40+ so what wol.13

Kiitos kaikille tsemppailuista ja myötäelämisestä!
Toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Illan aikana olen mennyt lueskelemaan tämän ikäisten naisten riskeistä raskaudessa ja synnytyksessä. Pikkuhiljaa alkaa valkenemaan, että mihin tässä on ryhtynyt. Varsinkin kun on painoa, taipumusta korkeaan verenpaineeseen ja kohonneisiin sokereihin. Mihinkään ei ole vielä ollut hoitoa, ihmettelen jos kohta ei ole.
Että jääpä nähtäväksi kuinka pikavauhtia olen takaisin tällä palstalla.

Pitäkää itsestänne ja miehistänne huolta. Rakastakaa ja raskautukaa! Tsemppiä kaikkiin yrityksiinne!
 
Viimeksi muokattu:
Zandi, onneWa!


ON: KP 3 ja ajattelin vetästä yhden letrozol kuurinkin. Ihan vaan muuten vaan. Kun oon joutunut himmaamaan muita lääkkeitä (jostain tulee sivuoireena ihme huimausta taas--> aivosyöpä varmaan). Musta tuo lista on ihan hyvä ja simppeli. Eikös tuosta sitten piinailijalistasta nää onko pp vai normaali dpo ? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
kalabaliikki, edelleen tosi aikaista. Mutta mä varmaan nään omiani, kun heiluttelen tuota läppärin näyttöä, niin jossain kulmassa nään testin molemmissa sivuissa viivan paikat. Mut tosiaan kannattanee odottaa vielä muutama päivä (minä paraskin sanoja...)
Toivotaan, toivotaan edelleen. :)
 
Toivo on hyvä näin sunnuntaiksi!

Täällä ei kyllä nuo testit anna mitään toivoa, aivan valkoista, ei vaikka miten päin kääntelis ja vääntelis ja tuijottais tuntien jälkeen! Mutta vielä on toivoa sen suhteen, että ehkä on aikaista (pöh) ja oli tuollaisia precheck -liuskoja, jotka ei olekaan tarkoitettu ennen aikaiseen testaamiseen ja ja.. Tahtoo siis uusia testejä! Ja odotellaan alkaako tiputtelu huomenna vai ei! Omituinen vatsakipu katosi ja mitään oireita ei oikein ole. Joten ruvetaan sammuttelemaan niitä toivon kipinöitä kuitenkin.. Aika vaikeaa...
 
Kalabaliikki, sorry en kyllä nää tossa tän päiväsessä mitään. Mutta tuossa eilisessä minäkin, puolisokea, näen selvän viivan. Huomenna sitten lisää testejä, jos vaikka tuo tämänpäiväinen oli se viallinen :)

Täällä jo päästy neljän seinän sisältä vähän ulkoilemaan (vuoto siis rauhottunut). En kyllä ymmärrä, miten jotkut voi esim. matkustaa 3 ekan vuotopäivän aikana ollenkaan missään ikinä. Nytkin on jo pari kiertoa pitänyt keltarauhashormonilla pidentää kiertoa jotta heinäkuussa kesälomareissulle pystyy lähtemään. Ei tulis mitään jos matkalla alkais, reissu olis ihan pilalla.
 
Äiti seiskanelonen sä tarkoitat siis runsaita kuukautisia? Ole onnellinen, ainakin sulla on paksut limakalvot siis! Mulla on todellakin vuoto niukentunut Hädin tuskin vuotaa sen kolme päivää, joista yksi on kohtalainen, mutta tavallista tai niukkaa. Sitten loppuu kuin seinään ja alkaa päivän päästä tuhruaa uudestaa, muutaman päivän verran.
Nyt tuntuu, että oli jo ihan kohtalaiset menkat, ja ajattelin sen olevan Gelee Royalin ansiota. Ne eivät muuten tuhruta enää mulla etukäteen, niin kuin viime vuonna teki, mutta mielestäni vähän runsauttaa menkkoja, mikä siis hyvä. Mulle.
Mä voin ihan sujuvasti lomailla, käydä kylpylässä jne. vaikka on menkat. Ehkä just yks päivä on sellainen, että en uisi, mutta muuten ei rajota.
Syötkös sä vielä Geleetä, Äiti seiskanelonen? Sen, greippimehun ja foolihapon lisäks mulla ei muita rohtoja olekaan.

Vieläkin ilahduttaa tuo, että ovis oli normaali, kp14 päivänä, joten kiertokin varmasti juuri sen 28vrk. Normaalius tuo lohtua. :)
Rinnat kipeät jo nyt. Mulla on pms oireena koettu jo kaikki mahdollinen, joten mikään ei koskaan tule ennustamaan plussaa. Viime kierrossa tunsin jopa metallinmakua suussani. En vain kehdannut kertoa. Niin, niin sitä on vilkas mielikuvitus.
 
AI niin sen unohdin jakaa kanssanne, että oviksen suhteen kaikki voitava tehty. Tosin, naurattaa itseäkin, että tämän aamun touhut lienevät turhia, noin niinku lisääntymismielessä. Mies tuli niin aikaisin aamulla viime yön firman bileistä, että varmaan oli siittiöt vielä jurrissa, eivätkä varmaankaan osanneet uida yhtään mihinkään suuntaan!! :LOL:

Muuten alkoholikeskusteluun, tämän vuoden puolella ruvennut jo taas nauttimaan viinit parit ruuan kanssa, siis ehkä jopa kerran kaks kuussa!! Viime vuosi meni enemmän tai vähemmän vähemmällä. Eli ei tosiaankaan ole ongelma, mutta järjissä pysymisen takia lasi silloin tällöin. Mies ottaa olutta useammin, mutta tuommoiset firman bile jutut yms kerran pari vuodessa. Eli siitä ei pysty syytä hakemaan. Eikä meillä ole ylipainoakaan. Mies urheilee, minä en juuri.
JA joku kysyi testeistä vähän aiemmin. Meiltä otettiin kaikki hormoonipolilla joulukuussa, kolmannen keskenmenon jälkeen. Ei kerrottu mitään lukuja/tuloksia yksityiskohtaisemmin, mutta kaikkien testien kohdalla sanottiin,että kaikki on kunnossa. Niin miehen siittiöt, kuin hyytymistekijät, kuin hormoonit jne. Meillä ei ole muuta vikaa kuin ikä.

Ja kalabaliikki! Mä muutes läppärillä erotan hyvinkin viivan sun tikussasi, mutta puhelin ei näyttänyt mitään. Toivotaan nyt että vahvistuu!!
 
Viimeksi muokattu:
SUNNUNTAI 17.5.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

Zandi (40).................2................. 32kp/27
Karoliina74 (40)...........1..................30kp/31
Choco_brown (38).......2................. 25kp/24-26
Esteri1 (41)..................2.................22kp
Kalabaliikki (39)...........4.................20kp/21-28
KeltainenSeepra........................... 20kp/ 24-26
Minttu 71 (43).............5................ 19kp/30
Tyydeli (41)..................2............... 15kp/28-30
Marza (44)....................................14kp/30
woodoo (40)..................................12kp/?
mileena 74 (40).............................. 11kp/28-30
Pirunpelto (38) ..............1............... 6kp/28-32
Babez74 (41)................................. ?kp/29
Glearblue (44)................................ 6kp/25-29
MaiMei (39) ...................2............... 5kp/26
Äiti seiskanelonen (41) ...2.............. 4kp/28-30
Jimima (43)...................2.............. 4kp/27-29
mama na baba (42).........................2kp/27

Piinailupäivät:

Zandi (40).................. pp 15
Kalabaliikki (39).............Dpo 9
KeltainenSeepra............Dpo 6
Minttu71 (43)...............Dpo 5
Tyydeli (41)................. Dpo 1

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
Anuliini1975 1.
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42) 2.
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Voi Tyydeli. Kumpa näkisin asian noin, mutta en ole ikinä ollut iloinen tästä runsaudesta. Se on kaiken lisäksi pelottavaa, kun parina päivänä voi taju lähteä, jos ei huomaa varovaisuutta noudattaa aina seisomaan noustessa. On joskus lähtenytkin kun on kiireellä juossut vessaan... Ja ei tuo kunnon limis kuitenkaan ole mitään auttanut. En oo geleä enää nauttinut. En greippimehuakaan. Enkä monivitaa enkä omegaa. En vitaxia, enkä q10 enkä dheata. macapussikin on saanut olla rauhassa. Ainoot mitä otan säännöllisesti on D-vitamiini ja Mg. Juonut olen viinejä ja drinksuja kun olen halunnut.

Ehkäpä ne sekopää Simpat nyt vahingossa menikin just siitä oikeasta ovesta sisään. Let's hope.
 
Kalabaliikki. Peukut!!

Menkoista. Mulla on kans usein hemmetin runsaat. Vuodan jo eka päivinä lähemmäs 200ml. Eikä ole ollut mikään positiivinen juttu, pääsääntöisesti johtunut nimenomaan paksusta limakalvosta jossa ei ole ollut kunnolla keltarauhasvaikutusta. Eli höttönen estrogeenilimis ei tiivisty loppukiertoon kunnolla koska keltarauhanen on usein liian heikko. Sitä tää hötö vuotaa kahdensan päivää ja mä pyörtyilen. Ja tämä siis ihan lääkärin todentama juttu/teoria, ei mun päätelmä :(. Että ei ne hervottomat menkat aina tarkoita sitä että on ylen hedelmällinen. Muoks ja siis mulla ei oo mitkään pitkät kierrot vaan 29-31 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Pääsisikös listalle??? Täällä on nyt uusi kierto alussa, eli kp 1/25-29
Ihan näin uuden kierron kunniaksi, jos sovelluttaisitten minut listailijaksi :wave:
Viikon päästä on sitten se lekurin aika ja kovasti mietiskelen täällä kysymyksiä hänen varalleen ja täytyypi tehhä oikein lappunen muistuttammaan kyssäreistä.
Kyllä piti viime kierto minnuu jännityksessä viime metreille saakka, kun tänään oli peräti kp30 ja aamulla tuossa hetki sitten vaihtuikin kp1:een. Onneksi vielä näin :)
Mukavaa uutta viikkoa ketjussa oleville ja sitä lukeville ja ihania, keväisiä plussatuulia :)
 
On ollu Anuliinilla jännät piinat varmasti kanssa. Ja Kalabaliikilla ja Karoliinalla!

Mullakin vuotokeskeistä keskustelua: yhä vaan verta, ei paljon, mutta tasaisen pikkaisesti, yhä punaista. Mitään siteitä tms. ei tarvi enää pitää, mutta pyyhkiessä paperiin tulee. Mullahan normimenkat loppuu yleensä neljään päivään, sit enää pientä tummaa tuhrua, jos sitäkään. Olo vaan on outo, kun on ihan ovisolo! Nythän mulla, jos olisi mennyt normaalin kierron mukaan, olis kp10 eli juurikin tämä olo. Vasemmalta lantiosta särkee hullun lailla. Ovistestit perushaaleita. Onko muilla kemiallisen jälkeen kuinka palautunut kierto urilleen? Eilen kun älysin, että mullahan on ihan ovissärkyä yks kaks, niin aloin miettii että apua, jos siellä on jo follit hyvän matkaa kehittyneet, mutta onkohan se mahdollista? Luulis, että HcG niitä jarruttelis? Nyt on r-testit ollu ihan negoja muutaman päivän, tai siis la-aamuna viimeisen kerran testasin ja silloin oli nega, pe vielä pieni haamu. No, hyvä että ovistestitkin haaluja, senhän nyt järkikin sanoo, että jos vielä vuotaa, niin huonostihan uutta limistä ehtisi kehittyä, jos nyt jo olis ovis lähellä.
 
Viimeksi muokattu:
Terve!!

Kuukautiset; mulla superrunsaat. Jos ei jollekin ole tullut selväksi niin kerrottakoon vielä :attn:kuukupin ilosanomaa:xmas::kiss:. Ei haittaa menossa lainkaan, jos vaan muistaa tyhjennellä. Nyt kaikki tunkemaan silikonia alapäähän, tisseihin sitä ei tartteta!! Uberrunsaillakin menkoilla TOIMII ja voi lenkkeillä yms kunhan muistaa välillä että se on siellä ja että se pitää tyhjentää.

Anuliinille tsemppiä uuteen kiertoon. On varmasti tärkeä tohtorin kanssa katsoa kaikki lääkeasiat!! Mites teillä miehen kanssa olen ymmärtänyt että ette yhdessä ole kovinkaan tiiviisti, onko tarkoitus jossain kohtaa lyödä hynttyyt yhteen?

Oma kierto sellasessa vaiheessa että tarttis bylsiä. Eilen huutelin miehelle että hoi tänne ja het, hän vastasi että ei kerkee pitää siivota. Se siitä, en tykkää siivoamisesta joten anoin hänen jatkaa touhujaan. :saint: Ehdin nukahtaa ennenkuin hän tuli petiin. Että hiljasempaa on ollut, mutta kun ei oviksesta ole tietoakaan niin ei voi tietää ollaanko oikeassa ajassa vai ei. Jos tänään vielä yrittäis. Jokseenkin kypsää touhua kun aikataulun kanssa mennään ja ilm miehelläkin alkaa tökkimään. :)

Mulla pyörii tossa nykyään jatkuvasti cb ovulaatiotestin banneri. En ihan ymmärrä tuota, kertooo että ainoa testi joka kertoo neljä tai useamman hedelmällisen päivän. Mitä järkeä tossa on, eikö sen tarttis vaan se yks pvä kertoa ja sillä hyvä? Kuka sitä jaksaa neljä tai useamman päivän miettiä että JUST NYT NATSAA!! Sellasta pohdin..

Ja kalabaliikin testissä en nä mitään. Mä olen huono näkijä näissä!

Terkut, tsempit piinailijoille ja jatketaan harjoituksia!!
 
Viimeksi muokattu:
Dodii täällä piinaillaan edelleen, kun ei sitä testiä ollut, mutta eiköhän ala tiputus heti, kun saan apteekissa käytyä, pessimisti ei pety jne.. :)

Noista runsaista kuukautisista, mulla oli kans ennen kauhistuttavat, ei kyllä loppuneetkaan sitten koskaan. Syy oli siinä, että ovulaatiota ei tapahtunut, joten limakalvo vaan paksuuntui ja paksuuntui. Jotenkin käsitin, ettei se ihan hyvä ollut :) Mutta kannattaa tutkia asia, että tietää, mistä johtuu eikä tule mitään ikäviä ylläreitä. Nyt, kun lääkkeillä ovulaatio tapahtuu niin kuukautiset ovat hillityt ja muutaman päivän kestäneet!

Woodoo täälläkin fuckfestit ei tunnu enää niin houkuttelevilta, olikin roisit 2 viikkoa, nyt kumpikin viimeisen lähes viikon vaan nukkunut tyytyväisenä illalla :D Joten toivotaaan, että tulis plussaa vielä (vaikken usko, ei oireita), niin ei tarttis seuraavaan kuukauteenkaan ni paljo :D Ja pakko ehkä sitten taaas yrittää sitä ovulaatiota metsästää testeillä, mut nyt tajuan ostaa halvempia tikkuja..

Ai niin vielä tuohon alko-keskusteluun, viime viikonloppuna hesarissa oli kirjoitus, jonka mukaan alkoholin nauttiminen heti jo raskauden alussakin (ennen kuin mitään näkyykään testeissä) vaikuttaisi sikiöön. Kun taas aina on puhuttu, että ei ole vielä yhteistä verenkiertoakaan siinä vaiheessa :O Aikamoista arpapeliä! Eli taidan omalta osaltani jatkaa sitä, että voi juodakin jotain, mutta menkkojen aikaan..
 
Moi taas pitkästä aikaa. Huomenna on SE päivä eli kun hormoonikierukka lähtee hevonkukkuun. Mitä mieltä olette, kannattaako heti laittaa yrittämään vai kuinka? Into on sen verran piukee että heti aloittaminen kiinnostaa...
 
Ihme ja kumma, ei vieläkään näy menkkoja. Jos ei huomenaamulla ala, menen ja ostan raskaustestin (lauantain testi oli siis nega). Olo on jotenkin turpea ja kaikki menkkajomotuksetkin vaimenneet, mutta mitään selvää raskausoiretta mulla ei ole. Menkkaraivo ja loppukiertoon kuuluva siivoushulluuskin jossain tipotiessään ja vain masentaaaaaa. Raskauttakin enemmän epäilen, että tää olikin joku poikkeuksellinen ovulaatioton kierto ja siksi päivät heittää.

Hennamilla: mun kaveri raskautui ekojen kuukautisten jälkeisessä kierrossa hormoonikierukan poiston jälkeen :) niitä ekoja kuukautisia se kyllä hetken sai odotella, jäi kierto jumiin. Toivottavasti sulla palautuu kierto nopsaan. Kysy ihmeessä lääkäriltä/hoitajalta joka kierukan poistaa, miten hormoonitoiminta yleensä palautuu.
 
Moikka taasen, en vaan osaa pysytellä poissa sivuilta, täällä on niin ihanaa seurata kaikkien tarinoita :)
Juu, onhan tuossa ollut miehen kanssa puhetta, että vauvan tulo muuttaa kyllä asioita ihan kamalan paljon ja ollaan myös suunniteltu haaveiden tasolla yhteenmuuttoa. Nykyisinhän vain nähdään viikoittain, vaikkei välimatkaa ole ehkees sataa kilsaa. Jotenkin on metkaa ajatella, että aletaan touhuamaan vauvaa ja sitten kaikki muutkin siihen liittyvät kertarytinällä; kihlat, häät ja yhteenmuutto :) Tää vaan tuntuu niin hyvältä mieheltä, että mikseipäs kaikki ihanuudet kerta heitolla. Tietenkään ei voi etukäteen ennustaa, kuinka tulee käymään. Nyt kassellaan tämä viikko näin ja viikon päästä olen Hiukan viisaampi :)
Ihanaa maanantai-iltaa kaikille!
 
Anteeksi jokainen.. tekstiä on tullut valtaisasti. Lukemassa olen väliin käynyt, mutta kun en ole saanut kommentoiduksi, niin tipahtanut pahasti kärryiltä:(

Täällä nyt jonkinlaista hahmotelmaa asioiden kulusta. Mietin jo siirtymistä taustailijoihinkin mutta koska polte sille yhdelle lapsukaiselle vielä on niin kova, taidan sittenkin päivystellä yrittäjissä -tosin hieman hiljaiseloa pidellen.

Viime kierrossa s progesteroni kokeessahan selvisi ettei ovulaatiota ole todennäköisesti tapahtunut (vaikka siis hymynaama vieraillutkin joka kuukausi testeissä). Soittoaika lääkärin kanssa johti clomien aloitukseen ja tänään oli sitten ultra siitä kuinka clomit näyttäisivät purreen. Noh, kystahan sieltä löytyi, ei muuta. Kun vielä takana on jo toisen munasarjan ja johtimen menetys niin ikään kystan vuoksi, eihän tämä hyvältä tunnu:( :(:( Tilannetta siis seurataan jälleen seuraavassa alkukierrossa; häviääkö kysta itsestään vai kuinka käy. Toivottavasti häviäisi. Clomien jatkamiseen tällä ei siis välttämättä vaikutusta (jutella toki seuraavaa ultra aikaa varatessa vielä täytyy), mutta aikamoinen huolihan asiasta on. Onko harmiton ja häviääkö omia aikojaan vai täytyykö asialle tehdä jotain ja miten tämä sitten taas näihin haaveisiin vaikuttaa...

Vähän sekaisin kieltämättä ajatukset tällä hetkellä..:(
 
Toivonrippeitä täälläkin elätellään, osanotto samassa tilanteessa oleville ;) Menkat edelleen poissa (kp 27 taitaa olla). Oireettomuuskin kun voi olla oire, en saa päästäni sitä pienenpientä raskausmahdollisuutta. Tämä suunnistaa siis apteekkiin ja huomenna aamulla testaus, mikäli ei vuoda. Yritän pitää jalat maassa pettymysten välttämiseksi. Esikoisesta oli niin selvät raskausoireet, että testiä tehdessä oli satavarma tuloksesta. Valkovuotoa tuli lorisemalla, syke ja lämmöt oli korkealla, nännit kosketusarat, oli repäisykipuja jne.
 
Aamun kommenttina voisin sanoa, notta kyllä myö vielä raskauvuttaan, pijetään siitä huoli :) Tsemppiä kaikille!!!! Ei anneta periksi, vaan pistetään tohinaksi siellä peittojen välissä, tai kuka missäkin sitten touhuilee rakkaan miehensä kanssa ;)
 
Kierukka lähtee vartin kuluttua hiiteen..kuinkas muilla on ollut tuo kierron tasaantuminen? Mulla on aina ollut e-pillereistä huolimatta, kierukasta huolimatta ja ilman ehkäisyä hyvin tasainen rytmi. Aina tulee kuin kellon lyömällä. Nyt olisi kierron 19. Päivä ja normikierto 26 päivää. Hullu kun olen niin yritys alkaa saman tien. Eli laitetaan minut kans kiertolistalle...meni syteen tai saveen. Kp19/26. Ajattelin seuraavaa kiertoa varten hommata ovistikkuja. Mikä olisi hyvä "aloittelijalle"? Entä mitkä on hyviä raskauatestejä? Netistä tilailisin joten myös linkkivinkkejä otetaan vastaan? Foolihappoakin suositellaan, onko muita kikkavitosia auttamaan "projektia"?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä