40+ so what wol.13

Äiti seiskanelonen, lapset mummolassa vklopun, ja juurikin kaskummaa sopivana ajankohtana ;) meillä näitä kahdenkeskisiä viikonloppuja muutama vuodessa joten ilo irti :p

Nipsulle :hug: voi ei...toivotaan että ehkäpä se miehesi kanta voisi vielä muuttua :heart:
 
Nipsu74: Lämmin halaus.<3

Hui sinua Äiti seiskanelonen kun nyt minua säikäyttelet.:) Ajattelin jo marssia uudelleen ultraan ja selvittää kuka se johtotyyppi nyt noista onkaan, mutta ajattelinkin nyt ensin kurkata mitä kirjahyllyssä oleva teos (Ihmisen fysiologia ja anatomia) kertoo noista munasolujen kehittymisestä.

"Kuukautisvuodon päätyttyä useat munasolut alkavat kasvaa lisääntyneen follitropiinin erityksen vuoksi. Kasvavien ja jakautuvien granuloosasolujen väliin muodostuu nestettä ja syntyy munarakkula.

Kunkin kuukautiskierron aikana kehittyy rakkula-asteelle useita munasoluja. Tavallisesti näistä vain yksi munarakkula kehittyy ja repeää lopulta, jolloin follokkelineste vuotaa ulos (ovulaatio). Nestevirran mukana munasolu lähtee liikkeelle... jne" O.Hänninen, Ihmisen fysiologia ja anatomia, s.442

Muistan, että lääkäri mainitsi, että naisen ollessa hedelmällisimmilään näitä kasvavia munasoluja voi olla yli kymmenenkin, mutta niinkuin sanoit, vain yksi niistä yleensä vain kehittyy munarakkulaksi ja puhkeaa kerrallaan. Minulla taisi olla viellä tämän kierron alkupuolella kaikki munasolut hyvin tasakokoisia, olihan uä aikana ovulaatiohetkeen vielä yli viikko aikaa jäljellä. Johtotyyppi 'tyyppimunarakkula' ei kai vielä ollut kehittynyt vaan olivat kaikki yhä samalla munasolun kehityksen asteella. Toivottavasti niistä nyt yksi kiilaisi muiden ohi, riuhtaisisi itsensä irti ja puhkeaisi täydellisenä. :) Se jää nähtäväksi.

Ihanaa viikonloppua kaikille. Nautikkaa keväästä ja puolisoistanne!

~lounakehto~
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nipsu, olen kovin pahoillani :hug:. Olisin niin toivonut onnistumista teille. Mahtaisiko mies olla viela suostuteltavissa, jos ensin pidatte parin kuukauden hengahdystauon. Vaikka itse kylla tiedan etta tassa iassa kaikki viivastykset tuntuu ihan toivottoman lopullisilta.

Jimimalle :hug: :hug: Kenenkaan ei pitaisi joutua palaamaan tanne noissa merkeissa. Ma olen loytanyt tuolta keskenmenon jalkeen kuumeilevien ketjusta paljon tukea, vaikka olenkin vain lueskellut enka osallistunut keskusteluun.

Esterille myos halaukset. Mulla diagnosoitiin masennus vuosia sitten opiskeluaikoina. Terapia auttoi silloin ja olen sen jalkeenkin kaynyt 'tarkistamassa tilanteen' terapeutilla suht saannollisesti. Masennus kun on siita kavala etta se kiskoo pinnan alle aika nopeasti ja huomaamatta ja katkeytyy viela usein kaikenlaisten muiden oireiden taakse (mulla hyva varoitusmerkki on se kun pinna alkaa olla kireana koko ajan). Toivottavasti mies paranee flunssasta pian ja ehditte kuitenkin nauttimaan vahan yhteisesta ajasta. Ja toivotaan myos etta tuo kierto palautuu pian normaaliksi.

Lounakehdolle onnea hyvista gynegologin uutisista ja Vauvahaaveita & Marza , ihan kateeksi kay tuo kahdenkeskinen aika ;) , ottaakahan tosiaan kunnolla ilo irti. Meilla yo, saati kokonainen viikonloppu ilman lapsia on ihan toivoton haave kun suku on kaukana, mutta yksittaiset paivatkin tekee onneksi jo tosi hyvaa parisuhteelle :)

Omaa napaa jannitetaan kovasti. Tanaan kp 27 eika tietoakaan tadista. 27pv ei kylla viela ole mulle mitenkaan poikkeuksellinen kierron pituus, mutta viimeiset kolme kiertoa on ollut tarkat 25pv. Ehdin eilen jo testaamaan negan, mutta mulla nuo testit tuppaa nayttamaan raskauden vasta tosi myohaan, joten ihan positiivisella mielella taalla viela odotellaan mita tuleman pitaa.

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Huomenta ja ihanaa alkanutta lauantaita oli mukava ilta grillatessa ja ex jäi pojan kanssa myös grillaamaan ja yöksi meille. Me Nukuttiin miehen ja tytön kanssa matkailuautossa ja oli ihanaa.Joku naapuri oli soittanut poliisit että meillä on hurjat tulet.no poliisit katseli grilliä ja tuumasivat että jatkakaa vaan makkaran paistoa.jotenkin mukavaa kun voi olla jo paljon ulkona kun ilmat on upeita
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Hei taas Te Ihanaiset Naiset :D
Tänne on rantautunut paljon uusia tulevia plussaajia!

Itse kieriskelin tällä palstalla muutama vuosi sitten ja löysin täältä paljon ihania ihmisiä joita olen jäänyt kaipaamaan. Olisi kiva tietää minne ovat vanhat muutaman vuoden takaiset palstalaiset hävinneet, onko kellään tietoa? Kirjoittelevatko mahdollisesti jollain toisella palstalla? Minä olen jo siirtynyt postmenopaussille ja oikeastaan nautin tästä ajasta kun ei ole kuukautisia. Kuumista aalloista kärsin viime kesänä mutta pitkään oli ihan hyvä olla kunnes taas on alkanut kuumottamaan. No se siitä...

Toivon Teille kaikille kaikkea hyvää ja etenkin punaisia plussauutisia
Lämmintä ja aurinkoista pyhää ja ihanaa kesän ja muunkin odottelua :heart:
 
Mafinka, mur-mur & Oliivitar saattavat hyvällä tuurilla nähdä viestisi. Toivotaan. Paljonko sulla sitten ikää on kun jo kuukautiset on loppu (?). Oon ajatellut, että vasta yli 50v tuo joskus tapahtuisi. Mutta toki se on yksilöllistä ja itsellekin varmaan saapuu tällä vuosikymmenellä kun kulkee suvussa aikaiset vaihdevuodet.

Marza, no mutta, meilläkin kävi poliisit kun poltettiin risuja. Oltiin kyllä infottu asiasta palokuntaa, mutta joku kyttääjä naapuri varmaan taas ilmoitellut oudosta toiminnasta. Ei oltu kotona, vaan mun vanhemmilla "maalla". Onhan se tietty hyvä et käyvät tarkistamassa, ettei vaan mökki pala.

ON: Ei ole mitään oloja tai oireita :'( Joo, onhan vasta dpo5, mutta voishan nyt jotain olla... rintojen arkuutta, jotain tunnetta vatsalla, jotain. Ainoastaan flunssaa pukkaa.
 
Meillä ei tulla tässä paritalossa naapurin kanssa toimeen heillä ei ole lapsia ja muutenkin kyttää joka liikettä usein sanoneet että joku naapuri on valittanut grillaamme täällä talon omassa päädyssä.taitaa olla itse soittanu poliisit ja hyvä kun vaan kävivät.olen tulossa taas tähän kevääseen liittyvään nuhaan kun koivu kukkii.ei mukava ollenkaan
 
Viimeksi muokattu:
Hei Esteri!
Minulla kävi talvella niin, että oviksen aikaan alkoi vuoto joka kesti yli viikon. Seuraavia kuukautisia ei tullut ollenkaan, mutta sitä seuraavat ihan ajallaan ja normaalimpina kuin aikoihin. Sen jälkeen on ollut olo ikäänkuin kroppa olisi jotenkin tasapainottunut. Minullahan oli alkysyksystä keskenmeno, ja sen jälkeen outoja oloja jos jonkinmoisia. Muistanko väärin vai oliko sinullakin? Ehkä nää ihmekierrot tekee meille pieniä ihmeitä :)
 
Tiistai 29.04.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Fleur (39)............................31kp / 25-27
sahramiini (42)......................21kp / 26-29
Äiti seiskanelonen (40)...........20kp / 27-28
Lumikki1970 (43)...................20kp / 28-32
Vesipossu (--)......................19kp / --
Vauvahaaveita (40)...............16kp / 28
Minttu71 (42).......................12kp / 30
~lounakehto~ (41)................12kp / 28
Marza (43)............................7kp / 30
Esteri1 (40)...........................?kp / 28
Jimima (42)............................?kp / ??

Piinailupäivät:
sahramiini.........dpo 6
Aiti74..............dpo 6

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Huomenta palstaystävät!
Olen flunssan kourissa kotona, päivittelin listaa aikani kuluksi. Eipä ole mitään oloja vieläkään, jospa tää flunssa tekee sen (jepjep)

Onko sulla sahramiini mitään oloja tai oireita?

fleur, sullahan jännitystä piisaa, toivottavasti vielä siis "piinailet".

Ei ollut huhtikuu sitten kovin plussarikas, mites siinä nyt näin kävi (tai no fleur voi vielä päästä huhtikuun plussalistaan). Otetaan toukokuussa sitten kaksin verroin plussia.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös olen flunssan kourissa tai johtuu siitepölyn terveisistä. Ihana katsella ikkunasta kun tuo pieni on muumi olympialaisissa koulunkentällä tarhalaisten kanssa.inhottaa vaan kun miltei pakotetaan lapsi pitämään tarhassa vaikka olen työtön. Tyttö oli joka päivä ja pudotettiin puoleen hoito päivät jopa säästöjen takia niin jo oli äkisti henkilökuntaa että miksi????? Mies sanoi suoraan että millä rahalla mikä on totta ja hullua kun liki 200 maksaa hoito joka kk
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Taidan nyt hypätä sitten kelkkaan mukaan, vaikka tuntemukset on vähän ristiriitaiset. Toisaalta voisi ajatella, että nyt alkaisi uusi sivu elämässä, mutta toisaalta tiedän, että nyt on viimeiset hetket, ja niitä ei sitten enää takaisin saa.

Joten kun nyt on kp 1, ja ehkäpä se kiertokin nyt lähtee käyntiin säännöllisenä, vähäisestä imetyksestä huoloimatta, niin olisi helpompi edes ajatella oikeaa ajoitusta.

Eli tiedot: bugsy, kp 1, ikä vielä hetken 43 :LOL:

Hirvittää nuo km ja tuulimunat, joista on kokemusta. Kun ei tarttis enää kokea niitä.

En paljon ehdi kirjoittelemaan, mutta luen kyllä ahkerasti.

Mafinka muistan sinut oikein hyvin, mutta en tiedä muistatklo minua.

Itsekin kaipeilen tietoja "vanhoista" kavereista, eritoten pikkutirri, MrsBree, WhiskyPeat, ja tietenkin Ottis, joka kirjoitteli tosi paljon, ja Mur-Mur ja kaikki muutkin.

Olis tosi kiva kuulla miten kaikilla menee ja miten ovat elämäänsä jatkaneet.

Mutta jatketaan jalkapallojoukkueen perustamista, jahka pääsen tädistä eroon.

Aurinkoista päivää kaille!!

t: bugsy
 
Ja tässä vielä piristystä Ottikselta lainattua tekstiä jostain ammoisilta ajoilta. Meillä oli niin hyvät jutut, tässäpä miehelle työsopimusta!!!

Ja sitten, pientä kevennystä.

Minä, penis, anon täten palkankorotusta seuraavista syistä:

- Teen ruumiillista työtä.
- Työskentelen syvyyksissä.
- Menen pää edellä joka paikkaan.


- Minulla ei ole lomaa viikonloppuisin eikä julkisina juhlapyhinä.
- Työskentelen kosteassa ympäristössä.
- Minulle ei makseta ylityökorvauksia.
- Työpaikallani on huono ilmastointi.
- Työskentelen korkeissa lämpötiloissa.
- Työni altistaa minut tartuntataudeille.

Vastaus saapuu:

Hyvä penis, käsiteltyämme anomuksesi ja harkittuamme esille tuomiasi argumentteja työnjohto hylkää anomuksesi seuraavista syistä:

- Et tee yhtämittaisia kahdeksantuntisia työpäiviä.
- Nukahtelet työsi ääreen lyhyiden työskentelyjaksojen jälkeen.
- Et aina toimi johtoryhmän käskyjen mukaisesti.
- Et pysy sinulle osoitetulla virkapaikalla, vaan vierailet usein muualla.
- Et ole oma-aloitteinen vaan sinua on painostettava ja innostettava työskentelyyn.
- Jätät työpisteesi jokseenkin sotkuiseksi vuorosi jälkeen.
- Et aina noudat tarvittavia turvallisuusmääräyksiä, kuten asianmukaista suojavaatetusta.
- Jäät eläkkeelle ennnen 65-vuotispäivääsi.
- Et kykene työskentelemään tuplavuoroissa.
- Jätät joskus työsi kesken ja poistut virkapaikaltasi, ennen kuin päivän työsi on tehty.
- Ja ihan kuin tässä ei olisi tarpeeksi, mutta lisäksi sinun on toistuvasti nähty saapuvan työpaikalle ja poistuvan sieltä kantaen kahta epäilyttävän näköistä kassia.
 
Tuulista iltapäivää!
Ei ole mitään oloja täällä. Rinnat ehkä arat mutta niin ne on olleet välillä muutenkin. Väsymystä juu mutta sitä on aina. Eli ei mitään erikoisempaa. Ei auta muu kuin pitää peukut pystyssä :)
Tervetuloa Bugsy jännäilemään meidän kanssa!
Koettakaa kaikki flunssaiset toipua :)
 
Keskiviikko 30.04.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Fleur (39)............................32kp / 25-27
sahramiini (42)......................22kp / 26-29
Äiti seiskanelonen (40)...........21kp / 27-28
Lumikki1970 (43)...................21kp / 28-32
Vesipossu (--)......................20kp / --
Vauvahaaveita (40)...............17kp / 28
Minttu71 (42).......................13kp / 30
~lounakehto~ (41)................13kp / 28
Marza (43)............................8kp / 30
bugsy (43)............................2kp/?
Esteri1 (40)...........................?kp / 28
Jimima (42)............................?kp / ??

Piinailupäivät:
sahramiini.........dpo 7
Aiti74..............dpo 7

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Heissan, päivitin bugsyn mukaan. Onko bugsy sun kierto yleensä normi 28 päivää? Montako lasta sulla on ennestään?

Eilen oli suht hyvä olo, kuvittelin paranevani pikapikaa. Tänään heräsin armottomaan kurkkukipuun ja flunssa on niiiin paha. Ei tuu mittää. Oireitakaan ei oo niin mitään :'( Ja en usko oireettomuuteen näin omalla kohdalla.... kiukuttaa tämä toivottomuus. Kun ei asialle kerran mitään voi enempää tehdä :mad:
(marssinpa tästä taas päivittäiselle vitamiiniannokselle... kotona kun itseäni parantelen)
 
Äiti seiskanelonen kierto on ollut aikaisemmin siinä 29-31, joten mennään niillä ;)

niin se meidän perhekoko on siis ennestään 9 kpl ihania lapsia, päivästä riippuen :LOL:
mutta siis meillä on todella laaja skaala, eli vanhin täytti 26 vuotta ja nuorin on nyt reilun vuoden. ja sama mies :p

Täti on kyllä tullut kylään ja tuonut mukanaan kaikkien muidenkin tädit, eli vuoto on härän kurkku potenssiin sata. Järkyttävää, kuten mulla on tupannut alku aina olla.

Nyt pakko mennä..... häirintää.....
 
Hei tytsykät!

Bugsy: No johan teillä on ollut jutut aikoinaan. :) Mutta hei, tervetuloa uudelleen mukaan tänne rupattelemaan! Minä ole täällä aikas uusi, ja minulla on vasta yksi kierto yrityksenä tulla raskaaksi takana nyt näin 40+:na. Ennestään minulla on kaksi lasta. Mutta siis tervetuloa!

Ovulaatiopäivä lähestyy! Aikas ihanaa! Olen aika kevätfiiliksissä, ja aattelin noudattaa gynekologin/synnytyslääkärin viime viikolla saamaani neuvoa, että joko 9,11 ja 13 tai 10,12 ja 14 kierron päivinä olisi hyvä rakastella, niin siittiöitä vilisisi sopivasti munahohtimessa ovulaatiohetkellä. Sattuupas mukavasti hollille nämä vappuvapaat, eli ei ainakaan työkiireet väsytä mieltä tai miestä. 10,12,14 mukaan mennään!:)

Marza: Uteliaisuuttani ostin ovulaatiotestin viime viikolla ja olen nyt tikuttanut (myöskin mielenkiinnosta) maanantaista lähtien. Kokemusta ei paljoa löydy, mutta testipaketissa on kyllä hyvät ohjeet mukana, niitä noudattamalla kaik' onnistuu. Joka kierron päivänä ei toki tarvitse tikuttaa, kiertosi mukaan lasket tikutuspäivät. Minulla oli ma-ti aivan haaleat viivat, eilen lähes yhtä vahva viiva kuin kontrolliviiva ja tänään tasavahvat. Apteekintestin mukaan tasavahvat viivat tarkoittaa, että ovulaatio tapahtuu noin 24-48 tunnin kuluessa, joka sopiikin omiin laskelmiini noin niinkuin normaalissa kierrossani. Mukavaa saada vahvistus, että se h-hetki on lähestymässä kun se viime kierron tiputtelivuoto hiukan sai minut epäluuloiseksi, että onkohan kaik' yhä kohdallaan. Testipaketti oli kyllä aika hintava, joten mukavaa, että se antoi hiukan levollisuutta tähän touhuun ja varmuutta, että ovulaatioaika on lähellä.

Lääkärini puhui, että on hyvä laittaa itselle jokin aikaraja kuinka pitkää lasta haluaa yrittää tehdä. Itse olen ajatellut syksyyn saakka. Oletteko muut pohtineet, että kuinka pitkään olette valmiita yrittämään? Eihän tämä mitään kevyttä puuhaa ole. Ajatukset tuntuu aina vain palaavaan tähän ja itselläni erityisesti ikääni. Miten muilla?

Fleur & Sahramiini: Pidän teille peukkuja!<3

Parenemisia flunssaisille.

Vappuhulinaa jokaiselle!

~lounakehto~
 
Voi Esteri1, ONNEA!! Ihana uutinen! :flower: Toivottavasti tästä lähtee nyt plussatuulet puhaltamaan koko ryhmässä. :)

).( Vappu on sujunut varsin rauhallisesti meillä. Mies on toipumassa vatsataudista (toivon kuitenkin että olikin ruokamyrkytys, muuten poika ja minä olemme vaarassa myös) ja itselläni on ollut nyt toista päivää migreeni. Kotona sohvalla siis menee tämä vappu. Sain sentään serpentiinit puhallettua kattolamppuun, että edes näyttäisi vapulta. :) Pientä rusehtavan oranssia limaista vuotoa tulee kkm:n jäljiltä ajoittain edelleen. Johtuukohan se limaisuus kuningatarhyytelöstä, jonka aloitin uudestaan maanantaina...?! Vai voikohan olla ovis, joka olisi jälleen lähdössä käyntiin?! Hitsi kun osaisin päättää uskallammeko antaa palaa nyt jo vai pitäisikö ne yhdet menkat kuitenkin odottaa. En millään malttaisi odottaa, mutta en toisaalta haluaisi yhtään kasvattaa uuden km:n riskiä...

Hauskaa vappua ja plussatuulia kaikille! Esteri1:lle vielä onnitteluhalit! :heart:
 

Yhteistyössä