40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Heipsutirallaa:wave:!

Johan se akan kutale perille löysi tännekin, mutta sen verran kuiteskin oli koordinaatit huurussa ja hukassa, ettei ehtinyt pentele lauantai-illan lempeä pilaamaan:D!

Tautia nyt tuntuu riittävän joka mörskään ja mökkiin, kun meiänkin eskarilainen oli aamusella kuumeessa, 38,1 astetta ja päikyiltä herätessä 38,8:O! Käytin terviksessa ja kolmen päivän sairaslomalle joutui hän, ja minäkin tietty siinä sivussa.. No, mulla on tosi harvoin ollut tarvetta tällaseen, ja itsekään en millään sairastu, joten sinänsä ei haittaa, mutta kun mulla on het huono omatunto, etten ole töissä:ashamed:! Mietin heti, jotta mitä töissä tuumivat ja kuinka nyt muiden työt lisääntyy yms.yms.. Mutta kyllähän tuo vain semmonen tosiasia on, ettei sitä sen kirkkaampaa kruunua saa vaikka marttyyrina oliskin, ja yrittäs jostain lapsenvahdin kekata, että pääsis itse töihin.. En mä ainaskaan halua, että kipuista lasta tärkeämmäksi menis oma työ, ja mummin tänne kehottaisin..sairastuis vielä hänkin sitten..

Ottiksellenyt jo jotain kättä pidempää, että tauti painuu veks kokonaan:stick:, hushus, lähe vetää!!

Oivikki Hieno juttu, jos lapsoses jo kuiteskin paremmissa voinneissa..ja hei, sullaon vaavi siellä kotona, ja olet hoitovapaalla, joten oikeutettu viettämään aikaa vauvan parissa, eikä kotitöiden!!(vai olitkos sittenkin vielä jopa äippälomalla, joten sitäkin paremmalla syyllä, anna kotitöiden ootella, kyllä ne joutaa myöhemminkin.)

Mä taas eilen sitä Sydänääniä katselin, ja voivoi, kun semmonen nuuskutuspakkaus olis niin ihana..vaavi siis..Ei tommoset ohjelmat ainakaan järkeä tähän päähän tuo, eiei..

Kyllä vaan on aina semmonen olo, että jotain "naisen oma tietokirja"a lukisi, kun *mur-mur*in viisaita tarinoita lukee! MÄ en ymmärrä alkuunkaan puoliakaan naisen kropan toiminnasta, mutta olen ihan kade, että joku muu on noin viisas ja varsinkin, että voi oman kehonsa tuntea noin tarkasti..WAU:saint:! Pitäs alkaa vissiin tutustua itseensäkin vähän enempi, näin vanhoilla päivillään.. Mutta mä en vaan jaksa tutkia mitään asioita oikeen tarkasti, vaan vähän niinku sinnepäin:$! Edelleenkään mulle ei tota kärsivällisyyttä oo kauheasti suotu.

Oiskohan tässä tärkeimmät tällä erää, oisi niin kiva, jos tää okkari vähän vilkastuis, kun aika hissua on..

Mahtavan mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, plussia ropisemaan ja onnekkaita kiertoja kehiin:heart:

Lilleriina
 
Pikaiset uutiset täältä:
Taisi tytöt auttaa teidän peukutukset - paritalosta tuli kaksi tarjousta josta se ylempi on nyt hyväksytty.
Huomena ostaja saa lopullisen siunauksen pankilta ja sitten he halusivat kuntotarkastuksen - ja jos ne on ok niin sitten vaan kaupoille! Hiemanko helpotti :)

Tänään sitten ennen saunaa ajattelin että otanpa tuosta yhden O-testin vaikka tuskin tässä kuussa mitään ovista tuleekaan - ja viiva oli ihan nähtävissä tähän asti viiva ollut siis tosi kalpea :) :


Saanko taas kysyä jotakin?
Haittaako jos ovis on "myöhänen" ajattelin että jos tuo tuosta vaikka vahvistuisi...
 
Lilleriinan pienelle paranemissätehiä
..meidän poikasen tauti talttui onneksi nopsaan, tänään jo koulussa.:)

Tuosta oman kropan tuntemisesta..

Mie olen oikiastaan siitä kierukan poistosta(3/09)lähtein, alkanut opiskelemaan sitä - oman kropan kuuntelua.
Aina olen suurin piirtein kierron puolenvälin tuntenut, kovasti kipuillen..en vain ole sen kummemmin aiemmin sitä miettinyt, jotta ovishan se.

Sinkkuna niin pitkään elellessäni, en pitänyt edes menkoista mitään kirjaa(en oikiastaan koskaan)ja ne olivatkin välillä vain muutaman kerran vuodessa.
(lääkkein kokeillessa 1-2krt saatiin kyllä sitten tulemaan)

Sitten kun tehtiin kohdun "höyläys" laserilla v. 2000, alkoivat säännöllistyä taas.
..ja sitten tosi säännöliset -03 lähtein kun aloin seurustelemaan mieheni kera - eli kun oli säännöllistä käyttöä sille "lemmen loukulle", alkoi kiertohin pelata.:D


Tiedättekö..meillä oli tooooosi ihunat lemmiskely hetket miehen kera - mie niin nautin!
..voi kun olishin ollunna soppeli kierron vaihe, tästä olis voinut raskautuahin - oli niin paljon: lempeä, läheisyyttä ja nautintoa.:)


Hyv Yöt ihunille:heart:

Ps. kattoin sen "Hiljaa toivotut"..ja itku pääsi pariinkin otteeseen: silloin kun sen nuoremman pariskunnan R-testi näytti plussaa..ja kun heille se vaavi oli syntynyt.:heart:
Kovin raskasta oli sillä toisellahin pariskunnalla - usiampi vuosi mennyt hoidoissa ja tyhjä syli edelleen..:'(
Ihuna sitten, jotta luomuna heillä kävi tärppi - uskomatonta miusta!:heart:
 
Lillis onnea alkaneeseen kiertoon. Paranemista sinne teille pienelle. Minä tosiaan olen sillä hoitovapaalla :)

OOAK
en tiedä haitaako myöhäinen ovis, jos kuitenkin sen jälkeen on riittävästi aikaa ennen kuin vuoto alkaa alkiolla kiinnittyä. Onnea oilin metsästykseen. Ja onnea talon myyntiin.

Ottis paranemista sinulle.
 
Viimeksi muokattu:
OOAK - suapi kysellä;)

..ja jos siulla ovis nyt tulollaan, ei ole yhtään liian myöhäistä kierron ollessa esim. 28vrk
..nythän siulla se puoliväli - laskein tuon 28 mukaan..esim. mie olen raskautunut juuri Kp15-16 oviksista.

Sitten to-del-la myöhäinen ovis, ei enään hyvä - luteaalivaihekkin saattaa jäädä liian lyhykäiseksi ja munarakkula jo vanhentua.
(eli: munarakkula kutistuu, eikä puhkia jos ovis ei tule ajallansa..jotenhin näin se meni..)

KaksPlussan keskustelupinosta tuollaisen jutun bongasin - toden perää en sitten tiedä:
myöhäinen ovulaatio

Olen saanut tietää, että myöhäinen ovulaatio eli kp21 jälkeen tapahtuva ovulaatio tekee raskaaksi tulosta vaikeampaa, koska..

a) munasolu ei välttämättä ole kunnolla kypsynyt, jos siihen kuluu noin kauan

ja vaikka munasolu olisi kunnossa ja hedelmöittyisikin, on

b) kohdun pinta on kiinnittymisvaiheessa "vanha" , eikä alkio sen vuoksi pääse kiinnittymään kunnolla, kohtu ei siis ole tarpeeksi vastaanottavainen.


Tuo 21vrk, tuntuis monen naisen mukaan olevan se raja..naiset mitä ilmeisemmin lapsettomuushoidoissa ja lääkäriltä asiaa tiedustelleet.

Tuollainenhin sattui silmiini:
Luteaalivaiheen pitäisi olla ainakin yli 10 päivää (mukaan EI lasketa ovulaatiopäivää, eikä kp 1)
..noin mie itsekkin laskisin.

Verkkolääkärin mukaan, ovis Kp16 olisi kierron pituudella 28-29 vielä OK!=)


ON..miulla myöhäinen O-testin dippaus(23.00)ja tulos - haaleampi viivanen(pisu taas rakossa sen 1.5h)..
..siis, jätänpä sitten nyt omaan arvoonsa nuo viivaset testeissä tälle kiertoa.=)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki Ihanaiset Naiset :wave:

Ollut niin kiirettä että en ole pahemmin palstalla ehtinyt käymään joten anteeksi että en kommentoi kuulumisianne. Sen verran tässä ehdin lueskella että flunssaa näyttää pukanneen tällekin porukalle. Itselläni oli ensin kova flunssa ja sitten viime viikolla aamuyöstä kova oksennustauti ja kuume nousi aina tuonne 38,1:een onneksi jo on parempi olo.

Minut voi poistaa sieltä taustalta, kuukautisia ei ole kuulunut sitten Jouluaaton joten tämä oli tässä vaikka se FSH oli pudonnut sinne 13,5:een??

Pakko uskoa jo että aika ajoi ohi :'( :'( :'(

Halaukset tänne Teille kaikille ja +++++-tuulosia toivottelen Pitäkää lippu korkealla :kiss:
 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Clearblue (41)..........kp5/28..............yk7...........5/1.yht.
sarialeksandra (40)..kp7/35..............yk.yli 1v......................2.
annekristiina(46)......kp7/26..............yk2....(2007) 5./2.yht.
tattinen (41)............kp8/22-28..........yk16(2km.)5/1.yht.
MrsBree (41)............kp10/28..............yk3.......3.yht.
bugsy (41)...............kp9/29-31..........yk4......................9.
Minttu2011 (43).......kp15/27-29.........yk1v 5kk( 04/11)...3.
OOAK (49)...............kp15/26-28.........yk2..(Km1992)4/1yht.
pikkutirri (42)...........kp18/28-30........yk14(6&8/2011)4/2yht.
Ninni-70 (41)...........kp18/30?............yk2.......................3.
Whisky Peat (36)......kp22/30-35........yk6...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42).............kp23/20-30........yk.4............1.
anjamarita (43)........kp23/28-41........yk6.......................2./1.yht.
Euphonia (40)..........kp24/25-26.........yk25......................1.
Saippa (41)..............kp32/26-28........yk6.......4./1.yht.
mariikka70 (41)........kp?/24...............yk7.........1.
Barbarella (40).........kp?/?.................yk?.....()..2.
Zillian (42)................kp?/27-35..........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35).kp?/?.................yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri, Oivikki





pikkutirri (42).........
dpo6
anjamarita (43)......pp5
Saippa (41)............dpo21




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Ottis
Mafinka Voi kuinka kurjaa :'(, Olen pahoillani :hug:. Ethän meitä ihan kokonaan kuitenkaan jätä??

Oivikki Kiitos :kiss:.

Lilleriina Ihan sama juttu täällä, ett jos on pois töistä, on niin huono omatunto, ett se ei ole totta ollenkaan. Ja sit toisaalta on huono omatunto olla puolikuntosenakaan töissä ku tietää silleen vaan pitkittävänsä lopullista paranemista. Mä olen nyt sit oikein päättänyt hankkia taudin päälleni silleen, ett toipuminen pääsee alkuun eli tänään kamalasta yskästä huolimatta lont lumet. Sillä välin pakkanen kiristyi 16 asteesta 21 asteeseen ja sen muuten tunsi pipon läpi, vaikka oli vielä huppukin päässä. Meinasin jo ett pitää luovuttaa ku tuntui, ett aivot paleltuu. Mies oli (ihme kyllä) vähän äkänen mulle ku olin lumet luonut, kun hän oli siihen jo henkisesti valmistautunut, kun kuuli miten yöllä yskin. Toisaalta tää voi olla alku paranemisellekin =). Hoppas att, sillä meillä on tällä viikolla lauantainakin töitä ja olis kurja olla silloin sairaana.

Pikaista paranemista sun pikkuiselle :kiss::flower:!

mur-mur Onnittelut onnistuneista lemmenhetkistä :heart:! Jospa siitä siunaantuisi jotain toodella ihanaa :whistle:!

Mä katoin puolesta välistä kohti loppua "Hiljaa toivotut" ja siinä oli mulle jännitystä ihan riittämiin. Ihanaa, ett se vanhempikin pariskunta sai kuitenkin lopulta luomuvauvan ja kaikki meni hyvin. Ohjelman lopusssa esitetyt tilastofaktat eivät tosin mitenkään rohkaisseet kuumeiluun :ashamed:.

OOAK Musta toi alkaa näyttää jo hyvältä toi viivanen. Huomenna samaan aikaan testiä pesään, niin voipi olla jo plussaa :). Onnea matkaan :heart:!

ON Mulla tauti tosiaankin silleen päällänsä ett ei taida tulla lemmenleikeistä mitään vähään aikaan eikä kyllä nappaakaan. Eilen illalla yllätin itseni uskomattoman synkistä ja katkeristakin fiiliksistä. Miehellekin sanoin tarpeettoman tunteettomasti "Unelmahäitä" kattoessa, ett mä en usko mokoman tunteen olemassaoloon, joka saa ihmiset naimisiin ja touhuamaan sen eteen vielä niin mahdoton. Ihan sama ku olisin miehelle sanonut suoraan, että "Minä en rakasta sinua". Yöllä näinkin sit unta, ett mun kulmahammas oli olemattoman surkastunut ja ruskea ja lähti irti. Mulle hampaan irtoaminen unessa on aina tiennyt kuolemaa, mutt koska mitään ihme aamufiiliksiä ei ole ollut, uskon ton nyt tarkoittavan, ett jotain muuta mun elämästäni on kuollut. Ehkä mun vauvahaave pääsi vähitelleen surkastumaan ja likaantumaan ja viime yönä sen sitten revin itsestäni irti. En tiedä. Toivon vaan, ett uni ei oikeasti enteile kuolemaa kellekään, jonka tunnen.

Ps. Lumet kun olin luonut ja käyty kaupassa, nakkasin kahvimukini sekaan lääkeannoksen rommia ja se lämmittelee jo kivasti =). Ihan olin huonoa omatuntoa tuntea alkoholin nauttimisesta keskellä viikkoa, mutt sit tajusin, ett tautihan se on sekin jos pitää ehdoton absolutisti olla, sillä ei yhden alkoholiannoksen ottamisen tarvitse todellakaan tarkoittaa sitä, että vetää lärvit. Mutt se on meillä niin suvussa toi 'tauti', ett sillä alkoholin ottamista kai vähän arastelen :confused:.
 
Viimeksi muokattu:
Tertsut:wave:!

Kauniit kiitokset kaikille paranemistsempeistä poikuliinin kohilla=)! Mulla on ollut oikea sairastupa täällä, kun eilen iltasella miehelläkin oli 37,8 kuumetta, ja pari koululaistakin jäipi kotiin tänään, kun toisella viikkoja kestänyt kauhea yskä, ja toisella kovasti kurkku kipiänä:snotty:! Ittellä edelleen juimii sieltä ja täältä, ja tätikin niin perkuleen antelias, että rätti täyttyy välillä parissa tunnissa:mad:! On kyllä niin runsaat hilloviikot, etten ihmettelis vaikka anemiaa pukkais..mulla aina ollut ns."laiha veri", ja kyllä kun kunnolla pöksyyn välillä holahtaa, niin melkein tuntee, että huippaa..

Mafinka; surullisia uutisia sulla! Mutta sydämestäni toivon sulle seesteisiä tuulia, ja elämänkestävää rakkautta kultasi kanssa:kiss:! Käyhän välillä kylässä..

Ottis; niinku jo aiemminkin oli puhetta, niin noi unet kyllä kertoo niin kovasti paljon, ja välillä oikeen pelottaa, kun herää sellasesta "enne-unesta"! Lempeää eloa teidänkin mökkiin, kaikista unista huolimati:heart:! Ja juu, taltuta se tauti; ei yks rommitoti susta alkkista tee, kun ei kaksikaan silloin tällöin.. Kyllä mun mielestä kanssa semmoinen hyvä ohjenuora elämään on, että kohtuus kaikessa!

Mulla ollut tänään vähän liian jännittävä päivä:ashamed:; Meidän koiran kimppuun hyökkäsi tästä lähistöltä semmonen hirveä "tappajakoira", rotua en edes tiedä..Tuli portista läpi ja kävi samoin tein meiän koiran kurkkuun kiinni:O! Meiän koira huusi tuskasta ja uikutti, ja mä sain jonkun primitiivireaktion ja aloin kirkumaan, kuin jossain kauhuleffassa, varmaan.. Se hirviö kait sitte pelästy mun kirkumista, ja päästi irti ja perääntyi.. Päästiin kotiin, ja koirulimme oli tosi "maassa" ja hengitti kauhean kiivaasti ja häntä vaan koipien välissä:'(! Ei nyt näkynyt mitään verta tulevan tai muuta, mutta kaamea kokemus..Lähdin sitten autolla ko.talolle, kun oli pakko käydä tarkistaa, että joku sen portin sulkenut, ettei se hirviö syö ohikulkevia lapsia..Sen koiran omistaja olikin sitten siinä, ja hyvin koppavana tavallaan, kun kysyin, näkikö mitä tapahtui? Ei ollut nähnyt, mutta naapurista olivat hälle saman tein soittaneet! Mulle sanoi, jotta "vie koira eläinlääkäriin, ja tuo lasku mulle, jos siltä tuntuu!", ja sitten vielä, jotta"ota rauhallisesti, kun koira on hengissä!"|O! Mitä vi''ua! Hyvä asenne juu, ja sitten se on kuulemma vika siinä, kun meiän koira on poika!! Aha, tällä kadulla ei sais kulkea poikakoiria heidän talonsa ohi, *ou mai gaad*:xmas:!! No, sitten kun uskaltauduin seur.kerran lenkille, niin voi helkatti, koiramme niin sekasin, että kun näki yhen pikku villakoiran, jonka kanssa joskus leikkinyt, niin ravisti itsensä irti kaulapannasta ja lähti pinkomaan tuhatta ja sataa jonnekin huitsin nevadaan!! Loppujen lopuksi koira on nyt kotona, mutta mulla hermot tuhannen pimpin päreinä, ja mies lähti just nyt ostamaan koiralle valjaita! Liikaa jännitystä yhdelle iltapäivälle kyllä..

Joudun taas anteeksi pyytelemään, kun oma ).( niin pääosassa..:ashamed:

Toivottavasti muilla ollut mukavampi päivä, ja jokohan saatas taas jännittää testien viivoja??

Voikaa hyvin, ja tulkaa kylään:D!!

Lilleriina
 
Terkkuja kaikille vanhoille tutuille tänne aikuisten naisten olkkariin. Oma vauvakuume on kyllä jo muuttunut haikeaksi haaveeksi mutta ajoittain tulee käytyä lukemassa mitä ihmisille kuuluu.Mulla raha on se este yrittää sitä kolmatta aarretta,tai ehkä en sitten kuitenkaan olisi siihen enää valmis,jotenkin sitä on ollut aikaisemmin motivoituneempi säästämään hoitoihin tarvittavat rahat.Oivikille peukutukset toiselle kierrokselle.

Meidän nuorempi vanhuskoira kuoli yllättäen ja perheeseen otettiin kissaneiti joka on jo kohta vuoden ikäinen.Kyllä sekin jonkinlaisesta vauvan korvikkeesta on käynyt ja rahaa on kyllä mennyt sterilointiin,mikrosiruun ym.Parveke pitää vielä ennen kesää verkottaa. Vanhempi koira on hyväksynyt kissan kun sen nuoruudessa meillä oli kissa vanhus.Toisaalta esikoinenkin menee jo syksyllä kouluun eli uusia jänniä asioita on tiedossa.Ja ihanaa että nyt oikeasti osaa nauttia siitä mitä on saanut eikä vauvakuume enää tee kipeää...

Ottikselle halaukset,toivottavasti uni kertoo muista asioista ja murmurille terkut;meilläkin on sairastettu vesirokkoa,flunssaa ja vatsatautia viimeisen kolmen viikon aikana...Lilleriinan koiralle paranemista ja vaikka mitään haavoja ei näy niin voi siellä turkin alla olla.Käy vaan eläinlääkärissä ja mieti tekisitkö rikosilmoituksen,koirahan vaarallinen.Mitäs jos lapsesi olisi ollut siinä välissä,meille kävi viime talvena niin.Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Plussatuulia toivotan kaikille palstalaisille
 
Tyynetuulia! Mua jäi itteenikin jotenkin kaivelemaan sen "tyypin" vähän semmonen "ketkumainen" ystävällisyys; pelkääköhän, jotta teen jotain radikaalia? Mä kun olen jo aiemmin lapsiakin varoitellut siitä talosta ja sen läheltä kulkemisesta, kun se koira on tuntunut niin kovin agressiiviselta! Mullehan se jätkä vaan sano, ettei se hirviö tee muka lapsille mitään, kun ei omalle tyttärelleenkään?! Mutta se ei oo täyspäinen otus, (se koira siis, eikä se omistajakaan, luulen ma).. Mihinkä tommosesta voi tehdä ilmoituksen?? Kuten aiemmin olen kertonut, niin meiän eka koira, ja olen niin neitsyt näiden(kin) asioiden kanssa!! Valjaat on nyt hommattu, ja juurikin lähti koiruli ja ukkoseni ekalle valjaslenkille, saas nähdä kuinka koira käyttäytyy... Jänskää, että kissaan muuten päädyitte? Tai joteskin olen ymmärtänyt, että on joko koira- tai kissaihmisiä! Mua pelottaa kissat, kun ovat niin itsenäisiä, ja jollakin tapaa kovasti salaperäisiä! Ottis; oletko sä aina ollut kisu-ihminen? jos juu, niin mikä on jutska, joka kissoissa juurikin suhun vetoaa? Voisin kyllä kuvitella, että sulla se on just se juttu, mikä mua taas "pelottaa"!

Lähen nyt laittamaan iltapalaa porukoille, jos vaikka lämpimiä leipiä vääntäisin..

"Sii juu"! Lilleriina:)
 
Hei Lilleriina,koiraihmisiä olen henkeen ja vereen.Edellinen kissa oli löytö kissa ja jotenkin jäi sitten minulle.Olen aina harrastanut aktiivisesti koirien kanssa ja aiemmin sanoin että en voisi ajatellakkaan elämää ilman koiraa.Vaan nyt kun on yhden vanhemman perhe niin omat voimavarat ei riitä muutamaan vuoteen uuden koiran hankkimiseen.Minä kun pakkaan lapset mukaan joka lenkille.Lasten kanssa on niin paljon menoja uimahalliin,luisteluun,hiihtämään,kavereille viemistäym. ja sitten siihen päälle koiran ulkoilutus,eikä sitä koiraa voi enää arkisin yksin työpäivän jälkeen jättää.Onneksi tuo koiravanhus 13v. vielä ilostuttaa meidän elämää.Kissan halusin siksi että tottuu koiraan pentuna,sopeutuu sitten paremmin koiranpentuun kun sen aika tulee.Ja kun esikoinen menee kouluun niin halusin että täällä kotona on joku jos tarvitsee olla esim.aamulla yksin ennen kouluun lähtöä.

Rikosilmoitus poliisille on parastapa edetä asiassa. Teidän koiranne on pelästynyt niin pahasti että on mennyt shokkiin eli tulee muistamaan asian loppuelämänsä.Toivotaan että kuitenkin elämä normalisoituu.Jos siis asutte taajamassa ja sun koira oli kiinni ja toinen koira irrallaan ja tuli pihasta oman koirasi päälle niin ota yhteyttä poliisiin.Taajamassa koiraa ei saa pitää irrallaan edes omassa pihassa niin ettei ole valvonnassa.viimeisessä Koiramme-lehdessä oli asiasta juttua.
T:Tyynetuulia
 
Ottis - siehän kovasti unia näet:)..tiedä, vaikka enne sellaisia ovat..

Mie en oikein muista uniani, mutta tunnen kyllä niitä nähneeni - esim. saattaa olla herättyä hyvin ahdistunut oloinen(jos paha uni)..tai sitten päinvastoin - onnellinen oloinen(hyvä uni)
Toki välistä selkeitä muistojahin unista - niin kuin nyt se p***o-unikin..:whistle:

..ja kuule, ei miulle se tärppi tälle kiertoa voi käydä:)..kyllä ne lämmöt vaan on pysyneet siittä perjantaista(3.2)asti ylhäällä, joten: "Oili" kävi aiemmin..ei saatu näitä simoja ajoissa kyytiin ja yrittämään saada pieniäistä alulle.

Lilleriina
- mie olisin myöskin sillä kannalla, jotta soitappa Poliisi-sedälle!
..jonkun se on tehtävä, ihmiset aivan turhaan arkailevat ottaa virkavaltaan yhteyttä, kyllä tuollaiset omistajat&koirat ON saatava kuriin!

..ja HUOM! Koiranhan täytyy olla kytkettynä, vain alle 5kk koirulit saa käyskenellä vielä vapaana kun harjoittelevat niitä elämän sääntöjä&käytöstapoja.=)

Mie pidin itteäni myöskin aina Kissa immeisenä..vaan nyt en enää Kissaa niin hanakasti mieluile lemmikiksi, tosin johtuen tuosta miehen selkeästä kissa allergiasta.

Olen mie sen verta laiskistunuthin, etten sitä pissa/kakki vatia jaksais enää siivoilla:$..tosin..tänäänhin kyllä koiran pepusta puuhin kakan jämät kun ei olunna oikein irronnut ulkona:eek:..onneksi mies huomasi heti, muutoin sitä olis ollunna joka paikassa kämppää!:O

Lilleriina
..nyt utelen: Minkälaiset valjaat ostitte koirulaiselle?
..niistä kun saattaa yllättäin päästä helpommin luikahtamaan karkuun kuin leveästä, napakasta(ei toki liian tiukasta)pannasta.

Meilä oli *Jyryn* ihunat kepoiset ja pehmustetut Y-valjaat, ovat sellaiset nailonpäällysteiset..niistä peruuttamalla heti pääsi irti koiranen!:(

Huomenna tulee *Hurtta* tuotteen Y-valjaat:Pehmustettu y-valjas, Hurtta - Petenkoiratarvike.com...nuo paremmat - ovat sellaiset neonpreeni päällysteiset, ei niin liukkahat.=)
Ostin käytetyt, siniset väriltään - ovat uuden veroiset ja hintaa 15e postareineen.
(Punaiset tyttelille olisin valinnut jos uudet olisin hankkinut.;))

Ihan parhaat, olisivat sellaiset Vinttikoiralle tarkoitetut valjaat - tuossa vain yksi esimerkki:
DESIGNDOG-yksil

Noita saa toki muunhin rotuisille koirille tuolla DesingDog.fi:llä teetettyä.


Tyynetuulia
- Heipsunhei siullehin!:wave:

Tiedäkkö..miekin haluisin löytää sellaisen "rauhan" tästä piinailusta/kuumeilusta?..ihuna, jotta itse sen olet löytänyt.:heart:
..ettei enää olisi O-tikutteluja&R-testailuja joka kuukausi..

Uskon sen ajan kyllä pian:) koittavan - ja varsinhin toivon kovasti.

Tuo pikku koululaisen eka vuosi ON kyllä jännittävää&ihmeellistä aikaa - niin lapselle, kuin vanhemillehin.:wave:
..meillä lapsi oli alkuviehätyksen jälkeen tosi väsy ja känkkäränkkäinen iltaisin:mad:
..nyt tilanne jo tasaantunut..mutta sen vielä mainihen, jotta kunnon yöunet on kaiken a ja o!(meillä täytyy unet olla 11h mittaiset)


Muksua iltaa kaikille ja Sweet Dreams, kun simmu painuupi kiinni:heart:
..ja niittä+++++++++paljoooooon!:heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
MOIKKELIS VAAN IHUNILLE!!!

On tullut tekstiä, anteeks jos en kommentoi nyt kaikille kun on töihin viel mentävä tänään...

Voi MAFINKA IHUNA!!!:heart::hug: Kaikkea hyvää sulle ja rakkaallesi ja elelkäähän onnellisesti yhdessä!!!! Kovin on itteänikin mietityttänyt tuo ett sit kun niinkuin luovuttaa niin onko se sitte aina tyhjä kohta elämässä... että niinkuin on jäänyt jostain paitsi.. Mut eiköhän aika auta siihenkin asiaan, tulee muuta tilalle niin sit ei oo niin mielessä koko aikaa. Mutta.... VAIKEETA ON varmaan jokahiselle meistä luovuttaa. KUN NIIIN vielä se pienen haluaisi omakseen jota rakastaisi ja hellisi!!:heart:
Käy ihunainen moikkaamassa välillä ja kerro kuulumisia!!

LILLERIINA
Kyllä minäkin ottaisin yhteyttä poliisiin tai jonnekin kun tuollainen peto vaanii lähellä!! Ei ihmisten tarvitse pelätä kulkemista normaalisti ja ulkoiluttaessa koiraa. Toivon että teidän koiralle ei jäänyt pysyvää traumaa asiasta!

OOAK
onnittelut talokauppojen etenemisestä!! Pääset sitten piinasta eroon! Ja samalla exästäsi? Onnea oviksen bongailuun!! =)

OTTIS olet tosi reipas kun sairaanakin luot lumia!! Koita nyt antaa ittelles aikaa levätä! Niinkun huomasit, niin miehelläsikin on sua kohtaan myötätuntoa edes hieman.. onneksi.. silloin olis jotakin tosi pahasti pielessä jos ei olisi edes mitään kommentoinut tuosta!! Jaksuja ja paranemisia sinulle!!!:hug:

MUR MUR Ihunaa jotta ootte nauttineet miehesi kera!:heart:Harmi jos ei tuottanut tärppiä!!
Minäkin olen ajatellut jotta noihin testilöihin kuluu rahaa joka kk ja mietin vaikkeivät ne paljoa maksakaan niin turhaa se on, kun kuiteskii tietää suunnilleen milloin ovis on. Mut saapahan tänne sitte aika tarkat tiedot listoillle..Ja ne r-testit sitten! Joo, ajattelin nytkin että jos ei oirehia ole niin en turhan aikaiseen dippaa. NYt on saatu kyl talletukset tehtyä.. 3 päivän välein suunnilleen.. eilen illasta viimeks. Aamulla koitettiin mutta miehellä kipuisia taas niin ettei se onnistunut. Ja MULLA NYT OVISPÄIVÄ TESTIN MUKAAN TÄNÄÄN ELI DPO 0!!! Jos siis joku kiltti viittii mut tonne nakata!!

Vielä ON: En siis lekurille mene tässä kuussa. Ens kuussa näkee mikä on rahatilanne.. Kun se gyne ei varmaan niitä clomeja kirjoita ilman vastaanottoa...
Enkä minä uskalla mistään ulkomailta tilailla.. Jos ei oo rahaa niin sit mennään luomuna vaan..

Täällä aurinko paisteleepi kirkkaana, pakkasta 16 astetta. Koko loppuviikko töitä... sit seuraavat vapaat ma-ti.....sitte viimeistään kommentoin jos on jotakin asiaa.. käyn kyllä välillä kurkkimassa josko joku olis saanut ylläriä!! Ihanaa päivää palstasiskot!!!! :D
 
Päiviä kaikille :)
Nyt se tuli kauan ootettu leikkausaika eli 22 pvä ollaan leikkauspöydällä KÄÄÄK:p pelottaa jo nyt kun olen tämmönen jännittäjä tyyppi heti satasella.
Noh toivotaan että kaikki hyvin mennöö jne. :)
Mafinka :hug:kera toivotan sinulle hyviä hetkiä rakkaasi kanssa :heart:
ottis pikaista paranemista ja jaksuja:heart:
Mur-mur harmitus ettei tärppiä nyt suotu mutta ens kieroksella sitten peukutusta satasella:heart:
Kävin tossa kilsan ja 100m päälle juoksemassa altaassa ja nyt olo ihan tööt. Vätystää satasella mutta ei auta kun lähtä kauppaan ja sitten poijaa hakemaan eskarista.
Muksua päivää kaikille ja puhureita:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka :hug:

Tyynetuulia
hei juuri tässä eilen mietin mitä sinulle kuuluu :D en eilen kerinnyt koneelle, mikä yllätys, kun olet tänne nyt kommentoinnut. Ajatella esikoinen on jo menossa kouluun. Kiva, että teillä on pieni kissa perheeseen tullut. Minulla on tuo kissa vanhus ja se tulee tosi hyvin toimeen tytön kanssa. Nuoremman kissan kanssa olisi varmasti haastavampaa, ainakin siskoni kissanpentu pienenä, luuli tyttöä leluksi. Kiitos onnen toivomisesta! Kovasti sitä tarvitaankin kuin vain yksi alkio säilössä.

MrsBree
mitä lääkäri tuumasi?

Minttu
hyvää rktt aikaa ja + sinne perään!

Lillis järkyttävä tapaus toi koiran hyökkäys. Minä pidän sekä koirista että kissoista, kissat ovat niin paljon helpompia hoitaa, että siksi vain kissa minulla.

tattinen
kyllä leikkaus aina jännitää...

Kovasti kaikille flunssan kourissa oleville paranemista niin aikusille kuin lapsille.
 
Olen ihan rikki, en tiedä mitä ajatella. Kohdunkaula syöpä epäily. Lisätutkimuksia, näytteitä ja verikokeita tehty. Menee n.viikko että saan tietää jotain vastauksia. Selvä möykky siellä oli. Ihan hirveä olo. En tiedä mitä ajatella. Tietenkään se ei välttämättä sitä syöpää ole mutta siihen kehotettiin varautua. :'(
 
Mrs Bree :hug:. Toivottavasti mahdollisimman hyvänlaatuinen tuo möykky olisi.

Meillä aivan järkyttäviä uhmakohtauksia esikoisella. On aivan mehut pois äidillä iltaisin. Voi kun olisi helpompi jos olisi kesäilmat eikä näitä pirkuleen kylmiä pakkaspäiviä pukemisineen ym. Ulkoilu kun päästää höyryjä ulos. Välillä sitä miettii onko hullu kun vauvan vielä haluaisi saada...
 

Yhteistyössä