Heippa kaikille! :wave: Aah, ihana, kun tulee kesä, sitä mieltä olen minä!
Vaikka tänään onkin aika harmaata... : /
Tyydeli, kiva että alkaa tilanne normalisoitua. Ei tainnut se kaavinta olla niin kauhea kuitenkaan?! Jotenkin se pelottaa minua ajatuksena, mutta ehkä turhaan.
Äiti74 elää jännittäviä aikoja. Pidetään peukkuja.
Omaa napaa... Mulla on varsin "mielenkiintoinen" jakso menossa. Kkm:n jälkivuodot tosiaan loppuivat ja pysyivät poissa noin 2 viikkoa, kunnes viikko sitten tuli aamulla taas oikein reippaasti vuotoa ja kunnon klimppejä parin-kolmen tunnin ajan, sitten loppui kuin seinään. R-testi näytti haaleaa plussaa (tyhjennyksestä tuolloin 3 vkoa + 1 pvä). To-pe ei yhtään vuotoa, kunnes pe-iltana taas alkoi vuotaa hieman. Pe-aamuna edelleen hyvin haalea plussa. Viikonloppuna oli enää pienen pientä rusehtavaa tuhrua, samoin maanantaina. Ma-iltana kuitenkin hulahti kunnon klimppi taas ulos ja sen jälkeen onkin ollut sellaista tasaista menkkamaista vuotoa. Kävin eilen lääkärissä (yksityisellä, julkiselle puolelle ei taida päästä, ellei ole suurin piirtein vuotamassa kuiviin... :kieh
, joka ultrasi ja totesi kohdun tyhjentyneen hyvin, enää oli jokin pieni "hematooma". Totesi, ettei ainakaan ole kaavinnalle tarvetta, mutta että jos kahden viikon päästä vielä vuotaa, pitäisi ultrata uudestaan. Ei osannut varmaksi sanoa, mutta sanoi että on hyvin mahdollista, että nämä ovat nyt ne ekat kuukautiset ja aika normaaleilta kuukautisilta nämä nyt kyllä tuntuukin. Oikeanpuolisen munasarjan hän totesi "uneliaan" näköiseksi, mikä on kuulemma täysin normaalia tässä vaiheessa keskenmenon/raskauden jälkeen. Vasemmalla näkyi rakkula tai kysta, joka saattoi olla puhkeamassa oleva munarakkula tai sitten harmiton "munasarjan toiminnallinen kysta", joka häviää itsestään. Kättärillä ei sanottu mitään mistään kystasta, joten toivon tietysti, että se olisi oikein muhkea munarakkula...
Uusi yritys päälle vaan heti kun vuoto on loppunut, kehotti lääkäri.
100-prosenttista mielenrauhaa en kuitenkaan saanut tästä käynnistä, vaan täytyy nyt odotella ja katsoa miten tämä vuoto jatkuu. Niin joo, eilen aamulla RFSU:n r-testi näytti vihdoin negaa (tuntuupa hullulta iloita negatiivisesta raskaustestistä!), mutta enpä osannut tyytyä vielä siihen ja tänään tein sellaisen "early"-testin, jonka pitäisi näyttää plussan jo 4 päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää eli tosi pienellä hormonimäärällä. Tuijotin ja tuijotin sitä eri vinkkeleistä ja välillä olin näkevinäni jonkun viivan paikan tai haamun, mutta kai se nega oli ainakin aluksi. Hieman myöhemmin siihen oli ilmestynyt hyvin haalea, mutta kuitenkin näkyvä haamuplussa. Toivottavasti se nyt oli just sitä, pelkkä roskishaamu. Pitikin sitten mennä tekemään tuokin testi, olisinpa tyytynyt siihen eiliseen negaan. :headwall: Nyt en saa mielenrauhaa, vaan pitää varmaan parin päivän päästä tehdä taas uusi testi. Tein tänään myös ovistestin ja siihen tuli selkeästi kaksi viivaa, mutta se kontroliviiva oli kyllä hieman tummempi, joten ei kai ole ovis ovella ihan vielä ainakaan (no, eipä varmaan menkkojen aikana muutenkaan). Toivon niin, että nämä ovat nyt kuukautiset ja että kohtu puhdistuu nyt täysin. Taidan aloittaa oviksen tikuttamisen jo nyt, kun tuo edellinen bongaamani ovis tuli jo KP 10 tai 11 ja tärppihän siitä tuli, vaikkei kovin pitkälle kantanut. Vaikka tuo keskenmeno oli kirvelevä pettymys, olen kuitenkin toiveikkaampi kuin ennen tuota raskautta, sillä nyt tiedän, että raskaus on mahdollinen. Täytyy vain toivoa, ettei taas kestä yli vuoden, ennen kun tärppää... : /
Muuten täällä ollaan räkätaudissa yhdessä esikoisen kanssa. Hänellä todettiin eilen lisäksi korvatulehdus.
Ei onneksi tunnu vaivaavan häntä ollenkaan, mutta se lääkkeen antaminen on tuskaa, ei meinaa millään suostua ottamaan sitä.
Tällaista täällä. Mukavaa keskiviikko-iltaa kaikille!
PS. Vaikken siitä täysin varma ole, niin
Äiti74, jos päivität taas listaa, niin minulle voisi laittaa KP3/28-30. En ole ihan varma, ovatko nämä nyt kuukautiset ja milloin ne siinä tapauksessa virallisesti alkoivat tai miten pitkä kierto mulla nyt mahtaa olla, mutta mennään näillä ja katsotaan mitä tästä tulee.
Kiitos.