@Mimmimami voihan se tosiaan olla niinkin, että jos on jo saman miehen kanssa yhteisiä lapsia niin keskenmenon syy todennäköisemmin sikiönkehitykseen liittyvää. Silti olet 40-vuotiaana mun näkökulmasta nuori, kun itse oon esikoisenikin saanut vasta 42-vuotiaana. En tiedä missä päin asut ja oisko sulla mahdollisuutta käydä yksityisellä, mutta muistelin että Dextrassa (jossa mulle ivf-hoidot tehty) on myös keskenmenoihin liittyviä palveluita, ja löysin heidän sivuiltaan tämän, laitan linkin varmuuden vuoksi jos sulle voisi olla apua:
@nasu08 kiitos kysymästä! Vauvan kanssa menee tosi mukavasti. Imetys sujuu ilman suurempia ongelmia, vauva on kyllä pienikokoinen (kuten aiemmatkin, ollaan lyhyemmästä päästä molemmat miehen kanssa) ja paino nousussa vähän hintsusti, saatiin kuitenkin neuvolasta lupa jatkaa vielä toistaiseksi ilman lisämaitoja kun pissaa hyvin ja on virkeä. Vatsanväänteitä ja itkuisuutta on, haluaa olla todella paljon sylissä ja ihan ihoa vasten, mutta se sopii mulle hyvin, kaikki on jo tuttua aiemmasta. Isommat lapset ovat ottaneet pikkuveljen tosi lämpimästi vastaan, mutta keskimmäisen uhmailu on jonkin verran pahentunut varmaankin huomionkaipuusta. Silti hänellekin vauva on todella rakas ja vauva saakin kovasti paijailua osakseen.
Keskenmenoklinikka - Dextra Hedelmällisyysklinikka
Keskenmeno on elämän kokoinen menetys. Meidän tehtävämme on löytää syyt keskenmenon taustalla ja tukea sinua.
www.dextralapsettomuusklinikka.fi
@nasu08 kiitos kysymästä! Vauvan kanssa menee tosi mukavasti. Imetys sujuu ilman suurempia ongelmia, vauva on kyllä pienikokoinen (kuten aiemmatkin, ollaan lyhyemmästä päästä molemmat miehen kanssa) ja paino nousussa vähän hintsusti, saatiin kuitenkin neuvolasta lupa jatkaa vielä toistaiseksi ilman lisämaitoja kun pissaa hyvin ja on virkeä. Vatsanväänteitä ja itkuisuutta on, haluaa olla todella paljon sylissä ja ihan ihoa vasten, mutta se sopii mulle hyvin, kaikki on jo tuttua aiemmasta. Isommat lapset ovat ottaneet pikkuveljen tosi lämpimästi vastaan, mutta keskimmäisen uhmailu on jonkin verran pahentunut varmaankin huomionkaipuusta. Silti hänellekin vauva on todella rakas ja vauva saakin kovasti paijailua osakseen.