40+ so what wol.13

Niin se tämäkin tyhmä kierto pättyi pettymykseen ja tiputtelu alkoi jo pari päivää ennen kunnon menkkoja. Eli keltarauhanen oli taas erityisen huono. Ei näillä soluilla enää mitään virkaa ole :( (tai ehkä ne follit onkin tyhjiä)

En nyt viralliseksi päivittäjäksi ala, kun en tiedä jaksanko täällä kärvistellä kun tässä on sen verran ikävä olo muutenkin. Kolme vuotta on tahkottu hoitoja, ultria ja lääkkeitä ja takki on ns. tyhjä (samaten tili). Sen mitä oon saanut vastalahjana (pysyvänä) on rytmihäiriöt, toivoin jotain ihan muuta.

Onneksi tulee kesä! (tai no, kohta varmaan alkaa sataa lunta ja tulee 20 astetta pakkasta, joten se siitä onnesta...)
 
Ai niin, TYYDELIlle piti sanomani, että varsin yksinkertainen syy siihen, miksen ole heti kommentoimassa palstalla on se, että oon nykyään kotona (kun meni se työpaikkakin sitten ja siitäkin syytän tätä (sekundääristä) lapsettomuutta) ja kone on aina jossakin akku loppuneena....

Mä en onneksi ole keltään kuullut mitään raskausuutisia (paitsi täältä palstalta), kyhjötän nykyään kotona ja yritän erakoitua.
 
Mullakin loppui keltarauhanesoireet dpo8 kohdalla ja ilman lugea menkat olis alkaneet.

Äiti 74. Mulla on hoitojen kautta todettu että muniksia on vähän ja nekin huonoja. Hedelmöityksessä monitumaisuus. Jne. Simpat on ainakin olleet mitä on. Dhea mulle harkintaan. Voimia.

Mä haluan lopettaa jo luget. Kauanko näitä kuukuuluu vetää loppukiertoon tueksi? Vuoto mulla ei tuu alkamaan.
 
Tammityttö, mä odottaisin ehkä 1-2 päivää, Jos ei herkkään testiin tuu mitään ja tietää et nyt ei tärppi käynyt, lopettaisin sit luget ja odottelisin vuotoa. Riippuen mitä vahvuutta lugeja otat, vuoto sitten tulee 2-5 päivän kuluessa, jos ei kerran läpi tule. Eikös sitten jos raskaus alkaa, niin tuo keltarauhanen tulee parantumaan ilman tukeakin(?) Ainakin mulle lääkäri sanoi, ettei lugeista välttämättä ole hyötyä, joskaan ei ole mitään haittaakaan.

Itse koitin tosiaan noita lugeja ottaa suun kautta, kun oli tarkoitus vaan saada tiputtelu pois. No ihan siitä yhdestäkin tabusta tuli sen verran kamala olo (huimausta), et lopetin ne sitten. Nyt on terolutit käytössä (tai mahdollista käyttää, nyt en halunnut ottaa ku oli menopur käytössä), että jos näyttää et tiputtelut alkaa vaivaamaan todenteolla.

DHEAta en myöskään pystynyt käyttämään edes sitä yhtä tabua (suositus 3 päivässä) kun se vaikutti myös ikävästi ja toi huimausta. Liekö siinä jotain samaa ainetta kuin Lugeissa...(?)
 
Mullakin luget tekee huimausta, pahaa oloa ja väsyä. Dhea ssa ei oo samaa ainetta, se on ns hormonien äitihormoni. Voi olla että jää multaki, mä reagoin voimakkaasti noihin kaikkiin. Samoin maca tekee ekoilla kerroilla ihan hirveen olon..Ihanku olis vetäny 20 kuppia kahvia.
Raskaana mä en oo. Ja jep, lugeista ei oo todennettu mitää varmaa hyötyä koska yleensä huono luteaali johtuu huonosta munasolusta ja siihen ei paljon luget lämmitä. Tuntuuki tyhmälle näitä nappaillla etenki ku selväsi oman keltarauhasen toiminta hiipui jo . Pyh ja pah. Pitäisi vaan hyväksyä että meidän luomu /biomahkut on menny jo.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos listasta, äiti seiskanelonen!

Olo on kuin kohtalo puuttuisi peliin yrittäen sanoa, että luovuta vanha eukko, et tule enää raskaaksi... Työkaveri, alle kolmikymppinen, raskaana oleva kysyi olisiko minulla myydä vaunuja. Niin olisihan minulla. Vaunut ja kaukalot ja kaikki. Mutta en tiedä olenko valmis myymään. Vielä. Kaikkia.
Kotiseudun facekirppikselläkin kyseltiin imetystyynyä, juuri tuon merkkistä. Siitä olin kyllä valmis luopumaan. Mutta olenko täysin valmis luopumaan radksushaaveista, kun se tuntuu niin pahalle...
 
Tyydeli tuttu tunne. Mutta mulla mies lopulta puhui järjen ääntä. Olin hillonnut vaatetta ja tavaraa esikoisen jälkeen neljä vuotta ja päätin lopulta ne myydä. Oli ihan kiva hommata sitte kuopukselle jotain omaa :). Eihän se raskaaksi tulo oo vaunuista eikä vauvanvaateista kiinni. Niitä saa aina "uusia" jos tarvii. . Mutta ymmärrän sua erittäinkin hyvin. Mulleki niillä oli symbolinen ja jopa taikauskoinen merkitys.

Jes! Lääkäri sano että saan lopettaa luget. Huomenna on dpo10 ja enää noi luget ei muuta tilannetta syteen eikä saveen. Vaikka olisinkin ollu raskaana nii istukka hoitaisi sen puolen. Tervetuloa oma ihana olo ja hyvästi turvonnut väsynyt lössähtänyt ruumis.
 
Mullakin on vielä monen monta vaippalaatikkoa täynnä kaikkea säästämisen arvoista (eli kaikki vauvajutut). Aattelin ainakin ihan pienet vaatteet ja "ensijutut" säästää, kun ei sitä heti synnytyksen jälkeen jaksa lähtee kauppaan ostelemaan mitään..... eli tiedän Tyydeli kanssa mitä ajatuksia sulla menee päässä... jaksuja!

No hyvä Tammityttö, että pääset siitäkin töhnästä hetkeksi eroon.
 
Juu on mullakin niitä tärkeimpiä ja muutenkin noi vaatteet liikkuu huonosti kaupaksi.

Tiedättekö. Olen joka kerta nähnyt ulkona kuolleen linnun juuri ennenkuin olen saanut tietää että menetän vauvan. Eli riittävän useasti. Joka kerta. Nyt päivällä näin kuolleen oravan maassa. Mä olen tiiättekö tullu jotenki taikauskoiseksi. Ihan taatusti jos olisin ollu raskaana menettäisin vauvan jälleen. Hyi..inhoan näitä ajatuksia. Samoin joskus hoidoissa välttelin tiettyjä pikkareita koska ne oli aina sattumalta ku menkat alkoi. :D Onko kukaan muu mitenkään enneuskoinen?
 
Jaiks, Tammityttö! Itse en osaa olla taikauskoinen, vaikka muuten saattaa toisinaan hörhöpuolelle jotkut jutut mennäkin :)

Äiti74, kuinka sulle ne rytmihäiriöt tulivat? Mulla on taipumusta tykyttelyyn, mutta oletukseni mukaan stressiperäistä ja mahdollisesti kofeiiniallergiaa. En juo siksi kahvia oikeestaan koskaan. Kovina stressiaikoina voi muljua pari viikkoa putkeen, ikävä tunne. Pelkään, että siitä kehittyy oikea rytmihäiriö.

Miltä teidän keltarauhastuntemukset tuntuvat? Mä en ole enää seurannut niin tarkasti kroppaani kuin puoli vuotta sitten, joten välillä tuntuu, ettei tunnu enää mitään. Ja jos jotain tuntuu, silloin aina vasemalla. Vaikka tietäisin esim. ultran kautta, että johtofolli oli oikealla puolella. Nytkin välillä tuikahtelee jotain vasemmalla. Oikean puolen kierroissa on se oikea puoli tuntunut vain ovispäivänä ja edellisenä, sekä sitten menkkojen alkaessa.

Mä en MILLÄÄN jaksais vaatemyyntitouhuun ryhtyä, siksi toivon, että tulisi vielä vauva... Mutta varastotila ei kohta kyllä enää riitä. Poitsu on ottanut nyt juuri sellaisen kasvupyrähdyksen, että taas tuli laatikollinen liian pieniä vaatteita. Täytyy jotain ees yrittää kavereille tuputtaa. Jonkun verran varmaan tulen säästämään sitten sisarusten mahdollisille lapsille ja varmaan jopa oman pojan mahdollisille lapsille, retroa! :) Ollaan me kaukalot ja pinnasänky ja muuta isoa pistetty eteenpäin.
 
Keltarauhanen ei sinänsä kai tunnu ainakaan itsellä millekään. .ne kivut menee ja tulee molemmin puolin ja sanotaankin että vaikka ovis olis oikeassa niin kipu tuntuu herkästi myös vasemmassa.. Mutta muussa Olossa mä sen kyllä tunnen. Nännit kipeytyy, hajuaisti herkistyy, räjähtelen ja itken ja nauran ihan sekaisin, maha turpoaa ja paisuu, ja kaikki ruoka turvottaa mahaa. Siis just niitä perus alkuraskausoireita :p.
 
Ahaa, sinulla on siis jotain näytettävää :)
Kun olet valinnu aijaahan kuvan, se pitää vielä erikseen ladata siitä "lataa"-painikkeesta. Sitten siihen ilmestyy kuvallesi linkki, jonka kopioit ja sitten liität viestiisi. Hopi hopi!
 
Täälläkin olis jotain :O. Tänää piti lopettaa luget, dpo10. Värkki on turvonnut. Päätin sittenkin testata. Ovistestiin ei meinannut tulla ensin mitään. Tein kuitenkin r.testin.
Tässä kuva alle minuutti dipistä
20150317 071050
Ovistestissäkin näköjää selvä viiva. . Voi kitun kerpele..Nyt pelottaa tätä ämmää.
 
Tammityttö, mun NIIN teki mieli eilen kehottaa sua jatkamaan Lugeja ja kysyä, miten ihmeessä voisit olla dpo 9 varma siitä, ettet raskaudu tässä kierrossa - eihän alkio ole välttämättä kiinnittynyt kuin 1-2 pv sitten...mutta en sitten viitsinyt ruveta viisastelemaan! Jotain tosiaan testissä näkyy, nyt peukut ja varpaat pystyyn, että viiva siitä vahvistuu. Dpo 10 ei paljon kummempaa vois vielä näkyäkään! Itsellä eka raskaus ei olisi näillä dpo:lla vielä antanut mitään viivaa kun dpo 11 piti käyttää mielikuvitusta, että jotain näkyi...

Fluturin latauksia odotellessa.

Jännää!
 
Tammityttö, mä en kyllä nää mitään :ashamed: Mutta mä en yleensä muutenkaan nää jos ei oo tosi vahva jo, johtunee sitten koneesta. Oliko ovistestissä yhtä vahva kuin oviksen aikaan, vai vahvempi?

Ja eikö sulla ole yhtään mitään erilaisia oloja kuin ennen menkkoja? Mitään pientä nippausta eri kohdasta tms?
 
Viimeksi muokattu:
MaiMei, mehän ollaan sydänlääkärin[HR][/HR] kanssa hieman eri mieltä rytmihäiriöiden synnyinsyystä. Joskus aiemmin, pari vuotta sitten, kun yritin nostaa kilpparilääkitystä, tuli jotain muljahduksia. Laskin annoksen takaisin ja muljahdukset katosivat. Myöhemmin nostin annosta eikä enää tullut muljahduksia. No nyt taas lääkärin kanssa päätettiin nostaa kilpparilääkitystä hieman, tuli saman tien nuo rytmihäiriöt, eivätkä lähteneet pois vaikka laskin annoksen takaisin. Kardiologin mielestä ne nyt vaan tuli, yleensä tulevat toki stressistä, ja voivat kadota tai sitten eivät. Olihan tuo vuodenvaihde tosi stressaavaa kun oli ne epäonnistuneet hoidot ja työpaikan menetys. Mulla oli vuorokauden se rekisteröintilaite ja kyllä niitä aika paljon tuli. Määräsivät lääkityksen, mutta en oo aloittanut kun en enää päivisin huomaa niitä kun touhuan kaikkea. Ainoastaan iltaisin kun yrittää nukahtaa, tunnen selkeästi nuo epätasaiset lyönnit (liikalyönnit).

Eiköhän se kuitenkin ole jo "oikea" rytmihäiriö jo nuo muljahduksetkin : / Sydänlääkärin mukaan rytmihäiriöt ovat paljon yleisempiä kuin kuvitellaan, eivätkä kaikki edes huomaa niitä itsessään. Kuulemma ihan vaarattomia, jos ei ole muita oireita (puristuksen tunne, kipu, tms)
 
Viimeksi muokattu:
Flutur ei nyt jostain syystä osaa ladata, vaikka päivittäin työkseen istuu koneen ääressä :). Tai siis latasin sen kuvan nyt jo koneellakin, mutta en vain osaa sitä linkittää. Siihen tulee sellaisia vaihtoehtoja kuin html, foorumille 1, foorumille 2 jne, niin pitääkö noista valita joku vai mitä teen, apua :D.
 
Äiti74 joo en mäkään yleensä nää netissä juuri viivoja :D. Tuossa on kyllä nyt selvä tosin vielä en juhli enkä kerro edes miehelle koska PC testeihin on menny vähä luotto
Toki se että viiva tuli heti Testiajalla eikä kuivuttua on ihan ok.
Oloista en osaa sanoa koska luget. Mut se kaks kolme pv sitten ollu kova menkkakipu ja vihlominen loppu ja emätin meni sellaiseksi turpeaksi niinku plussa kierroilla hoidoissa. Ja mä mäkun olen yleensä ennen menkkoja ihan sairaan äkänen ja räjähtelen ja huudan mut nyt lapsien kiukutessa olen oikin poikkeuksellisen hymyilevä ja sovitteleva :D
 

Yhteistyössä