytätiä. Onnekseni muksuni olivat päikyssä jossa lapset tuntuivat stressittömiltä, aikuiset asiansa osaavilta ja välittäviltä.
Toista luokkaa oli se missä olin työkkärin kautta töissä pari kk. Siellä lapset olivat levottomia, ei ollut selkeää päiväjärjestystä ja aikuisten (hoitohenkilökunnan) välillä tuntui olevan skismaa..
 
Maailma on niin paha paikka että jokaisen kannattaa vaan palata luola-asteelle ja metsään käpyjä keräämään jottei lapset vaan häiriytyisi nykyaikana melusta. . . .
 

Yhteistyössä