40+ so what wol.13

Tervetuloa hirmuisesti tänne mukaan Jetsulleen ja Jopo73 minunkin puolestani! Kiva, että päätitte tulla!

Jetsulleen: saamme muutes tässä kierrossa likimain samoina päivinä jännittää iloitako plussatuloksesta vai itkeäkö menkkoja. Tervetuloa jännäämään!

Jopo73: Toivottavasti Lugesteronit auttavat, ja sinun ei tarvitse odottaa vuoden loppuun, että tulet raskaaksi. Hauska tutustua myös sinuun!

Kipuja ja jomotuksia on tosiaan. Itse olen ihmetellyt, miten noi ovulaatiokivut ovat nyt 40+:na niin paljon kivuliaammat kuin aikaisemmin. Sitä tunsi silloin vain pientä nippailua juuri tuon 14/28 päivän tiennoilla ja ei muuta, ja nykyään jomottaa niin maan mahdottomasti molemmin puolin, että tekisi mieli ottaa jotakin troppeja. No nyt ovulaatiopäivä on jo mennyt, ja kipunippailu poissa. Hyvä niin. Huh! Mistä lie johtuukin?

Nyt tuntuu ihanalle, että tämän kierron ovulaatio ja kivut on ohi ja takanapäin ja myrsky munasarjoissa on viimein laantunut. Munasolu seilaa parhaillaan jossakin kohdalla munajohtimessa tai on ehkä jo kohdussa, mikäli sellainen on puhjennut ja nyt on ihanaa kun ei itse tarvitse tehdä mitään raskautumisen eteen. Siittiöt - toivottavasti hoiditte sen homman kotiin! Minä ja mieheni ollaan vaan ja nautiskellaan tästä ansaitusta vapaa-ajastamme - teitin vuoro on nyt! Tai itseasiassa taisi jo ollakin. Se siitä! Eli eipäs tässä muuta voi kun jäädä jännämään. Kasvahan kohdun seinämä paksuksi, että siihen on jonkun mukava kääriytyä!

Ja Sahramiini ihanainen! Voi kun niin toivon, että sinulla tuo jomotus on raskausjomotusta. :) Peukut on yhä pystyssä.:)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Lounakehto, kiitos toivotuksista! Nyt täytyy kysellä, kun en jaksa kahlata viestejä kovin pitkään taaksepäin: onko sulla eka lapsi toiveissa vai onko jo synnytyksiä takana? Oon nimittäin ymmärtänyt, että synnytyksen jälkeen monella ovulaatiot pahenee...mulla on aina ollut melko kivulias ovis, mutta synnytyksen jälkeen on tullut lisäksi muita oireita pahoinvointeineen jne., kiva kiva!

Jetsulleen, mä laskisin sopiva testauspäivän siitä 27.4. olettaen, että ovis tapahtui silloin :)

Tärppionnea kaikille!

Terveisin Ovuloiva Jopo

Hienoa Jopo että meitä on 2 jännäilijää yhtäaikaa ja peukkuja Sahramiinille. Toivottavasti olis ilonen ylläri :)
Mullaki ovikset nippaili kierukasta huolimatta ja nyt tuo eka luomuovis oli todella jämerä, erästä lainatakseni oisin voinu viä ihan sama kenet miespuolisen makkariin :LOL:
Miesparka oli kovilla.....

Jopo73: Minulla on kaksi lasta ennestään, jo koululaisia. Toiveissa on kolmas lapsi, pieni iltatähti.

Johan meitä nyt on oiva rypäs jännäämässä samaan aikaan! Mites tässä malttaa odottaa? Mukavaa! Ja Jetsulleen: Voi siun mies parkaasi. Koville joutuvat kyllä miehetkin ovuluution vuoksi... ja tämän lapsentekopuuhan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jetsulleen
Lounakehto, pläräsin vähän viestejä taaksepäin ja huomasin, että päivittelit ovistikkujen hintaa. Marketeista saa melko edullisia ovistestejä ja netistä vielä edullisempia, esim. Raskauskeijun sivuilta. Itse olen ainakin semmonen himopissijä, että testejä on hyvä olla varastossa ja toisaalta ovulaatiotesteistä on oikeastikin hyötyä etenkin jos ei tuntemuksia hurjasti ole. Itsellä niitä tosiaan on, mutta testailen ovista silti :)

Mulla on tosiaan ovis ollut tänään ja homma on ennakoitu miehen kanssa vähintäänkin tyydyttävästi ;) Testipäivä on VIIMEISTÄÄN pe 16.5. kun on työporukan illanvietto tiedossa...

:) Kiitos vinkistä Jopo! Taidankin ostaa ensi kierrolle edullisempia testejä. Mukavaa oli kyllä tikutella siitäkin syystä, että silloin on yksi huoli vähemmän itsellään kun ei tarvitse itse miettiä, että onko nyt se oikea ovulaatiohetki varsinkin nyt, kun kierto ei enää ole niin jämptisti 28 päivää kuin joskus aikaisemmin. Ehdottomasti haluan jatkaa tikuttelua jos kerta edullisemminkin sen voi tehdä kuin apteekintestillä. Kiitos!

Kurkkasin juuri omia päivämääriäni ja minä voisin tehdä testin 15.5, jolloin menkkojen pitäisi alkaa. Jännäillään sitten yhdessä! Nyt uhraamaan uhrilahjoja kaikilla mahdollisille luomakunnan hedelmällisyyden jumalille! Olkooon toukokuu meille kaikille hedelmällisyyden juhlaa!!!!!

• Tykkää
Reactions: Jetsulleen
Maanantai 5.5.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

sahramiini (42)......................27kp / 26-29
Äiti seiskanelonen (40)...........26kp / 27-28
Lumikki1970 (43)..................26kp / 28-32
Vesipossu (--)......................25kp / --
Vauvahaaveita (40)...............23kp / 28
Jetsulleen (39).....................20kp / 23-25
Minttu71 (42).......................18kp / 30
~lounakehto~ (41)................18kp / 28
Jopo73 (40)..........................?/?
Marza (43)............................13kp / 30
Fleur (39)..............................8kp / 25-27
bugsy (43)............................7kp/ 29-31
Jimima (42)............................?kp / ??

Piinailupäivät:
sahramiini.........dpo 12
Aiti74..............dpo 12
Vauvahaaveita...dpo 9
Jetsulleen.........dpo 8
~Lounakehto~..dpo 5
Minttu71..........dpo 4
Jopo73.............dpo1

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014
Esteri1 - 5/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Tervetuloa uusille myös, Jopo73 ja Jetsulleen, lisäsin nyt listaan sen mitä tietoa viesteistänne sain, kertokaa ihmeessä jos ETTE halua olla listalla, muuten voi täydennellä tietoja matkan varrella (päivitykset punaisella, kiitos). On se kiva tietää ketkä jännää samoihin aikoihin ja ketkä metsästelee ovista, jne, jne.

Jetsulleen, sulla on kyllä tosi lyhyt kierto :O Mutta jos ovis tulee ja luteaalivaihe on sen 10 päivää niin ei pitäisi olla este.

ON: Oireettomuus tiesi siis negaa tässäkin kierrossa. Olen jo kahdesti testannut, eikä minkäännäköistä merkkiäkään, että siihen toiseen viivaan väriä saataisiin. Lopetin ne lugetkin sitten jo, että pääsen uuteen kiertoon, missä sitten koitetaan sitä IVF:ää. En ole innoissani kun pitää itseään pistellä, mutta kyllä sen nyt vielä kestää. Peukut pystyyn nyt sitten!

Huomenta, lunta sataa...
Tännekin tuli aamulla täti tai setä tai ties mitä sukulaisia. Olo oli kyllä aika lupaava ja uteliaisuuttani tein kuukautisista huolimatta testin. Siihen tuli ihan hailean hailea toinen viiva... Jotain siis on ollut mutta miten ihmeessä saisin jatkossa raskauden jatkumaan??? Veikkaan että minulla on ollut vastaava tilanne useamminkin, ainakin oireista päätellen.

Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Täällähän on ihania uutisia Esteri1 :flower: ihanaa, nyt sitten pitkä tarrautuminen!

ja pahoittelut tädin yllättämille :hug:

täällä perässä tullaan, ja täti on pikku hiljaa kamansa kerännyt ja poistumassa takavasemmalle. Pysykööt siellä hamaan tappiinn saakka.

Nyt täytyy vain rientää siis odottavin mielin ja toivotaan ihmettä suurta, kaikille tsemppejä myös....

palaillaan asiaan...
t: bugsy

niin ja tervetuloa uusille :wave:

Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille! Laittelen päivitystietoja punaisella iltasella kun jaksan avata koneen :)

Nyt mielen päältä viesti Sahramiinille: mä sain alkuvuodesta myös parit haamut lupaavien kiertojen päätteeksi. Nyt sain Lugesteronit eli keltarauhashormonit kierron tueksi, kun ei meinaa kohdun limakalvo pysyä kasassa loppuun asti, vaan alkaa tuhrutella pois dpo 9-10.

Voisko olla, että sullakin keltarauhashormonin vaje estää alkiota kiinnittymästä kunnolla? Siis olettaen, että alkio on muuten kehityskelpoinen...sitähän ei voi tutkimatta tietää.

Pahoittelut menkoista!

Äiti 74, onko sulla tullut Lugeista mitään sivuvaikutuksia? Millä annostuksella niitä otit ja mitä kautta? Sori kun kyselen, ehkä pian pääsen kärryille teistä kaikista :)

Mun pitäis tosiaan keskiviikkona aloittaa Luget, mutta mahdolliset mielialanvaihtelut mietityttää, kun on muutenkin vähän rankkaa nyt töissä...

Joo mulla tuo kierto on aina ollu lyhykäinen, gyne sano ennen eka raskautta että ovis on mulla ton 10-11 päivän tietämissä. Raskauduin ekasta aikanaan niin että edeltävästi oli 22pv ja 25pv kierrot. Toinen raskaus alko heti minipillereiden jälkeen, kierrosta tuolloin ei mitään hajua kun vuosin koko pillerien käytön ajan. Täysin satavarmahan ei voi olla että irtoaako munasolu lyhemmässä kierrossa vaikka ois kuinka oireita...

Omaa napaa sen verran että kp 20 olot aika tasaiset, alavatsa turvoksissa ja vähän selkäkipuja...normiolo sama kuin muutoinkin ennen tätin tuloa paitsi ne pms-oireet puuttuu, en tiä johtuneeko kierukan poistamisesta..?

Jopo73, mulle ei oo tullut mitään sivuoireita, en ainakaan oo havainnut. Aamulla ja illalla kapseli alakertaan. Voin sanoa, että suttusta hommaa on. Ph-suojaa pidän aina kuurin ajan, sitä perhanaa kun valuu sitten pikkuhiljaa sieltä pois (se kyllä siis kiukuttaa). Yritin kysellä suun kautta otettavia, mutta lääkäri ei pitänyt niitä vaihtoehtoina.

Voi niiden naishormoonien arvoitusta - kunpa osaisimme vastata näihin kysymyksiin paremmin, mutta varsin vaikeaa se kyllä on. Kyse on vain niin mahdottoman monitahoisesta asiasta että vaikeaa se on välillä lääkäreillekin ymmärtää, missä on ongelma. Mikä nyt sitten johtuu mistäkin? Kunpa tietäisi. Implantaation jälkeen alkaa erittymään istukkahormoonia (koringonadotropiini), joka estää keltarauhasta surkastumasta, keltarauhasen erittämät sterodit vuorostaan estävät kuukautisvuodon. Kaikkea pitäisi olla suloisessa sopivassa tasapainoisessa kauniissa suhteessa, jotta se implantaatio ja alkiovaihe onnistuisi. Tässä tekisi kyllä mielellään kaikki luomakunnan kevätjuhlaliikkeet moneen kertaan jos ne jotakin auttaisi. :)

Mutta pahoittelut sinulle Sahramiini. Ei ole kivaa. Ja olisikohan sinun hyvä varata se aika lääkärillesi? :hug:

~lounakehto~

Heipsis!
Soitin tänään gynelleni. Hän oli sitä mieltä, että koska todistettavasti olen tullut alle vuodessa raskaaksi ainakin kahdesti (itse ole sitä mieltä että kertoja on ainakin kaksi muutakin) ei ole järkevää lääkkein tukea mahdollisesti huonon alkion selviämistä. Mahdollisuus on että menee sitten kesken vain myöhemmin. Hän sanoi että jos raskaaksi tuleminen on vielä näinkin helppoa, hyvän munasolun sattuessa kohdalle se pysyisi matkassakin hyvin. Olen tosi iloinen että aamulla testasin, nyt tiedän että edes jotain tapahtuu ja etteivät omat tuntemukseni ole olleet ihan metsässä. Ja muutaman päivän päästä pitää varmistaa että testi on nega. Näillä mennään :)

• Tykkää
Reactions: ~lounakehto~
Äiti seiskanelonen, juu, olen varautunut suttaamaan. Vähän tympee ajatus. Lugejahan voi ottaa suun kauttakin, mutta erityisesti keltarauhasen vajaatoimintaan sitä suositellaan ottamaan vaginaalisesti jostain syystä. Mulla on 3 kapselia tasaisesti pitkin päivää.

Sitten niitä päivityksiä. Kp 14 / 26-28. Mulla on aina ollut melko tarkka kierto, 28 päivää, mutta nyt kun joulukuussa jätin minipillerit pois, mulla on ollut pari kiertoa, kun menkat ovat alkaneet jo dpo 11-12! BLAAH, sanon minä. Tuhruttelua on siis ollut "aina", mutta nyt on tosiaan ollu pari selkeästi lyhkäsempää kiertoa. Senhän tietää, mitä se enteilee...

Jopo,
gynekologini on ehdottomasti sitä mieltä, että tässä iässä lapsensaanti ei ole mahdottomuus. Sanoi nytkin, että ei saa luovuttaa ja että on niin iloinen kun tuntuu että mahdollisuuksia vielä on. Siksi uskallan luottaa että hän ajattelee parastani :)

Heippa kaikille! :wave: Kiva että tänne on tullut lisää kuumeilijoita, tervetuloa kaikki uudet!

Sahramiini, ihana gynekologi sulla! Itse tarraan kaikkiin tuontyyppisiin mielipiteisiin kiinni, on ihanaa, että välillä kuulee positiivisiäkin juttuja 40+ naisten raskautumisesta.

).( Itse olen tällä hetkellä niin turhautunut. Niille, jotka eivät tiedä, niin mä plussasin maaliskuun lopussa (yli vuoden yrityksen jälkeen), mutta ilo muuttui suruksi varhaisultrassa kolmisen viikkoa sitten, kun kkm todettiin. 2 viikkoa sitten tein tyhjennyksen kotona ja vuoto on käytännössä jo lakannut (ehkä hieman vaaleaa rusehtavaa valkovuotoa vielä). Tein toiveikkaana raskaustestin tänä aamuna siinä toivossa, että homma olisi nyt ohi, mutta positiivinen se vielä oli. :headwall: Toivottavasti viimeinen kerta, kun pettyy positiiviseen raskaustestiin. : / Tiedän toki, että tein testin liian aikaisin, suositushan on vähintään 3, mielellään vasta 4 viikkoa tyhjennyksen jälkeen, mutta tunnen itseni jo niin "ei-raskaana olevaksi", että kuvittelin raskaushormonin jo hävinneen. Mutta ei. Turha tässä kai sitten vielä mistään oviksesta on haaveilla. Nyt pitää vain malttaa odottaa viikon, jospa testi sitten olisi negatiivinen ja voisi aloittaa uuden yrityksen. Ajattelin varata ensi viikon alkuun lääkäriajan yksityiseltä puolelta, kun julkiselta puolelta ei tarkastusaikoja täällä meilläpäin heru, ellei ole jotain ongelmia. Saisi sitten varmistuksen että kohtu on tyhjä ja saisi mahdollisesti kuulla onko munasarjoissa uusia munasoluja irtoamassa. Kkm:n ensiksi todennut lääkäri sanoi, että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa ennen uutta yritystä, mutta sairaalassa taas sanottiin, että heti kun raskaustesti on nega voi yrittää. Onkohan se suositus yksien menkkojen odottamisesta lähinnä siksi, että mahdollisen uuden raskauden LA olisi helpompi laskea, jos on ollut kuukautiset...?! Luulisi, ettei edes raskautuisi, jos ei kroppa ole vielä valmis keskenmenon jälkeen... En oikein osaa päättää mitä tekisimme. Mies on vähän sillä kannalla, että odotetaan ne yhdet menkat, mutta mä alan kallistua siihen, että kokeillaan heti uudestaan, jos vain saan sen oviksen bongattua. Sitä pidän itsekin ehtona, sillä muuten mahdollisen LA:n laskeminen on ihan mahdotonta.

Mieliala vaihtelee täällä hurjasti. Välillä olen niin täynnä toivoa ja uskoa, että kyllä me vielä onnistumme, kun nyt kerran raskaaksi tulin, vaikka metsään menikin, ja välillä vaivun epätoivoon ja surkuttelen sitä, etten enää ehkä saakaan toista lasta. Olen ikionnellinen ihanasta esikoispojastani, mutta toivo pikkusisaruksesta hänelle on niin vahva, että se syö minua koko ajan. Kunhan nyt tulisi negatiivinen testi (ja sitten taas positiivnen testi, kiitos :) ) ja kierto lähtisi taas käyntiin, tämä odotus ja ihmettely on rasittavaa.

Onko täällä muita km:n kokeneita? Miten nopeasti r-testi näytti teillä taas negaa?

Mukavaa tiistaita kaikille!

Jimima olen pari km kokenut ja ensimmäinen oli surullinen kun ultrassa ei enää sykkinyt pieni sydän ja tehtiin tyhjennys sairaalassa.kyllä exän kanssa ei enää tärpännyt mutta tapasin nykyisen miehen pari vuotta sen jälkeen ja ekalla tärppäs.meillä siis pian 4v täyttävä tyttönen

Hei kaikki ja kiitokset onnitteluista. Digi on mennyt eteenpäin.

Mulla on eri olo tämän kanssa kuin sen viime kesäisen keskenmenneen kanssa. Sehän rupesi vuotelemaankin per heti pikkuhiljaa. Rupean siirtyilemään tonne odottajien puolelle, sieltähän pääsee aina takaisin, jos kurjasti käy. Toivottavasti saan teistä seuraa pian.

Yhteistyössä