40+ so what wol.13

Kp 2 ja kauhean runsas vuoto mun mittapuun mukaan, en muista että olis ennen kierukan laittoakaan menkat ollu näin runsasta. Tosin nuo ed. kuukautisvuoto oli tosi niukka josko nyt vasta kohtu kerenny kasvattaa kunnon limakalvot tai sitten kerkes jotain olla jo kyydissäkin. Pitää ma pyytää hcg jos vielä näin holisemalla tulee ja kun kp kuiteski oli tuo 31, sittenhän se selviää. Nyt Buranaa ja sopivassa määrin lepoa...
 
Maanantai 19.5.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Jopo73 (40)..........................28kp / 25-28
Marza (43)............................27kp / 30
Fleur (39)..............................22kp / 25-27
bugsy (43)............................21kp / 29-31
ruutana.................................19kp / 28
sahramiini (42).......................15kp / 26-29
Vesipossu (--)........................13kp / ~28
Äiti seiskanelonen (40)............12kp / 27-28
Vauvahaaveita (40).................08kp / 28
Minttu71 (42).........................07kp / 30
Jetsulleen (39).......................04kp / 23-25
Jimima (42)............................?kp / ??
Tyydeli(40).............................?kp/ ?

Piinailupäivät:
Jopo73............dpo 15
fleur................dpo 12
Äiti74..............dpo 3

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
~lounakehto~ - 5/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Hei murut,

Tuossa tutkiessani, mitä vitamiineja/ravintolisiä voi raskaana ottaa, silmiini osui Sinkkiin liittyen mielenkiintoinen asia. Teitä tieto varmasti kiinnostaa.:)

"Sinkkiä tarvitaan elimistön rakennus- ja uudistumistoimintoihin. Se vaikuttaa kasvua sääteleviin entsyymeihin, hormoneihin ja energia-aineenvaihduntaan. Sinkin vaikutukset näkyvät parhaiten nopeasti uudistuvien kudosten kuten ihon, hiusten ja kynsien hyvinvoinnissa.

Sinkkiä tarvitaan lisäksi vastustuskyvyn ylläpitoon, hedelmällisyyden ja testosteronitasojen tukemiseen sekä mm. pitkäketjuisten omega-3-rasvahappojen (aivoille tärkeät EPA ja DHA) rakentamiseen.

Sinkin tarve lisääntyy fyysisessä rasituksessa sekä raskauden ja imetyksen aikana, jolloin kudosten uudistuminen on aktiivista."
(Kelasin sinkkituotekuvaukses Valioravinnon sivuilta.)

Itse olen syönyt sinkkiä ensi jouluna kaksi vuotta. Tuote tuli tutuksi kun sitä suositeltiin perheen atoopikolle, ja sen avulla pääsimmekin yhdessä B-vita-voiteen kanssa eroon kortisonikierteestä. En tiedä, onko sinkkillä ollut yhtään mitään tekemistä tämän raskauteni kanssa, mutta murut menkäähän apteekkiin ostamaan omanne. Sinkki tekee hyvää hiuksille ja iholle eli senkin vuoksi niitä kannattaa napsia. Ja pitää flunssan loitolla.:)

~lounakehto~

p.s. Hellehalit
 
Hoksasin kun illalla lemmittiin miehen kanssa että kaikki haluttomuus johtuu Minusta. Luin lääkkeiden sivu vaikutuksista ja juuri haluttomuutta saattaa esiintyä.miks just mulla!!!!! No illalla on työ haastattelu klo 18 toivotaan että edes se menee nappiin
 
Mulle voi päivittää kp2 Kierrolle tuli siis pituutta vain 20 päivää, kun edellinen oli sen 30 pv. :kieh: Mulla on oikeasti aina ollut suht säännöllinen kierto, minkä takia sen just nyt pitää ruveta ryppyilemään? No näillä pysyy kyllä keskiarvo samana :LOL:

Nyt on kyllä semmoinen olo, että tekee mieli laittaa hanskat naulaan tämän hankkeen kanssa...
 
Jetsulleen, minullakin alkoi kierukan poiston jälkeen tulvat. Näyttää siltä että joka toinen kuukausi on paha tulva ja joka toinen kuukausi ei niin paha.

Kummallinen fiilis, kun ei ole minkäänlainen fiilis. Muutama kuukausi on hiukan pelleilty ehkäisyn kanssa ja niinä kuukausina odotin vuotoa kovalla jännityksellä ja listasin raskausoireita päivittäin, tuloksetta.

Nyt kun oikeasti aloitettiin yrittäminen, en ihan tiedä mitä ajattelisin. Toisaalta on alkanut jopa panikoittamaan koko homma ja tekisi mieli painaa Cancel-nappulaa, tämä taasen johtunee miehen kanssa lähipäivinä käydyistä riidoista joita ei ole oikein saatu sovittua. Kun pienemmät illalla nukahtaa, alkaa teinit ravaamaan jääkaapin ja sohvan väliä, enkä oikein tiedä milloin olisi se rauhallinen hetki kun voitaisiin miehen kanssa istua hetki kahdestaan. Uusperheen ihanuutta ja kurjuutta, elämää on joskus vähän liiaksikin ympärillä.
 
Marza, citymarketistakin saa ovistestejä (7kpl 6,89€). Niillä liuskoilla mä bongaan lähestyvää ovista ja digitestillä testaan sitten kun oletan oviksen olevan. Se hymynaama on niin selkeä kyllä tai ei.
En minä enää tällä iällä jätä mitään sattuman/arvauksen varaan.

ON: Nyt raskaustesti näyttää haaleaa haamua ja tuhruttaa vielä vähän. Eiköhän tämä ole pikkuhiljaa ohitse.
Mites Jimima sulla? Kävitkö missään näytillä? Vai onko nyt ok?

Entä äiti seiskanelonen? Millä fiiliksin inssin jälkeen? Milloin saa alkaa aavistelee, että kävikö tärppi?
 
Kiva kuulla Tyydeli, että olet jo voiton puolella :heart:. Pääsisittepä pian taas yrittämään.

No ei oo mitään kummempia fiiliksiä, kuulostellaan ja odotellaan laskua :stick:. Oli pakko tehdä r-testi kun se näyttää nyt vielä kahta viivaa sen irrotuspiikin (Pregnyl) takia. Näinpähän ainakin kerran nuo kaksi kaivattua viivaa :vampire:
Virallinen testipäivä on vasta 30.5. ennen sitä voi näyttää feikkihaamuja juuri tuon lääkkeen takia (oli vielä isompi annos). Mut tässä just arvon, että olisko kivaa testailla joka päivä ja katsoa miten se r-testin viiva haihtuu pikkuhiljaa... tietäis kauanko tuollanen aine sitten vaikuttaa :whistle:. Mulla ei vaan oo testejä.... vaikka ne tulee kyllä päivässä kun tilaa.
 
Älä Marza vielä heitä kirvestä kaivoon! Olet ehkä vaan istunu aurinkotuolissa huonossa asennossa :D
Minulla kp 10-13 oli ihan vauvantekofiilikset, laskurin mielestä ovis kp 14. Kun en sitä ite kovin hyvin tunne, ni minut voi varmaan päivittää laskurin mukaan dpo 2. Kovasti olen kyllä yrittäny huolehtia ettei menis hukkaan oli se sitten milloin tahansa ;)
Nyt kyllä jännitän ihan kauheasti puolestasi, Äiti74! Toivon niiiiiiin että tuulet olisivat sinulle suotuisat <3
Huomatkaa kaikki että vaikka omalla kohdalla tämä tuntuu ihan hullun hommalta, niin kyllä tänne näköjään plussia tupsahtelee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
kp 32 taaaaaas...Viimeksi tuli kp32, nyt taas mennään pitemmälle. Kipuja oli to-pe, mutta hävisi viikonloppuna.
Ällöttävät 4kk alkaa taas- Läkähdystä, hyttysiä, paarmoja, käärmeitä ym tulossa. Lapset jo näkikin tiellä kyyn. Taitaa tänä kesänä olla niitä paljon, kun leutotalvi oli. Mä sitten vihaan kesää. Lattiat täynnä hiekkaakin.
Muistakaa, että se mieskin tarvitsee paljon sinkkiä. Se vaikuttaa siittiöihin.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti seiskanelonen;29928870:
Ruutana, eiks ne riidat kuulu lähes jokaisen parin elämään. Ettekö vois käydä vaikka kävelyllä kun teinit katselee telkkaa ja tietty vahtii sitten pienempiä hetken?
Meillä on vielä matkaa siihen että voisin jättää teinit näitä pienempiä vahtimaan, mutta ehkäpä jonain päivänä. Mies tosin tuli tänään kesken työpäivän hakemaan minut lounaalle lempiravintolaani ja siinä saatiin sitten puhuttua asiat läpi. Joten hyvillä fiiliksillä mennään taas :)

Nyt olis dpo 7 ja testit kaapissa suorastaan kutsuu minua. Kyllä on vaikeeta kärvistellä. Voisko sitä huomenna jo testailla, ei kai siinä mitään järkeä ole :headwall:
 
ruutana: Saahan sitä aina testailla :kieh:, mutta ei kannata odottaa tikulta mitään ennen dpo10 (ja joillakin vasta paljon myöhemmin). Ööö, teinit, onks teinien ikähaarukka muuttunut alemmas. Mun mielestä teiniys alkaa n. 14v......

sahramiini: Ei kannata mun puolesta jännittää, ei ole olo mitenkään kummallinen, eikä ole mitään kiinnittymismerkkejä ollut. Turvonnut olen ja olo on tukala sen takia.

Tikkukin oli melkein blanko jo tänään, eli ilmeisesti mun keho hylkii niin kovasti raskaushormonia, että pyrkii sen suodattamaan pois pikavauhtia. Normaalisti pregnyl 10000 IU näkyy 10-14 päivää tikussa, mulla tänään takana 6 päivää. Yritä tässä nyt sit raskautta :mad:

hupiaelämään: En olekaan kovin montaa kesän vihaajaa tavannut, oikeastaan en yhtään. Ymmärrän kyllä käärmeet, ilmeisesti asutte hieman kauempana kaupungista.
Olen yrittänyt miehelle tyrkyttää sinkkiä, mutku mutku, kuulemma imeskelytabletista jää kamala maku suuhun ja poretabletti ei vaan ole käytännöllinen. Ja itse hän on hankkinut molemmat :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä lapset 13,11,9 ja 4v ja ovat olleet nelisteen kun ollaan mm kaupassa käyty.en tiedä missä iässä sitten voisi jättää pidemmiksi aikaa mutta meillä toiminut toivoen vaan jatkossakin.joo ei tullu täti tänään mutta huomenna varmaan tulee kun silloin kp 30/30
 
Viimeksi muokattu:
NYkyisin yksin kotiin ei saisi jättää alle 9vuotiaita. Nykyisin muutenkin kaikki kasvatettava pumpulissa ja säilöttävä vitriinissä. :) Meillä lapset ei ole yksin kotona, koska aina on joku niiden kanssa. Mutta jos jättäisin yksin kotiin, niin pitäisin sopivana kouluikäistä. Kaupungissa ja maalla eläminen on erilaista. Me siis asumme aivan metsän keskellä. Pari naapuria on. En uskaltaisi täällä jättää yksin, koska en tiedä mistä lapset hakisivat apua, jos jotakin sattuu. Itse olin yksin kotona 6vuotiaasta lähtien. Mutta se oli silloin...

Joo mua ällöttää kuumuus ym, jotka liittyvät kesään. En muista olisinko ikinä pitänyt kesästä.
Tänään kp33. Ou jee!
 
Heippa kaikille! :wave: Aah, ihana, kun tulee kesä, sitä mieltä olen minä! ;) Vaikka tänään onkin aika harmaata... : /

Tyydeli, kiva että alkaa tilanne normalisoitua. Ei tainnut se kaavinta olla niin kauhea kuitenkaan?! Jotenkin se pelottaa minua ajatuksena, mutta ehkä turhaan.

Äiti74 elää jännittäviä aikoja. Pidetään peukkuja. :)

Omaa napaa... Mulla on varsin "mielenkiintoinen" jakso menossa. Kkm:n jälkivuodot tosiaan loppuivat ja pysyivät poissa noin 2 viikkoa, kunnes viikko sitten tuli aamulla taas oikein reippaasti vuotoa ja kunnon klimppejä parin-kolmen tunnin ajan, sitten loppui kuin seinään. R-testi näytti haaleaa plussaa (tyhjennyksestä tuolloin 3 vkoa + 1 pvä). To-pe ei yhtään vuotoa, kunnes pe-iltana taas alkoi vuotaa hieman. Pe-aamuna edelleen hyvin haalea plussa. Viikonloppuna oli enää pienen pientä rusehtavaa tuhrua, samoin maanantaina. Ma-iltana kuitenkin hulahti kunnon klimppi taas ulos ja sen jälkeen onkin ollut sellaista tasaista menkkamaista vuotoa. Kävin eilen lääkärissä (yksityisellä, julkiselle puolelle ei taida päästä, ellei ole suurin piirtein vuotamassa kuiviin... :kieh:), joka ultrasi ja totesi kohdun tyhjentyneen hyvin, enää oli jokin pieni "hematooma". Totesi, ettei ainakaan ole kaavinnalle tarvetta, mutta että jos kahden viikon päästä vielä vuotaa, pitäisi ultrata uudestaan. Ei osannut varmaksi sanoa, mutta sanoi että on hyvin mahdollista, että nämä ovat nyt ne ekat kuukautiset ja aika normaaleilta kuukautisilta nämä nyt kyllä tuntuukin. Oikeanpuolisen munasarjan hän totesi "uneliaan" näköiseksi, mikä on kuulemma täysin normaalia tässä vaiheessa keskenmenon/raskauden jälkeen. Vasemmalla näkyi rakkula tai kysta, joka saattoi olla puhkeamassa oleva munarakkula tai sitten harmiton "munasarjan toiminnallinen kysta", joka häviää itsestään. Kättärillä ei sanottu mitään mistään kystasta, joten toivon tietysti, että se olisi oikein muhkea munarakkula...:whistle: Uusi yritys päälle vaan heti kun vuoto on loppunut, kehotti lääkäri. :D 100-prosenttista mielenrauhaa en kuitenkaan saanut tästä käynnistä, vaan täytyy nyt odotella ja katsoa miten tämä vuoto jatkuu. Niin joo, eilen aamulla RFSU:n r-testi näytti vihdoin negaa (tuntuupa hullulta iloita negatiivisesta raskaustestistä!), mutta enpä osannut tyytyä vielä siihen ja tänään tein sellaisen "early"-testin, jonka pitäisi näyttää plussan jo 4 päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää eli tosi pienellä hormonimäärällä. Tuijotin ja tuijotin sitä eri vinkkeleistä ja välillä olin näkevinäni jonkun viivan paikan tai haamun, mutta kai se nega oli ainakin aluksi. Hieman myöhemmin siihen oli ilmestynyt hyvin haalea, mutta kuitenkin näkyvä haamuplussa. Toivottavasti se nyt oli just sitä, pelkkä roskishaamu. Pitikin sitten mennä tekemään tuokin testi, olisinpa tyytynyt siihen eiliseen negaan. :headwall: Nyt en saa mielenrauhaa, vaan pitää varmaan parin päivän päästä tehdä taas uusi testi. Tein tänään myös ovistestin ja siihen tuli selkeästi kaksi viivaa, mutta se kontroliviiva oli kyllä hieman tummempi, joten ei kai ole ovis ovella ihan vielä ainakaan (no, eipä varmaan menkkojen aikana muutenkaan). Toivon niin, että nämä ovat nyt kuukautiset ja että kohtu puhdistuu nyt täysin. Taidan aloittaa oviksen tikuttamisen jo nyt, kun tuo edellinen bongaamani ovis tuli jo KP 10 tai 11 ja tärppihän siitä tuli, vaikkei kovin pitkälle kantanut. Vaikka tuo keskenmeno oli kirvelevä pettymys, olen kuitenkin toiveikkaampi kuin ennen tuota raskautta, sillä nyt tiedän, että raskaus on mahdollinen. Täytyy vain toivoa, ettei taas kestä yli vuoden, ennen kun tärppää... : /

Muuten täällä ollaan räkätaudissa yhdessä esikoisen kanssa. Hänellä todettiin eilen lisäksi korvatulehdus. :( Ei onneksi tunnu vaivaavan häntä ollenkaan, mutta se lääkkeen antaminen on tuskaa, ei meinaa millään suostua ottamaan sitä.

Tällaista täällä. Mukavaa keskiviikko-iltaa kaikille! :)

PS. Vaikken siitä täysin varma ole, niin Äiti74, jos päivität taas listaa, niin minulle voisi laittaa KP3/28-30. En ole ihan varma, ovatko nämä nyt kuukautiset ja milloin ne siinä tapauksessa virallisesti alkoivat tai miten pitkä kierto mulla nyt mahtaa olla, mutta mennään näillä ja katsotaan mitä tästä tulee. :) Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
On meidän teinit jo 14 ja 17, mutta ovat saaneet elellä tähän asti ilman pikkusisaruksia joten ei heidän vastuuntunto ole siinä mielessä juurikaan kehittynyt. Ja kun eivät ole omiani niin koen itsekin etten ihan heti ala heiltä lapsenhoitopalveluita vaatimaankaan. Jos nyt kauniisti sanotaan, että yritän kestää heidän teinimeininkiä vaikka ei se aina ihan helppoa olekaan :/

Tänään rtesti huusi kaapissa niin kovaa että sulkeuduin sen kanssa vessaan. Ihan puhdas nega sieltä tuli. Tosin ihan lupaavia oireita, finnejä, väsymystä, kuvotusta, mutta niin on tainnut olla muissakin kierroissa enkä ole siltikään ollut raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
Kp 34 ja tänään alkoi. Ehkä on laskettava jo suosiolla, että kiertoni on pidentynyt. On turhaa enää odotella, että se olisi 30päivää.
No mulla on aina menkka vaivat jo kp 17 lähtien. Mahakipua, selkäkipua, pääkipua, rintakipua, muutama finni aina kukkii, helvetillinen väsymys alkaa n. kp 21 lähtien, ym Ja vuodan kuin hana olisi auki. Mä en jaksa mun menkkoja. Jos en haluaisi lapsia enempää, leikkauttaisin kohdun pois. Olen jo kaksi kertaa hankkinutkin gynepolille lähetteen, mutta aina vaan perunut ajat. Kohta vauvan saaminen on toissijainen asia, koska en kestä näitä menkkoja.
Eli tänään sitten aloitetaan uusi kierto kp1.
 

Yhteistyössä