40 + so what, wol 14 (2019)

Eilen kovasti jomotteli tuolla oikealla puolella ja kohdun paikkeilla. Varsinkin tärähdykset tuntuivat ikävältä ja melkein jäi nurmikon leikkuu kesken, kun niin kovasti hytkytti ajella kenttää ympäri. Ensimmäistä kertaa ikinä tuntui noin voimakkaita tuntemuksia, joten toivottavasti ne johtuivat oviksesta. Limailukin loppui, joten sekin puoltaa ovista. Hain lugejakin vaihteeksi, jospa niillä saisi taltumaan tiputtelut ennen varsinaista vuotoa ja ainakin niillä saa tekemistä ja muisteltavaa testin tekoa odotellessa. Toiveet taas korkealla.

Hulbertiina Koskas testiä?
Hhhmmm, vuodon pitäisi alkaa ehkä 1. tai 2.9., joten koitan ainakin ensi viikon kärvistellä ja jäähdytellä polttelevia näppejä. Lienee ehkä noiden lugejen syytä, mutta tänään on alkanut tissejä kihelmöidä ja eilen aivastaessa tuli yllättävä kipu tuonne munasarjan paikkeille. Meni toki parissa sekunnissa ohi, mutta herätti lisää toivoa. Mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua vasta ensi viikon alussa.

Ristiriitaisin tuntein täällä apuja lueskelemassa...
Inseminaatioita 3, 1 ivf ja 1 pas takana eikä yhtään mitään ei edes haamuja testeihin. Ihan kamalan raskasta, kun aiemmat raskaudet tulleet todella helposti eri miehen kanssa. 2 vuotta takaperin meille uuden puolison kansaa pärähti heti plussa, kun lopetin pillerit ja siitä keskenmeno. Nyt toki ikää tulee koko ajan lisää ja epätoivo kasvaa.

Tänään tein PAS negan, virallinen testipäiviä tiistaina. Eihän tuo voi muuksi enää muuttua, kun ei ole mitään oireitakaan ja alaselkää juimii menkkamaisesti. Pakkanen on nyt tyhjä, en taida kyetä enää uuteen ivf-kierrokseen...

Tässä ajateltavana on isot asiat jättääkö tilanne tähän vaiko yrittää lahjamunasoluilla. Kustannukset vaan on valtavat ja tyhjää jäänyt käteen.

• Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Hei! En ole hetkeen käynyt päivittämässä, näköjään kaikenlaista on taas sattunut. Pahoittelut teille, joille on sattunut menetyksiä:(
Itsellä on nyt meneillään rv 16+4. Tänään tuli sokerirasituskokeen tulokset ja raskausdiabetes diagnoosi. Tuli vähän yllättäen vaikka arvelinkin että ei tässä nyt varmasti kaikki tule menemään niin hienosti kuin nuorempana.
Torstaina sitten hakemaan verensokeriseurantaa varten mittari ja ohjeistuksia.

• Surullinen
Huh. Elämäni rankin kuukausi takana. Meitä on tutkittu ja vauvaa on tutkittu kaikilla mahdollisilla tavoilla ja me päätettiin pitää tyttö..downin syndrooma hänellä nyt siis on, toivon ettei kukaan teistä joudu tommoisten päätöksien eteen. Nyt en aio murehtia enää turhia vaan jos jotain vielä käy niin sitten käy..nyt keskityn siihen, että ollaan alkuvuodesta valmiita ottamaan neiti vastaan.

Kylläpä täällä on vaikeuksia enemmän ja vähemmän, jotka aiheuttavat vaikeitakin mietintöjä ja päätöksiä.

@M4rianne77, tottakai kuulostelet omaa kroppaasi ja teet päätöksen sen mukaisesti. Hoidot ovat rankkoja, jos ei välttämättä fyysisesti kaikilla niin henkisellä tasolla voikin olla eri juttu. Toisia ei hetkauta juuri mikään, kun taas toiset kokevat kaiken tosi voimakkaasti ja nääntyvät taakan alla. Meillä aikoinaan jäi hoidot siihen vaiheeseen, että olisimme joutuneet turvautumaan yksityiseen klinikkaan ja yksinkertaisesti meidän taskut ja sukanvarretkin ammottivat tyhjyyttään. Lainaa mulla on jo liiankin paljon yhden ihmisen tuloihin nähden, joten oli pakko tyytyä noihin letroihin, jotka ainakin vielä pitää kierron kohtuullisen tasaisena ja testien mukaan oviksetkin tulevat.
Toki lahjasoluilla oletetaan onnistumisprosentinkin nousevan sinne nuoren naisen tasolle, mutta mitään takeita onnistumiselle sillä ei ole. Hinta siitä on todella suolainen. Toivottavasti päädytte ratkaisuun, johon olette molemmat tyytyväisiä.

@skorpioni-79, mulla myös todettiin molemmissa alkaneissa raskauksissa radi ja vaikka työssäni olen joutunut toisia pistelemään, niin se omaan sormeen pistäminen oli ja on edelleenkin kammottavaa. Ei muuten, mutta kun se sattuu paljon enemmän kuin ne hormonipistokset, joita joutui vatsannahkaan pistelemään. Sormenpäät siinä oli kovilla, kun joutui monta kertaa päivässä sokerit mittaamaan, ennen ja jälkeen joka ruokailun. Onhan se aiheellista tarkkailla niitä sokereita, mutta ihan vain omasta mielestäni Suomessa on vähän liiankin tiukat raja-arvot raskauden aikana. Tsemppiä mittailuun ja syömisten tarkkailuun.

@hipsu79, kylläpä nyt koetellaan. Toivottavasti kaikki muuten on hyvin. Downlapset osaavat olla hellyttäviä ja ihania sekä myös hyvinkin temperamenttisia. Ihan samoin kuin muutkin lapset. Oli varmasti hyvä saada tietää syndroomasta jo tässä vaiheessa, niin ehtii siihen valmistautua ja etsiä tietoa ja ensinnäkin totutella ajatukseen erilaisesta vauvasta.
Mä vaihdoin keväällä työpaikkaa ja olen nyt kehitysvammaisten hoitokodissa ohjaajana. Kovasti monta kertaa sapettaa ihmisten ilkeät ajatukset, sanat ja teotkin kehitysvammaisia kohtaan. Paljon on ennakkoluuloja ja pelkojakin. Vammaisuus ei kuitenkaan ole oma valinta, mutta me muut voimme valita paremman asenteen toisia ihmisiä kohtaan ja opettaa lapsiamme hyväksymään ihmiset sellaisina kuin he ovat. Rohkean ja varmasti hyvän päätöksen teitte!

No niin vihdoin täällä hcg 2.7. Lääkkeellinen tyhjennys siis 29.6 ja siitä kaavinta vielä 31.7 ja vasta nyt hormonit pois. Pitkä oli tie.

Lokakuussa pitäisi olla lahjasoluhoidon alkionsiirto jos vaan menkat suostuisivat kohta alkamaan.. Ja tietty sekin, saadaanko alkioita lainkaan pakkaseen.

Tsemppiä Annamaija76 toivottavasti menkat alkaa ja pääsette eteenpäin.
Ihania uutisia Untuva79 ❤
Mulla oli kierukan poistoon aika pari vkoa sitten. Terveydenhoitaja vaan ei saanut sitä pois. Nyt on aika lääkärille, joka sitten toivottavasti saisi helpolla poistettua! Kurjaa, kun asiat lykkääntyy..
Mukavaa viikkoa kaikille!

• Tykkää
Mua on alkanut ärsyttämään se, että kokoajan ympärillä kysellään, että millon aiotaan kertoa meidän teineille raskaudesta. Nyt on rv 17+4 ja ollaan päätetty kertoa sitten kun on käyty rakenneultrassa. Mä en ymmärrä mikä kiire tässä pitäisi nyt olla, voihan rakenneultrassakin vielä paljastua vaikka mitä. Ja teineillä on kuitenkin sitten vielä hyvin 4 kuukautta aikaa tottua ajatukseen. :oops::censored:

Mua on alkanut ärsyttämään se, että kokoajan ympärillä kysellään, että millon aiotaan kertoa meidän teineille raskaudesta. Nyt on rv 17+4 ja ollaan päätetty kertoa sitten kun on käyty rakenneultrassa. Mä en ymmärrä mikä kiire tässä pitäisi nyt olla, voihan rakenneultrassakin vielä paljastua vaikka mitä. Ja teineillä on kuitenkin sitten vielä hyvin 4 kuukautta aikaa tottua ajatukseen.
Mä taas kerroin heti noille meidän isoille ja yllättävän hyvin ne otti, vaikka on tulossa erityinen..pienille kerrotaan tällä viikolla, ei oo haluttu et ne vielä möläyttää ympäriinsä, muutenkin tähän raskauteen suhtautuminen on ollut aikamoista niin yritetään kertoilla tipottain ettei jäädä kerralla järkytys ryöpyn alle itse. Miehelle jo sanoin, että tämä tuntuu olevan suurempi järkytys muille kuin meille. Kyllä me terve ois otettu jos ois saatu, mutta kun näin kävi niin on sopeuduttu tilanteeseen hyvin..on saatu niin hyvä vertaistuki/ammattilaiset rinnalle.

• Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Mä taas kerroin heti noille meidän isoille ja yllättävän hyvin ne otti, vaikka on tulossa erityinen..pienille kerrotaan tällä viikolla, ei oo haluttu et ne vielä möläyttää ympäriinsä, muutenkin tähän raskauteen suhtautuminen on ollut aikamoista niin yritetään kertoilla tipottain ettei jäädä kerralla järkytys ryöpyn alle itse. Miehelle jo sanoin, että tämä tuntuu olevan suurempi järkytys muille kuin meille. Kyllä me terve ois otettu jos ois saatu, mutta kun näin kävi niin on sopeuduttu tilanteeseen hyvin..on saatu niin hyvä vertaistuki/ammattilaiset rinnalle.
Juu jokainenhan kertoo toki milloin itse tuntuu parhaalta, mua harmittaa se, että ympäristö niin hanakasti painostaa asioihin, jotka katson olevan meidän itse päätettäviä kuten tämä millon nyt halutaan kertoa.

Juu jokainenhan kertoo toki milloin itse tuntuu parhaalta, mua harmittaa se, että ympäristö niin hanakasti painostaa asioihin, jotka katson olevan meidän itse päätettäviä kuten tämä millon nyt halutaan kertoa.
Joo mä tuolla kun kävin keskustelee niin totesinkin, et eniten stressaa muut ihmiset ja niitten mielipiteetJokaisella pitäs olla se oma rauha❤

Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (44 v.), 3. / aloitettu 1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / 1. Ivf 6/2020
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Tikkerituu (40 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ovulaation induktio, enkelipoika 11/2019 viikoilla 20+2
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@Angervo76 (43 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / luomu + mahdollisesti ivf, testi pos 17.1.2020, tilanne rv 4+1, km.
@Äidiksi2020 (43 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu
@PumpuliNumpuli (39 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / hoidot alkamassa
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (40 v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km
@Katinka<3 (46v.), 1. yhteinen (2.) / aloitettu 5/2019 / luomu + 1 ivf ja nyt menossa ivf/icsi
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/Lahjasoluhoito alkamassa 09/20, luomusti testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@Marmeladia (41 v.), 4. / aloitettu 09/2020 / luomu

Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 29.12. tilanne 19+4 --> laskettu aika 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu

@hipsu79 (41 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu
@Shibali (39 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / hoidot alkamassa, testi pos 9.7.2020, LA 22.3.2021
@Momon, tilanne 20.7.2020 rv 6+6

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2, SYNTYNYT 4/2020, tyttö
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11., SYNTYNYT 7.7.2020, poika

Viimeksi muokattu:
Hei kaikille <3
En taida ääneen uskaltaa edes asiaa sanoa, mutta tänne voin sen teille kirjoittaa; meillä on vauvakuume. Tai oikeammin kai lapsikuume :) Toivomme mieheni kanssa saavamme vielä yhteisen lapsen iästämme huolimatta. lmoittaudun siis varovasti mukaan. Monta mutkaa ja muttaa on vielä kuitenkin matkassa mukana...Aloittaen papa-tuloksen saapumisesta. Tulisi jo!
Itselläni on ikää jo 44-vuotta, miehellä 42-vuotta. Minulla on aiemmasta liitosta 19-,17-, ja 12-vuotiaat lapset. Miehellä 17-, 15-, ja 13-vuotiaat. Yhdessä ollaan oltu 3,5-vuotta ja heti suhteen alkuun teimme selväksi, että lapsia ei enää enempää tule. Mutta niin sitä vaan ihminen alkaa oikean ihmisen tavatessaan kaipaamaan sitä yhteistäkin rakkauden hedelmää. Eli ehkä, jos niin on tarkoitettu, saamme kokea lapsen saannin onnen vielä myös yhdessä.

Yhteistyössä