40 + so what, wol 14 (2019)

@Momon onnittelut plussasta ja lupaavista ultranäkymistä! Voi kunpa nyt tällä kertaa onnistuisi ja saisitte nyytin syliin asti. :love:

@Hulbertiina , toivotaan että limailujen puuttumiselle olis ihan tietty syynsä! ;)(y)

Mä katsoin myös sen lapsettomuusdokkarin (muistaakseni se on näytetty joskus aiemminkin). Olihan se aika karua kuultavaa, miten heikot onnistumisen mahdollisuudet tässä iässä enää on. (n) Mua vähän yllättikin se, että vanhin raskautunut on ollut "vain" 46 vee, siis sikäli että tiedän joitain jotka on siinä iässä luomustikin onnistuneet, ja eikös tässäkin ketjussa (tai siis siinä edeltävässä) ole joskus sellaisia tapauksia ollut. Toisaalta hoitoihin kai yleensä hakeutuvat ne, joilla on jo muutenkin vaikeuksia raskautua, eli ehkä luomusti raskautuvilla voi olla hieman parempi tilanne? Noh, tiedä näistä... :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@Mary18 täälläkin 41v. ja luomuna yritellään kolmatta lasta. Km 09/18, siinä raskauduin toisesta yrityskierrosta. Nyt terolutit käytössä kiertoa tasaamaan. Ikävää, että km heitti aina niin säännöllisen kierron ihan sekaisin!
Mulla on tullut suru, koska tunnen itseni vielä nuoreksi ja nyt raskautuminen vaatiikin "täyttä työtä" jos edes onnistuu.
Talvivauvoista kokemus ja liputan sen puolesta. Helppoa nukuttaa vaunuissa ja unet on pitkiä. Lampaantalja on paras varuste ja lapsi tarkenee lämpöpussissa reippaasti vaikka -20c. Kaipaan pitkiä vaunulenkkejä talvisäässä mietiskelimme, että onkohan mun kohtalona vain Talvivauvat, jos nyt tärppää niin tuttuun aikaan syntyisi❄
 
Täällä oli käytössä Clearblun ne extra super hyper ovistestit (eli ne mitkä tunnistaa kaksi hormoonia) ja näyttää silti ettei kropan toiminnassa ainakaan ongelmia ole. Kuin nakutettu ovisplussa just kun pitikin ja sehän hyödynnettiin.
Meidän suvussa muuten mummu sai äidin 48-vuotiaana ja äitin sisaret saaneet lapsia vielä vanhemmalla iällä, kertoisko vaihdevuosien myöhäisestä alkamisesta tai jotain.
Mulle toi 40 oli kyllä sellainen henkinen kriisi. Kun tyttö syntyi 39veenä niin en tuntenut itseäni edes vanhaksi, se oli ikäänkuin täysin normia. Nyt 3v myöhemmin miettii jo että oonkohan mä liian vanha ja onko tässä mitään järkeä. Eli vaikka kovasti vauvaa toivon niin pakko myöntää edes itselleen että kyllähän mä paljon mietin omaa jaksamista ym kun on näin VANHA
 
Mullakin on ristiriitaiset ikäajatukset. Kriisi suorastaan. Tänä vuonna tulee 40.
Silloin kun toissa vuonna aloimme vauvaa suunnittelemaan niin pidin 40 v ikää takarajana. Vaikken toisaalta tunne itseäni vanhaksi, kai mietti liikaa mitä muut ajattelee. Typerää.
 
Talvivauvaa edelleen toiveissa...
@Momon Apteq -testillä testasin sen haamun/mikä lie, mutta tais olla virheellinen testi koska 2 kpl testejä sen perästä (Apteekin oma, YA) näyttänyt negaa, mutta mutta...

Testasin RFSU:lla taas, ja nyt tuli heti haamu - taas! 1. Terolut-kuuri ohi ja pitäisi menkat alkaa parin päivän sisällä tai tulla testiin niitä viivoja... edelleen jännät paikat. Jos minusta ei kuulu, tarkoittaa että negaa seuraavalla testillä. Mutta sellainen tunne on itsellä, että nyt voisi olla tärppi.
 
En kehtaa muuten enää mennä aina samaan kauppaan/apteekkiin ostamaan noita testejä, kun niitä on kulunut varsinkin viimisinä aikoina niin paljon. Pitää varmana tilata netistä jatkossa jotain 10 kpl satseja, jos vielä tarvetta ostaa, toivottavasti ei olisi! Tämä homma alkaa syljettää muuten taas enemmän ja enemmän. Eikä se vauva siitä synny yhtään aikasemmin, jos en saakaan 1. mahdollisena päivänä raskautta tietää siitä vielä. Aiemmin ollut 2 kertaa raskaana, ja 1:llä laatta alkoi lentää samantien kun plussatesti kädessä vielä, eli tavallaan testiä ei ees tarvittu ja samantien housut jäi pieneksi, mutta 2:llapa kertaa en huomannut mitään oireita ennenkuin huomasin jotain 3 viikkoa myöhässä asian ja ei ollut oireita koko raskaudessa, mahakin piilossa loppuun asti. Joten voi olla miten hyvänsä asiat.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu

MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu2019

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/la 10.10
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10
 
Viimeksi muokattu:
Kirsillevauva hurjasti onnea plussauksesta ja ihanista ultrakuulumisista!!! <3 Ja samoin Momon, isot onnittelut!! Nyt siis ovat plussatuulet alkaneet puhaltaa!

Täällä on vietetty hiljaiseloa palstailun suhteen ja olen työstänyt pettymystä siitä, että omilla soluilla ei sitten vauvaa saatu. Kiitos kaikille kovasti lohduttavista tsemppiviesteistä! <3 Olen saanut myös lopulta tehtyä päätöksen, että olen valmis lahjasoluihin. Unohdin hetkeksi koko projektin ja lopetin ovulaation kyttäämisen sekä jätin pois kaikki lisäravinteet. Ajattelin, että kunhan kuukautiset alkavat, soitan klinikalle ja sovitaan jatkoista lahjasoluasiassa. Kuukautiset olivat kuitenkin viikon myöhässä, joten piti varmuuden vuoksi testata ja uskomatonta mutta totta: testasin tänään luomuhaamuplussan! :D Putoan varmasti kohta korkealta, mutta onhan se ihanaa ajatella, että jospa kuitenkin.... Halusin jakaa tämän asian teidän kanssanne, koska eihän tätä voi kellekään muullekaan puhua. :D Te tiedätte mitä tämä taistalu on. Kahteen ja puoleen vuoteen en ole saanut mitään näkyviin testiin, mutta kyllähän se tiedetään, että todennäköisyydet onnistumiseen eivät ole meidän puolellamme, mutta pitäkäähän tekin sormet ja varpaat ristissä, että ihme tapahtuisi. :) Jos käy huonosti, sitten vaan kiireesti lahjasolujonoon. Hetken aikaa kuitenkin leijun tästä haamuilusta... :D

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne ja plussatuulet jatkukoot!
 
@Iid@, melkoisia uutisia! Oliko ihan hailakka viiva? Paljonko nyt olisi viikkoja? Toivotaan, että raskaus jatkuu ja on elinkelpoinen pikkuinen tarrannut kiinni.

Muta säikäytettiin eilen kunnolla! Oli ihan kunnolla vuotoa, joka onneksi rauhoittui yön aikana. Aamulla oli neuvola.
 
Oijoi, täällähän on jänniä tilanteita...

Iid@, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana! Varovaiset onnittelut!

Kirsillevauva, olihan kaikki hyvin? Hoitoalkuisissa raskauksissa monesti on runsastakin vuotoa ja silti raskaus jatkuu loppuun saakka. Toivottavasti ei enää vuotele enempää.
 
Epäilen, että vuoto johtui ultrauksesta. Ultra oli emättimen kautta maanantaina ja vuoto tuli tiistaina. Olihan siinä yli vuorokausi välissä, mutta jos jotakin hiersi tai nirhaisi? Mitään keskenmenon oireita ei ole, ja olo on ihan hyvä. Olen suht levollisin mielin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Kävin päivystyksessä ja pikkuinen oli kuollut. Oli aika heviä olla siellä yksin, aloin itkemään jo pöydällä. Sain lääkkeet tyhjennykseen, huomenna mies vahtii minua ja lääkkeellisesti tyhjennetään kohtu :(

Soitan huomenna Dextralle, millä aikataululla saadaan uudestaan yrittää. Menee nyt kaikki uusiksi, olin haaveillut pitkästä kesälomasta ja kotiäitiydestä. No, ehkä se elämä vielä voittaa!
 
Voi ei, @kirsillevauva , olen tosi pahoillani. :cry: Voimia kovasti tyhjennykseen ja toipumiseen. <3

@Iid@ , onpas huikea juttu tuo luomuplussa - varovaiset onnittelut siitä! :love: Täällä on totisesti peukut pystyssä, että kaikki menisi hienosti loppuun saakka. Oletko testannut uudestaan, miltä viivat näyttää?

ON: Meillä pyörähti nyt sitten uusi IVF-hoito käyntiin tällä viikolla. Odotukset ei todellakaan ole kovin korkealla, mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee. :unsure: Huomisen ultran jälkeen ollaan vähän viisaampia.
 

Yhteistyössä