40+ so what wol.13

Quote äiskä73 "Tänään mainitsin äitilleni että mulle on tainnut taas iskee vauvakuume, ni vastas siihen että etkai sä nyt enempää aattele nyt ikääskin ja jos tulee sairauksia tai muutenkin mihin tää maailmanmeno muuttuu vastasin että muuttuu se maailman meno muutenkin raskaudun tai en... Tosikiva saada tällästä oikeen kannustavaa palautetta perskele arvasinkin kyllä melkein mitä tulee joten en oo pahemmin kellekään tutuille kuumeiluista maininnu... hitusen vaan pistää omaa mieltä matalaksi "

Mä en oo kertonu VARSINKAAN äidille. Se sanois varmaan jotain saman suuntaista, että oon jo liian vanha. Tai sit ei sanos, mutta en ilkamoi niille, joiden arvelen laittavan toisen ilot matalaksi!

Quote Sirppuliini "Testien tekeminen on liian kivaa - vois ilmoittaa harrastuksekseen ovis- ja raskaustestien tekemisen... :p "
Hauska kommentti :LOL: Ne ois vielä kivempaa, jos joskus tulis se toivottu tulos... ;)

Mulla vaikuttas olevan sama olo ku viime kierrossa tähän aikaan: maha sekaisin ja nenä vuotaa... On se KUMMA... :whistle:

• Tykkää
Reactions: äiskä-73
oliivitar ei siinä kuvassa näkyis mitään, koska ne näkyy aina luonnossa paremmin enivei ja nyt sitä saa todella tiirata että näkee edes jotain harmaata. Kävin äskenkin sitä katsomassa (mulla on sekä eilinen että tänpäiväinen liuska tossa säilössä - no ylläri) ja on siinä tän päiväisessä musta jotain enemmän. Mutta ei se olis eka kerta kun silmät yhtäkkiä tarkentuu teräsmiehen näkökyvyn tasolle ja näkee viivoja siinä missä kukaan muu ei näe mitään. :LOL: No huomenaamulla taas uus liuska ja katsotaan mikä sit tulos.

tepias joo, toki se plussa olis kiva saada. Mutta mä oon vissiin jotenkin vinksahtanut kun nautin vaan siitä testin tekemisen jännityksestäkin. Nytkin mä oon ollut ihan varma että ei siihen edes tule mitään kun näin aikaisin ollaan liikenteessä, mutta silti se on vaan kivaa. Heh.

Oloista sen verran, että rintakipu jatkuu ja alaselkää jomottaa. Vatsassa ei ole tänään tuntunut mitään kovin kummoista, mutta turvottaa edelleen hirveesti. Laitoin toppahousut päälle ja hyvä kun sain ne kiinni. Jotenkin en kyllä usko, että olis jo napannut (ja silti teen niitä testejä - tietty).

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Kuinkas Sirppuliinin testaus =) Joko tänään saadaan kuvaa? Matkaan puuhkutan punaväriä :heart:

Omassa dippauksessa ei mitään, ei niiiiiin mitään : / Yltiöpositiivisuus alkaa laskea, vaikka päätin että kivaa tää on ;) Tää on tätä, vähän aikaa mörrötän ja taas vaihde päälle. Aikaa ja matkaa vielä on jäljellä.
Olosista sen verran, että eilen loppui juilinat ja mitään ei ole tullut tilalle, ehkä kaksi finniä, mutta nekin kaiketi puskin kuumeilustani näkyville :D

Ihanaa päivänjatkoa

• Tykkää
Reactions: Tepias
oliivitar no nyt ei kyllä munkaan testissä näkynyt yhtikäs mitään. Ei siitä hyvällä tahdollakaan näe mitään. Ehkä olen kuvitellut edellisetkin häivähdykset. Ei tässä auta kuin odottaa, aiemmissakin raskauksissa olen testannut ekan plussan aikaisintaan 3+3 (silloin tosin ovis kp14-15). Nyt se vois sit kai olla tää lauantai. Et kohtuullisen ajoissa ollaan liikkeellä oltu. :D

Hyvällä mielellä mennään ja odotellaan. Olis se aika ihme jos heti tärppäis ja en usko siihen niin siksi kai ihan positiivisella mielellä. Kierto kierrolta mieli varmasti painuu alemmas ja alemmas.

Edelleen tissejä koskee ja alaselässä ja -vatsassa on jotain tuntemuksia. Turpoilen aika pahasti - eilen illalla vatsasta tuli ihan ilmapallo ja siihen sattui aivan helvetisti. Perusolo on sellainen että en usko olevani raskaana. Yleensä olen aavistellut jotain ja nyt nuo tunteet puuttuvat kokonaan.

Viikonloppu lähenee! Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

ÄLLÖTYSVAROITUS!!

Piti valkovuodoista kysyä kun ei ole luomukiertoa ollut sataan vuoteen. Että voiko niistä päätellä jotain. Mulla oli kuivaa kautta pari päivää oviksen jälkeen ja sit määrä runsastui reilusti. Pikkarit märkänä koko ajan ja vuoto on valkeaa ja paksua, vähän kuin kosteusvoidetta. Joukossa tosin myös kirkasta. Muistelen että jossain vaiheessa raskautta alkoi tappovalkkarit mutta eikös se ollut vähän myöhemmin? Sori jos jotakuta inhottaa.

Sirppuliini Ennen ovulaatiota valkovuoto lisääntyy ja kun ovis ohi, alkaa ns. kuiva kausi. Näin olen täältä lukenut :) Ai niin, ja raskautuessahan valkovuoto vissiin lisääntyy. Olen nuita raskautumisoireitakin täältä lueskellut, mutta ei ne silti kaikilla ole samat. Mutta oletettavasti raskautuessa valkovuoto lisääntyy. :)
Joskohan tässä kohta pääsis itekin testaileen... Paitsi että odottelen kuukautisia ihan rauhassa, ja jos ne olis viikon myöhässä, ni sit tekisin vasta testin. Mutta nythän mulla on ovulaatiota meneillään (tai sitten ei - kun en tee mitään testejä, ni varmuudella ei voi tietää...). Paitsi olen yhä huolissaan mun vaihdevuosista. Ihan ku ois kuivaks vetassu koko muijan... kääk...
Paitsi mullakin oli ihme limavuoto just ennen tätä kyseistä ovista, joten saa nähdä onko kutemiset osunu kohdilleen. Ja vaikka oiskin, ni eihän se hedelmöittyminenkään ole siitä huolimatta ku alle 20% luokkaa. Mitä se meidän ikäsillä mahtaa ollakaan enää? Alle 10%?

Viimeksi muokattu:
tepias oletpas sä kärsivällinen testien kanssa, hatunnosto! Noinhan se kandeekin tehdä. Pidetään peukkuja että tää olis _se_ kierto.

Kun kysyit tosta hedelmöittymisestä yli 4-kymppisillä niin eksyin lukemaan tätä http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf ja sen verran karua luettavaa oli että en viitsinyt kokonaan lukeakaan. Näähän on kaikki yksilöllisiä juttuja myös eli täysiä yleistyksiä ei voi tehdä, mutta onhan se totta että ikä vaikuttaa moneen asiaan. Enpäs ollut esim. noita kromosomipoikkeavuuksia viitsinyt edes ajatella ja nyt nekin ovat mielessä. Enpä mä tosin kovin nuori tuon esikonkaan syntymän aikaan ollut (38 v) ja hyvin meni kaikki paitsi synnytys oli aika ikävä. Ei niihin juttuihin kyllä ikä vaikuttanut mitenkään oli vaan huonoa onnea mukana. Eli on tässä vaan uskottava että kaikki menee parhaiten päin jos niin onnellisesti käy että raskaudutaan.

• Tykkää
Reactions: Tepias
hellou :)

Töissä olluna niin kiirus että ihan tööt koko akka kun kotiin pääsee ettei ole jaksanut konetta paljon tutkiskella eikä tänne olkkariin kurkata:p
Oviskipuilu jatkuu ja MUNAT tosi,tosi kipeet:'( Jospa tämä kipu kantas hedelmää...toivoa ainakin soppii:LOL:
Ens viikolla mennään haspendin kanssa lekuria haastattelee ja katsotaan sitten reallistinen aika hoidoille...nyt tietenki peukutan että alkas luomuna raskaus mutta,mutta:confused: aika pieni mahku että niin käy: /

Ruuanlaittoa pukkaa..toivotan ihanaista päivän jatkoo kaikille:heart::kiss:

heips
meillä kun olin exän kera sen yli 20v yhdessä ja siitä tuo 8v poika oli tulos niin olipas ikävä kun sain taas kerran laatikollisen muistoja kotiin sieltä ex aina aika ajoin tuppaa koluamaan paikkoja ja varastosta oli löytyny laatikollinen vauvanvaatteita joten arvaatte mun fiilikset.... :'(
jokaisen piene nutun takaa tulvi muistoja.... ja oooh kuin tuoa vauvakuume vaan kasvaa!!!!
MÄÄÄÄÄÄ HALUUUUUUN PIENEN NYYTIN MUN SYLIIIIIIIIIIIIIN!!!!!!
no vaatteet men takas lootaan ja kellariin mutta siltikin niin oi luoja miten pieniä ne olivatkaan :)
nyt mies nukkuu kun ollu töissä ja pienoinen katselee piirrettyjä ja sain tiskit tiskattua ja aikaa olla tovi koneella.
kaikille meille ihanille naisille ihanaa loppuiltaa....Rakkaudella Maire :heart:

Voi Marza1970 kovasti sinulle pikku nyyteröä täällä toivontulevaksi :hug::heart:

tattinen toivottavasti tuo sinun ovistuntuma toisi toivottavan luomu raskauden :heart:

Täällä mennään jotenkin alakulon vallitessa... jotenki vaan tuntuu että kaikki mättää nyt ja mietin että pitäskö tää raskautumis touhukin heittää narikkaan ja ottaa aikalisä, no tiedä nyt sitten mitätekis, olin tossa lääkärinkin kanssa jo juttusissa ja lupas uusi mun terolut reseptinkin mutta aaahhh... kuinka voikaan olla mieli maassa juuri nyt :ashamed:. No täytyy nyt katella ens.viikkoon miten ajatukset ja kuinka tästä taas piristyy ehkä vaan kevät väsymys iskenyt nyt.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille teille ihunaisille :heart: ja myös kovasti +++++

• Tykkää
Reactions: Marza1970 ja Tepias
Huomenia!

Ei uutta taivaanrannalla, ei edes verkkokalvoille palaneet viivat näy testissä... Tämä kierto taisi mennä tärpittä :( Ei kerrassaan mitään raskausoireita, Räähkän tulemisen tuntee alavatsalla.

Sirppuliiniiiii???? Miltä näyttää =)

Äiskä :hug: Lähettelen virtuaalihalin. Aivan väsähdin tämän päivän tuloksesta, että mitä hittoja sitä tässä, mutta kyllä se aurinko meille paistaa. Juu, mie tiedän sen :kiss:

Tepiakselle ja Tattiselle plussatuottavuutta piinaviikoille :heart:

oliivitar aika hiljasta on testissä eli ei uutta taivaan alla. Voipi olla että ei tule sitä plussaa vaan kaikki oireet on vaan kropan heräilyä luomukiertoon. Onhan tässä tietty vielä aika monta päivää menkkojen alkuunkin. Pitäs jaksaa olla testailematta mutta kun ei vaan pysty. :D

Toivotaan niitä pikkunyyttejä meille kaikille! Puuhpuuh. Ja sehän olis myös perjantai! Hiphei.

Sirppuliini Tuli vain mieleen tuosta sinun "ällö-varoituksesta" Oletko kokeillut testata uudelleen ovistestillä? Onhan tää kaukaa haettu, kun digillä sait kierron alussa vahvistuksen, mutta kun nyt tässä ollaan päästy testailun makuun :D

Ja tietenkin joka toinen päivä.... :whistle: Eiks niin :D

Arvatkaa mitä? Mulla on jo vieroitusoireita, heitin kaikki testatut liuskat roskiin, ei ole mitä tiirata :LOL:

Viimeksi muokattu:
äiskä-73 Tsemppiä olotiloihin - painin itse samanlaisissa fiiliksissä millon mitenkin... Nyt on taas sellanen olo, ett jaksaa toivoa ja ajatella että tulevaisuudessakin ois voimia... Mut sit väliin tulee se alakulo... Sanovat, että luulis, ku valon määrä lisääntyy, että sitä piristys, mutta se onkin päinvastainen se tulos. Väsyttää enemmän.
Mulla tää työ vie totaalisesti voimat. Onneks on perjantai - saa nukkua ilman kellonsoittoa. Joka aamu aina vaan vaikeempaa nousta - töihin ei huvita lähteä pätkääkään!!!
Illalla me mennään miehen kanssa teatteriin :)

• Tykkää
Reactions: äiskä-73
no mutta huomenta naiset.Mä sitten osaan sössiä suhteessa näköjään aina kaiken.Olimme illalla miekkosen kera ulkona grillailemassa ja otettiin kuppia samalla niin enköhän vaan saanu taas jonkun pirun kiukkukohtauksen ja sen myötä mies suuttui verisesti ja ei halunnu tulla ees mun viekkuun..onneksi aamulla herätessä oli vieressä se kaikkein rakkain ihminen joka edelleen nukkuu tuolla yläparvella :heart::heart:
En tiiä onko ikää jo sen verran että muka joka asiasta tulee aina napistua liian herkästi.
huh huh mun kanssa ja vielä lapsia tähän elämään kun osaan olla muutenkin näköjään hankala : / pitäisi koettaa olla kärsivällisempi sillä eihän meillä ole kuin tämä yksi elämä ja se pitäisi elää hyvin.
Nooh vali vali taas täältä suunnalta ;)
ja nuo dpo jutut menee mulla nekin ohi täällä kun en ymmärrä ees mitä nekin tarkoittaa :ashamed:

Mukavaa lauvantaita ihunaiset!

Toivottavasti Tepias teillä oli mukava teatteri ilta =)

Maraza1970 dpo on päiviä ovulaation jälkeen joita piinaillaan jokos ollaan raskaana tai täti sitten kurvailee kylään... dpo -1 on kun tikuttaa ovisplussan, dpo 1 ois virallinen ovispäivä ja siitä sit ruvetaan laskee eteenpäin... toivottavasti tajusit mitä yritin kertoo ;) Tsemppiä teille Maraza ja onneks se mieskultakin oli kömpinyt viereesi :)

Kyllä se valo risukasaankin paistaa:D täällä jo olo rupee tuntuu hitusen valoisammalta, eikä enää masenna niin paljon, tänään aattelin olla vaan ja loikoilla, ottaa vähän aikalisää ittelleni, lapsille sanoi että tänään tulee pöytään kaupan hamppareita ja äiti vaan loikoo sohvalla lepuuttaen hermojaan :LOL: isäntä vuokras pienen työkoneen ja on vanhimman pojankaa ajamassa enimpiä lumia pihasta pois, keskimmäiset lapset parantelee itsejään sisällä kun oli eilen kuumeisia ja nuorin nukkuu nyt päikkäreitä. Ja mie raapustelen teille täällä koneella, eikun nyt lähen loikoilee sinne sohvalle :saint:

IHANAA VIIKONLOPPUA TEILLE KAIKILLE IHUNAISILLE :heart::wave:

Päivää!

Äiskä Toi hampparipäivä/sohva kuulostaa mun korviin hyvältä! Rentouttavaa viikonloppua!

Täällä dipattu ja Niin kirkas oli testi... eli henkinen valmistautuminen Räähkän tulemiseen alkaa.... Tosin dippaan huomennakin :D Olo on sen verran epämääräinen; päänsärkyä, alavatsassa epämiellyttävä tunne koko ajan.

Missä on Sirppuliini? :wave:

päikkäreiltä just herätty oltiin miehen ja likan kanssa kävelyllä ja käytiin pizzalla.
Hirmu väsy ollu tietty eilisen jälkeen koko ajan ja sauna on nyt lämpenemässä jospa tää tästä vielä mukavaksi illaksi kehkeytyy mun eilisen kiukkuilun jälkeen ..heh heh
ollaan jo aamusella että senkin puoleen olo on kuin omenalla.
Ehkä olen siis anteeksi eilisen inhottavan käyttäytymiseni saanut.rakastan niin tuota miestäni yli kaiken ettei mitään rajaa

• Tykkää
Reactions: oliivitar
Sujuvasti käyn juttujanne lukaisemassa päivittäin, aina en vain jaksa kommentoida.:)

Marza dpo päivistä kyseli..

Pikkasen korjaan äiskän kirjoittamaa: dpo -1 on se ovis+..sitten dpo 0 on itse ovis päivä..ja sitten tulee dpo1 ja dpo2..jne..jne..

Lyhenne tosiaan tulee lauseesta: "Day past ovulation"= päivät ovulaation jälkeen.

KOvasti laitan taas tulemaan tänne pinoon:heart::heart::heart::heart::heart:

Miulla pukkaa vaan edelleen sisustamis kuumetta.. laitanhin sen tuunaamani lampun kuvan tänne..heeetkonen..

Hintaa koko "komeudelle" tuli 35e
Löysin tuollaiset maalaustelineen jalatpaikalliselta kirppikseltä 10e hintaan..sitten ostin Ikealta "JÄRA" varjostimenja Prismalta matta mustaa Spray maalia..ja vielä Maxi-Kodintukusta köyttä, reilun 1e hintaan..sitä tuli tuhon keskelle jalkoja, pitämään koko helahoitoa pystyssä - meinasi kasaan mennä kun ei noita jalkoja saanut kiristeltyä niin napakasti.

Sitten pientä tuunaamista ja tuollainen tulos - tykkään kyllä itse..ja kun on omin pikku kätösin tuunailema, arvostaa sitä enämpi.:rolleyes:
..ainut minkä huomasin, että olisi pitänyt sit-ten-hin ostella se 55cm halkaisijaltaan oleva varjostin..mutta sen vielä vaihdan ja myyn tämän pienemmän kirppiksellä.
..sitä suurempaa vaan ei harmikseni ole kuin mustana&valkoisena, ei harmaana..

Niin ja itse lampunkanta johtoineen, oli toisesta lampusta purettu - sekin taisi olla Ikean mallistoa.

Huono tuo kuva kun kameraa kallellaan pidin kuvaa otaessani ja sitten sen "käänsin" kansioissa..kuvan laatu aina siitä kärsii.

Juttelin tässä taannoin siskolleni, että kun kotia olen vain aina sisustellut..niin alanhin huolehtia enemmän ittestäni kun leikkaus ohi.:heart:
On varmaan ihana(ja outoa)ostaa vaattehia tavan naisten osastolta - ei sieltä ISOJEN tyttöjen puolelta..se on kuulkaas tärkeä askel miulle.
..toki ei heti..mutta se päiväkin koittaa:)

Odotan sitä aikaa kyllä kuin kuuta nousevaa..jospa mie sen liikkumisen ilonhin löytäisin vihdoinhin..tiedä miten innostun jostahin "lajista" minähin.;)

Illan jatkoja ihunat!:kiss:
..mulla pari lämppäriä jemmassa ja 1 siideri.. herkkuhetkeen varailtu:ptaidan ne nyt nauttia ja katson hieman töllötintä(jos tulee jotahin hyvää..)

Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 24.2.2013
Nimi / ikä.......................Kp.................yritysk.

Oliivitar (42)........kp1/28-34............yk3
Minttu71 (41v)............kp37/30.......yk?
Sirppuliini (40).............kp17/28...........yk1
Tepias (42)....................kp17/26-29........yk8
D-mamma (43)..............kp?/?.............yk?
sarialeksandra (42)....kp20/30.........yk2v
sinivatukka (43)...........k31/22-32.......yk3
Rominas (42v)..............kp?/26-27.....yk2
anjamarita (44)...........kp31/28-30.....yk1v
Morticia (44)...............kp?/29-35......yk4
äiskä-73 (39)..............kp16/30......yk4
tattinen (42)................kp22/28..........yk28
PippuriPiia-70 (41).....kp?/30...........yk4
Marza (42)....................kp16/30..........yk2v
Fiialiia (40+).................kp26/27-30.....yk7
Tintti-Tiivari (42).......kp45/25-27.....yk5
Naapurin tyttö (28)....kp?/29..........yk10v