40+ so what wol.13

Tervehdys kaikille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Ruutanalle, peukutukset, uskotaan etta se siita viela oikeaksi plussaksi kaantyy. Myos muille piinailijoille plussatuulia, mukava kun on jannitettavaa edes jonkun puolesta :)

Mulla on Jimima kanssa kierto jotenkin hukassa. Viimeiset kaksi kiertoa on ollut ihan vaaran mittaiset ja nyt sitten taas tuntuisi ovis olevan kadoksissa. Testailin sunnuntaina (kp8) silla ajatuksella etta jos kierto jaa taas lyhyemmaksi niin ei mene ovis ohi. Nega, mutta sen verran voimakas viiva testissa oli etta digilla varmistin viela varmistin negaksi. Eilen unohtui testaaminen, mutta tanaan viiva olikin sitten haihtunut lahes olemattomiin :confused: Nyt sitten mietin olisiko ovis voinut olla jo lauantaina, jolloin kuukautisetkin viela veteli viimeisiaan, vai voiko testiviiva havita ja alkaa sitten uudelleen vahvistua jos ovis on viela edessapain :confused: Alkaa tuntua vahvasti silta etta tie kay gynelle apuja hakemaan kesalomien jalkeen....

Aikarajoista oli ollut puhetta, ma en ole takarajaa oikeastaan edes ajatellut. Jotenkin mielessa on etta niin kauan yritetaan kuin kroppa myoten antaa. Toisaalta jos/kun hoitoja kuitenkin suunnittelen, niin eihan se fyysinen rajoitekaan sitten oikeasti ole mikaan rajoite ;) Mun nuorin sisarus on syntynyt aitini ollessa 41v. ja reilu 10 vuotta aidin edellisesta raskaudesta, olkoon se esikuvana ainakin toistaiseksi :D Varsinaista ikaa enemman mielessa on pyorinyt se, etta ei olisi pitanyt odottaa nain kauaa esikoisen jalkeen.

Mukavia kesapaivia kaikille!
 
Tuosta aikarajasta vielä, siksi lähinnä itselleni sen olen "asettanut", kun pelottaa ne riskit mitkä tässä vuosi vuodelta kasvaa :( Jos onnistuu raskautumaan, sekin olisi jo lottovoitto, niin sitten jos seuloissa narahtaakin ja kuulisi ettei ole tervettä lasta tulossa, miten sen päätöksen niinkauan toivotun ja odotetun raskauden jatkumisesta/päättämisestä pystyy tekemään... Ja tiedän, riskit ne on nuoremmilakin, mutta meillä ne on vieläkin suuremmat ja vielä kasvaa vuosi vuodelta.. Tällaisia minä mietin :| Siis muutenhan nuo 4 ja 0 ovat VAIN numeroita, kylllähän mä tässä muuten voisin vaikka kuinka ja monta vuotta vauvasta haaveilla, en todellakaan tunne että olisin mitenkään liian vanha tulemaan äidiksi vielä pitkään aikaan ;)

Piinailijoille rautaisia hermoja ;) ja plussia toivottelen

Kyllä me kaikki vielä onnistutaan:heart:
 
Täällä aukesi hanat, eli minulle voi päivittää kp1. Kyllä ottaa kupoliin :mad:
Ja täytyy sanoa että en enää testaile Prisman pregent sticillä, sen verran sydämentykytyksiä ne haamuviivat minulle toivat ja pettymys nyt senkin vuoksi varmaan hiukan rankempi. Helmikuun ajoitus olisi ollut vaaville kaikenlisäksi aivan loistava, tosin maalis- ja huhtikuukin menettelee, joten uutta kiertoa kohti vaan sinnikkäästi. Ajattelin ottaa nyt sporttispurtti kuukauden koska sain lisäaikaa tälle vauvahankkeelle. Ylipainoa on lähes 10 kg, joten jos saisi tätä massaa vähän pienemmäksi, niin kroppakin jaksaisi paremmin mahdollisen kääryleen painon. Vuosi sitten tähän aikaan tiputtelin noin 8kg lenkkeilemällä ja miettimällä mitä pistän suuhuni. Yllättäen koko 8 kg on nyt palannut tuohon mahan seudulle roikkumaan :popcorn: joten tartteis tehrä jotain, ihan tosissaan.

Mietin myös mitenkähän paljon stressailu heikentää raskaaksituloa. Olen nimittäin stressannut ihan hillittömästi koko kuukauden kun on ollut tenttiviikot koulussa ja perheen teinit ovat tuoneet päähäni harmaita hiuksia. Pitäisi opetella stressaamaan vähemmän, mutta sekään ei ole ihan helppoa kun on luonteeltaan helposti stressaantuva.

Nyt sitten alkaa jännäily Äiti seiskanelosen puolesta! Toivotaan sinne hedelmällisempää kuukautta :)
 
voi eiii ruutana, en nyt tarkoittanut että sen toisen viivan pitäisi hävitä sinulta (tai keltään muultakaan) :'(. Epäreilua tuollanen haamuilu :( Olisko ollut kiinnittymisyritystä sitten, eikö sekin voi haamuilla.

Eikä minun puolesta kannata jännittää, mun onnistumisprosentti on luokkaa "erittäinhuono". Olishan siellä joku hailura jo näkynyt jos on näkyäkseen. Mutta ens kierrossa taas saa itekkin varmaan jännäillä sen 10-12 päivää. Onhan se toisaalta totta, että aina tuolla takaraivossa on sellanen pienen pieni toiveikkuus olemassa, kunnes kp1 pamahtaa päälle. (Mulla vaan ei kp1 tule ennen kuin lopetan lääkkeet. )
 
Kp 14 eikä ovisoireita :( hakuammuntana oon tikuttanu mutta aina haalea viiva. Mulla oli kyllä edellinen kierto sellanen hormonihässäkkä että en ihmettele jos nyt olis vähä tasasempaakin. Täytyy nyt katella vielä tämä + seuraava kierto josko vielä olis ehkäisyn lopetuksen jälkimaininkeja. Toisaalta harmittaa että se häkkyrä olis pitäny ottaa jo vuosi sitten pois mutta parempi myöhään ku ei milloinkaan :whistle:

Muokkaus tän päivän testissä jo vähä tummempi viiva, kyllä siellä jotain on tekeillä =)
 
Viimeksi muokattu:
Äiti seiskanelonen, yritän tosiaan toivoa että se oli kohdallani kiinnittymisyritystä :) Eikun seuraavaan kiertoon vaan toiveikkaana.

Oli muutenkin outo kierto, koska mun mielestä tuntui kuin munasolu olisi irronnut kierron puolessa välissä molemmilta puolilta, ainakin kivut oli sen mukaiset. Oikealla puolella mulla on munasarjojen kohdalla muutenkin outoa kipua aina välillä johtuen varmaan siitä että kuntamme "kokenut" ja kuulemma todella taitava kierukan laittaja (noin 25 vuotias jäpikkä) yritti minulle noin 1,5v sitten laittaa kuparikierukkaa noin puolen tunnin ajan. Välillä hän joutui lukemaan paketista käyttöohjeita ja hoitaja siinä vieressä vakuutteli että lääkärillä on paljon kokemusta näistä :headwall: No yllättäen kierukan laiton jälkeen minulla alkoi vähitellen tuntua kipua tuolla oikealla alavatsalla ja noin puolen vuoden päästä kävin lääkärillä joka lähetti minut vatsaultraan, jossa ei näkynyt mitään. Sieltä sitten lähetettä gynekologiseen ultraan jossa huomattiin että kierukka olikin lähtenyt reissuun. Kierukka poistettiin ja sen jälkeen on samaisessa kohdassa edelleenkin kipuilua ollut aina välillä joten en tiedä mitä se kierukka on siellä liikkuessaan hajottanut.

Mutta tästä kaikesta voi päätellä että ehkäisyä ei ole meillä kauheasti ollut käytössä kun ei se kierukka siellä ihan kunnolla ole ollut ja ei tässä nyt ainakaan raskaaksi tultu sinäkään aikana.

Hyvällä tsempillä kuitenkin mennään. Tosin en ole tarkoituksella itseäni lietsonut vauvakuumeen valtaan vaan olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa kauheasti, ettei tulisi niin kovaa pettymystä jos sitä käärylettä ei sitten tulekaan.
 
Ruutana, mullakin tuli kahdessa kierrossa haamuviivoja Predictor Earlylla...semmoisia, joista sai valokuvankin. Muut testit eivät reagoineet mitenkään, joten varma en voi olla, mutta kyllä mä tulkitsin ne jonkinsortin kiinnittymisyrityksiksi.

Ei ne kivoja ole, mutta TOISAALTA antavat toivoa, että kun kaikki taivaankappaleet ovat oikeassa asennossa, minäkin voin vielä raskautua.

Mulla on kp 10 ja ovistestissä jo varsin vahva viiva. Melko aikaisin on siis ovis tulossa...tuntemusten mukaan olisin luullut sen olleen jo eilen! Katsellaan.

Meillä oli alunperin takarajana toisen yritykselle mun 41-vuotispäivä. Tämä on viimeinen kierto ennen sitä...jo aiemmin päätettiin jatkaa yritystä vuoden loppuun asti (gynekologin kannustavan kommentin innoittamina), mutta jotenkin mulla on tullut tämän kierron aikana semmoinen olo, etten ehkä jaksa enää yrittää. Varsinkin tuo Lugesteronin käyttö on sen verran intensiivistä, että sitä en ehkä montaa kiertoa jaksa tehdä. Ajatukset vaihtelevat, joten me edetään varmaankin kierto kerrallaan tuulen mukaan.
 
Hyvää helatorstaita!

Ensiksikin täytyy kiittää ihan kaikkia teitä siitä, että olette olemassa <3 ! On ihana tietää, että jossakin on samanlaisia haaveilijoita, että on joku jolle voi höpötyksiään purkaa. Kiitos!

Täällä olo jatkuu vähän kummallisena. Rinnat on edelleen arat. Nyt uutena on muutaman päivän ollut jotain tuikkimista vasemmalla alavatsalla, mielestäni ovis oli vasemmalla, ja äsken kun huusin tyttöäni alakertaan, mahasta ihan vihlaisi. Edes miehelle en ole sanonut mitään, ettei sillä toivo heräisi - hän kun toivoo ihan kamalasti että onnistuisimme. Olojen mukaan nyt siis +- dpo 14, kp 25. Ja tunne, että mitäpäs jos...

Kiva seurata muiden kuulumisia, meitä on niin monessa eri vaiheessa. Jotenkin tämä palsta tuntuu niin elämältä :) Muistakaa ilmoitella itsestänne!
 
Täällä varmaan eletään villiä syntymäpäivän jatkoa... Hmmm mies ihan villinä jo illalla ja tänään aamusta... Uuu kuin rakastan <3 nyt pidän tästä kierrosta kiinni loppuun asti.ja jos saisin ovis testejä ostettua... Tai mitä väliä kun heilutellaan peittoja
 
Marza, just näin! Antaa pöllytä vaan :)

Sahramiini, testaatko meidän mieliksi huomenna? Toivotaan, että olot tietää hyvää. Mä itse suhtaudun OMIIN tuntemuksiini tosi skeptisesti kun on pari kertaa ollut ihan varma, että plussa tulee, mutta onkin joutunut pettymään.

Eka lugekierto oli kivuttomin naismuistiin. Saapa nähdä mitä tässä kierrossa tapahtuu. Ovisplussa on varmaan tänään...
 
ruutana: No olipa siinä huono tuuri tuon kierukan kanssa. itsellä ei ole koskaan sellasta ollut, jotenkin vierastan kovasti ajatusta, että ihon alla on jotain ylimääräistä sinne kuulumatonta materiaalia. Harmi, että siitä on jäänyt kipuja :(

Jetsulleen, toivottavasti kroppasi löytää tuon luonnollisen kierron piakkoin. Huomattavasti se asiaa helpottaisi. Mutta jos et tikuta ovista vielä pariin kiertoon, niin sitten kannattaa jo miettiä kantsisko käydä gynellä.Eihän sitä kaikille ovulaatiota tapahdu ilman avitusta.

Jopo73, sullako on ollut nyt yksi lugekierto? Käytätkö 100mg vai 200mg? Meinaan on jonkun verran eroa noilla, ainakin jos itseltä kysytään.

sahramiini: Peukut on täällä pystyssä. Hyvältähän tuo kuulostaa :)

Tein aamulla sen toisen r-testin ja ihan tyhjää näytti. Eli tämä on taputeltu. Mitäköhän sitten. Klinikalta ei vastattu kun yritin soittaa :(
 
Sahramiinille plussatuulia, jännittää täällä sun puolesta.
Ruutana mulla aikanaan sattu ihan sairaasti vas alavatsaan kierukan laitto ja änkyröi ajoittain vuoden päivät. Paikallaan kuitenkin oli aina kun ultrassa katottiin. Mulla vaivat hävis sitten itekseen.
Tänään tikutettu ovistikulla vähä haaleampi viiva kuin eilen. Eli testasin parin päivänä tosi haaleat, eilen oli melkeen jo kontorlliviivan värinen ja tänään taas haaleampi. Oiskohan ovis ollu illalla tai yöllä, en oo testannu kuin aamupäivällä. Oireita sen verran että rinnat arat ja vähän enemmän limoja. Eipä tuo auta kuin seurata. Melkeen joka päivä on siimahäntiä talletettu eli jos on irrotakseen niin porukkaa on ainakin vastassa :D. Mulla on nuo Sofin o-testit käytössä kannattas varmaan kokeilla cb:tä niin ainakin olis varmat tulokset.
 
Sahramiini, toivottavasti olet nyt käynyt apteekissa :)

Äiti74, pahoittelut negasta! Mulla on, juu, yksi lugekierto takana. 100mg 3krt päivässä. Ilman Lugeja luteaalivaihe oli täynnä nippauksia, viiltelyjä, jomotusta ja vaikka mitä, mutta lugekierrossa ei ollut oikeastaan mitään kipuja missään. Erikoista ja jopa vähän tylsää kun ei ollut mitään muka-raskausoireita bongailtavaksi :D

Eilen oli tosi kovat oviskivut, säteili ihan reiteen asti. Testaan kohta O:n.
 
Nyt jopo73 sukkelaan hymyilemään miehelle oikein kauniisti :)
Juu ja kyllä kävin apteekissa. Ja vessassa, en malttanu odottaa. Apteekin omalla näkyy kaksi viivaa! Toinen on aikalailla vaaleampi kuin kontrolli, mutta ei tarvitse arvailla onko se siinä. Aamulla uusiks, jestas että minuu nyt jännittää ja pelottaa!
 
Oi Sahramiini, miten hienoa! Onnea, onnea!

Mä luulen, että tässä kierrossa on turha enää hymyillä :) Ovis oli tuntemusten mukaan eilen illalla...onneksi oltiin valveutuneita ja hoidettiin homma kotiin etukäteen!
 
Upeeta sahramiini, aivan ihanaa ja toivotaan kovasti että pikkuinen pysyy matkassa!

Jetsulleen ja Jopo73, hyvä että hommat on hoidettu, jännityksellä odotellaan miten käy :)

Äiti74, ikävää että lähdit uudelle kierrolle kanssani. Mutta toivotaan nyt molempien puolesta että olisi hedelmällisempi kuukausi edessä.

Kävin tänään sitten ostamassa greippimehua :kieh: Mies kyllä katsoi ihan ihmeissään, että olenko nyt ihan tosissani. Mutta kaikki keinot on kai sallittuja. En tosin tiedä onko mehusta ihan oikeasti yhtään mitään hyötyä, mutta kaikkea varmaan voi yrittää.
 
Aivan mahtavan ihanaa Sahramiini. Tuhannet onnen ja ilon halaukset! Kyllä kannatti jäkittää tässä painavan oven välissä puoliks litystyneenä.:) Tuutko auttamaan pitämään tätä raskasta ovea auki,niin saamme kaikki loputkin ihanaiset haaveilijat tästä sisään? :)
Ymmärrän hyvin pelkosi. Itsekin olen päivittäin ajoittain niin peloissani, että joudun tietoisesti kääntämään ajatukseni tästä raskaudesta toisaalle. Ensimmäisien päivien jälkeen en ole enää oikein uskoltanut iloita tästä tilasta. Mieli on täynä mörköjä. :( Kävin viime viikolla ultrassa kurkkaamassa, että onhan tuo pieni alkionalku kohdussa eikä muualla, ja siellähän näkyi viikkoa 5 vastaava pieni raskauspussi 6mm, mutta ei oikein vielä muuta - ehkä pieni mm:n piste jossakin, joka voisi olla ruskuaispussi. Ensi viikolla pitäisi olla jo enemmän nähtävissä ja mietin, että uskollanko varata uuden uä ajan ja varmistaa, että alkio kasvaa viikkoja vastaavasti. Pelon ja levottomuuden sekaisia päiviä olen siis elänyt. Henkisesti aika raskasta.:( Pelko siitä, ettei sielä kehitykään pientä, musertaa kyllä välillä niin rinnasta? Fyysisesti olen muutoin voinut ihan hyvin, raskausoireita ei ole muita kuin valtava väsymys ja nippailut masussa. No rinnat on turvoksissa ja kipeät. Kun pelko ei vain olisi koko ajan läsnä. Mutta vielä kerran, onnea, onnea Sahramiini! <3 Ihana, ihana uutinen!

En ole vielä siirtynyt tuonne odottajien puolelle, mutta ehkä voisimme Sahramiini yhdessä kulkea sinne?

~lounakehto~
 
~lounakehto~
Mielelläni tulisin kanssasi, mutta katsotaan vielä miten tilanne kehittyy. Tänään on siis 27/26-29, eli aika aikaista testailla mitään. Pakko kuitenkin oli kun tuntemukset on mitä on, ja illaksi meidät on kutsuttu kaverin valmistujaisiin... Aamun testissä testiajalla ilmestyi heikko haamunen, joka kyllä jonkin ajan päästä vahvistui niin että sen näkee mutta vaalea se on (vielä).
 
Sahramiini: itselläni (kp26/28) näytti apteekin testi vain hyvin ohutta ja haaleaa viivaa kuten myös kp28/28. En tiedä josko se apteekin testi täysin tasavahvoja ja -tummia viivoja koskaan näyttääkään. 28/28 päivän jälkeen en sitten enää testannutkaan, ja koska minkäänlaisia menkkatuntemuksia ei ollut, niin päättelin, että tätä tämä varmaankin nyt sitten on; raskautta. Eli murunen - nyt mulla on puolestani sellainen vahva 'tutina', että kyllä sinäkin pieniin päin olet. <3

Aurinkoa!
~lounakehto~
 
Viimeksi muokattu:
Sahramiini, kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin, että apteekin testi on aika tiukka testi ja jos se noilla kp:lla näyttää hailakan viivan, niin kyllä se raskautta meinaa. Siksi sua uskalsinkin onnitella.

Kaikkeahan voi tapahtua, mutta selvä plussa on aina pieni ihme, joten pidätän itselläni oikeuden iloita sun alkaneesta raskaudestasi :)
 

Yhteistyössä