40 + so what, wol 14 (2019)

Meillehän on periaatteessa käynyt se ”pahin” eli raskaaksi tulin, mutta vauvalla on trisomia 21Toisaalta tässä matkan varrella oon törmännyt moneen nuoreen jolla se sama eli ei se pelkkä ikä tee. Meillä kunta tarjoaa 40+ äideille ilmaisen niptin eli sen puolestakin saa jo heti alussa tietää jos johonkin riski on. Fyysisesti taas olen voinut raskauden paremmin kuin nuorenpana. Eli kovasti haluan teitä kannustaa ja rohkaista yritykseen vaikka ne pelot/todennäköisyydet sanois mitä. Ei tarvitse myöhemmin ainakaan pohtia olisiko vielä pitänyt kun kaikkensa on tehnyt. Tuon trisomiankin suhteen meillä on rauhalli en olo kun tosiaan saatiin hyvä tieto ja rauha pohtia pidetäänkö vai ei❤Tsemppiä kaikille!!
 
@petronella09 olen pahoillani ☹
@Huuma40+ onnea odotukseen
@Montecea minuakin mietityttää ikä ja vaikka en usko raskautuvani, niin pelkään myös keskenmeno. Tai ehkä sitä, että se olisi viimeinen kokemukseni raskaudesta tässä elämässä. Voimia yrittämiseen ja toivon iloa ja valoa päiviisi.
@hipsu79 ♥

ON: täällä kp16/23-28. Fiilikset: no katsotaan. Ohjeita itselle: Älä ala sekoilla loppukierrosta. Ei oireskannausta. Jos kierto pitenee tai muuta x-files kamaa, niin testaa kerran viikossa
 
@Katinka<3 hurjasti tsemppiä piinailuun! Pidän sulle kovasti peukkuja! Aiotko testailla jo ennen varsinaista testipäivää?

@Hulbertiina hyvä että pääsitte käyttämään tilaisuuden hyväksi, jos tosiaan oli tässä kierrossa ovis normaalia aiemmin.

@Huuma40+ onnea raskaudesta! Hyvin voi sujua raskaus yli nelikymppiselläkin, minähän en edes omakohtaisesti tiedä muusta, kun esikoinen syntyi ollessani 42 ja kuopus kun olin 44. Nyt siis tänä keväänä 46 täyttämässä ja vielä kolmannesta haaveilen. Joudun ehkä karvaasti pettymään mutta ihan vielä en ole valmis luovuttamaan.

@Montecea voi kurjuus kun viiva lähtikin haalistumaan. Jos se nyt jää kemialliseksi, niin ainakin kiinnittymisyritystä on ollut, joten voi hyvin olla että tärppi vielä tuleekin. Mutta ymmärrän hyvin, miten henkisesti raskasta tämä on. Aiemmin muuten mainitsit tuosta miesten osuudesta: on ihan totta, että iän myötä miestenkin sukusolujen laatu heikkenee, mutta eipä siitä paljon puhuta, tuntuu ettei moni sitä puolta tule edes ajatelleeksi.

@petronella09 pahoittelut. :(

@hipsu79 näin se on, että tieto on aina arvokasta ja auttaa valmistautumaan tulevaan. Tsemppiä teidän perheellenne! <3

@MörkökröM sulla on hyvät ohjeet itselle! Voi kun pystyisikin olemaan tyynenä aina jänninä aikoina!

Mulla piikittelyt jatkuu, saattaa olla että maanantaina keräys edessä, mutta tilanne arvioidaan perjantaina.
 
Meillehän on periaatteessa käynyt se ”pahin” eli raskaaksi tulin, mutta vauvalla on trisomia 21Toisaalta tässä matkan varrella oon törmännyt moneen nuoreen jolla se sama eli ei se pelkkä ikä tee. Meillä kunta tarjoaa 40+ äideille ilmaisen niptin eli sen puolestakin saa jo heti alussa tietää jos johonkin riski on. Fyysisesti taas olen voinut raskauden paremmin kuin nuorenpana. Eli kovasti haluan teitä kannustaa ja rohkaista yritykseen vaikka ne pelot/todennäköisyydet sanois mitä. Ei tarvitse myöhemmin ainakaan pohtia olisiko vielä pitänyt kun kaikkensa on tehnyt. Tuon trisomiankin suhteen meillä on rauhalli en olo kun tosiaan saatiin hyvä tieto ja rauha pohtia pidetäänkö vai eiTsemppiä kaikille!!
Niinhän se on, että oli ikä mikä tahansa, niin kaikki on mahdollista.
Itselläni esim. kolme keskenmenoa ajoittuivat siihen, kun olin n. 25- vuotias.
37- vuotiaana aloin yrittää nro vitosta ja eka alkanut raskaus onnistui, samoin nyt vielä 41- vuotiaanakin raskaus alkoi ja on jatkunut.
Keskenmeno-pelko on ollut vahvasti läsnä jokaisessa raskaudessa tuon keskenmenoryppään jälkeen. Olikos se nyt @Montecea kun sanoi, että lääkäri oli sanonut, että uutta raskautta voi yrittää kun on keskenmenon henkisesti käsitellyt? Mun mielestä sitä ei kyllä millään pysty niin käsittelemään etteikö se pelko jossain määrin seurais mukana seuraavaan raskauteen. Itselläni oli aikoinaan km jälkeen puolen vuoden tuumaustauko, että uskallanko enää yrittää. Sitten tuli rohkeus uskaltaa...mutta pelot raskausaikana puskivat kyllä todenteolla päälle. Eikä niitä neuvolassa silloin ymmärretty.
Kyllähän tässä kaikkia muitakin riskejä enemmän on miettinyt kun ikää on tullut. Mutta näemmä se vauvakuume sitten ajaa kuitenkin sen ohi. Toki jotenkin tästä raskausajasta ei pysty ihan niin luottavaisesti enää nauttimaan, v aan odottaa vaan sitä lopputulosta...että näkis, että saisi sen elävän vauvan syliinsä hyvinvoivana.

Tsemppiä meille kaikille...erilaisiin tilanteisiimme.
 
@Untuva79 näinhän se on. Kyllä keskenmeno pelottaa, kun sen on kerran kokenut. Itse en halunnut yrittää uutta raskautta heti keskenmenon jälkeen, mutta nyt tuntuu sopivalta yrittää. Toisaalta mielessäni oon päättänyt, että jos vielä menee kesken niin sitten meidän lapsiluku on tässä. En usko, että henkisesti uskaltaisin enempää.
 
Heippa teille nykyisille ryhmälöisille.
Olin täällä mukana aikoinaan, nyt muistui mieleen tulla katsomaan onko täällä enää ketään tuttuja paikalla... näyttäisi siltä että ei.
Mulle kävi niin että vauvakuumeilu ja toiveilu päättyi tylyyn tuomioon, fs-hormoni oli jo niissä lukemissa että se selitti vuosien pettymykset.
Tuo tieto oli tavallaan helpotus, tuli ainakin "mustaa valkoiselle", ja selitys, piste ja the end.
Silloin tällöin vieläkin kirpaisee, että mitä jää elämättä ja kokematta. Äitiys.
Koitan nyt vaan kepillä jäätä, jospa täällä vielä kävisi minun aikaisia tyyppejä lukemassa juttuja, ois kiva kuulla heistä.
Mutta jos ei, niin kaikki tsempit teille nykyisille 40+ kuumeilijoille, kaikki on mahdollista :)
 
Olen varmaan naurettavan toiveikas. Rinnat ovat arat ja eilen vihloi alavatsaa, minkä toivon johtuvan kiinnittymisestä. Odottavan aika on pitkä. Tässä maassa ei myydä ollenkaan herkkiä testejä, joten täytyy jaksaa viikon verran odottaa. Ja sittenhän ne menkat luultavasti alkaa...
 
@Oliivipuu79 tervetuloa mukaan! Toivotaan että menkat ei nyt alkaisikaan ja pääset sitten testailemaan.

@*Pinkku* voi olla, että korkea FSH kertoo siitä, että munasarjojen toiminta on hiipumassa, mutta lahjasolullahan raskaus on mahdollista vaikka kuinka myöhään. Oletko harkinnut tätä vaihtoehtoa?

@Untuva79 joo mäkin ajattelen, että keskenmenon kokemisen jälkeen se kummittelee jollain tavalla aina mielessä. Mulla on ollut kaksi, molemmat varhaisia. Nekin olivat kipeitä kokemuksia, joten voin vain aavistella, miten kauheaa se on myöhäisimmillä viikoilla. Joka tapauksessa mulla on se tilanne, että vaikka joskus vielä saisin plussan testiin, en uskoisi raskauteen ainakaan ennen ensimmäistä ultraa, ja varmaan sen jälkeenkin menisi pitkään ennen kuin luottaisin.

Mulla on ensi viikolla punktiopäivä, luultavasti keskiviikkona. Follit ilmeisesti sen verran hitaammin kehittyvät kuin aluksi arvailtiin, että punktio on koko ajan siirtynyt aina vähän edemmäs. Jännittää kyllä kauheasti mitä tästä on tulossa. Huomenna aamulla tarkistetaan ultralla ja jos kaikki on ok, niin sitten vahvistetaan se keskiviikko.
 
@Oliivipuu79 tervetuloa mukaan! Toivotaan että menkat ei nyt alkaisikaan ja pääset sitten testailemaan.

@*Pinkku* voi olla, että korkea FSH kertoo siitä, että munasarjojen toiminta on hiipumassa, mutta lahjasolullahan raskaus on mahdollista vaikka kuinka myöhään. Oletko harkinnut tätä vaihtoehtoa?

@Untuva79 joo mäkin ajattelen, että keskenmenon kokemisen jälkeen se kummittelee jollain tavalla aina mielessä. Mulla on ollut kaksi, molemmat varhaisia. Nekin olivat kipeitä kokemuksia, joten voin vain aavistella, miten kauheaa se on myöhäisimmillä viikoilla. Joka tapauksessa mulla on se tilanne, että vaikka joskus vielä saisin plussan testiin, en uskoisi raskauteen ainakaan ennen ensimmäistä ultraa, ja varmaan sen jälkeenkin menisi pitkään ennen kuin luottaisin.

Mulla on ensi viikolla punktiopäivä, luultavasti keskiviikkona. Follit ilmeisesti sen verran hitaammin kehittyvät kuin aluksi arvailtiin, että punktio on koko ajan siirtynyt aina vähän edemmäs. Jännittää kyllä kauheasti mitä tästä on tulossa. Huomenna aamulla tarkistetaan ultralla ja jos kaikki on ok, niin sitten vahvistetaan se keskiviikko.

Kiitos kysymästä, mutta en silloin harkinnut tuota vaihtoehtoa. Ja tuosta on aikaa jo 5 vuotta, elämäni on muuttunut täysin, tuli ero silloisesta miehestä yms. Elelin muutamia vuosia yksikseni, nyt on uusi suhde aluillaan ja tosiaan, lapsihaaveet olen jättänyt taakseni.
Olen sen asian kanssa ihan sinut, elämä täytyy työstä, harrastuksista, ikääntyvien vanhempien auttelemisesta ja tietty tää uusi suhde on antanut uutta kipinää kaikkeen.
Ikää mulla on jo 45, ja viime keväänä ihan mielenkiinnosta mitattu fs noussut jo niihin lukemiin että aletaan olla vaihdevuosissa.
Mitään oireita en ole vielä huomannut muuta kuin että kuukautiset on hyvin niukat ja välillä jäävät väliin.
Mutta joo, elämä on hyvää ja toivottelen ryhmälöisille kaikkea ihanaa ja onnistumisia!
 
Mulla on niin kipeät rinnat, että ihmetyttää. Toki joskus on ollut nuorempana ennen menkkoja, mut ei kahden imetystaipaleen jälkeen. Näin kipeät viimeksi, kun aloin toista lastamme odottaa. Toiveita siis nostaa...mut jos en ole raskaana, niin täytyy koittaa tulevaisuudessa muistaa, että voi olla kipeät muutenkin! Nyt kp24
 
Huomenta arvon naiset. Täällä ajattelin alkaa testeilla kp 22/23-28 ja nauttia testailun jännityksestä muutaman päivän ja jos kierto ylittää tuon 28p niin testaan viikon välein. DPO=?, raskausoireita nolla, joten testaan vain, koska sisäinen himotestaajani on herännyt horroksesta. Se siitä ohjelistasta itselle ahkeraa alkanutta viikkoa kaikille.
@Oliivipuu79 pidän peukkuja ja jännään sua
 
Kiitos tsempeistä @MörkökröM! Jännätään yhdessä @Samppa40!

Mulla ollu vahvoja raskausoireita: kipeät tissit, vatsa sekaisin, huonoa oloa iltaa kohti jne. Tänä aamuna rinnat ei kuitenkaan enää olekaan niin arat. Vähentää toiveita.

Asun ulkomailla ja täällä maassa joku ihme sääntö, että myydään vain hcg50 testejä, jotka lupaa tuloksen vasta viikko menkkojen alkamisajankohdan jälkeen. En kyllä aio niin pitkään odottaa, mut nyt 25/27-29, niin pakko vielä muutama päivä. Kun ei noi mitään halpojakaan täällä nuo testit ole!
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
@Oliivipuu79 onpas korkea hcg-raja siellä myytävissä testeissä, kun täällä Suomessa on tottunut siihen että 25 on se tavallinen raja. Varmaan joudut sitten vielä hetken odottamaan? Entä @MörkökröM , joko testasit?

Mulla oli tänään punktio. Saatiin 7 munasolua kerättyä. Nyt sitten jännittää ihan hulluna, hedelmöittyykö ne ja jos hedelmöittyy, jatkaako kehitystä vai jäädäänkö tyhjin käsin.
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivipuu79
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (44 v.), 3. (miehen 1.) / aloitettu 1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / 1. Ivf 6/2020
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Tikkerituu (41 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ivf, enkelipoika 11/2019 viikoilla 20+2
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@PumpuliNumpuli (40 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / ivf
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
@Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (41v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/Lahjasoluhoito alkamassa 09/20, luomusti testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@Peppistiina (45 v.), 3. / aloitettu 11/2019 / IVF
@MARIAL43 (43v.), 1. /yritys alkanut 2018 / luomu+ 1 x IVF omilla soluilla 3 x Pas / lahjasolujonossa 2/2020 Dextra
@babygirl1 (44v.), 4. / yritys alkamassa 09-10/20 / luomu
@MörkökröM (41v) / 4. (miehen 1.) / aloitettu loka-marras 2020 / luomu
@petronella09 (38v) 5. / aloitettu 4/20 / luomu
@Ljeni (43v), 4. (miehen 1.) / aloitettu 10/2020 / luomu
@Nato (38v.) 2. /aloitettu 2016 / icsi
@Samppa40 (40v.) 3. (miehen 1.) /aloitettu 12/2020 / luomu
@Katti75 (45 v.) 3. / aloitettu 11/2020 / IVF

Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 29.12. tilanne 19+4 --> laskettu aika 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu
@hipsu79 (41 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu
@Shibali (40 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / testi pos 9.7.2020, LA 22.3.2021
@Momon, tilanne 20.7.2020 rv 6+6
@Angervo76, 3. (Miehen 1.)/ aloitettu 6/2018 / luomu, testi pos 17.1.2020, km 2/20; Lahjamunasolut > Positiivinen hcg testi 4.11., la 12.7.
@Marmeladia (41 v.), 4. / aloitettu 09/2020 / luomu / testi pos 7.11.2020
@PikkuIitanÄiti (41 v.), 2. / aloitettu 7/2017 / luomu + ivf / plussa 05/2020 pakastealkion siirrosta, la 12.2.2021
@Untuva79, (41v), 6. /aloitettu 6/20 / luomu / plussa 8/2020
@Äidiksi2020 (43 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu / 22.12.2020 tilanne rv 8+5
@Katinka<3 (46v.), 1. yhteinen (2.) / aloitettu 5/2019 1xivf ja 1xicsi omilla soluilla, nyt lahjasoluilla ivf/icsi, josta plussa ja LA 5.10.2021

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2, SYNTYNYT 4/2020, tyttö
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11., SYNTYNYT 7.7.2020, poika
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12, SYNTYNYT poika
 
Heippa tännekkin monen mutkan kautta. Suurimman pska-kuorman olen käynyt ammentamassa tuonne ICSI-pinoon, kun niissä hoidoissa ollaan.

Mulla siis kierto, joka on ollut säännöllinen aina (28pv) venyi 37-päiväiseksi jostakin syystä. Sitten tässä kuussa ovulaatio päättikin tulla ykskaks yllättäen jo kp9!!
Kävin siis suuntellusti follikkeliultrassa PAS-siirtoa varten kp9 jossa näkyi 26mm follikkeli valmiina lähtöön. Hajosin sitten siihen tutkimustuoliin ja itkin, sillä tiesin, että vääränä päivänä ovulointi vesittää taas meidän siirron. Tulin kotiin ja kerroin miehellekkin asian ja yhdessä sitten täällä märehdittiin, ettei tästä tule hel*ettiäkään.

Seuraavana päivänä klinikka kuitenkin soitti, ja sanoi että siirto onnistuukin!! Minä, eikä varmaan kukaan muukaan enää pysy perässä MILLOIN se oikea päivä ovulaatiolle oikein olisi, kun tuntuu että se riippuu siitä, kuka puhelimeen vastaa.
Noh, siirtoon päästiin, yksi ainoa alkio selviytyi joka siirrettiin ja tänään siis pp1.
Pakkanen on tyhjä sekä mieli. Iso toivo tälle ainokaiselle sinnittelijälle, toivotaan parasta.

@Oliivipuu79 olisiko sun mahdollista tilata suomesta raskaustestejä sinne, ettei tarvitsisi tommosia pönttöjä raskaustestejä ostaa? Eihän tossa pääse edes piinailemaan ja tiirailemaan noilla testeillä, höh.

@MörkökröM mites sinun testipiinailut sujuvat ja x-filesit?

Minä en todellakaan aio odottaa pp14 saakka testailujeni kanssa, vaan ihan rehellisesti otan kaiken taas irti tästä jännityksestä, erilaisuudesta ja tiedostan, että olen "raskaana" kunnes toisin todistetaan. Korona-arki itsessään on jo niin tylsää että meinaan läkähtyä tähän tylsyyteen!
 
@Katinka<3 hurjasti onnea plussasta! <3
@Oliivipuu79 joo negahan varmaan tuossa kierron vaiheessa tulee noin epäherkillä testeillä, vaikka olisikin raskaus alkanut. Mullakin kävi mielessä testien tilaaminen sinne, mutta toisaalta tähän kierrokseen ei ehkä enää ehdi. Mutta ehkä jatkoon, jos tästä ei tärppää?

@Nato lle tätäkin kautta piinailutsemppiä, ihanaa että siirto viimein onnistui!
 
@Katinka<3 onnea
@Nato pidän täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä teidän onnistumisen puolesta
@Oliivipuu79 tsemppiä

Täällä testattu kp 23/23-28 nega
Kp24/23-28 nega ja tänään kp 26/23-28 nega. Kaikista hyvistä lupauksista huolimatta olen käännellyt, väännellyt ja siristänyt testejä kännykän taskulampun valossa, että jos siellä kaiken valkoisuuden seassa piilottelisi se kuuluisa haamujen esiäiti. Mutta kun aloin nähdä tahdonvoimalla harmaita viivan paikkoja pää alaspäin käännettynä kirkkaassa taskulampunvalossa tikku 45asteen kulmassa, niin totesin, et nyt nainen ne tikut ryttyyn ja roskikseen. Kyllä plussan näkee ilman taikatemppuja. Mutta nyt merkit viittaa, että täti tulee huomenna ja hyvä niin. Alkukierrossa olen järkevämpi henkilö tai esitän sitä paremmin. Kohta uutta kiertoa.

Tsemppiä kaikille ♥
 
Hei taas tännekin tauon jälkeen.

Vuosi tuli täyteen hoitojen aloittamisesta, eikä viime vuoden yritykset tuottaneet minkäänlaista tulosta. Tämä vuosi voisi olla sitäkin hedelmällisempi. Olen viime aikoina ollut aktiivisempi tuolla ivf/icsi-keskustelussa, kun hoidot jatkuu ja nyt on piinailu menossa. Ainakin viikko pitäisi vielä jaksaa ennen testaamista.

Ihanaa, kun täällä niin moni on plussannut elokuun jälkeen. Antaa toivoa! :love:

Tsemppiä kaikille!
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali

Yhteistyössä