40+ so what wol.13

Tervetuloa, harrastoive! Toivotaan, et sun tuntemukset on Sitä Itteään ja tuot tänne plussatuulia!! Kovin ollut nyt köyhä lokakuu!

Sahramiini, voijei... Eiks oo jännää miten menkat voi olla ihan mitä vaan!? Ei mullakaan oo vuosiin ollut sellaista kuin tässä kuussa, hyvin paljon samanlaista kuin sulla nyt.

Kivaa, Marza, että hommat kotona skulailee! Jatkakaa hyvällä fiiliksellä :)

Jännätsempit Hedelmiinalle! Kunpa ei sattuis. Ja kunpa onnistuis!

Tyydelin lääkäri ihan ihan ikävä... :( Ei tarvi muistutella! Eiköhän kaikki tiedä, miten hommat menee. Tokihan itsekin välillä reality check "tekee hyvää" eli pahaa, ollaan aika arpavoittajia, jos vauvat voitetaan :) Mutta sentään kyseessä on arpajaiset, joissa jokainen oikeesti VOI voittaa ja monellakin arvalla!

Metaforista omiin oloihin: ei mitään poikkeavaa. Dpo4 ja mahaa pistellyt, as fu**ing always. Ihan sama tunne / olo / meininki kuin viime kuussa. Lasi punkkua sille!
 
Tervetuloa uudet!

Hedelmiina: Kyllä mullakin se jyväpihdeillä kohdunnipukkaan vaihe kirpaisi, mutta se kesti hetken... Särkkäreitä en tiennyt ottaa, kun ei pitänyt olla tätä tutkimustakaan :D Mulla on mahdollisesti myös eka inssi seuraavassa kierrossa, vaikka siitä tuskin suurta etua on, kun miehen uimarit on laadukkaita.

Marza: Toivottavasti kaikki palaa ennalleen :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

(.) Täällä odotellaan ovista. Keskiviikko-torstai voisi olla todennäköinen. Plussa voi tulla jo huomennakin. Talletukset aloiteltiin jo :D Toivon niin, että tässä kierrossa tulisi se tärppi, jottei joutuisi piikeille...

Onnekasta viikkoa!
 
Mukavaa viikkoa ja onnea kullekin omassa "projektissaan"!

En kykene keskittymään töihin ollenkaan, tämä on mulle niin uusi tilanne kun vihdoin on ihana mies ja olemme antaneet vauvalle luvan ja tämä on ensimmäinen kierto, jossa uutisia odottelen... nyt on kp22 ja kun ei ollut tietoa ovulaatiopäivästä ja pari viime kiertoa on olleet 23-24pv ja sitä edellinen 35pv niin ei mitään ei voi mistään päätellä. Oireita mulla ei ole ollut aiemmin alkuraskaudessa ennen kuukautisten poisjäämistä, mutta koskaan en ole myöskään näin tarkkaan jokaista pistoa ja painetta ja tuntemusta kuunnellut. Huh, miten ymmärränkään teitä jotka olette jo kauemmin piinailleet, kyllä tämä ihan työstä käy :)

Tsemppiä ja tosi kiva lukea muiden kuulumisia täällä!
 
Maanantai 27.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Jimima (42)................................ 24kp / 28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 22kp / 28
harrastoive (43)......................... 21kp / 18-30
ruutana (39).............................. 19kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 17kp / 27
Zandi (39)................................. 17kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 17kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 17kp / 30
Marza (44)................................ 16kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 14kp / 27-29
Glearblue (44)........................... 13kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)............... 8kp / 26-30
äiskä-73 (41)............................. 6kp / 28-32
sahramiini (42).......................... 2kp / 26-28


Piinailupäivät:

Jimima (42)................... dpo 9
Vauvahaaveita#3 (41).... dpo 8
MaiMei (38).................... dpo 5
Minttu 71 (43)................ dpo 3
Zandi (39)..................... dpo 1

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
harrastoive en muista kuinka kauan olen nyt tätä kuumeillut, kun mentiin tjot meiningillä, tulee, jos on tullakseen. Mutta löytyisi varmaan jostain ketjusta. Olen ollut kauan täällä pasltalla, ja nyt kolmas lapsi massussa palstailun aikana :LOL: Joten erittäin tarttuvaa kuumetta täällä on. Minulla on nuorin 1v7kk, jota edelleen vielä imetän. Ja tuon imetyksen takiahan kuukautiset eivät oikein alkaneet rullata kuin vasta tuossa keväällä. Mutta ihmeellistä kylläkin, niin tärppäsi tuossa syyskuussa, vaikka olin jo heittänyt toivon menemään. Imetys vaikutti, mutta en raaskinut lopettaakaan, kun ajattelin, että voi olla viimeinen "vauva" tässä tissillä.
Meillä on siis 9 lasta, joista vanhin 26v, ja väliin mahtuu 7v kaksoset. Tässä on ollut oikeastaan kaksi sarjaa, alle 30- kymppisenä saadut, ja sitten nämä 40-kympin tienoilla saadut. Ja kaiken lisäksi minusta ehtii tulla mummokin ennen kuin tämä käärö syntyy. Kyllä siinä ihmiset varmaan päätään puistelee, mutta ravistelkoot ihan rauhassa.

Täällä on hurjan tuulinen ilma, ja nyt pitää taas mennä.

Palaillaan!
T: bugsy 13+0
 
Viimeksi muokattu:
HARRASTOIVE Tervetuloa joukkoomme piinailemaan ja kuumeilemaan :)

BUGSY todella mukava kuulla välillä sun raskauspäivityksiä - annat niin toivoa.

OMA NAPAA : Itse olen nyt "rauhottunut" ja keskittynyt tähän yhteen mieheen (aiemminhan kerroin,että sinkkuillut tässä olen ja en ole osannut sitoutua). "Pöytää on puhdistettu", olen kertonut siis ihan kaiken; jopa sen,että vaikka me melko tiiviisti yhdessä oltiinkin, niin silti kävin toisen miekkosenkin luona. Noh, jotenkin meillä nyt asiat loksahdelleet kohdilleen ja tuntunut,että tässä suhteessa on ihan hyvä olla, vaikken nyt mitään suurta rakkauden paloa tunnekkaan. Tämä ketjuhan ei varsinaisesti mikään ihmis-suhde ketju ole, mutta hapatanpa näitä juttujani kuitenni tänne. Ehkä tämä miekkonen itse ajattelee,ettei mulle vauvoja enää tule kun suostuu kanssani ilman ehkäisyä menemään. Itse sitä salaa aina toivoo ja löytää itsensä mitä typerämpiä juttuja tekemästä mm. raskauslaskureilla "leikkimässä". :D

Mut ihanata talvi-aikaa kaikille, muistittehan niitä kelloja siirrellä? ;)
 
kiva kuulla bugsy, ihana lapsikatras :) Olisin myös halunnut kolmannen jo aikanaan mutta exä oli ehdottomasti vastaan. Harmittaa kun en tavannut tätä ihanaa miestäni aiemmin, mutta nyt vaan mennään näillä eväillä. Kokemuksia on myös pitkästä imettämisestä, yli 3v mentiin kuopuksen kanssa mutta tyttö on nyt jo 10v. Olisi niin kiva saada vauva vielä ja vieläpä kesävauva. Tähän mennessä mulla on ollut syksy ja talvivauvat.

Olen vähän rauhoittunut aamusta, jos on tärpännyt tässä kuussa niin sitten se selviää pian. Ja jos ei ole, niin sille ei mitään voi. Tuhruista vuotoa ollut tänään ja eilen, vähän niinkuin ennen kuukautisia yleensä, mutta outoja pistelyjä myös eikä sellaista menkkakipua ainakaan vielä kuten yleensä. Mutta tämä on vasta kp22.

Odottelua siis ja toiveet korkealla!
 
Onpa teille paljon lapsia :). Onko täällä muuten muita yrittämässä ensimmäistään? Kävin tuolla "ikää 40-v ja ensimmäinen lapsi haaveissa" - ryhmässä, mutta se oli kai kuollut pystyyn ts. ei ollut mitenkään aktiivinen.
 
Huomenta,
nyt on taas yön jäljiltä kysymyksiä ja ihmetystä. Yöllä oli menkkakipujen tyylinen kolotus, kesti pari tuntia, mutta mitään vuotoa ei ole tullut. Yleensä menkat alkaa heti kipujen kanssa. Vatsa turvottaa kovasti, näytän ainakin että olisin raskaana :) Muuten olen niin hoikka niin huomaa heti.

Tänään kp23 ja kierto yleisimmin noin 22-24, ollut mm. loppukesästä 36pv ja aiemmin kesällä myös 18. Joten milloin olisi ns. varma tulos, jos raskaustestiä haluaa tehdä? En halua epävarmoja haaleita tuloksia, niistä stressaannun vielä enemmän, ennemmin kokonaan epätietoisuudessa ja sitten vasta testi kun siihen voi luottaa. Pitäisikö odottaa yli tuon 36 päivän? Sinne on vielä 13pv... sekään ei tunnut hyvältä...
 
Heipparallaa ihanaiset =)

Uusiakin taas saatu joukkoomme, lämpimästi tervetuloa :wave:

bugsy sinäkin noin "pitkällä" jo...;) mutta kiva kun käyt kertomassa kuulumisia! Voi kun vielä saisi itsekin tuon kokea.....

(.) Mennään dpo9, mitään ei tunnu missään (normaalista poikkeavaa:LOL:) Mutta eipäilen etten ovuloinut laisinkaan, tai siis munasolu ei ainakaan irronnut, vaikka sain vahvan viivan ovistestiin jonka "varmistin" vielä hymynaamalla, ei lämmöt muuttuneet mihkään...Ja normisti oviksen jälkeen ne on vähintään puolella asteella nousseet.
Eikös se tarkoita ettei silloin ovulaatiota tapahtunut??
 
Vauvahaaveita#3: Sen mitä olen itse mittaillut, ei mun lämmöt koskaan tee mitään hyppäyksiä ovulaation aikaan. Ja mä sentään oon pistänyt niitä irrotuspiikkejä, joiden pitäisi varmasti irrottaa solut. Mutta mistäs sitäkin tietää.

Mulla on kierto taas sekaisin. Tuntuu, että ovis on ihan tänään/huomenna. Mutta kp pitäis olla vasta 8. En koskaan ennen ole laskenut ennen menkkoja tapahtuvaa tiputtelua alkavaan vuotoon, mutta nyt tuntuu, että pitää laskea ne 3-5 päivää mukaan, jotta päästään "normaalille" ovisikkunalle (kp12-15). Täten mun seuraava ultra käynti onkin sitten 3-5 päivää liian myöhään... Kunhan tää vuosi loppuu, pääsee ihan vaan tjottailemaan.

Eilen taas esikko sanoi äkkiä mulle, että "äiti, sun mahassa on vauva". Sanoin, että ei oo, vaikka äiti haluiskin. "Joo on, ja se kasvaa mun kokoiseksi ja sit mä voin leikkiä sen kanssa". Byhyy...
 
Kiitti Äiti seiskanelonen, huojentavaa kuulla ettei se olekaan AINA niin :) En montaakaan kiertoa kyllä ole mittaillut noita lämpöjä, ennen tuota viimeistä raskautumista, ja siinä kierrossa lämmöt oli koko ajan 37 huitteilla ja koko "keskenmenon" ajan...

Voi kun teillekin se toinen nyytti vielä suotaisiin:heart: Meillä vaikka on kaksi, niin molemmat kyselee eikö vielä voisi tulla vauva meidän perheeseen (voi kunpa rakkaat lapset tietäisitte kuinka sitä on viimeinen reilu vuosi yritetty ja toivottu....)
 
harrastoive jos sinulla tuo kierto yleisimmin 22-24 niin mitä jos testailisit vaikka kp26 niin voisi antaa jo hyvää viivaa... :)

Vauvahaaveita#3 voi hyvinkin olla ettet ole ovuloinut, muistaaksen luin jostain että ovulointi tapahtuu n.10kertaa vuoden aikana... no sekin on yksilöllistä, mulla kanssa on sellai tunne että viimekierto oli ovuloimaton kierto vaikka tikku olikin punaisena mutta en kyllä oireillut oikeen mitenkään ja limatkin aika vähäsiä normaaliin kiertooni.
 
Tiistai 28.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Jimima (42)................................ 25kp / 28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 23kp / 28
harrastoive (43)......................... 23kp / 18-30
ruutana (39).............................. 20kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 18kp / 27
Zandi (39)................................. 18kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 18kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 18kp / 30
Marza (44)................................ 17kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 15kp / 27-29
Glearblue (44)........................... 14kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)............... 9kp / 26-30
äiskä-73 (41)............................. 7kp / 28-32
sahramiini (42).......................... 3kp / 26-28


Piinailupäivät:

Jimima (42)................... dpo 10
Vauvahaaveita#3 (41).... dpo 9
MaiMei (38).................... dpo 6
Minttu 71 (43)................ dpo 4
Zandi (39)..................... dpo 2
Vauvatoiveinen (38)....... dpo -1

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Sahramiini, kiitos kysymästä, ei kyllä juurikaan ole tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Ihan pientä rintojen aristelua on ollut, niitä saattaa "kirvellä" välillä, mutta tätä oli viime kierrossakin (ekaa kertaa varmaan ikinä) eikä se mitään tarkoittanut. Menkkojen odotan alkavan viikonloppuna, joten odottelen rauhassa. Ei ole kyllä mitään "aavistuksia", joten en ole erityisen toiveikas, mutta kattellaan. Itse asiassa tämä on sellainen kierto, ettei ole ihan hirveä katastrofi (noh, pikkuinen tietenkin), vaikkei olisi onnistunutkaan, sillä on paritkin bileet tiedossa lähiviikkoina, joissa olisi vaikea olla juomatta ja syömättä tiettyjä ruokia huomiota herättämättä. Mutta tietysti jos valita saisin, niin tietenkin toivon plussaa. Sitten pitää vain olla kekseliäs ja löytää joku keino "juoda oikeasti juomatta". :D Varsinkin kun toiset kekkerit on työporukan kanssa, niin en haluaisi mainostaa mahdollista raskautta ollenkaan.

Harrastoive, tervetuloa joukkoomme!

Äiti 74, meilläkin esikoinen selittää kovasti vauvoista, mutta ei toistaiseksi ole puhunut mitään, että meille sellainen pitäisi tulla. Tulee varmasti siitä, että muutamalle päiväkotikaverille on viime aikoina syntynyt pikkusisarus ja varmasti puhuvat siitä päiväkodissa. Mutta ymmärrän tuskasi. Mäkin saan tasasin välein kysymyksen, että "nooh, eikös teille sitä toista lasta tule". Yleensä vain hymyilen ja sanon että "katsotaan nyt" tai että "taidan jo olla liian vanha". Kenellekään en ole viitsinyt kertoa että yritystä on ollut kohta 2 vuotta. :(

Kiva että Glearblue on alkanut tuntea olonsa kotoisaksi miehensä kainalossa. Siitä se lähtee. :)

Ihana kuulla että Bugsylla menee hyvin. Toivottavasti jatkuu yhtä hienosti.

Marzakin taisi kertoa tilanteen rauhoittuneen kotona, ihana kuulla!

Plussatuulia kaikille!
 
Vauvatoiveinen:
On täällä siis joku muukin "mattimyöhänen". Minäkin odotan kovasti ovista huomenissa! Jos ei tule menen joka tapauksessa klinikalle ja kai sitten antavat irrotuspiikin - toivon mukaan inseminaatio saataisiin tehtyä tällä viikolla. En ole vielä koskaan ollut tällaisessa tilanteessa, joten epäuskoisuutta on ilmassa.
Oikein paljon tsemppiä sinulle(kin)!
 
nyt aamusta asti on ollut sellainen paine ja turvotus ja "raskausvatsa" että alan jo uskoa, että jotain olisi tapahtunut. Samanlainen vauvamasu oli heti tokan kanssa. Omat housut ei todellakaan enää mahdu päälle! Tämä turvotus onkin sitten pienten nipistysten kanssa ainoat oireet ja en uskalla vielä uskoa ihan täysin, että kohta 44vuotiaana olisi heti ekasta tärpännyt! Vastahan me alettiin yrittää! Vaikka yritettiinkin sitten ihan urakalla :)

Voisiko näillä tuntemuksilla jo testin tehdä?? Voiko silti olla vielä raskaushormoni liian alhainen? Kuinka paljon muuten kärvistelette tuntemuksia miehillenne? Mulla ei ole ketään muuta kuin hän ja te, joille voin puhua. Miehelle on ensimmäinen lapsi, joten on ihan ulalla. Kyyneleet hänelle tuli kun kerroin että saattaisi olla jo mahdollista. LAkin olisi sattumalta lähes täsmälleen hänen syntymäpäivänsä.

Voitteko hieman peukuttaa mulle, jos yrittäisin kerätä rohkeutta mennä ostamaan r-testi? Mies on matkalla torstaista lähtien yli viikon, en tiedä pitäisikö tehdä testi torstaina. Silloin kp25. Suurin osa mun kierroista on lyhyempiä tai samanpituisia.

Kiva kuulla ja oppia teidän muiden tilanteista. Meillä kun kysyin 10 ja 12v lapsilta leikilläni joku aika sitten että mitä jos meille vielä tulisi vauva, niin poika sanoi no, mä tekisin itsemurhan... oisko se esiteinille niin kauheaa... eipä taida olla hänellä käsitystä mitä se oikeastaan olisi... :)

Tsemppia kaikille ja mukavaa iltaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Hedelmiina
harrastoive, jos sulla kohta on 12päivää oviksesta, niin kyllä se alkaa jo näkyä r-testissä. Positiivista se tarkoittaa haaleakin viiva. Senkus testaat vaan!

Hedelmiina, sellaista muistuttelen, että tuolla plussanneissa ainaskin Esteri odottaa ensimmäistään. :) Parempi myöhään, kuin ei ollenkaan!

Me saatiin postitse jo se uus lääkäri aika, joulukuun puoleen väliin. :) Sitten on kaikki tulokset ja sitten varmaan viisaampia.
Tänne ei kummempia kuulukaan. Menkkoja odotellessa ja siihen varmaan vielä menee kolmisen viikkoa tai jotain.

Mukavaa viikkoa!!
 

Yhteistyössä