40+ so what wol.13

Testaa vain, harrastoive, muuten mietit koko ajan vaan sitä, että pitäiskö testata ;) Ja me kans tahdotaan tietää! :)

Iloisia perhesuunnitteluhetkiä ovisbongareille!

Täällä alkoi rinta-arkuus, on dpo6, aika aikaisin, mutta ihan tavallista. Koska ekassa ja ainoassa raskaudessa ei ollut tissit ollenkaan kipeät ennen plussaa, on taas vähän lannistunut olo. Vaik eihän se nyt samoin mene välttämättä. Eilen illalla tunsin jännän, ihan hetkisen vain kestävän tuikkauksen vatsassa ihan alhaalla (eri kohta kuin keltarauhastuntemus), joten toivo heti heräsi, muttaaa... On sellainen vahva tunne, että JOS olisin raskaana, TIETÄISIN sen jotenkin, jostakin, niin huolella tätä kroppaa on nyt kuukausikaupalla seurattu.
 
Mä uskallan sanoa, että tiedän olevani raskaana. Tämä ei voi olla mitään muuta, mulla ei ole KOSKAAN tällaista oloa kuukautisia ennen. Käyn tänään hakemassa testin, että tulee varmuus ja mieskin näkee plussan. Skypessä ei ole niin helppo näyttää turvonnutta mahaa :) eikä myöskään selvitellä kaikkia tuntemuksia.

Tulen sitten illalla kertomaan miten kävi :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Kuuleeko hän nimensä mainittavan? Juu Hedelmiina ensimmäinen täällä tulossa molemmille sekä itselle että miehelle. Ikää mulla 41v ja miehellä 43v. Lähemmäs puolitoista vuotta yritettiin, mutta sitten viimein tärppäsi. Mulla oli burn out ja kun jäin siitä saikulle, niin heti napsahti =). Viikkoja tänään tasan 30 ja tyttölapsi tämän pitäisi olla. Ainoa ongelma tähän asti on ollut, että mulla on raskausdiabetes. Pahoin en voinut missään vaiheessa, mutta nyt pistetään insuliinipiikkiä ja ei oikein sekään riitä. Tytsä on kumminkin kontrolliultrissa ollut ihan hyvinvoiva ja pikkasen viikkojaan pienempi ennemmin kuin liian iso sokerivauva. Nyt on alkanut koko kyllä rasittaa aika lailla. Olisin jo saikkujen kautta valmis äitiyslomille.

Terkuin Esteri
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Keskiviikko 29.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Jimima (42)................................ 26kp / 28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 24kp / 28
harrastoive (43)......................... 24kp / 18-30
ruutana (39).............................. 21kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 19kp / 27
Zandi (39)................................. 19kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 19kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 19kp / 30
Marza (44)................................ 18kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 16kp / 27-29
Glearblue (44)........................... 15kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)............... 10kp / 26-30
äiskä-73 (41)............................. 8kp / 28-32
sahramiini (42).......................... 4kp / 26-28


Piinailupäivät:

harrastoive (43).............. dpo 14
Jimima (42).................... dpo 11
Vauvahaaveita#3 (41)..... dpo 10
MaiMei (38).................... dpo 7
Minttu 71 (43)................ dpo 5
Zandi (39)...................... dpo 3
Vauvatoiveinen (38)....... dpo 0
Hedelmiina (39)............. dpo -1

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista päivää kaikille kuumeilijoille!

Joskus kauan sitten kirjoittelin täällä, mutta nyt kuitenkin palailen tänne tavallaan ihan uutena ja ulkopuolisena. Olen lueskellut teidän juttuja eilen ja tänään ja yrittänyt etsiä täältä jotain henkistä tukea tilanteeseeni...

Eli kirjoitan nyt syystä että
1. jotta rauhoittuisin itse ja saisin ajatuksia tekstiksi, kun en kellekään voi tästä nyt puhua
2. jos ihme toteutuu, haluan jakaa sen toisten kuumeilijoiden kanssa ja toivottavasti tuoda toivoa niille, jotka ovat jo toivoaan menettäneet

Olen nimittäin ihan ihka umpi ihmeissäni. Ihan vaan lyhyesti kerrottuna lasta on enemmän tai vähemmän toivottu noin 7 vuotta. Mukaan on mahtunut jo tietysti vaikka mitä; tjottailua, yrittämistä, pillerikiertoja, piikkikiertoja, luovuttamista ja taas yrittämistä jne. Nyt sitten vuoden ajan olen aivopessyt itseäni siihen, että sitä lasta ei enää tule ja elämä on hyvä näinkin. Ja olen sen tosiaan uskonut ja ollut onnellinen.

Ja nyt sitten menkat on myöhässä. Tosin vaan päivän, mutta kun koskaan lääkekiertoja lukuun ottamatta ei ole tällaista tapahtunut, että minkäänlaista tihkuttelua ei ole vielä näkynyt. Olen ravannut vessassa jatkuvasti pyyhkimässä :LOL: mutta ei mitään punaiseen viittaavaakaan näy. Joten ensimmäistä kertaa moneen vuoteen epäilyttää, että jospa sittenkin vielä ihmeitä tapahtuisi.

Testata en ole vielä uskaltanut, mutta kävin kuitenkin testit äsken ostamassa...
Ja nyt pelottaa.
 
Kiitos äiskä-73 :)

En ois millään enää uskonut, että pääsen vielä tämänkin kokemaan...siis jännittämisen. Raskaudesta nyt ei vielä tiedä kuitenkaan. Mutta tässä tilanteessa on jo ihan ihme, että on edes jotain pientäkään syytä jännittää.
Oon itse asiassa siitäkin tosi kiitollinen, vaikka tästä ei mitään tuliskaan. Ihanaa, kun saan tän tunteen vielä käydä läpi. Että jos sittenkin...:D

Pidättelen vielä jonkin aikaa ja nautin tästä odottelusta, kun voipi hyvin olla, ettei tästä sen suurempaa iloa kuitenkaan tule. Mikä muka vois olla eri tavalla kuin ennen näiden monen vuoden aikana?
Mutta siis jotakin on eri tavalla, kun vielä koskaan ei ole tässä vaiheessa ollut niin, ettei yhtään pilkkuakaan punaista ole näkynyt. Mutta voihan se olla, että tästä nyt alkoi vaihdevuodet :D Ikää on 39...

Sori, kun en osaa nyt edes kommentoida kenellekään mitään. Oon ihan vaan täynnä omaa napaa.
Mutta toivon kyllä teille ihan jokaiselle vahvoja plussia koko sydämestäni, kävi mulle tässä nyt miten vaan :heart:
 
Hupsikka: Tervetuloa minunkin puolesta tänne jännittelemään. Toivotaan, että olisi plussatilanne.

Nyt on ensimmäinen inssi tehty ja pääsen vihdoin piinailijoihin =). Tänään aamulla oli ensimmäinen ovisplussa ja inssi tehtiin iltapäivällä. Onko tämä nyt sitten dpo -1? En vieläkään hallitse kaikkia näitä merkintöjä ;).


 
testi on tehty ja se näytti negaa :( olin kyllä pettynyt mutta tunnen olevani aivan yhtä raskaana vielä testin jälkeenkin. Raskauslaskurin mukaan mulla on vasta kolmas raskausviikko menossa. Ostin apteekin raskaustestin eikä siinä ole mainintaa herkkyydestä ollenkaan. Ei ollut toista viivaa ollenkaan, ei edes haaleaa. Nyt odotan rauhassa ensi viikkoon enkä hätäile uuden testin kanssa.
 
argh, onneksi sain miehen kiinni ja kaverin myös ja rauhoittelivat mua. Miehen mielestä olen kontrollifriikki kun pitää heti saada tietää :)

Luin sitten foorumeita ja negatulos on aika yleinen kun testin tekee liian aikaisin. Miten täällä? Kuinka monella on antanut positiivinen tulos odottaa? Mulla kun ei ole oviksesta mitään kuvaa niin kaikki on arvailua. Koko homma voi olla usean päivän myöhässä. Silti mulla on tämä turvotus joka ei poistu ja mitkään housut ei mahdu, on etsittävä äitiyspöksyjä, olkoon testitulos mikä tahansa! Lisäksi tänään alkanut pieni kuvotus, parhaillaan, eikä helpotu syömällä.

Nyt pyrin siirtämään uusintatestauksen ensi viikolle, jos vaan millään kykenen... Pidän peukkuja kaikille, pitäkää te myös mulle :)

p.s pääsenkö tuonne päivityslistalle jos arvioin oviksen. Nyt olisi arviolta dpo14. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
harrastoive lisäilin sinut tuonne piinailijoihin =)
Kyselit tuosta testin tuloksen näkymisestä niin sekin on vähän yksilöllistä ja tosiaan missä vaiheessa kiertoa ovis sitten on niin sekin vaikuttaa tulokseen...
Minulla aijemmissa raskauksissa testi on haamuillut noin dpo10 paikkeilla.
Muistatko yhtään oliko sinulla arvioidun oviksen aikaan limaista vuotoa vähän niinkuin kananmunan valkuainen? jos muistat niin mikä tai mitkä kp:t sulla oli silloin menossa? niin siitäkin voit arvioida oviksen ajan noin, vaikka taidat sen jo tietääkin, sit sanotaan et ovis on ohi kun lima vuoto loppuu. Sori tällainen lima info pläjäys... toivottavasti ei haittaa???

Niin ja peukut on pystyssä täällä sinulle :rolleyes:
Hui hitsi kun aika rientää nyt on pakko lähtee nukkumaan että huomenna taas jaksaa touhuta lasten kanssa |O
 
Viimeksi muokattu:
kiitos äiskä-73!
Tuo on tosiaan tiedossa, mutta meillä oli sen verran aktiivista tuo peittojen heiluttelu, että jäi limat tutkimatta ja huomaamatta kun oli hieman kosteaa siellä muutenkin koko ajan... :) meillä siis kaukosuhde ja nyt kun oltiin pitkästä aikaa fyysisesti yhdessä ja tämä päätös oli tehty niin keskityimme rauhassa toisiimme ja en todella odottanut tällaista ylläriä heti niin en niin tarkkaan siksikään seurannut. Yksinäisinä kuukausina huomaan yleensä oviksen todella helposti. Tuli myös mieleen sellainen että mulla oli ihan armoton vessahätä tänään ja olin juonut paljon joten on saattanut olla liian laimeetakin että hormonit näkyis. Tilasin juuri postissa 2 testiä, toivottavasti eivät ehdi tulla tällä viikolla niin sitten aikaisintaan maanantaina testaisin :). Piinaavaa se on tämäkin, kiva kun pääsin listalle...
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Torstai 30.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Jimima (42)................................ 27kp / 28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 25kp / 28
harrastoive (43)......................... 25kp / 18-30
ruutana (39).............................. 22kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 20kp / 27
Zandi (39)................................. 20kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 20kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 20kp / 30
Marza (44)................................ 19kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 17kp / 27-29
Glearblue (44)........................... 16kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)............... 11kp / 26-30
äiskä-73 (41)............................. 9kp / 28-32
sahramiini (42).......................... 5kp / 26-28


Piinailupäivät:

harrastoive (43).............. dpo 13
Jimima (42).................... dpo 12
Vauvahaaveita#3 (41)..... dpo 11
MaiMei (38).................... dpo 8
Minttu 71 (43)................ dpo 6
Zandi (39)...................... dpo 4
Vauvatoiveinen (38)....... dpo 1
Hedelmiina (39)............. dpo 0

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014
Hupsikka (39) - 10/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Iik ja kääk! Oon sitten raskaana! Kaikkien tuskien ja pettymysten ja monien vuosien jälkeen oon vaan yhtäkkiä luomusti raskaana. Ihan käsittämätöntä.

Eilen illalla sain haamun ja nyt oon jo tehnyt tänään neljä testiä :LOL: ja kaikissa näkyy enemmän tai vähemmän selvä plussa. En ois tätä kyllä enää uskonu kokevani. Ja voihan tää vielä päättyä huonostikin, mutta kun en tähänkään asti ole ikuisuuteen päässyt niin oon ihan Super onnellinen...ja yllättynyt ja järkyttynyt...

Tein siis näköjään vaan pikaisen piipahduksen tänne tällä kertaa. Ja yritän uskaltautua kurkata tuonne odottajien puolelle...

Harrastoive ja Vauvahaaveita, toivotaan, että plussat vielä tällä kierrolla tulee. Itse en noista lämmöistä kauheesti perusta. Välillä mittailin ihan tosi aktiivisestikin, mutta kun se pitäis tehdä niin säännöllisesti aina samaan aikaan yms. Tsemppiä ja peukkuja!

Ja plussia ja onnea kaikille!

Ihmeitä selvästikin tapahtuu :heart:
 
Voi ihanaa Hupsikka tuhannesti onnea ihanasta plussasta sinulle hirmunpaljon tarrasukkia sinne että raskautesi kestää loppuun asti ja saat ihanan käärön syliisi noinkin monen vuoden jälkeen ja vielä ihanasti luomuna
 
Viimeksi muokattu:
Luulen että mun dpo on edellä. Olin laskenut sen vahingossa lyhyemmän kierron mukaan. 2pv vois varmaan vähentää.

Edelleen on maha turvonnut ja kumartuessa tiellä ihan kuin olisi pidemmällä jo raskaus. Olen oikeasti jo alkanut katselemaan äitiysvaatteita mutta olishan se aika hassua kun ei ole vahvistusta vielä.

Kyllä vaan ajatukset pyörii oman navan ympärillä. Mietin onko poika vai tyttö ja miten sitä jaksaa ja miten yrittäjän äitiysrahat. Melko varmana että kaikki on hyvin ja tulee menemään hyvin. Näin on helpompi odottaa ensi viikkoon. Onneksi voi kirjoitella täällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73

Yhteistyössä