40+ so what wol.13

MaiMei: Kiitos :heart: Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

Tätä kun tänään luin, niin tuli mieleen ihan joku seksiradio :D 40-vuotiaat täällä puhuu miesten kaatamisesta ja siitä, että ei jaksa joka päivä :D Ja jossain sketsissähän oli "ottaa sukat pois, ottaa lipoverin pois", että sillä mennään.

(.) Mua koskee jo alavatsaan, kohdun kohdalle miedosti. Tiistaina olisi tätipäivä ja testiä teen kyllä ehkä tässä jo huomenna ja sitten maanantaina. Ei siellä mitään kyllä näy. Ihan tuntuu samalta kuin viime kierrossa eli menkat sieltä tulee. En tiedä mistä johtuu, mutta kohtu on ollut sen viimeisimmäin tähystyskaavinnan jälkeen kipeämpi ja vuodot rajumpia. Alussa luulin, että sinne jäi jokin pöpö, nyt en tiedä mikä.
 
Olipas kärsimysten päivä... Kyllä se pikkuisen pystyi vielä pahenemaankin, kun tuolla laukkasin pitkin poikin kiireessä, lunta ja vettä satoi päähän, maha ja kurkku kipeenä... Voittajaolo!!

Luitteko tän?
Greippimehu edistää hedelmöittymistä – onko raskausmyyteissä mitään perää? - Raskaus - Terveys - Helsingin Sanomat
No ei siinä nyt niin uutta tietoa. Mietin tätä "munasarjat ovat nälkiintyneet", oon kyllä hoikka, mutta en suinkaan alipainoinen, joten ei kai sentään. Koitan nyt syödä tehostetun monipuolisesti ja kaikki mahdolliset vitamiinilisät kyllä on. Mun oma pahe on alkoholi pienissä määrin, eli ns. tissuttelu, juon normaalisti noin joka toinen päivä yhden annoksen, yleensä viiniä illalla miehen ja leffan kaa. Kännejä en koskaan, enempää kuin yhden todella harvoin. Mies juo samalla tavoin, mutta yhden sijaan yleensä kaksi. Voikohan se vaikuttaa siittiöihin? En uskaltais kauheesti alkaa miestä rajoittaa, kun se saattaa sit vetäytyä koko projektista... Hän syö jonkun verran vitamiineja pillereinä, mut ei yhtään kasviksia / hedelmiä. On mua 4v nuorempi, et toivon et olis vähän nuorekkaammat simpatkin :)

Pitäis varmaan yrittää olla ajattelematta liikaa tätä yritystä. Se vaatis myös taukoa näiltä palstoilta. Mut se taas olis kamalaa! No, täytyy yrittää pysyä positiivisena. Aika kovia yrityskiertoja teillä kyllä on... Auh! Mut onneks siel oli Tyydelikin, joka oli raskautunut 39-vuotiaana naps vain :) Keskenmenot kieltämättä pelottavat, kun ei oo mitään kokemusta sellaisista, eikä jotenkin usko et omalle kohdalle sattuis. Vaik tietty ihan hyvin voi! Hyvin suurella tod.näköisyydellä!

Kutoskiekalle siis. Ei ovistestejä, ei greippiä, shoppailemaan kai sit. Vähänkö on mennyt jo rahaakin noihin kaiken maailman extroihin!

Ja jaaha, ens viikolla sitte taas miehen kaatoon! Katotaan, jaksaaks joka päivä :)
 
Ootteko sitä mieltä että on helpompaa nää ajat ennen ovista? Kun sitten taas alkaa ne kropan kuuntelut ja kaikkien oireiden ihmettelyt... toivon vaan, että mun kroppa vähän rauhoittuisi, tuota viime kertaista rumbaa en oikein jaksais. Taisin jo mainita kiihdyksissä miehellekin että vauvayritys alkakoon vasta kun hän on täällä täyspäiväisesti mun tukena. Mutta kun ei ole aikaa odotukseen niin täytyy tyytyä osaan. Nyt hänellä on ollut niin tiivistä menoa, että ei ole aina ehtinyt mun tueksi ja meillä ehti kehittyä pieni riitakin siitä kun mun oli pakko oman mielenrauhan takia testata alkuyöstä viimeksi ja hän oli loukkaantunut että en odottanut ja antanut enempää varoitusta.

Mulla on periaatteessa elintavat kaikki kunnossa, ei alkoholia, tupakkaa, kahvia, sokeriakaan pahemmin. Purnukoita on jos jonkinlaista ja vihermehut teen melkeinpä päivittäin yms. Parantamisen varaa on stressaamisen saralla :) mutta sitä ei saa ihmepillerillä pois. Silloin kun mies on paikalla, niin tähän mennessä meillä ei tuota jaksamispulmaa ole ollut, vaan ihan mielelläänhän sitä :) mutta jos tämä menee ihan puurtamiseksi niin saattaa olla.

Kuinka monella teillä on mies tutkittu? Mietin sitä kun voihan mullakin olla ongelmia ja iän myötä onkin mutta miehellä ei ole aiempia lapsia. Heillä oli exän kanssa alettu lapsettomuustutkimukset, mutta vika oli naisessa. Mies muistelee että hänen siittiöistään olisi sanottu että uivat ihan ok, mutta ei loistavasti tms. Tämä oli muutamia vuosia sitten. Olisiko sitten ok vauvapuuhiin?

Tämä on yk2 vaikka ei näitä viitsisi laskea. Ja totta se on, Maimei että mieli voisi olla rauhallisempi kun pysyisi pois täältä palstalta eikä ihan koko ajan näitä asioita miettisi. Täytyy katsella miltä tuntuu jatkossa. Kivahan täällä on kirjoitella jos tuntuu että poksahtaa kun ei ole minne avautua :)

Tämä pitää jakaa, paljon hyviä vinkkejä 40+ vauvakuumeisille!
YOU CAN GET PREGNANT OVER 40 NATURALLY: OFFICIAL SITE SANDY ROBERTSON SHARES HER STORY OF Overcoming infertility and recurrent miscarriage by Sandy Robertson
 
Viimeksi muokattu:
harrastoive: kyllähän se ainakin minusta on kierron rauhallisinta aikaa, kun on kierto alussa. Silloin on rauhallisin olo ja ei tarvitse kyttäillä mitään. Tosin kun siirryn nyt piikeille, niin menee sekin pilalle... Sivuoireiden kyttäys alkaa. Mulla on mies tutkittu ja kaikki kunnossa. Minäkin olen kunnossa, lievää pcota on ja ylipainoa. Palstailua olen vähentänyt, koska huomaan kyttääväni muutoin liikaa oireita. Mainion seuran takia en pitkään kyllä malta olla pois. Palstoilla täällä olen kuitenkin jo ollut lähes kaksi vuotta. Odottajista tippuminen on ollut rankinta...
 
Harrastoive:
Meillä on tutkittu ja hutkittu kumpaakin, hedelmöitysklinikalla kun ollaan. Miehen perus siemennestetutkimus maksoi yksityisklinikalla 100 e, omavastuu 80 e.


Jos ei ole tutkittu, eikä ole ennen raskautunut, suosittelen kyllä hedelmällisyystutkimusta kummallekin. Meillä tuo kartoitus (yksityisellä klinikalla) tarkoitti lääkärin kanssa keskustelua, minun gynetutkimusta ja munasarjojen ultraa (225e), minun verikokeita: S-AMH, S-FSH, S-PRL, S-LH + kilpirauhasarvot (160e ilman kilppareita) ja miehen siemennestenäytettä (80e). Tulokset läpikäytiin seuraavalla lääkäritapaamisella, mutta ne olisi kyllä saanut suoraan itsellekin.

Hintaahan tuolle tulee, mutta ei ainakaan turhaa yrittele pitkään luomusti, jos onkin vikaa, joka estää oikeasti raskautumisen.
 
Viimeksi muokattu:
Hedelmiina: onks tuo yksityisellä? Saako kunnallisella puolella mitään, esim. tuota ekaa kohtaa (keskustelu, gynetutkimus ja ultra) ja onko yhtä kallista?
Me kun yks mukelo ollaan tehty 3v sitten, eikä jälkitutkimuksessa mitään häikkää, niin luulis, että onnistuis, mutta... No, (hyvät) munasolut vähentyneet tietenkin kaiken aikaa.
 
Harrastoive: musta kierron alussa on synkintä aikaa, kun on ihan varma, ettei tää ikinä onnistu. Sit toivo alkaa taas kohti ovista nousta. Musta se oviksen bongaus on jopa rennointa aikaa, kun silloin (saa sen kaks viivaa viimeinkin!) tekee jotain konkreettista, ja meil on ollut suorittamistunnelmista huolimatta kuitenkin ihan hauskaa miehen kaa, yhteistä "tekemistä", hehe, ei mut sillai, että hänkin on mukana akti-ivisesti (ha) touhussa, muun ajan kun lähinnä on aika muissa maailmoissa, korkeintaan välillä kysyy, että luuletko että oot raskaana. Ei me esim. tehdä testejä yhdessä tai mitään. Se antaa mun vauhkoilla omiani :)

Tänään juteltiin adoptiosta, eipä tuo äijä kyllä taida siihen lähteä millään. Pelkää liikaa et jos tulee joku koulukotiraggari (ihan kuin omasta pojasta ei vois tulla) tai jos ei vaan osaa rakastaa (sen ymmärrän kyllä, miehille varmasti vielä vaikeampaa).
 
Viimeksi muokattu:
MaiMei:
Yksityisellä. En tiedä kunnallisesta mitään, koska aloitimme tämän touhun, kun olen jo lähes 40, niin täällä päin Suomea ei ole toivoa kunnallisesta - ainakaan järkevällä aikataululla...

Mutta siis eiköhän tuollainen selvittely voi onnistua muuallakin?
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 7.11.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


ruutana (39).............................. 30kp / 24-32
Zandi (39)................................. 28kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 28kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 28kp / 30
Marza (44)................................ 27kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 25kp / 27-29
Glearblue (44)........................... 24kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)............... 19kp / 26-30
äiskä-73 (41)............................. 17kp / 28-32
sahramiini (42).......................... 13kp / 26-28
Vauvahaaveita#3 (41)............... 6kp / 28
Jimima (42).............................. 4kp / 28-30
harrastoive (43)........................ 4kp / 18-30
MaiMei (38).............................. 2kp / 27


Piinailupäivät:

Minttu 71 (43)................ dpo 14
Zandi (39)...................... dpo 12
Vauvatoiveinen (38)........ dpo 9
Hedelmiina (39).............. dpo 8
äiskä-73 (41).................. dpo 4

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Huomenta naiset :)

Täällä tätit punaiset vallanneet palstaa, noh, otetaan se pikkujoulun värinä. Minäkin odottelen sitä tuossa viikonlopun aikana tulevaksi ja menenki houkuttelemaan sitä tänään pikkujouluhin :D

ÄITI73 joko siellä flunssa yhtään helpottunut? Itselläkin oli ääni käheenä viime viikon vaihteen. Nyt alkaa olemaan jo sellainen "Paula Koivuniemi"-ääni kehissä :D

IHANATA VIIKONVAIHDETTA KAIKILLE JA KESTITÄÄN NE TÄDIT SIT KUNNOLLA KELLE SE KYLÄÄN KURVAS!
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
NIin siis mullakin on ne ihan ekat kierron päivät vaikeita, mutta sitten se nousu tulee nopsaan ja on ennen ovista hyvä olla :)

(.) Aamun testi oli nega, mutta ei siinä mitään olisi voinut vielä näkyäkään. Jos se ovis oli vasta viime viikolla to, niin nyt ollaan ihan alussa. Tosin en usko kyllä ylipäätään plussaan tässä kierrossa...

IHANAA VIIKONLOPPUA! Me jäädään pikkulomalle ja suunnataan kylpylään.
 
Viikonlopun alkuja ihanaiset:)

Uuteen kiertoon joutuneille taas pahoittelut :hug: Tyydelille sitä taas kovasti toivoen, tuo odottelu on niin hanurista (nimim.8 viikkoa niitä taannoin odotellut..)

Joku se kyseli yrityksen kestosta, meillä nyt hippasen reilu vuosi takana...Ja täällähän "kuumeilu" ja yritys alkoi siitä kun n. kuukautta ennen 40v synttäreitä huomasin todellisena yllärinä olevani raskaana! Olin jo päättänyt toisen lapsen jälkeen että meidän lapsiluku on 2, enkä "tässä iässä" enää lapsia ole tekemässä...Vaan kuinkas kävikään, tuo yllätysraskaus oli (ensimmäisten päivien shokin jälkeen) niin iloinen/mahtava/uskomaton yllätys, että kun kesken meni 7+6, olin aivan maassa :( Ja havahduin kuinka paljon sen pikkuisen tähän perheeseen vielä halusinkin, ja varsinainen yritys alkoi vuosi sitten syksyllä. Ja tasan vuosi siitä edellisestä plussasta, plussasin taas, (kierrosta jonka piti olla meidän viimeinen yrityskerta..) Meni kesken/kohdunulkoinen, ja siitä toivuttiin se kolmisen kuukautta. Ja vieläkin vaan roikun täällä :ashamed: MUTTA kun se luopuminen siitä kolmannen haaveesta tuntuu NIIN vaikealta ja kun se on tässä vaiheessa lopullista.Mutta sekin päätös on vaan tehtävä

vauvatoiveinen mulla on myös ollut omituisia tuntemuksia tuolla kohdunseudulla sen laparoskopian/kaavinnan jäljiltä... en tiedä mitä sitten siellä oikein rönkkivät : / kun kaikki kuulemma sisuskaluissa näytti hyvältä. Sinulle toivotan oikein rentouttavaa kylpylälomaa =)

sahraamiini täällä tunnustautuu toinen kun "höykyttää" miestänsä joka toinen päivä kuukautisten loppumisesta sinne oviksen jälkipäiviin ;) eikä ole kyllä kertaakaan laittanut vastaan :LOL: sitten onkin hiljaisempaa taas...ja täytyy myöntää että ne viimeiset kerrat alkaa jo oleen sellasta "suorittamista"(ainakin itellä)

olikos se MaiMei joka tykkäsi sitä punaviiniä tissutella...Mulla sama vika, vkloppusin hyvän ruuan kanssa lasi/kaks hyvää punkkua, ai että :p Muuta alkohoia en sitten oikeastaa juokaan, ehkä kesällä mökillä saatan yhden saunasiiderin joskus juoda :) Ja en tiedä vaikuttiko se, mutta viimeksi kun raskauduin, olin sen kierron kokonaan ilman lasillistakaan....
 
Jos olisin vielä 39 v (tai vähemmän) ja olisin jo puolisen vuotta vähintään yrittänyt (ilman ehkäisyä), hipsisin suit sait sukkelaan vielä julkisen puolelle ja yrittäisin neuvotella kaikki mahdolliset testit ja tutkimukset ja muut kun vielä se mahdollisuus on. Harmittaa ihan vietävästi, että en tajunnu tätä silloin, VAIKKA lääkäri jopa kyseli, että laitetaanko lähetettä julkiselle. Tuskin olisin hoitoja siellä saanut, koska AMH arvo on sen verran alhainen. Mutta olisinpa säästänyt kuitenkin satoja euroja, joita makselin sitten yksityisille kaikista ultrista ja verikokeista. Mutta kukin lyyli tyylillään.

Joops, luomuyrityksellä on tässä kierrossa menty ja dpo3 alkaen pikkasen vuodellut joka päivä. Tosi mahtavaa joo ja arvatenkin makkarissa on hiljaista.

Eilen sitten aloitin suihkimaan nenään jotain munasarjoja lamauttaavaa ainetta. Joo, hullummaksi tää tuskin voi enää mennä :LOL: .

Tässä siis lopullisena päämääränä saada punktioitua (ei mikään mukavin operaatio) kamala määrä isoja kypsiä munasoluja noista muniksista, hedelmöittää ne ukon parhaimmilla simpoilla. Näitä sitten hellästi viljellään, jotta ne jakautuisivat ja jakautuisivat ja jälleen jakautuisivat (normaalisti). Sitten muutama täydellisesti jakautunut ihannealkio istutettaisiin kohtuun ja sen jälkeen voin kuvitella, että piina on varmasti ihan omaa luokkaansa. Mutta pessimisti ei pety -asenteella: tuskin päästään punktioon asti ja säästetään pari tuhatlappuista. Tai sitten tosiaan hätäpäissämme päädytään punktioimaan se yksi tyhjä folli, jolloin säästöt jäävät aika vähäisiksi. Tai voihan siellä ollakin solu, mutta viljelyssä se kuitenkin kuolisi. Tai jos ei kuole, niin tuskin se kiinnittyisi, vaikka miten kaunis ja kolmikerroksinen kohdunseinämä sitä odottaisi.
Eikös kuulosta mukavalta joulunodotukselta ;) Noh, olishan tästä kaikesta voinut kieltäytyäkin :)

Meillä tosiaan miehen simpat on huonontuneet ihan radikaalisti puolen vuoden ajanjaksolla. Ja mies on mua pari vuotta nuorempi. Hän on ollut kyllä urologilla tutkimuksissa, ja siellä sanottiin, että aika "deeku" saa olla, jotta alkoholilla olisi mitään vaikutusta siittiöihin. Mutta itse olen aina miettinyt, että miehelläkin on kilpparin vajaatoiminta tai lisämunuaisten uupumus, kun se on aina väsynyt.

Viikonloppuja!
 
Juu...toki kannattaa aina julkiselle pyrkiä! Meillä oli yritystä 0 kk ja vain muutama kuukausi neljäänkymppiin, niin ei ollut mahdollisuuksia enää - tai kuulemma jonon hännille naisparien kanssa oltaisiin sijoituttu :(. Meistä toinen vain on työelämässä, joten yksityispuolen kulut kyllä tuntuu, mutta näillä mennään :(.

Eli ne, joita vähänkin mietityttää, että jotain tarkistettavaa olisi, niin toimikaan mahdollisimman pian! Ja jos toiveita yksityiselle, toimikaan sitäkin nopeammin ;).
 
Viimeksi muokattu:
Hedelmiina, no ei toki mennyttä voi muuttaa, eikä ole tarkoitus saada ketään katumaan valintojaan. Vaan ihan rohkaisemaan jos joku on asiaa miettimässä.
Sen verran ymmärsin jossakin vaiheessa, että jos julkiselle ottaa yhteyttä alle 40v ja saa jonkunnäköisen hoitosuhteen alkamaan, voi julkinen päätyä hoitamaan tarvittaessa vielä vaikka täyttäiskin 40v. Eli tämä on aina hoitavan tahon oma päätös ja neuvottelukysymys. Eikös ainakin Oulussa (?) ollut jokunen aika sitten vielä, että hoidetaan sinne 43v asti julkisella (?).
 
Vauvahaaveita, mulla kävi nyt selvästi vähän samalla tavalla kuin sulle. Että, kun sen plussan sai ja menetti, niin huomasi, miten sitä vielä kuitenkin haluaa. Tosin sillä erolla, että en koskaan ajatellut, että meidän lapsiluku olisikaan täynnä. Pakotin vaan itseni lopettamaan kuumeilun, kun ei mitään tulosta tullut. Mutta nyt tuo pieni valonpilkahdus saa minut joka päivä tännekin taas kurkkimaan...

Vauvatoiveinen, juu tosiaan pistämistä paljon pahempi juttu on se, jos kroppa (ja pää) alkaa sekoilemaan. Mulla Gonalit (ja Clomit ja Femarit) aikasti ovista aika reilusti ja Luget sitten pidensi kiertoa...Mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla. Jos siis vielä tarvitsee. Toivottavasti ei. Onko sulle muuten annettu mitään arviota siitä, miksi on mennyt varhain kesken? Vaikeahan sitä on tietysti tietää...

Hedelmiina, mä en kyllä koskaan saanu Lugeista mitään särkyjä tai huimausta. Ainut huono puoli oli töhnääminen ja kierron venyminen.

Meillä yrityskiertoja on ollut niin hullun paljon, että sillä määrällä varmaan hullun paperit saiskin :LOL:
Mutta joo, toiveena vauva on ollut jotain reilut 7 vuotta. Ja se mikä tässä on kummallisinta, niin mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty. Molemmat on tutkittu, yksityisellä. On menny euro poikineen siihen puljuun.
Ei ylipainoa, ei tupakkaa, eikä edes alkoholia juuri koskaan. Mutta en kyllä Maimei ja vauvahaaveita, usko siihen, että punaviinin tissuttelu haittaisi raskautumista. Monissa maissahan tehdään sitä aina ja kyllä sielläkin vauvoja syntyy.

Niin ja meillä, ihan niin kuin sulla Sahramiini, teinit on sillon aikanaan saaneet alkunsa ekasta ja tokasta yrityskerrasta. Eli heti. Ja sitten kai mun hedelmällisyys romahti kertalaakista.


Mutta ihanaa, että Tyydeli, kerroit raskautuneesi 39-vuotiaana heti. Tollanen antaa toivoa.
 
Kiitos paljon, äiti seiskanelonen! Oikeesti tossa on pointtia! Ainakin itse aion tämän kierron jälkeen soittaa tutkimusajan, päätin sen nyt. Sitä en tiedä, voiko se hoitoihin johtaa, koska mies ei ehkä suostu omalta osaltaan hommaan lähtemään - mut en vielä tiedä. Eka askel kuitenkin: itseni tutkiminen. Mulla on vielä melkein tasan vuosi aikaa tehdä JOTAIN halvemmalla. Kiitos!!

Toisenkin vakaan päätöksen tein: nyt rennosti! Zen! Positiivinen mieli! Positiiviset ajatukset! Terveellisyys! Öö no just nyt oon baarissa oluen äärellä, mut kohta kaverin kanssa maailman parantamista ;) Se tuo mukavan mielen :)

Oma ystäväpiiri ja suku on tosi lapsetonta. Sinänsä olen päässyt aina hyvin helpolla: kukaan ei utele että tuleeko lapsia ja tuleeko toinen (paitsi naapurit, jotka sikiää silmäniskusta...). Lapsettomuudesta ei tosin ole kyse, vaan siitä, että joko eivät edes halua lapsia tai ei edes ole miestä. Tiedän, että mun vauvakuumetta auttais hurjasti se, jos pojallani olis edes serkkuja. Mut ei. Yksi pikkuserkku. Siinä kaikki!! Voitte uskoa et pojua hemmotellaan koko suvun toimesta.
 
Mies on meni nuorimmaisen kanssa kaupoille ja nyt yksin kotona olen.meillä tuo tyttö tärppäsi ihan heti ja olin 40 v kun hän siis syntyi.nyt mennyt jo 4 vuotta ja mitään ei kuulu. Aika surullista ja vetää kyllä mielen välillä hiljaiseksi kun joka kuukausi saa pettyä.kyllä se pieni ihme olisi niin tervetullut kuten kaikille meille kuumeilijoille.joten toivossa on hyvä elää.mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Glearblue kyllä tuo flunssa on jo osittain helpottanut, onneks.
Tytöt pääsivät jo ulkoilemaan ja tekemään ekoja lumiukkoja =) olivathan tohkeissaan ja märkiä ensilumesta :D
Mukavaa pikkujoulu iltaa sinulle....

MUKAVAA VIIKONLOPPUA MYÖS TÄÄLTÄ KAIKILLE :heart:
 
Olen vihdoin toipunut viime kierrosta ja tänään on ollut hyvä päivä, olen ollut oma iloinen itseni. Vaikka alkukierron helppoudesta en sittenkään tiedä, tässä on jotenkin herkistynyt kuulemaan ja tuntemaan kaikki pienet pistokset ja kuplinnat. Menkkakipuja on kummasti satunnaisesti edelleen vaikka vuoto on loppunut jo kolmessa päivässä kuten tyypilistä on. Mitäs sitten oviksen aikaa ja jälkeen... vaikka se voi olla että ei tarvitse tuntea yhtään mitään jos ovulaatiota ei saa odottamaan vielä 9 päivää... mulla kun vaihtelee tuo kierto niin yleensä pitkähköä kiertoa seuraa lyhyempi ja nyt sitten huolestun jo etukäteen että yksi arvokas munasolu menee hukkaan kun on liikaa odotusta miehen tuloon. Ja entäs sitten joululoma, se nyt takuuvarmasti menee pieleen kun voimme vasta jouluna olla yhdessä ja se on taas liian myöhäistä.


Marza1970
, me taidetaan olla tämän ryhmän vanhimmasta päästä, sillä erolla vain että mulla on nyt vasta ajankohtaista vauva-asiat. Tulin raskaaksi vahingossa 36v mutta siitä nyt on jo 8v ja munasoluvarasto on vanhentunut rutkasti sinä aikana. En kuitenkaan vielä luovuta. Meillä on käymättä keskustelu siitä, tehdäänkö mitään tutkimuksia tai haetaanko apua. Onhan tässä ainakin se hyvä puoli että saa nauttia toiminnasta ilman häiritseviä kondomeja tai hormonitoiminnan sekoittavia e-pillereitä ja sekstailla ihan spontaanisti silloin kun huvittaa. Viikko vielä menisi odotellessa :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
HARRASTOIVE JA MARZA: Meitä nelinelosia taitaa olla neljä täällä, noin äkkiä katsottuna tuosta listasta. Mutta YKSI meistä on jopa plussannut! Bugsyllä oli sit solut ja kuut ja planetat ja ties mitkä vielä kohdillaan - henkimaailman juttujakin nämä välillä niin tuntuu olevan. :D

OMA NAPA: Kiukuttaa niin hitosti. Mä vetäsin eilen herneet nenään niin että kolisi! Miesystävä oli nimittäin luvannut kaitsea mun kersoja jotta pääsen pikkujouluihin. Olin ns. tasoittanut tätä vielä sillä,että menen autolla ja kotiintuloajastakin (hullua,että semmoisestakin pitää vielä tässä iässä sopia) sovittiin. Noh, iltapäivällä se soitti minulle, harmitteli kun hänellä ei ole pikkujouluja tiedossa ja tuumas,että hänen pitää alkaa sopimaan. Äänessä oli niin katkeruutta siitä ku lähden,että päätin sit olla menemättä kokonaan. Tosin sanoin miehelle,ettei tartte tulla meille sit ollenkaan. Tuli tunne,että se on hältä pois jos saan vähän breikkiä tästä muksuarjesta. Tiivis kuukausi mennyt niitten kanssa kun lasten isä ollu työmatkalla ulkomailla. Onneksi tänään sit ottaa lapset isänpäivän viettoon luoksensa - olen vapaani ansainnut. Noh, kiukkuun pistää lisäkierroksia selvästi tuleva täti-punainen. Menen tänään auttamaan ystävääni muutossa, josko siitä sais hyvää mieltä, miestä tuskin haluan nähdä tänäänkään. :( Miksi viettäisin hänen kanssa ansaittua vapaata jos se ei siltä tunnu - hiukka katkera emäntä täällä siis.... Ja yhtään ei helpota lukea fb:stä kavereilta kuinka sikakivaa oli pikkujouluissa :/
 
Lauantai.11.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


ruutana (39).............................. 31kp / 24-32
Hedelmiina (39)......................... 29kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 29kp / 30
Marza (44)................................ 28kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 26kp / 27-29
Glearblue (44)........................... 25kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)............... 20kp / 26-30
äiskä-73 (41)............................. 18kp / 28-32
sahramiini (42).......................... 14kp / 26-28
Vauvahaaveita#3 (41)............... 7kp / 28
Jimima (42).............................. 5kp / 28-30
harrastoive (43)........................ 5kp / 18-30
MaiMei (38).............................. 3kp / 27
Zandi (39)................................ 3kp / 24-30


Piinailupäivät:

Minttu 71 (43)................ dpo 15
Vauvatoiveinen (38)........ dpo 10
Hedelmiina (39).............. dpo 9
äiskä-73 (41).................. dpo 5

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Se on kyllä aivan käsittämätöntä, että miten tätin lähestyminen saakin olon kiukkuiseksi. Reilu viikko sitten vaahtosin kaikesta. Etenkin liikenteessä kuinka törppöjä kaikki on. Ja mikä hulluinta parhaimmille tötöilijöille heitin keskimmäisen sormenkin. Kauhistus sentään. Totesin miehelle sitten illalla, ettei tästä kierrosta tarvi näemmä lasta toivoo kun noin yli heittää sekunnin murto-osissa. Ja oikeassa olin, se on KP3.
Viime kierrossa vannoin, että soitan lääkärille, mutta en näemmä ole vieläkään soittanut.
40 v jo kolkuttelee oven takana. Mies kyselee, että olisko toiveita lahjaksi. Lasta on ilmeisen turha pyydellä, niin taidan pärjätä hyvin ilman mitään. Tosin olen ilmeisen pitkän litanian onnistunut ajan saatossa kertomaan kun se listaa selättimiä,maastogps ja muita juttuja mitä olen kertonut. Hmmmm tutkimukset. Voiko niitä pyytää lahjaksi?

Olen itse huomannut kun olen pysynyt täältä nyt enemmin taustalla ja käynyt pari krt/vko lueskelemassa juttujanne, että se kropan pohtiminen on jäänyt vähän vähemmälle. Tosin en pidä sitä oikeestaan hyvänä juttuna kyllä esimerkiksi potkisitte sinne lääkärille soittamaan. Niinkuin viimeksikin. Silloin vain sattui terveysasema olemaan ns siirto vaiheessa, eivätkä varanneet aikoja yhtään kauemmas. Eli joulukuulle jolloin vuosi yrittämistä olisi täynnä. Nyt pitäisi uuden toimijan olla jo hyvinkin hommansa aloittanut.

Kanssasisaret toivon kaikille meille plussaista kuukautta ja tsemppiä petipuuhiin. Pidetään miehemme iloisina ja antoisina. :D

Mitä ihmettä kello täs sivustolla näyttää? Olin saada slaagin et oonko tosiaan venyttänyt saunaan monta tutia kun sivuston kello näyttää jo lähes kolmea. Onneksi oma oli vähemmän. Ovat vissiin väännelleet kelloa tunnin väärään suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Zandi Tottakai voi pyytää lahjaksi!!! Nyt hopi hopi. Johan täällä on todettu, että jos nyt kaikkensa yrittää, niin eipähän tarvii myöhemmin kiikkustuolissa katua, että mut jos sittenkin...
Ja eihän tältä palstalta voi olla pois, kun sillä välin tätä tekstiä tulee tänne ihan mahdoton määrä! :)

Mä vähän laskiskelin, että ens viikolla voisin vaikka päästä listoille mukaan. Eli kaikkien muiden menkat voi lähettää ens viikolla mulle.
Ostin muutes vehnänalkioöljyä. Hyi hiivatti. Ei tule tuon purkin jälkeen kuulumaan ruokavaliooni. Tuon yhden voin yrittää vetää. Sitten saa riittää perusvitamiinit.
 
No pistinpäs lahja-anomuksen vetämään. Tuntui ottavan tulta allenkin. Sanoin että kyllä ne siellä väestöliitossa tietää ettei hirveesti tartte selitellä. Vastaus oli että hän kyllä meinasi katsella ihan online ajanvarausta. Voi näitä miehiä kun asiat voi ottaa yksinkertaisesti. Olis tää lapsen teko muuten yhtä yksinkertaista.

Tyydeli. Harmi en ole enää ensi viikolla jakamassa omia tätejäni, mutta onhan meitä paljon niitä mielellään pois luovuttamassa.

Vitamiineista puheen ollen. En ole omiani muistanut varmasn pariin viikkoon. Purkille mars.
 

Yhteistyössä