40+ so what wol.13

Miulla huomenna Kys:illä se Ravitsemusterapeutin&Lääkärin kera jutustelu.=)
..kiva olisi saada tietää Kys:in jonotilanne tuon haluamani leikkauksen suhteen.

Mukavaa illan jatkoa ja tietenkin paljosta paljon..Plop Plop..

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Hei vaan kaikki ihunaiset :heart:

Täällä ollut kiireinen viikonloppu kun meidän vanhimmainen täytti 13.v =)
Juhlittu on ja mässäilty aahhh... :(
kohta taas rupeis olee kierto siinävaiheessa että vois ruveta bongailemaan ovista taas :)

Tervetuloa mukaan kuumeilemaa Minttu71 :heart::)

Oliivittarella ja Sirppuliinilla onkin nyt menoillaan piinapäivät saadaan jännäillä teidänkanssa nyt :popcorn: Onko kummallakaan mitään tuntemuksia??

Tsemppiä Tattinen että se ovisplussa sieltä pulpahtaa esiin :heart:

Voi Maraza1970 toivottavasti saat vielä kantaa 9kk ihanaa raskaus masua turvallisesti ja pääset silittelemää / pusuttelemaan pieniä pampula jalkoja :hug::heart:

mur-mur toivottavasi kys:illä jutustelut menee hyvin ja saat tietoo jonotus tilanteesta :heart:

Tepias suuren suuri voima :hug: sinulle ja toivottavasti jaksat vielä meidän kanssa täällä
kuumeilla :heart:

plussa puhureita kaikille puhaltelen+++++++

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marza1970 ja Tepias
äiskä Mä kuvittelen että mulla on tuntemuksia masussa, mutta en jotenkin uskalla uskoa niihin. Kun on niin aikaista vielä. Sellasia viiltelykipuja kuin ekassakin raskaudessa on ollut ja jännää paineen ja lämmön tunnetta mahassa. Ja turvottaa kauheesti ja rinnat on arat ja alaselkäänkin koskee. Mutta näähän voi hyvin olla vaan normaaleja kierron tunteita kun täähän on mun eka luomukierto niin en ehkä vaan muista miltä ne tuntuivat ja ehkä kroppa heräilee normikiertoihin vaan vähän rajummin.

Mulla on sellanen ajatus päässä koko ajan, että en usko olevani raskaana, mutta se voi olla myös itsesuojelua. Ja toisaalta sit jos sen plussan saakin, niin eihän se ole vielä kuin osavoitto. Sit pitäisi saada se raskaus vielä jatkumaan finaaliin saakka.

• Tykkää
Tervehdys "taas" :) Vaikka onhan tuosta aikaa. Itse olen jäänyt s-lomalle jo 3 viikkoa sitten, selkä ei kestänyt enää työhommia. Äitiysloma alkaa virallisesti sitten 4.3. Mur-murillakin näkyy olevan monenlaista menossa, tsemppiä kaikkiin tasapuolisesti <3 Kovin en jaksanut lukea kirjoituksia läpi, kamala väsy vaivaa taas, kun viikonloppuna pidin siivoustalkoot, ja muutenkin on sellainen vaihe, että voimat katoaa kuin kankkulan kaivoon. Muutoin kuuluu pelkkää hyvää, lähinnä odotellaan vauvaa ja kevättä :)

Lykkyä kaikille ja aurinkoisia päiviä!!!

WP 32+5

• Tykkää
Reactions: Tepias ja Euphonia
Iltoja:)
Täällä tikuteltu ovis eli huomenna ois se eka piinailu päivä:p
Aika pitkälle meni kierto et ovikselle sopi saapua :) Nyt nukuttaa ihan sikana et laitan pojun nukkuun ja ite kaadun sängyyn kans. Ötyä kauniita kaikille <3

Hyvä,että ovikset hyödynnetty. Täällä piinapäivät harmillisesti ohi.. kp 2/30.No jatkan jännittämistä teidän puolesta!
Yrityskertoja laskien tämä oli kolmas.Kuumeilu jatkuu.Vastahan tässä on alkuun päästy!

Jihuu Tattinen! Varmistelu ei ole pahitteeksi Plussataikaa!!!

Whisky Peat

Raskautesihan on edennyt ihanille viikoille! Onnittelut ja tule kertomaan kuulumisia!

Sirppuliini sulla on lupaavia oireita =) Peukutan täysillä, jotta plussa sinulle saadaan, mikä ihana osavoitto se olisikaan :heart: Mulla on myös tuo henkinen kantti alkanut jarruttelemaan, suojeluvaistohan se siellä. Ettei vaan niin korkealta pilvihattaroista putoa jäiselle maankamaralle. Minulla juilii munasarjoista :confused: Olen googlettanut tietoa ja keltarauhaseen olen törmännyt: ei vissin taida raskautta tarkoittaa... Mut lähden tästä vielä opiskelemaan, jospa tää google saattaisi minut raskaaksi :LOL:

Voi Minttu :hug: Pahoitteluni Tädinretaleen tulemisesta! Mutta jospa se tämä kierto olisi THE kierto :heart:

Hei Mur-mur :wave: Kuinkas siellä Kys'illä meni? =)

Viimeksi muokattu:
Hyvin meni Kys:in reissu - kiitos kysymästä Oliivitar.:)

Lääkäri näytti vihreää valoa leikkaukselle ja nyt odottelen vain aikoja näihin: Gastroskopia, Spirometria ja vatsan ultra.

Jonoja ei kuulemma ole ja leikkausajankohta olisi syksyllä(alkutalvesta viimeistään)..jos oikein hyvin sattuis käymään - kesällä(alussa tai elokuun lopulla)

Eneilylle(niukkakalorinen kuuri) en vielä joutunut, vasta sitten kun leikkaavan kirurgin juttusilla olen käynyt ja leikkausajankohta tarkentuu.(Eneily n. 4-6vko)

Labrakokeetkin kaikki Ok, paitsi: sokeri 6.1->suurentunut paaastosokeriarvo ja tuo huono kolesteroli 6.4->tavoite olisi alle 5 mutta kuitenkin alle 6.9

..uskomatonta..nyt olen sillä tiellä, mikä oli mielessäni ennen vauva kuumeilua:rolleyes:..jäi vaan tuon kovan "kuumeen" jalkoihin tämä asia silloin.

Päivittelen listaa, kunhan jaksan..aika väsy olo, Kysillä meni yli 4h..haaaaukooootus!|O

Onnekasta oviksen mettästystä, kellä se ajankohtaista ja jännittäviä&tuloksellisia piinapäiviä osalle joukosta!:wave::heart:

nati nati:heart:

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille ja ihanaa että meitä on monta täällä jotka aina aika ajoin tuntevat kuten minäkin nimittäin sen kun alkaa rättiviikko vetää mielen ihan pirun alas joka kerran
tuntee vaan aina ettei ole yksin vaikka kaikille niitä plussia kuitenkin toivoo.
tein eilen ison kattilallisen jauheliharisottoa mutta tänään tahtoisin merimiespataa joten on se mentävä kauppaan lihaa hakemaan ja jos sitten huomena tekis sitä.
ihme haluja eri ruokiin jatkuvasti ja jollei olis ollu menkat just ajattelisin jälleen kerran että oon raskaana ruokahimojeni kera heh heh
No mut nyt meen laittaan sitä risottoo likalle ja mulle ja mies tulee syömään ruokiksella kotiin ja me mennään tyttöjen kera hiustenleikkaukseeen tai siis mää meen kun mies ei tykkää lainkaan kun tytöt leikkaa hiuksiaan ;) tahtois vaan että ne kasvaa ja kasvaa mutta oon selittäny että kuivat pois ja kakshaaraset muttei se tajuu.oli nytkin hiukka vihanen että tartteeko aina usein tasoittaa kun eihän ne sitten kerkiä kasvaakkaan yhtä nopeesti...oi ku se osaa olla ihuna ja helppoo sillä on kun mun miehellä on siis kalju kun aina ajelee sen kaljuksi

Tervetuloa Minttu -71 :hug:

Marza1970 Onpa vain kamalia tarinoita synnytyksestä, mutta nuo vauvan jalat on niiiin ihanat pikku töppöset.

Sain sunnuntaina pidellä kuukauden ikästä vauvaa sylissä ja syöttää tuttipullosta - KYLLÄ HALUAA OMAN!!! :xmas: Ja onhan se mieskin täysillä mukana, kunhan esittää ettei halua... Ovulaatio tässä jossain paikkeilla menossa - ainakin munasarjoissa juilii, joten eilen oli yritystä saunassa :LOL: Toivottavasti ei siittiöt paahtuneet...! Eli TAAS jännäillään miten kierto etenee - tärppääkö.

Jotenkin helpottavaa lukea noita listoja, ettei se niin helppoa ole raskautua muillakaan (vaikka jokaiselle sen onnen sois...), ettei ihan vallan masennu, ku ei satu kohdalle, kun meitä on muitakin!!! :wave:

Tekee muuten mieli risottoa

Viimeksi muokattu:
Hyvä että mur-murin tilanne etenee!

Hurraata tepiaksen saunasekstailulle. :D Toivotaan että siitä tärppi käy.

ON: Mulla on tissit ihan törkeen kipeet ja eilen Hoplopissa ei kärsinyt hyppiä trampoliinilla kun tuntui mahassa niin inhottavalta. Muutenkin kivistää mahasta ja toivo alkaa nousemaan. Hitto tässä vielä rytistään tonttiin ja kovaa koska mä annan itseni alkaa leijailemaan. :S Ostin jo liuskatestejäkin kaappiin ja netistä tilasin CB:n normaaleja. Kohta se testausrumba alkaakin taas. Huoh.

Heippa !

Haluaisin kysyä teiltä onko muilla ollut oviksen samanlaista sunnuntaina tehty testi jossa melkein "täydet palki" siis positiinen ja ajattelin että maanataina on varmaan jo "hyvä plus " testi, mutta maanataina ei tullutkaan kuin tosi haalea viiva. Se varmaan meni jo ? Tein viime viikolta keskiviikosta asti ovistestejä, mutta selkeää plussaa en saanut ?! Onko muilla ollut vastaavaa ja mitä sille on tehty ? Minulla ei varmaan ollut edellisessäkään kierrossa ovista tai en ainakaan pongat sitä... Sorry taas tämä omanapaisuus !!!! :ashamed:
t.maariaa

Viimeksi muokattu:
maariaa Ei täällä tarvitse omanapailua anteeksi pyydellä. Siksihän täällä ollaan, että saa rutista ja natista muun jutustelun lisäksi. Toi kuulostaa siltä että ovis tuli ja meni. Mä en käytä noita liuskoja ikinä kun niiden kanssa on niin karmea arpominen. Käytän vain CB:n digitaalisia, koska niissä ei tarvitse tulkita lainkaan. Jos et ole varma oviksen ajankohdasta, niin kannattaisiko tehdä niitä liuskoja niin kauan että alkaa viiva vahvenemaan ja sitten ottaa digit käyttöön? Siten niitä kalliita testejä ei menisi montaa. Ja saisit hymynaaman sitten kun on LH-huippu ja arpominen jäisi pois.

Viimeksi muokattu:
Minä se menen noiden raskauslaskureiden/ovislaskureiden mukaan, mikä Kaksplus-sivultakin löytyy. Ja vähän kuulostestelen kroppaa, miltä tuntuu... Laskurin mukaan mun hedelmöitysmahdollisuudet sijoittuu aikavälille 19-24.2 ja ovulaatio EHKÄ 22.2. Elikä tällä viikolla hurjaa juputtelua :LOL:
Mutta sitten se tietää taas sitä älytöntä kuulostelua tärppäskö, ja kauheeta odottelua alkaako kuukautiset vai onko mahdollisesti raskausoireita, voi KÄÄK :attn:

• Tykkää
Hei ihunat!

Laitan tämän(jo aiemminhin useasti laittanut)taasen tänne - miusta koettu reilun 3veeen aivan parhaaksi laskuriksi ovista bongaillessa - I like!!!=)
Perhesuunnittelun kotisivut

Ps. Tähän saa laiteltua kolmen edellistä kiertoa ja laskuri laskee sitten arvion tulevasta, hedelmälliset ajat+ oviksen.
..miulla ollut siinähin vain max 1vrk:n heitto - kuin myöskin oviksen bongaillussa.:heart:

Viimeksi muokattu:
maariaa mulla kanssa oli kakskiertoo sitte tollanen pika ovis pongasin sen edellis iltana ja sit en enää seuraavana aamupäivänä saanu ovista bongattuu....
mulla on ovis tikut ja CB:n digi testit käytössä, ekaks alan tikuttelee ja sit kun viiva vahvistuu ja rupee limaa olemaan niin otan digin käyttöön, oon myös käynyt tuola mur-murin mainitsemalla perhesuunnitelun kotisivuilla laskemassa kun myös vau.fi sivuilla... Eli täällä on vähän kaikki käytössä =)
Edellisessä raskauden yrityksessä oli myös clomit mukana, en sit tiiä oliko niistä mulle apua mutta heti kun aloin niitä syödä niin raskauduin pitkän kierron päätteeksi vaikka normi kuukautisten aikaan testi näytti puhdasta negaa joten oli aika ylläri raskaus vaikkakin kovasti toivottu, ja nyt sitten varailin aikaa lekuriin ja meinasin kysellä että saisinko taas terolutit käyttöön jos vaikka taas antais puhtia raskautumiseen :)

Tänään mainitsin äitilleni että mulle on tainnut taas iskee vauvakuume, ni vastas siihen että etkai sä nyt enempää aattele nyt ikääskin ja jos tulee sairauksia tai muutenkin mihin tää maailmanmeno muuttuu :ashamed: vastasin että muuttuu se maailman meno muutenkin raskaudun tai en... Tosikiva saada tällästä oikeen kannustavaa palautetta perskele :mad: arvasinkin kyllä melkein mitä tulee joten en oo pahemmin kellekään tutuille kuumeiluista maininnu... hitusen vaan pistää omaa mieltä matalaksi :'(

Viimeksi muokattu:
Moi taas ! Kiitos vastauksista ja se ovis meni ja tuli :O
Kerran ehdittiin hyväksi käyttämään sitä, en tiedä oliko sekin liian myöhään....
Plussa tuulia tänne kaikille :heart:
Täytyy varata aika gynelle ja kysellä mitä voisi tehdä vai voiko enää mitään :'(
Olen kyllä perus positiivinen luonne, että niin kauan kun on elämää niin on toivoa !
Mutta ymmärrän kyllä joskus se "loppu" tässäkin asiassa tulee vastaan.
Mukavaa tiistai-iltaa :hug:
t.maariaa

• Tykkää
Reactions: Tepias
maariaa kyllä se yksikin pupuilu kerta voi riittää ja onhan se ollut kuitennii siinä oviksen maastossa eli hyvinkin on voinut napata. :) Nyt vaan jännäillään.

äiskä ollaan sun kanssa samaa vuosikertaa ja mä tunnen itseni vielä tosi nuoreksi. Ymmärrän tietenkin luonnon mahdollisesti asettamat rajoitukset, mutta muuten olen omasta (ja muidenkin kuulemma) mielestä nuori ja nuorekas. Tuollaiset kommentit kuin äidiltäsi olisivat tosi loukkaavia. Halit sulle sinne että pitää noin ajattelemattomia kommentteja kuulemmma. Mulla on onneksi ymmärtäväisiä ihmisiä lähipiirissä ja kaikki vaan kannustavat eivätkä tyrmää. Voisihan se olla, että sullekin tulisi sellaisia kommentteja muilta jos asiasta puhuisit..?

ON: Hah! Arvatkaa teinkö jo liuskatestin... :ashamed: Päiväpissasta, joka ei ollut edes kauaa ollut rakossa. Mun mielestä siinä näkyi muka joku viivan paikka tai sellainen, mutta mies sitä sihrusti kanssa ja ei ollut varma näkikö mitään vai ei. No ihme se kyllä oliskin jos tässä vaiheessa siinä jotain näkyis, mutta hullu kuin hullu. Sen verran täytyy kyllä miehen näkökyvystä sanoa, että viime raskaudessa liuskaan tuli ihan selkeä haamu ja ei se sitäkään nähnyt... :p Mutta joo, eipä tossa tän päiväisessä kyllä varmaan mitään edes näkynytkään. Testien tekeminen on liian kivaa - vois ilmoittaa harrastuksekseen ovis- ja raskaustestien tekemisen... :p

Kivaa tiistai-iltaa kaikille multakin!

Mur-mur Mahtavaa! Pääset eteenpäin ja nopea tuntuu olevan tahti =) Tässä on sinulle yksi tie valittuna tulevaisuutta ajatellen :heart: Ihunaisesti onnea Matkaan!

Sirppuliini Hih! Kyllä on poltellu testit minunkin näppejä :D Mutta huomiseksi olen saanut itseni kurissa pidetyksi. Aamuun ei ole enää pitkä aika :LOL: No juuh, taidanpa etsiä viivanpaikkaa ulkona, sisällä, viistosti katsottuna, sivulta tirkisteltynä, lasit päässä ja ilman. Ja niin pösilö olen, etten edes malta heittää testiä poies. Täysillä liityn mukaan kerhoon: Ovistelu ja raskastelu tikuin. .....Mutta kunhan se tuottasi sen yhden ja toivotun tuloksen... :heart:
Ja mitä oireita sulla onkaan, kuulostaa lupaavalta!! Minulla puuttuu kaikki perinteiset kuten kainaloiden nipistelyt, paineen tunne jne. Tissitkin ovat irtisanoutuneet raskaustutkana olemisen. Mutta edelleen on pientä juilimista munasarjojen tienoilla ja seljän puolella... Mukana siis ollaan :D

Tepiaksellahan rulaa :whistle: Ihanata :heart:

Äiskä :hug: Me olemme naisia parhaassa iässä, kyllä se Äitisi mieli vielä muuttuu kun ymmärtää, että vain itse voi tehdä elämästään onnellisen, unelmoimalla ja tavoittelemalla unelmiaan. Sillä mielestäni, jos ei edes uskalla yrittää, niin sitä voi katua lopun ikäänsä. Ihanaa kun voimme ja uskallamme antaa mahdollisuuden itsellemme, unohtamatta armollisuutta :heart: Ohops... Taisi tulla loppuillan melankoliaa ja ajatukset kyllä kiertävät linnunrataa kauempana... huominen, huominen ;)
Meillä muuten en ole kertonut lähipiirille mitä meän pesässä puuhataan, sivutan aiheen puhumalla miehen vauvakuumeesta ja kuinka hassua se on. Kovasti silti meiltä odotellaan "uutisia" :ashamed:

Maariaalle peukutukset, toivottavasti pieni ihme on tapahtumassa :heart:

Viimeksi muokattu:
Niinpä niin Sirppuliini ja oliivitar en minäkään kyllä vielä itseäni niin vanhaksi tunne ettenkö voisi kantaa uutta elämää sisälläni 9kk ja sitten kuunnella kun se syntymän jälkeen vieressä tuhisee:heart: niin ihana unelma voisi vielä vaikka toteutua :)
Enpä mä usko että tuo äitini sen kummemmin siihen sitten kuitenkaan kommentois jos raskaana vielä oisinkin. Se tunne vaan kun joku rupee puhumaan että, no ette kai te nyt enää aijo lapsia lisää ja miten sinä nyt sitten jaksat jos teille yksi tulee lisää... no höh enköhän mä nyt jaksa sit ihan samallalailla kun tähänkin asti eli omastamielestä hyvin kiitos =)
No mutta naiset kyllä tämä tästä tänään minulla on näköjään joku alakulo päivä :|

TSEMPPIÄ VAAN MEILLE KAIKILLE KERA ++++++:heart:

• Tykkää
Reactions: Tepias
Noni. Liuska tehty ja ei siinä mitään selvää näy. Mä olen siinä näkevinäni kaikkien haamujen esiäidin, mutta mies ei näe mitään. :D Tänäänhän on vasta dpo 7-8 eli aika ihmehän se olis jos jotain näkyis. No testailut jatkuu kun on niin selkeät oireet omasta mielestä (kuten aina :p). Mut kuten sanottu niin se testailu on vaan niin kivaa että joka aamu on sillä aloitettava.

Mites sun testailut oliivitar? Joko siellä haamua näkyi?

Täällä ollaan kera tikun :D
Testissä Yksi viiva. Ei edes harmaata palkkia. Ehkä aavistus viivanpaikkaa kun oikeasta kulmasta katsoo :LOL: No ei pettymystä... Aikaisin olen liikkeellä, mutta testin jätin hyllylle jos tiirais ja unelmois päivän aherrusten keskellä :D

Kyllä se luo jännitystä päivään,kun hiippilee aamutuimaan vessaan ja pissii purkkiin... Ja sitten salavihkaa lapsilta yrittää kurkkia tulosta :)

Kävin muuten kaivelemassa vanhoja =) Tällaisen tuloslistan sain 2011 :heart:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/880191-kuvia-plussatesteista/sivu89.html

Sirppuliini
:heart: Puuhkutus viivan vahvistumiseen! :heart: Onnistuisitko laittamaan kuvaa meille tänne ?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä