40 + so what, wol 14 (2019)

@Mammakatri joko kävit?

Labrat maksoi 250€ :eek: toki oli aika laajat, mut kyl noi osaa ottaa ylihintaa; monet noista ottas omakustanteisesti edullisemmin. Ja olis ehkä kannattanut vaan mennä jollekin tavalliselle lääkärille(varmasti sais vakuutuksesta kun ei vauvanteosta mainitsisi mitään) eka valittamaan vaan väsymystä ja runsaita kuukautisia, mut parempi näin et saa asiat varmasti eteen päin.
 
@Mammakatri joko kävit?

Labrat maksoi 250€ :eek: toki oli aika laajat, mut kyl noi osaa ottaa ylihintaa; monet noista ottas omakustanteisesti edullisemmin. Ja olis ehkä kannattanut vaan mennä jollekin tavalliselle lääkärille(varmasti sais vakuutuksesta kun ei vauvanteosta mainitsisi mitään) eka valittamaan vaan väsymystä ja runsaita kuukautisia, mut parempi näin et saa asiat varmasti eteen päin.
Just tulin kotiin.
Aika nopea käynti. Ultrasi ja jutusteltii hetki. Kaikki näytti olevan ok. Oviskin tapahtunut.
Luge reseptin sain.
Ohjeella aloitetaan kierron 17päivä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
(y) @Mammakatri

Tuo mun lääkäri ei kyl kysellyt mitään luteaali vaiheesta, mut kai se sit selvisi keskustelusta. Näkee nyt et mitä kaikki verikokeet näyttää... Huomenna selviää.
 
Tosin mullahan ovis on ollut kahdessa edellisessä kierrossa ko 17, että jos tämä kierto ei tuo toivottua tulosta ja näyttää, että ovis olisi vasta kp 17 seuraavassa, niin kannattanee aloittaa vasta pari päivää siitä.
Nyt kuitenkin ovis oli ajoissa.
Jospa seuraavaa kiertoa ei tarvitsisi miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Huomenta. Omaa napaa. Labravastaukset tuli ja kaikki muuten kunnossa paitsi mulla on raudanpuutos. Olin sitä vähän aavistellut, mutta että Ferritiini arvo oli vain 33. Raskautumiseen vaadittaisiin 50-60 tai tietysti enemmän. Nyt syön rautaa ja kontrollit syksyllä. Toivottavasti kuitenkin nappaisi heinä tai elokuun kierrosta. Tämä kierto ei kyllä näytä tuovan tulosta. Tänään dpo8 ja eilen alkoi hikipuuskat eikä muutenkaan mitään tärppiin viittaavaa. Tein nyt aamulla first responsen, joka voi näyttää 6pv ennen menkkoja. (tiedän että aikaista mut ei se tuosta varmaan miksikään muutu)
Lisäksi naama kukkii ja lämmöt on normaalit oviksen jälkeiset. (oletushan on että ne nousee kiinnittymisen jälkeen vielä vähän)
Toki yllätysplussa olis kiva.
 
Täällä ei taida kukaan ylläpitää mitään osallistujalistaa? Olen vähän pihalla, kun plussasin ja olin pois. Keskenmeno tuli 5.6 ja nyt odottelen uusia kuukautisia. Kauhee pms päällä :(

Mieheltä otettiin kromosomikokeet ja itse menen elokuussa johonkin hyytymistekijäkokeeseen. Jos saan painoa pudotettua toivotusti, elo-syyskuussa uusi alkionsiirto.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

aamuska (41)....1./ ? / IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
miumau-82 (36)....1
Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
emmastiina77 (42)...3./ luomu
Angervo75 (42)............3./ aloitettu 6/2018 / kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu
mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu
kirsillevauva (46).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut /km 2/2019 ja 6/2019

Taustalla:
Yöeläjä
Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
MatildaM ...............3./ lahjamunasolut

Kesäkuu 2019:
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Moi vaan kaikille. Täällä ollaan vauva haaveiden keskellä miehen kanssa. Ilman ehkäisyä ollaan oltu kanssa jo useampia kuukausia sillä ajatuksella, että jos tulee niin saa tulla. Kuukausi toisensa perään kuukautiset kuitenkin alkaneet. Runsaiden kuukautisten takia gynellä kävin, ja alettu hommailemaan kohdun lämpökäsittelyä ja sterilisaatioita. Kohdun tähystys aika jouduttu jo kahdesti siirtämään ja syksyllä olisi nyt vasta eessä. Ja nyt pari viikkoa sitten "iski" todellisuus päin kasvoja. Että entäs jos sittenkin.. kuitenkin.. vielä.. Suotaisko meille.. Ikää mulla 42. Molemmilla meillä lapsia, mutta ei yhteistä. Varattiin sitten aika yksityiselle ja pari viikkoa pitäs odotellaan että päästään lääkärin kanssa keskustelemaan. Ystävälleni kerroin näistä ajatuksista, ja hän suhtautua jotenkin negatiivisesti koko asiaan. Jotenkin sai mielen matalaksi. Jännä kyllä että hän itse on nuorimman saanut vajaa 40v ikäisenä, ja hoitojen avulla. Tuntui ettei positiivista asiaan ollut sanoa. Tänään olisin halunnut toisen ystäväni kanssa jutella, mutta en saanut suutani auki. :(Tietty ootin että mitähän sieltä tulee, ja katsoin viisaammaksi pitää suuni kiinni. Tämä lienee oikea paikka avautua.. Mulla kuukautiskierto 25-28 päivää tarkalleen. Luulen ettei ovulaatioita tapahdu ollenkaan enää. Ikinä en oo ovia juttuja edes tunnistanut. Pipelle näyte otettiin alkuvuonna ja vastauksessa oli pitkittynyt proliferaatio. Pikaisella googlettamisella löytyi ettei munasolu irtoaisi. (?) Lääkäri aika on 15.7 yksityiselle ja mietinkin tässä että näkyykö ultrassa onko ovista tapahtunut? Kp on silloin 18 paikkeilla. Taisi tulla aika sekava sepustus, mutta koittakaa saada selvää ja kertokaa kokemuksia, esim tuohon pitkittyneeaeen proliferaatioon liittyen. Olen täällä noita tekstejä muutamana päivänä lueskellurkin jo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@nelli5 kyllä me täällä ymmärretään sua (y):love:
Tervetuloa joukkoon. Toivottavasti selviää jotain yksinkertaisia keinoja ovulaatioon. Ootko kokeillut royal gelee tai myo - inositol? Ne on ainakin tieteellisesti todettu lisäävän hedelmällisyyttä ja parantavan munasolujen laatua.
 
Kääk. Ompa tullu valtavasti tekstiä! Täällä ollu kaikkee hössäkkää niin oon tippunu kärriltä! Onnea plussanneille :love:!!

Mut sulle @nelli5 piti kirjottaa! Mä olen 43 tällä hetkellä. Periaattees vähä vastaava tilanne poislukien et mul on edelleen sama mies jolle muutkin lapset:D. Mut menkat ollu rajut vikat vuodet ja jotain ”tarttis” tehdä. Veriarvot menee metsään koska vuodan kun seula. Paras olis vetää joko kohtu sileeksi tai syödä pilsuja putkeen. Mut sit. Tultuu niin lopulliselle :unsure: ehkei musta oo viel myöntämään että ihan turhaa enää kuluttaa kuukausia vuotaen joka kk esterin***stä turhien toiveiden takia. Kuitenki tsäänssit on oikeesti jo miinuksella.
Mut joo oviksesta. Mul on ihan napakka kierto ollu, 26-31 päivää (max!) mut ovis/ovisplus yleensä vasta kp21 kieppeillä. Luteaali siis lyhyt. Mut joo, ovis näkyy kyl ultrassa, toisin sanoen keltarauhanen. Tai ainakin epäily siitä. Sen kerran kun se nähtiin ultralla selvästi (jopa mä erotin sen donitsin) myös raskauduin siitä kiertosta. Parissa muussa uktratussa ovis on näkyny ”ehkä” ja näis kierroissa se keltarauhanen on myös ollu ihan kakka ja menkat alkanu viimestään 5-6pv ovisplussasta.
Meillä on siis vuosikausien lapsettomuustausta.. olen ollu raskaana x kertaa mut ollaan myös menetetty vauvoja. Olen syöny vuosien saatossa jos ja mitä lisäravinteet ja poppaskonstit, päälläseisonnat ja greipit. Pantu päivittäin tai kaks viikossa. Oltu absolutistia tai piinispunkuilla. Mä löin sit lopulta hanskat tiskiin, söin kaks vuotta pilsuja putkeen vuotojen takia. Jätin ihan kaikki muut vippaskonstit veks paitsi silloin tällöin muistin ottaa perus monivitskun. Punkkuakin nautiskeltiin ja saunasidut sillon tällön . Sit jätin pilsut tauolle muusta syystä ja pam tulin aivan puskista raskaaks ekasta kierrosta :love: liekö osasyy ollu se et veriarvot ehti parantua ja varastorauta nousta kun ne megavuodot jäi pois. Tai sit kaikki oli vaan sattumaa. Luultavasti viimeinen syy.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Tammityttö Kiitos vastauksesta :) Juuri noiden monsuunimenkkojen takia oltas ed.mainittuja toimenpiteitä tekemässä. Rautaa popsinu jo reilu 2 vuotta ja nyt jopa ferrit arvo oli 36 (y) en muista edes milloin olisi noin korkea ollu. Voi vitsit, kun kuitenkin se toive siitä pienestä olisi. Samalla pelko, että jos ei enää onnistuisikaan ja pelko myös jos onnistuu, siitä että vauva on terve kun ikääkin on. Syksyllä jo 43v. Kyllä sitä miettii että onko sitä ihan hullu :D Mieskin on ihan täysillä mukana. Olishan se mahtavaa kokea syntymä ihme jne.. Vielä kerran :love:
 
@Tammityttö Kiitos vastauksesta :) Juuri noiden monsuunimenkkojen takia oltas ed.mainittuja toimenpiteitä tekemässä. Rautaa popsinu jo reilu 2 vuotta ja nyt jopa ferrit arvo oli 36 (y) en muista edes milloin olisi noin korkea ollu. Voi vitsit, kun kuitenkin se toive siitä pienestä olisi. Samalla pelko, että jos ei enää onnistuisikaan ja pelko myös jos onnistuu, siitä että vauva on terve kun ikääkin on. Syksyllä jo 43v. Kyllä sitä miettii että onko sitä ihan hullu :D Mieskin on ihan täysillä mukana. Olishan se mahtavaa kokea syntymä ihme jne.. Vielä kerran :love:
Sepä se. Vaikka mä tiedän omalla kohdalla senkin, et onhan tää osittain myös semmosta jotain luopumisen tuskaa :unsure: tavalaan aina ”halunnu” (sittemmin toivonu) useamman lapsen, ja tavallaan kai sitä ikuisesti elättää sellaista pientä toivonkipinää. Vaikka aikoinaan sanoin että jos edes yhtäkään saadaan.. . Vaikea on jotenkin sanoa, et ei enää ikinä :cry:. Että ikää vaan oikeesti pamahti liikaa ja ovet meni näiltä asioilta kiinni :cry:. Toiset on sellaisia, et ne pystyy olemaan haihattelematta. Itsellä on käyny vähän silleen et tämä viimeinen elävä luomuihme on saanu sellaisen ehkä lievästi utopistisen toivon elämään et voisko se sittenki vielä onnistua (n) kun kuitenki meidän biomahkut piti olla jo vuosia sitten promillen tuhannesosan luokaa :rolleyes:
Ja joo. Eipä meilläkään kukaan, omat sukulaisetkaan, ymmärrä miks kukaan haluaa tälleen ”mummoiässä” lapsia. Muilla juhlitaan jo vähintään rippille pääsyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@nelli5 ja @Tammityttö samoja ajatuksia omasta kropasta. Mun ja nykyisen miehen yhteinen sai alkunsa yk3 kun ehkäisyn olin jättänyt.
Mullakin rautavarastot melko tyhjät ja vuodan kuin seula eikä tilannetta helpottanut maaliskuinen biokemiallinen, jonka jälkeen vuosin vielä enemmän vaikkei uskoisi että 4vrk tekee limakalvolle niin paljon lisää.
Kohdunpoisto mullakin mielessä, mut jospa sitä vielä yksi vauva. :love:
Mietin jopa että otan ehkäisyn käyttöön tähän 2kk mut ei taida olla järkeä?
 
@Helmiina1978 Niin, onko tässä missään mitään järkeä ;) Minä viime yönä tein unissani raskaustestiä, joka näytti positiivista :D Sitten alkuyön pimeinä tunteina mietin, että jos menis vaan sinne syyskuun hysteroskopiaan ja siitä sitten sovittuihin jatkoihin, sikäli mikäli ei sitä ennen raskaudu. Se kun on vääjäämättä tosiasia että biologinen kello tikittää jo melko hitaasti :unsure:
 
@nelli5 Täältä myös tsemppaukset haaveenne toteutumiseen :love:
Minullakin jo 4 ja nyt nykyisen kanssa ensimmäistä yhteistä odotamme. Kovin tuskainen oli tie tähän pisteeseen, liekö syynä ikä.
Älä anna muiden mielipiteiden lannistaa. Itse olen myös kohdannut ikäviä kommentteja mutta yritän jättää ne omaan arvoon. Ihmiset on välillä kovin ajattelemattomia.
 
@kirsillevauva oon tosi pahoillani!! Ihan hurjaa et teillä raskaus lähtee tosi herkästi (jopa kadehtittavan) mut aina vaan menee kesken!! Meil oli miljoona negasiirtoa myös lahjasoluilla. Mut kyl se sieltä vielä :love:
Lahjasoluilla ei onnistunut, mutta sait sitten kuitenkin ihan luomulapsen! Ei näitä hedelmällisyysjuttuja kyllä ymmärrä, eikä tiedekään varmaan ole vielä kaikkea selvittänyt.

Mä oon enemmän ollut tuolla lahjasolupuolella nyt kun se on eniten mielessä. Eka hoito tulossa syksyllä. Tuskailen näitä tänä vuonna pitkiksi venyneitä kiertoja, että jos syyskuussa saadaankin hedelmöitettyjä soluja pakkaseen, niin milloin sinne siirtoon päästään. Nyt kp45 enkä tiedä milloin ne hemmetin menkat alkaa. :mad:

Ikäjuttuihinne samastun kyllä. Entisten koulukaverien lapset alkaa mennä naimisiin ja kohta varmaan tulee ne vauvauutiset - ja itse tässä yrittää vielä lisääntyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hulbertiina

Yhteistyössä