40+ so what wol.13

Voi kumpa teistä piinailijoista joku nyt plussaisi, ettei me kaikki vaivuta ihan epätoivoon. No eihän me vaivuta, mutta silti olis kiva saada tänne vähän iloisia uutisia.

Minäpä kävin nyt hakemassa piikit ja nesteet ja tänään illalla alan pistämään navan seutuville sitä menopuria. Ultrassa olin, ja siellä joitakuita pieniä muniksia oli hautomossa, mutta ei mitään montaa ainakaan vielä (oli jo yksi vähän isompikin, josta todennäköisesti ilman lääkkeitä olisi tullut se johtotyyppi). Tiistaina taas ultrataan, että mitä tuo lääke on saanut aikaan, jos mitään. Toive siis olisi, että niitä munasoluja kehittyisi sinne monta samansuuruista ja tarpeeksi isoa punktioitavaksi. Tämäpä taas jännittää.

Äiti seiskanelonen, peukut ja varpaat pystyssä :heart: jännätään täällä sun kanssa :)

Täällä eilen illalla tetstattu nega :'( ajattelin testata, että uskaltaako sitä ruuan kanssa illalla ottaa lasin viiniä...no kyllähän sitä sitten kunnon lasillinen meni :( Pianhan tässä on vuosi yritetty ja toivo alkaa kieltämättä hiipua....

Tsemppiä piinailijoille :heart:

Viimeksi muokattu:
Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja äidiksi toivoville!

Täällä on vähän niinkuin synnytys käynnissä... Tammikuinen kokemus Cytoteceistä oli täysin kivuton, mutta nyt supistukset tulee 2minuutin välein. Huh huh! Onneksi tyttö on nyt päikkäreillä, sillä mies on jumissa Islannissa lentolakon takia. Ja minä kun ajattelin, että napit huiviin vaan, että menee yhtä helpolla kuin tammikuussa... ei ihan mene. Toivoen silti, että pärjäis buranalla, kun en viitsisi päätä sekoittaa tytön takia.
Vuodon sen sijaan toivoisin lisääntyvän, vaikka mielestäni km käynnistyikin ihan hyvin itsestään. Istukka varmaan tuli eilen, muuten ei ole hurjaa vuotoa. Eli Jimima, ei tietoakaan siitä, että tarttis esikoisen vaippoja lainata. Mutta ei ollut viimeksikään, silti kaikki tuli ulos.

Joo, ei varmaan kaikkia kiinnosta mun vuototarina, mutta jos hetkellisesti jotakuta pännii, voi ajatella, että tolla ainakin menee nyt huonommin... :LOL: Yllättävän hyvin fiiliksin. Kyllä tää tästä taas. Jos hyviä puolia ajattelee, niin saanpahan syödä fetaa ja vuohenjuustoa, juustokakkua, graavilohta, maksaa ja juoda päälle valkoviiniä. Kyselemättä miten ja mistä mikäkin on valmistettu!! Näitä pieniä nautintoja jo minilomallamme kylpylässä. :)

Viimeksi muokattu:
Maanantai 12.5.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Jetsulleen (39)......................27kp / 23-25
Minttu71 (42).......................25kp / 30
~lounakehto~ (41)................25kp / 28
Jopo73 (40)..........................21kp/ 25-28
Marza (43)............................20kp / 30
Fleur (39)..............................15kp / 25-27
bugsy (43)............................14kp/ 29-31
sahramiini (42).......................08kp / 26-29
Vesipossu (--)........................06kp / ~28
Äiti seiskanelonen (40)............05kp / 27-28
Vauvahaaveita (40)................01kp / 28
Jimima (42)............................?kp / ??
Tyydeli(40).............................?kp/ ?

Piinailupäivät:
Jetsulleen.........dpo 15
~Lounakehto~..dpo 12
Minttu71..........dpo 11
Jopo73............dpo 8
fleur.................dpo 5

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Viimeksi muokattu:
Meillä kyllä ahkeraan oletetun oviksen molemmin puolin on peitotkin heilunu, ettei siitä ainkaan kiinni, mutta ei vaan tärppää....Täytyyköhän noille lukemille vaan antaa periksi, 41v kun tulee pian jo mittariin. En kyllä yhtään tunne itseäni sen vanhemmaksi kuin kolmekymppisenäkään =)

Heissan kaikille.

Pahoittelut kaikille KP1:sen taas kohdanneille!

Tyydelille tsemppiä! Toivottavasti pahin on jo ohi. Hyvä juttu, jos selvisit pienemmällä vuodolla. Nämä ovat tottakai yksilöllisiä asioita, joillain vuotaa enemmän, joillain vähemmän. Itse olin varustautunut isolla määrällä yösiteitä, mutta kun vuoto oli sen varsinaisen tyhjennyspäivän illalla pahimmillaan, yöside tuli täyteen ja vuosi läpi vajaassa puolessa tunnissa. Painoi kuin vauvan pissavaippa pitkien yöunien jälkeen, yök! Anteeksi kuvaukseni. :ashamed: Sen jälkeen istuinkin pöntöllä ainakin 2 tuntia putkeen, ei tuntunut järkevältä nousta siitä (esikoinen onneksi nukkui jo siinä vaiheessa). Seuraavana päivänä hankinkin sitten niitä paksuja inkontinenssisuojia ja niitä käytin muutaman päivän, vaikkei ehkä olisi enää tarvinnutkaan. Loppujen lopuksi mulle jäi hirveä määrä yösiteitä käyttämättä ja myös noita isompia, joten niitä nyt säästelen mahdollista seuraavaa jälkivuotoa varten, jonka kovasti toivon olevan terveen vauvan synnytyksestä johtuvaa. :) Mutta hienoa, jos pääset helpolla vuodon suhteen. :)

Itse odottelen edelleen negatiivistä r-testiä. Testasin taas perjantaina ja positiivinen se silloin vielä oli, vaikkakin haaleampi kuin tiistaina. Huomenna tulee 3 viikkoa tyhjennyksestä, pitäisi kai testata taas. Täällä on alkanut peitto taas heilua, joten haluaisin ehdottomasti päästä tikuttamaan ovista, JOS vaikka kävisi niin että heti tärppäisi (toivossa on hyvä elää :whistle:). Mutta niin kauan kun r-testi näyttää plussaa, on ihan turha mitään ovistikkuja käyttää, väärää plussaahan nekin varmaan näyttäisivät. Mutta ei kai ovis ole edes mahdollinen niin kauan kun on edes vähän vanhaa raskushormonia kropassa, vai mitä?! Joten siinä mielessä ei kai vielä tarvi stressata ovistikuista tai mahdollisesta ehkäisystä. Mä kyllä luulen, että annetaan palaa heti eikä odoteta mitään menkkoja. Jotenkin haluan uskoa, ettei kroppa raskaudu, ellei ole siihen valmis. Se ovis tietysti olisi hyvä bongata, että osaisi laskea raskauden keston.

Mulla tosiaan vaihtelee fiilis aina välillä, useimmiten olen aika optimistinen ja jaksan uskoa siihen, että kyllä tämä vielä onnistuu, mutta välillä tulee niitä huonoja fiiliksiä, kun tulee mielee oma ikä ja se, että tätä kesken mennyttäkin raskautta yritettiin yli vuoden. Parasta olisi tietysti olla miettimättä asiaa kokonaan, tämä jatkuava asian miettiminen ei varmasti ainakaan paranna mahdollisuuksia.

Että sellaista. Plussatuulia kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa! :wave:

No meillä kun en ovista ole ollut edes bongaavinani kuten en ikinä. Joten sen takia olo aika epävarma ja oikeasti aika niukkaa ollu tuo peittojen heiluttelu.Mies tehnyt ihan jumalattoman pitkiä päiviä ja kun töistä tullut on tyyliin syöny menny suihkuun ja kuorsaus alkanut kuulua...... eilenkin illalla töiden jälkeen oli jo kasin maissa nukkumassa.ja jos ei töitä kaikkea muuta tänään tulee illalla seiskan aikaan töistä ja menee tohon parkkipaikalle korjaamaan meidän golffia kun sekin pitäs saada kuntoon,se osa tuli siihen saksasta ja aikaa olis enää viikkko kun on katsastus.
eli tää ilta menee taas siinä meen lasten kanssa sitten saunaan miehen korjaillessa autoa.
Äsken kävi syömässä ja tuli ihan itku kun jotenkin niin ikävä jo tota miestä ja läheisyyttä......

Mä ilakoin eilen ihan vähän liian aikaisin...
Neljän tunnin ajan supistukset tuli 2minuutin välein, sitten vielä tunnin verran harvemmin. KAikki kipulääkkeet tuli käytettyä. Oli kyllä kuin olis synnytys tulossa, kohta olisin jo soittanut laitokselle... Vuoto oli jo riittävän runsasta eilen, hulahteli pönttöön...

Yö meni hyvin, eikä vuotanut, niin ajattelin, että kaikki on ok ja ohi. Lähdimpä sitten mummon ja tytön kanssa Ikeaan. No, meni vähän niinku vessassa istumiseksi! Tuli käytettyä ne kaikki vauvoillekin tarjotut varavaipat sieltä. JA soitin jo kättärillekin, kun tuntui ettei pystynyt sieltä pöntöltä nousee ja alkoi pyörryttää. Olis saanut taksin tai ambulanssin kuulemma tilata, mutta vuoto sen verran rauhottui kun menin tyttöä ja mummoa etsimään, ja miettimään mitä niiden kanssa teen.
Ja rauhottui kokonaan. HUH. :O EI enään sitä, kiitos. Kohta lienee hemoglobiini niin alhainen, että pyörryttää senkin takia.

JA pääsis nyt tästä, että voisin osallistua muihinkin keskusteluihin...

Siellä alkaa olla piinapäiviä muutamilla... MItes esim Jetsulleen, oletko testaillut?!

Tyydelille tsemppiä! Toivotaan, että pahin on nyt ohi.

Vauvahaaveita, monesko lapsi teillä on toiveissa? Ilmeisesti nyt vuosi yritystä takana vai miten? Vauvantekohan on semmoista sattumankauppaa, vaikka olisi minkä ikäinen, että ihmettelen suuresti, että ihmiset yleensä tulevat raskaaksi :) Meillähän meni ekaa tehdessä 11 kk ja olin just täyttänyt 38 kun raskauduin.

Toivotaan, että sun haaveesi vielä toteutuu!

(Kuten toki kaikkien meidän!)

Mulla on nyt dpo 8 ja odotin jos jonkinlaista oiretta kun on eka Lugesteron-kierto, mutta kissan viikset! Tää on kivuttomin kierto ikinä! Mitäs tässä nyt bongailee kun oireet loistaa poissaolollaan?

Jopo73, meillä kolmatta lasta täällä kuumeillaan.Ennestään 9 ja 4 vuotiaat. Ensimmäinen tuli ylläripyllärinä ja toinen tuli ensimmäisestä varsinaisesta yrityskierrosta, eli tämä liki vuoden yritys alkaa tuntua toivottomalta, ja ikä se kai on mikä tässä vastaan sitten laittaa....(viime heinä/elokuun vaihteessa km rv7+6 ja sen jälkeen ensimmäisen kunnon kierto taukoa jonka jälkeen yritys ollut kova mutta ei vaan ole tärpännyt) Aina kuukautisten alettua tulee se kiukku ja toivoton olo että nyt lyön hanskat tiskiin ja annan periksi, ei saada enää pientä meidän perheeseen... mutta ei sitä vaan vielä olla kuitenkaan periksi annettu! :) Meillä myös molemmat lapset toivoisi kovasti vauvaa meidän perheeseen ( eivätkä siis edes tiedä mitään että yritys on kova saada vielä pikkusisarus heille)

Tyydelille tsemppiä, olet urhea nainen! Toivon että sinäkin sen pienokaisen vielä syliisi saat :heart:

Täälä jännätään edelleen, menkkakipuja on ollu ja tänään tuli pikkusen tuhrua ootellu siis tätiä käymään. Toisaalta välillä tekee pahaakin, pidän teitä vielä jännityksessä pari päivää koska toisinaan ennen menkkojakin ollu roisit oireet ja nyt luomuna saattanee vielä kärjistyäkin, ja voihan se olla että kiertokin heittää kun kierukka vasta otettiin pois.
Eli seuraillaans vielä :popcorn:

No eipä nyt päästä sitten ivf hoitoonkaan :headwall:. Lääke ei ole antanut mitään kunnon vastetta (maximiannos) ja näkyvillä oli vain yksi isohko munasolu. En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa :'( :LOL:. Rahat säästyy, mutta mahdollisuudet vähenee. Päädyttiin inseminaatioon, tällä viikolla, riippuen koska lh+ ilmestyy tikkuun. Viimeistään torstaina irroituspiikki ja perjantaina inseminaatio. Eipä se nyt paljon paranna luonnollisia mahdollisuuksia, jos yhtään.

Tyydelille lämmin halaus ja voimia :hug: Annahan nyt hetki muiden hoitaa sinua ja keskity itse toipumiseen. :hug:

Äiti 74:lle myös tsemppihali ja kaikki sormet ja varpaat ristiin että inseminaatio onnistuisi!

Omaan napaan kuuluu vain piiiiitkää odotusta, miten voi päivät mennä näin hitaasti aina oviksen jälkeen...

Tyydelille tsemppiä!

Äiti74:lle pahoittelut...mutta onnea inseminaatioon!

Täällä lähinnä odotellaan perjantaita...kohdun seutuvilla ja häntäluun kohdalla on ollut tutunoloisia kipuja, mutta en uskalla ottaa mitään "oireita" vakavasti kun on Luget ekaa kertaa käytössä. Tuhru on vielä pysynyt poissa ja se on toki kiva juttu se!

Moikka kaikki,

Ajattelin nyt ilmoittautua joukkoonne, koska ikäni puolesta (39v) tämä taitaa olla minulle oikea paikka. Nyt on meneillään kp 13/23-28 ja yritys polkaistiin äitienpäivän kunniaksi käyntiin. Minulla on 2 lasta ennestään, 8 ja 11v ja miehelläni on myös pari teini-ikäistä lasta. Eli ihan kunnon uusperhehässäkkä meillä on tässä meneillään. Vähitellen olemme alkaneet haaveilemaan yhteisestä pienokaisesta. Asiaa on kyllä jahkattu useampi kuukausi ja jouduttu ihan tosissaan pohtimaan että sitäkö me tosiaan haluamme. Muut lapset on jo aika kivassa iässä ja mahdollistavat meille miehen kanssa jo kahdenkeskistä aikaakin välillä. Sen vuoksi onkin joutunut ihan tosissaan pohtimaan että vieläkö tähän kuvioon yksi pirpana voisi tulla. Toisaalta olen aivan innoissani ja toisaalta hirvittää aika paljon. Kun aikoinaan sain 2 lastani, olin aivan varma etten enää ala näihin puuhiin....ja tässä sitä nyt sitten kuitenkin ollaan :)

Tervetuloa Ruutana kuumeilemaan!

Tsemppiä kovasti Tyydelille! Harmi, että tuli komplikaatioita, eikä puhdistunut itekseen.Olet varmasti osaavissa käsissä kuitenkin.

Yritän bongailla ovisplussaa, tänään ei kyllä vielä tietoakaan (tai no, ihan haalea toinen viiva, että tulossa on tällä viikolla). Tänään onneksi vika menopur piikki ja sitte jännäilemään koska sen irroituspiikin saa sohasta. Juu kyllä, luit oikein irroituspiikki, tietää varmaksi (100%?), että munasolu irtoaa (eikös ne joskus voi olla irtoamattakin).

Äiti74, pahoittelut huonoista IVF-uutisista, mutta onnea inseminaatioon! Toivottavasti tärppäisi!

Tyydeli, tsemppiä sinulle! :hug: Onpa ikävää, että tuli tuollainen käänne vielä tämän kaiken päälle. Toivottavasti pahin on nyt ohi ja pääset toipumaan kunnolla tuosta inhottavasta kokemuksesta! Jatkuivatko vuodot hurjina vai miten päädyit sinne sairaalaan kaavintaan?

Itselläni on myös tullut hieman takapakkia. Minulla siis tehtiin 3 viikkoa ja 1 päivä sitten lääkkeellinen tyhjennys kkm:n takia. Hurjaa vuotoa tuli ja jälkivuoto kesti noin viikon, jonka jälkeen vielä hieman rusehtavaa limaa, mutta nyt on noin 1,5 viikkoa ollut pelkkää kirkasta, jopa hieman ovismaista, valkovuotoa. R-testin tein viime tiistaina, 2 viikkoa tyhjennyksen jälkeen, oli vielä "keskivahvasti" positiivinen. Viime perjantaina tein taas testin ja edelleen positiivinen, vaikkakin haaleampi plussa kuin tiistaina. Tänään aamulla tuli pyyhkiessä hieman vaaleahko verta ja tein taas testin, joka oli edelleen positiivinen, mutta nyt tosi haalea. Aloin meikkaamaan töihin menoa varten ja sitten tunsin kun oikein hulahti pöksyyn (tai siis siteeseen, jonka olin onneksi laittanut). Sitten alkoi vuotaa oikein kunnolla ja tuli aika paljon isohkoja hyytymiäkin. Myös menkkamaisia alavatsakipuja oli. Soitin sitten sairaalaan, jossa kätilö oli sitä mieltä, että kyseessä on (kkm:n jälkeiset) ekat kuukautiset. Sanoin, että r-testi näyttää vielä positiivista, johon hän totesi, että voi olla että sinne oli vielä jäänyt jotain, joka aiheuttaa sen että testi näyttää vielä positiivista, ja että viimeiset hyytymät tulevat nyt ulos ekojen kuukautisten mukana?!? Hän kehotti seuraamaan tilannetta pari päivää ja jos vuoto muuttuu pahanhajuiseksi, jos nousee kuume tai jos perjantaina testi näyttää edelleen positiivista, pitää tulla näytille. Hmm. Mitäköhän tästä pitäisi nyt ajatella? Olen itse ollut siinä käsityksessä, ettei kuukautisia voi tulla (saatikka ovista), jos on vanhaa raskaushormonia veressä. Vai voiko? Voivatko nämä tosiaan olla nyt kuukautiset? En vain ymmärrä miten voisi muka olla, jos siellä on ollut tavaraa, joka aiheuttaa positiivisen r-testin?!? No, kaivoin megavaipat taas esiin ja lähdin töihin. Pari hulahdusta tuli matkalla ja nyt uudestaan konttorilla (taas hyytymiä), mutta katsellaan nyt miten tämä kehittyy. Toivoisin niin, etten minäkin joudu kaavintaan. :O Ärsyttävää! Luulin jo, että kaikki oli ohi ja hyvin ja odottelin vain negatiivista testiä, jotta saisin alkaa tikuttaa ovista ja aloittaa uudet yritykset.

Onko kukaan täällä kokenut jotain vastaavaa? Onko kellään alkanut kuukautiset jo 22 päivää tyhjennyksen jälkeen? Entä onko kellään alkanut kuukautiset, vaikka r-testi on näyttänyt vielä plussaa? En haluaisi epäillä sen kätilön ammattitaitoa, mutta jotenkin kuulostaa oudolta, että olisi kuukautiset ja positiivinen r-testi samaan aikaan (siis vanha plussa). Taidan joka tapauksessa tilata ensi viikolle tarkastuskäynnin yksityiseltä puolelta, jos en julkiselle pääse, haluan vihdoin varmuuden tähän asiaan. :headwall:

Yhteistyössä