40 + so what, wol 14 (2019)

vierailija
Ja anteeksi Hipsu79, että pommitin noilla kysymyksillä. On vain itselläkin nyt kovassa mietinnässä nämä asiat ja nipt-testit yms. Että pitäisikö yksityisesti käydä jo ennen nt-nt-ultraa, että saisi mahd. varhain tietää tuloksen..vai miten tekisi. Jos edes raskaus tästä nyt etenee sinne asti. Huh, kyllä tämä psyyken päälle käy kaikin puolin. Rusehtavaa tuhrua tullut parina päivänä jne...

Untuva79 (rv 5+)

Nipt tehtiin 13+1 ja seerumiseulassa hälytti down riskiluvuilla 210:1, nt-ultrassa turvotukset ok/rakenteet. Reilun viikon odotin tuloksia..nyt varmaan ainakin pari viikkoa saa odotelle keskeytystä kun laki vaatii punktion ja sen tuloksia ootella, sit Valviiran lupa..aivan järkyttävää odotusta henkisesti ollut koko raskaus ja ei kun jatkuu ja kun lopputulos vielä huono niin olo on aika karsea. Puydän kyllä heti ma itelleni psyykkistä apua, en halua romahtaa kokonaan.

Mä aattelen, et se varhaisultra ois kuitenkin ollut ”turha”..kun ei nyt 12+ ultrassakaan vauvasta mitään vikaa löytynyt..oliko et Niptin voi tehdä vko 10 eteenpäin?Joku voi korjata jos väärässä ja täällä tosiaan kunta sen tarjosi. Yrittäkää aatella et huonot kokemukset on harvinaisia ja nyt kun se sattui minulle niin teillä sujuu hyvin, kyllä iäkkäätkin saa terveitä vauvoja ja nuoremmillekkin voi käydä huonosti. Ei oo nämä omissa käsissä..

Voimia @hipsu79 ❣ Ei löydy sanoja.

Itse kävin tänään ottamassa Nipt testin 10+1 viikkoja ja 10 siis täytyy olla kasassa. Tuloksissa menee noin 9 päivää.

@Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti❣
Meillä oli ennen kuopusta (10/19) vuosi yritystä ja 5 aikaisin keskenmennyttä (yksi kerettiin ultrata mikä oli tuulimuna). Sikäli pääsin "helpolla" koska lähtivät itsestään vuotamaan. Itsekin olen aina raskautunut helposti ja tuon vuodenkin aikana jokaisesta mahdollisuudesta. Silloin kun kuopus tärppäsi kokeiltiin kortisonia ja terolutia tueksi.
Nyt tämä raskaus alkoi nopeasti ilman apuja ja toistaiseksi sujunut hyvin.
En tiedä mikä nyt oli toisin, munasolu ainakin yli vuoden taas vanhempia. Eihän näihin aina syitä löydy tai voi vain arvailla.
Toivon teille onnistunutta raskautta❣

• Tykkää
Reactions: Annamaija 76
vierailija
Voimia @hipsu79 Ei löydy sanoja.

Itse kävin tänään ottamassa Nipt testin 10+1 viikkoja ja 10 siis täytyy olla kasassa. Tuloksissa menee noin 9 päivää.

@Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti
Meillä oli ennen kuopusta (10/19) vuosi yritystä ja 5 aikaisin keskenmennyttä (yksi kerettiin ultrata mikä oli tuulimuna). Sikäli pääsin "helpolla" koska lähtivät itsestään vuotamaan. Itsekin olen aina raskautunut helposti ja tuon vuodenkin aikana jokaisesta mahdollisuudesta. Silloin kun kuopus tärppäsi kokeiltiin kortisonia ja terolutia tueksi.
En tiedä mikä nyt oli toisin, munasolu ainakin yli vuoden taas vanhempia. Eihän näihin aina syitä löydy tai voi vain arvailla.
Toivon teille onnistunutta raskautta
Voimia @hipsu79 Ei löydy sanoja.

@Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti
Toivon teille onnistunutta raskautta
Kävitkö siis omakustanteisesti yksityisellä? Miten tuo siellä käytännössä hoituu? Ensin varataan gynelle neuvonta-aika ja ultra-aika? Sitten labraan? Onnistuuko yhdellä käynnillä kaikki? Täällä paikkakunnalla ei taida nipt testiä olla saatavilla, joten pitäisi matkustaa jonnekin.
Otettiinko perus vai laaja nipt? Kuinka kallis oli?

vierailija
Ei varmasti ole sopivaa kysellä nyt Hipsulta enempää, anteeksi vain, että täältä sivusta huutelen.
Todella surullinen juttu. Voimia Hipsu79 teille! Toivottelee taustalla lueskellut.

vierailija
Ei varmasti ole sopivaa kysellä nyt Hipsulta enempää, anteeksi vain, että täältä sivusta huutelen.
Todella surullinen juttu. Voimia Hipsu79 teille! Toivottelee taustalla lueskellut.
Pahoittelinkin kysymyksiäni. Tiedän , että Hipsu79:llä on nyt erityisen rankka tilanne.

Ja nuo jatkokysymykset oli tarkoitettu Momon- nimimerkille , joka juuri oli nipt-testissä käynyt. Asia itsellä ajankohtainen myöskin enkä netistä kaikkea infoa ole löytänyt.

• Rakkaus
Reactions: hipsu79
Hei. Täällä kanssa 41v nainen. 8+2. Luomuvauva 11 v jälkeen. 5 lapsi. Tehokas on näköjään tuo foolihappo kun aloin napsiin sitä niin se oli siinä. Tosin otin monivitamamiinit ja kalaljykapselit mukaan amaan syssyyn ja saattoihan sitä foolihappoa mennä yli suosituksen yhdistelmässä mutta sama se..Sitä ennen ei 11v aikana tapahtunut mitään. 22.3. La. Katsotaan pysyykö kyydissä.

vierailija
@Untuva79 Yhdellä käynnillä hoitui. Ensin lääkäri kertoi, sitten ultrattiin ja verikoe. Omakustanteisesti käytiin n. 950€. Kelasta ilmeisesti saa n 100€ takaisin koska olen yli 40v.
Otimme kolmesta vaihtoehdosta laajimman eli oli myös kallein.
Kiitos vastauksesta. Täytyy selvitellä, että mistä lähin testiä tekevä yksityinen löytyy.

• Tykkää
Reactions: Momon
vierailija
Täällä hirveä alakuloisuus ja masennus vallanneet mielen. Plussan jälkeen mieli oli jännittynyt ja vauvahaaveinen. Mutta nyt parissa vkossa kääntynyt negatiivisiin tunteisiin. Pelottaa ihan kaikki. Meneekö kesken, onko sairas, saanko koronan...mitä jos isommat lapset suuttuu, kun vielä yhtä lasta toivonut ..mitä sukulaiset sanoo, entä töissä, saako arvostelua ja kauhistelua osakseen. Mitä jos täytyy keskeyttää gen. syistä, miten sellaisen kestää. Mitä jos...jos...
Onko tälläset fiilikset enää normaaleja?
Tekis mieli vaan vetää peitto korviin ja herätä 8kk päästä...

Untuva79

Täällä hirveä alakuloisuus ja masennus vallanneet mielen. Plussan jälkeen mieli oli jännittynyt ja vauvahaaveinen. Mutta nyt parissa vkossa kääntynyt negatiivisiin tunteisiin. Pelottaa ihan kaikki. Meneekö kesken, onko sairas, saanko koronan...mitä jos isommat lapset suuttuu, kun vielä yhtä lasta toivonut ..mitä sukulaiset sanoo, entä töissä, saako arvostelua ja kauhistelua osakseen. Mitä jos täytyy keskeyttää gen. syistä, miten sellaisen kestää. Mitä jos...jos...

Untuva79
Mulla täysin samat tunteet. Olen siis 43v ja nyt uudessa suhteessa raskaana viikolla 8+5. olen ihan alavireinen ja mietin koko ajan, onko tässä mitään järkeä.

Untuva79
@Untuva79
Luulen ymmärtäväni fiiliksesi, vaikkei itsellä ehkä ihan noin moni asia vaivaa. Tällä hetkellä lähinnä yritän "kovettaa" itseäni kun tämä asia tulee julki. Ikäviltä kommenteilta ei välty...koska ikä ja koska 6. Lapsi.
Ihmiset on julmia tai ainakin todella ajattelemattomia.
Tiedän ettei asia muille kuulu mutta kommentit tuntuu ikävältä koska itselle asia on yhtä iloinen ja toivottu kuin vain voi olla.

Tykkäsin Annamaija76:n kommentista, koska ole tismalleen samaa mieltä. Silti nuo epäilykset, negatiiviset tunteet ja muiden mielipiteet välillä vaivaa mieltä. Koitan silloin muistuttaa itseäni, että tämä on minun elämäni. Arvostelijat eivät välttämättä tiedä siitä paljoakaan. Sitten koitan pohtia, että minäkin yritän olla arvostelematta toisten valintoja. Aika usein onnistun, mutta toisinaan huomaan ajattelevani negatiivisesti tai olevani ymmärtämätön. Sitten on helpompi olla armollisempi muiden ajatuksille (epätäydellisyydelle). Lopulta en edes tiedä, mitä muut ajattelevat (paitsi jos ääneen kommentoivat). Minä itse pelkään olevani jollain lailla liian vanha. Toivoisin kovasti, että olisin 10 vuotta nuorempi. Toisaalta halu saada toinen / yhteinen lapsi on valtava. Ristiriita on kuitenkin omassa päässäni ja se tulee helposti siirrettyä muiden ajatukseksi. Muistan muuten jostain lukeneeni, että raskautuessa naisella usein herää ristiriitaisia tunteita. Tämä koski kaikkia naisia.

Vihdoinkin sain ovistestiin ihan selvän plussan tänään. Ollaan kyllä koitettu lemmiskellä niin että pitäisi siimahäntiä olla jo pelipaikalla. Tänään yritän vielä varmuuden vuoksi houkutella rakkaani tositoimiin. Outoa on se, että tänään on jomotellut tuolla vasemmalla puolella, josta munasarja on poistettu. Liekö sitten sitä haamusärkyä. Pieniä ajoittaisia nippailuja tuntuu tosin tuolla oikeallakin puolella.

Nuo ristiriitaiset fiilikset on varmaan kaikille tuttuja. Itselleni jo nyt vaikka vasta yritys on alkumetreillä. Yritän ainakin kovasti olla miettimättä ainakaan sitä mitä muut asiasta ajattelevat, koska tämä on mun elämä ja itse lasta kovasti toivon

Mulla on tällä viikolla aika hormonikierukan poistoon. Onko muilla kokemuksia siitä? Onko helppo toimenpide? Tasoittuuko kierto helpolla?

@Hulbertiinalle onnea oviksen bongailuun

Marmeladia : mulla ei ole ollut ehkäisyä varmaan 10 vuoteen, mutta aikoinaan kun kierukka poistettiin oli pala kakkua ja tulin heti raskaaksi. Tosin se meni kesken, seuraavasta mahdollisesta kierrosta sit tuli tuo kakkonen. Eli mulla palautui kaikki heti. Olin tosin 26v.