40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
HYVÄÄ JA ONNEKASTA TÄTÄ VUOTTA KAIKILLE IHANAISILLE TÄNNE PINOON!
Paljon on taas ehtinyt kirjoituksia tulla, ja uusiakin on mukaan tullunna, ihgua :) Tervetuloa munkin puolestani! Kiitos kaikille plussan puhaltelemisesta, sellaisia tuulia minäkin teille puhallan.

Mur-mur Toivon, että sun miehen supersimpat kompensoi sun muniksia ja että tämä vuosi toisi sulle sen vaavin. Oon kateudesta vallan vihreä, kun olet polttelematta ollut, tosi hienoa mur-mur. Ja kiitos kovasti taas listan päivityksestä ja kaikista ihanista kuvakkeista :). Halaus sinulle :hug:.

Ottiksella ollut kurja vuodenvaihde :(, hitto sitä sun ukkelia:mad:. Mur-murilla oli taas loistavia kuvakkeita kuvaamaan munkin fiiliksiä sitä sun toopea kohtaan:LOL:. Ja niinku mur-mur myös kirjoitteli, kolikolla on kaksi puolta, mutta toi puoli kolikosta on kyllä ihan kaamea:headwall:! Parempaa, paljon paljon paljon paljon parempaa tätä vuotta sulle Ottis-kultainen toivon! Onneks kumminkin se kolikon toinen puoli on välillä päällimmäisenä :heart:. Komppaan Rominasta; hyvän unen näit :D.

Mun on pakko tunnustaa, että oon ajatellu mun exää ihan hirveästi viime aikoina. En niinkään seksuaalisesti, mutta muuten. Se mies oli mun sydämen valittu, vaikka ei sitten elävässä arjessa juttu toiminut. Mutta ajattelen häntä tosi paljon ja tunnen syyllisyyttä siitä. Mutta ajatuksillekaan ei voi mitään, niin kuin ei unillekaan. Valohalaus sulle Ottis :hug:.

Rominaksenkin vuodenvaihde oli Ei niin kovin kiva :(. Tämä vuosi sais kyllä olla parempi teille ja kaikille meille. Meilläkin vuodenvaihde meni pussaamatta, mutta vika ei ole miehessä, vaan mussa :(. Kamala ihminen olen, kun en väkisin pysty tuntemaan tunteita, joita en tunne.

Mä oon jännännyt Rominas sun puolesta ihan kympillä. Ite testasin lauantaina pp10 negan ja koska se oli nega, ja koska muutenkin on kamala tappiomieliala, niin lähdettiin miehen kanssa viihteelle ja join viiniä ihan huolettomasti. Sunnuntaina pp11 en testannut, en halua nähdä negaa tikussa. En tiedä dippaanko aamulla, saa nähdä. Enemmän mä jännitän sun puolestas kun omani puolesta. Plussaa hurjana sulle toivon++++++++.

Muumimamma-72 Voimia ja onnea clomikiertoon ;).

Morticialle onnellista mahankasvatusta ja ihania ultrakuvia :flower:.

Mahdotontako Onneks sulla on siemeniä tallessa ja paljon, uskon ja toivon että niistä pieni tyttö tai poika teille tulee :heart:.

Sarppav:llä sentään onneks oli rakkaudentäyteinen vuodenvaihde. Samaa rataa ensi vuodelle sinulle toivotan ja sitä rakkauden hedelmää :heart:. Ja onneks olkoon sulkaalakosta, mä en oo pystynyt olemaan ilman tupakkaa, viiniä enkä suklaata, en tosin oo edes yrittänyt. Te kaikki muut täällä ootte niin kovin terveellisiä, mä tunnen itseni ihan kamalaksi ihmiseksi:ashamed:.

Mur-mur puheli, että me naiset ollaan paljon vahvempia kuin miehet ja siksi ei väsymystä valiteta. Mä en kyllä oo yhtään vahva, vaan mun mies saa kuunnella valitustani jatkuvasti. Arvatkaa häpeänkö. Eikä mulla oo ees clomeja, Lugeja vaan, mutta väsynyt olen ilman niitäkin. Tiedän olevani masentunut ja siitä väsymyskin johtuu, mutta silti hävettää, kun en saa itsestäni irti tehdä yhtään mitään. Istun vaan sohvalla ja kudon. Nukun, kudon, syön ja nukun taas.

Putunen Kiitos plussapuhureista. Ihanaa kun sulla loma eessä, nauti siitä täysin rinnoin suursiivouksen lomassa. Siivous on joskus ihan terapeuttista hommaa, ainakin silloin jos inspiraatio iskee. Positiivista oloa sinulle :heart:.

Iida-Karoliinalla kukkakimppu ja plussatilaus :flower: :)

Sointu2010 Niin kauan ku täti pysyy poissa, on toivoa. Helpommin tuo toivominen on sanottu kuin toteutettu ja helpompi on tsempata toisia kuin itseään. Plussaa puhaltelen ++++

Pikkutirri
Lämpimästi tervetuloa takaisin!!! Hieno juttu, että sulla on nyt vapaat kädet. Truntui niin pahalta silloin kun viimeksi olit joukossamme ja kirjoitit kuinka mies ei halua, mutta ei kuitenkaan välitä ehkäisystä. Nyt et anna enää sen heitellä sua kuin heittopussia, ethän. Teroluteista en valitettavasti osaa sanoa mitään, nää muut viisaat naiset täällä kyllä osaa (mä en oo viisas). Onnea kovasti sulle tälle vuodelle!

Viimeksi muokattu:
Oireita ei ole suuntaan tai toiseen, paitsi ihan mini mini minimaalisia menkkatuntemuksia. Mutta mä oon normaalistikin tosi oireeton tyyppi, tätikin ilmoittelee tulostaan vasta pari päivää ennen kun tulee. Nyt en osaa sanoa juuta enkä jaata, joko olen tai en ole. Luulen kyllä etten ole, pessimistinä en muka pettyis niin pahasti. Muka. On tää kyllä henkisesti niin raastavaa, etten tosiaan tiedä pystynkö enää tän jälkeen tähän ryhtymään. Kaks viikkoa on kuin viis vuotta. Ja samalla kun tätä kirjoittelen, niin menkkatuntemukset voimistuu. Se siitä sitten:snotty:.

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

R-testi vessassa odottelee dipattuna. Ajattelin, että tehdäänpä nega, blanco, valkoinen, tyhjä pois alta, niin ei tartte mietiskellä asiaa enään.

Muutama minsa vielä niin todistusaineisto valmis.

No niin, negahan se siellä pötköttää.

Nyt tätiä odotteleen ja uutta kiertoa.
Siitäpä tulikin mieleeni, että pitää ovistestejä tilata.

Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja kiitos vielä toivotuksista.
Tässäpä tiedot: ikä 41, kp.26/27 ja toista lasta yritämme.
Keskenmenoja ollut viime vuonna 6, joista viimesimmät muistan
7&10 ja12/10.
Gyneltä tuli "tuomio", että olen keskenmenoaltis, juu huomattu on!
Keskiviikkona olis taas gynekäynti, uusia lääkkeitä alotetaan
taas tukemaan kiinnittymistä.Käytössä nyt Puregon, Disperin,Pregnyl ja Lugestron.
Nyt aloitetaan viel kortisooni.
Plussia siis ropisee, mutta ei pysy ei, ai että se ottaapi päähän toisinaan.
Mutta toivoa on, joten ei auta kun yrittää.
Siinäpä omaa napaa urakalla, kiitos, että olette olemassa, tänne on huojentavaa
marista tuntojansa. Nyt ainokaisen kanssa ulkoilemaan, kurkin ehkä vielä
illemmalla juttujanne. Heipat:wave:

Heips taas.
Voihan pimpula kun löysin mielenkiintoisen sivuston: Astro.comissa kuun kiertoon perustuva paras aika hedelmöittymiselle laskuri syntymäpvän, ajan ja paikan mukaan.

Extended Chart Selection -> Special charts -> Lunar Phases Fertility Calendar

Pakkohan tuo oli testata ja sen mukaan mulla olis ollut pari pvää ennen vuoden vaihdetta h-hetki... ja kukahan sai ovis-testillä ne vahvat tasaviivat??? Perskules, ens kierrossa testaan ovista tuonkin mukaan.=)

Pitääpä mennä kattoon mitä sanoo raskautumisien ajankohdista..... Jänskää!!!!

Voi harmi, Rominas. Oliko se dpo 13, vielä testaisin, ties vaikka ei vielä näy testissä asti...Peukutan ja puhallan vielä!

Hysteria, voi sinua, miten piristyisit? Niin kovasti toivon sulle vauvaa! Puhkun plussapuhuria sinne Maltaan asti. Mullakin pientä masennusta ilmassa, onneksi ollaan matkalla kevättä kohti eikä vasta syksyssä! Mä olen kutonut pari kaulaliinaa loppuvuodesta. Nyt kun ei enää ole niin kovaa painetta ja stressiä, niin sitten pukkaa lamaantumista. Mutta pakko yrittää pitää toivoa yllä!

Mur-mur siellä ajoissa liikkeellä, hyvä hyvä :wave:

Muumimamma, sulle tulee kiukkua yhdestä pilleristä? Hurjaa, ja mä vetelin niitä 4 per päivä, 4 kiertoa - ei ihme, että hypin seinille. Tsemppiä Clomeissa oleiluun! Miehellesi myös!

Putunen, vau, sulla on pudonnut kiitettävästi! Mulla on viides päivä, eikä vielä ole pudonnut mitään. :confused: Toivottavasti kohta alkaa tapahtua, että ei vaan into mene. Ainoa "lipsahdukseni" on ollut pari lasia punkkua ja kuoharia aattona. Kovasti Alkossa valkkasin kuoharin, jossa oli sokeria alle 4 g/l. Noh, en luovuta vielä, kyllä ne putoaa!

Pikkutirri, ihanaa, että miehesi on pehmennyt :) Komppaan mur-muria, pirauta lääkärille.

Ei vielä menkkoja, nyt pitäisi kyllä alkaa... ei myöskään raskaana, höh.

Kiitos puhureista Sointu2010 :heart:. Sullakaan ei vielä ole vuotoa, joten mä puhkun nyt sulle ++++ :)

Rominas
Voi helvatan nega! Miks ihmeessä ne ovistestit sitten näytti viivoja? Voisko olla, että r-testinega vielä plussaks muuttuis? Milloin sulla pitäis vuoto alkaa? Voi itku sentään, mä niin toivoin sulle plussaa. Ja toivon tietty vieläkin d:heart:b.

ON En testannut tänään (pp12), en uskaltanut. Nyt teksi mieli testata kumminkin, mutta en tiedä kannattaako, kun aamupissa mennyt jo pönttöön. Mulla on muutama CB-testi ja vino pino CB ovistestejä myös. Toisaalta haluaisin testata, toisaalta en. Tää odottaminen nakertaa sisältäpäin ja pelkään oikeasti mitä tästä mun elämästä oikein tulee. Tuntuu ettää oon pois raiteilta enkä tiedä mitä teen jos ja kun nega ja täti tulevat :(. Anteeksi omanapavalitus :ashamed: :'(

Viimeksi muokattu:
Tetu68 Haloo :) Sulla näkyy olevan samat dpo:t kuin Rominaksella. Mikä tilanne, ootko testannut?

Mä jännitän teidän muiden puolesta, kun täällä passiivisena, masentuneena ja lamaantuneena palelen! Suomea ja lämpimiä koteja ja sisätiloja on ikävä. Mun teksi mieli vaan syödä ja nukkua. Pidättelen pissaa vielä tovin ja päätän sitten ex-tempore mihin pissaan, purkkiin vai pönttöön.

T.Hystis yksinpuhelija (onneks tämä palsta ja te olette olemassa, auttaa, kun voi purkaa olojaan tänne, kun tietää, että joku kuuntelee. Jos ei ihan on-line, niin viiveellä kuitenkin. Kiitos rakkaat kanssasisaret.)

Heippaus kaikille ihanaisille![/B:heart:

Pikkutirri: Ihanaa, että mies lämpesi asialle, ettei ehkäisyä ole pakko ottaa!!=)Onnea plussauksen puolesta!!...Toisaalta olen sitä mieltä, että jokainen nainen saa tehdä päätöksen itse haluaako pitää ehkäisyä vai ei.;)

Mami
41: Tervetuloa myös minun puolestani! Onnea pysyvään plussaukseen sinulle!!:heart:..täällä monella monta km:ää takana, minulla 7 raskautta, mutta vaan 3 lasta, joista olen todella onnellinen!..Ja 1 lapsenlapsi tyttö ja poikavauva tulossa tammi-helmikuussa.:heart:..Ne ovat paljon auttaneet tähän "lapsettomuuteen"..johon alan jo tottua!=)

Hysteria: Toivon sinulle ihan hirmusti sitä plussaa, varmaan jännittää kauheasti!!:heart:

Rominas: Pahoittelut negasta!:hug:

Kaikille Onnekasta aikaa, jotta plussia syntyisi, ja sellaisiai ihan pysyviä plussia siis vauvaksi asti kantavia!:heart:

Ihanaa tätä päivää!

Mahdotontako:heart:

Lomaa tämä viikko ja menenkin työpaikkahaastatteluun keskiviikkona, jotain muutosta haluaisin työrintamalla!:whistle:

Hystis: Olen seuranasi, ettei yksin tarvitse palella, minäkin peiton sisällä, vaikken ole kipeänä;=):flower:

Pissaile vaan purkkiin, minä kannustan sinua, mutta päätös on sinun, ..minäkin haluisin jotain testejä tehdä, mutta ei mitään testiä jota voisi tehdä dpo1;=)))))

Mahdotontako:heart:

Viimeksi muokattu:
Hystis:heart::hug::heart:
..voi kun mie sitä tärppiä siulle niin kovin toivoisin:kiss:..

Äläkä miun tupakoimattomuuttani kehu - ratkesin lauantaina polttamaan 2..vai olikohan 3tupekkia? ja eilen yhden..:saint:.
Pien takaisku, vaan jospa se tästä.

Rominas voi surku, negako se..lämmin:hug:
seuraavalle kiertoa SUPER + tuulahdukset sitten!!:heart:
..olisi se täti saanut pysyä poikessa kyllä..vielä mie kuiteshin peukutan d=)b:heart:..sopiihan se siulle?

:attn:Laittaisitkos miulle suoran linkin tuonne astro.comin sivuille siihen kohden, mistä tuo hedelmällisyyskalenteri(ko?)löytyy?? Kiitti:flower:

Tätikö sinne Soinnun luo on myös tulollaan..voihan **ka!!!..joutais kyllä..:stick:
..vaan, niin pitkään on toivoa kun täti pysyy poijjes:heart:

Mami-41
siut laittelen listalle..ja entäpäs Pikkutirri - laitahan siekin tietojasi:wave:

Viimeksi muokattu:
Just testasin. Dippasin sekä ClearBluen digiovistestin: ei hymynaamaa eli nega sekä CB r-testin: ei plussaa eli nega sekin. Nyt siis pp12. Viimeksi plussasin pp12. Tää oli kai sit tässä, vai voisko vielä muuttua? Oireita ei oo, ei tätoireita eikä r-oireita. Eikä vuotoa. Pala kurkussa. Koira pitäis viedä ulos, mutta sataa ja on kylmä ja koleaa. :'(

Hysteria - purkkiin vaan, niin ei tarvi arvuutella koko ajan. Mua itseäni ainakin helpottaa, vaikka dippaisin negan, kun sitten tietää että se on nega. Ja toisaalta, voi vielä pienen pientä toivoa pitää yllä menkkoihin saakka, muttei sitten enää tipu korkealta. On siis sellainen loivempi lasku... ;)

Ai - olitkin just dipannut, harmitus että negaa nyt näytti, mutta voihan tuo vielä muuttuakin - toivotaan joka tapauksessa että vielä muuttuu :heart:

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ottis (43)....................kp7/25-26......yk19( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp8/26-29.....yk7.....4./2.yht.
mur-mur (45)..............kp10/25-28......yk21(01&08&11/10) 3.
liiza (44).....................kp14/24-27......yk33....(02/07 08/08) 4
Nuuttimus (41)............kp14/28-36.......yk2v...................3.
Iida-Karoliina (46)........kp14/23-29......yk18...................5./1.yht.
Mahdotontako (46)......kp15/29............yk6....................1. yht.
sarppav (40)...............kp16/27-32.......yk6(07/10) 2.
putunen (41)...............kp18/24-26.......yk11....................3./1.yht.
Riikkaliisa(42)..............kp21/30...........yk?................?
tetu68 (42)..................kp25/27..........yk9..................3/1.yht.
Rominas (40)..............kp25/25-27.....yk15(09/09 06&10/10) 2.
Hysteria (42)..............kp26/26-29......yk8 (kkm.11/10) 1.
Mami-41 (41)...............26/27.............yk............2.
Sointu2010(41)............kp30/23-29.....yk18..............1.
Viidenmamma (40)......kp35/25-30......yk7(10/10) 6. :heart::heart::heart:
haave2010 (44)...........kp48/28-30......yk6(06/10)...4./1.yht.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?.....................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4

Mahdotontako (46)........dpo1
Iida-Karoliina (46).........dpo2
putunen (41).................dpo6
Hysteria (42).................pp12
Rominas (40).................dpo13

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/

Viimeksi muokattu:
Minust on tullu ihan erakko. En halua mennä minnekään, en tavata ketään enkä puhua kenellekään. Hyvä kun kaupassa saan sanotuksi hei ja kiitos. Haluisin vaan nukkua. Onneks se on mahdollistakin, koska ei oo mitään velvollisuuksia, eikä mitään tekemistä, paitsi koira, jota onneks mieskin vie ulos. Taidan tosiaan mennä unten maille, vaikka ei varsinaisesti nukutakaan, väsyttää vaan. Ja siten saa taas muutaman tunnin kulutettua tätä päivää.

Onneksi te virtuaaliystävät olette :heart:. Anteeksi kun olen niin itsekäs ja puhelen nyt vain omia valituksiani :'(. Stemppaan silti teistä jokaista ja jokaiselle toivon positiivisia sätehiä :heart:

Hysteria, ihan samaa ajattelin kuin Mahdotontako, voi kun sinulla olisi mahdollista saada ystävä sinne tukemaan :hug: Pystyttekö miehesi kanssa tukemaan toisianne? Peukutan vielä, että plussaksi muuttuu! :heart:

Onko sinun mahdollista tulla Suomessa käymään, ystävien luona? Ennen kuin masennut ja lamaannut täysin siellä eristyksissä.

Viimeksi muokattu:
Ottis
Sointu2010 Minä otan yhden Clomifenin päivässä ja mitä eilen oli oireita, niin vain päänsärky, sekään ei kova, mutt lääkkeen otin kuitenkin, ett sain nukuttua. Ja illalla jo vaikka vasta toinen Clomi-päivä, nippaili oikealla puolella muniksissa niin, että oikein sattui. Sieltä siis follit lähdössä liikkeelle nyt.

Pahoittelut negatesteistä :hug:. Parempaa onnea seuraavaan kiertoon jos täti kurjimus nyt pääsee yllättämään.

mahdotontako Minäkin huomasin illalla limojen lisääntyneen. Tosin päivällä olen juonut greippimehua ja Clomin otan vasta illalla. Hedelmällistä RKTT-aikaa sinulle :heart:!

pikkutirri Yes! Sinä teit sen, sait luvan haaveiluun. Tervetuloa joukkoon hurjaan :flower:! Eikös Terolut olet keltarauhasvalmiste, joka on tarkoitettu kierron loppu puolelle, siis oviksen jälkeen?? Mulla on Clomifen kp5.-9. niinkuin mahdotontakollakin ja Terolut loppukiertoon kp 15.-24 tai miten nyt ovis ajoittuukaan. Nyt tosin vähän jänskättää taas ku viimeksi terojen aikaan mulla venyi kierto 42 päivään, ett miten nyt käykään :ashamed:.

Mami41 Tervetulemast sinullekin. Et ole hassumpaan loukkoon nenääsi työntänyt, kun tänne osuit. Ihanaa ja tuloksekasta piinailua sinulle :heart:!

Rominas :hug: negafiiliksistä, mutt sulle on jo myönnetty lupa muuttaa mieltäsi. Plussapuhureita :heart:!

Putunen Onnittelut pudotetusta puolestaoistakilosta :flower:, siitä se lähtee ja tahdonvoimalla eteenpäin.

mur-mur Hyvä sinä, että olet simppasia jo talletellut ihan varuultakin :heart:. Minä vähän laskeskelin, että jos miestä kellistelis ke tai to niin olisi sitten tuorehia simppasia hollilla su-ma. Clomifen on mulla joskus ovista siirtänyt vähän etiäpäin, mutt muistanpa Clomeista huolimatta oviksen kerran olleen kp11, joten kaikkeen pitää varautua. Silloin kun ovis tuli kovin aikaisin Clomeista huolimatta oli kierto muutenkin heittämässä häränpyllyä. On tämä elo aikamoista!!

Ottis
Onpa tullut tekstiä taas =).

Hysteria Kiitos ajatuksistasi. Aloin hirmusesti jännittää sun puolesta, kun vihiroon oivalsin, että sulla on kierto jo noin pitkällä. Kiva, ett sen miehesi kanssa kuitenkin pystyit vähän relata ja viiniäkin nautiskella. Niin toivon, että kaikki kääntyisi teillä (-kin) parhain päin.

No voi pahus :headwall: Tekstiä kelasin eteenpäin ja huomasin sun testanneen negan :'(. Varmasti kirvelee pettymys varpaita myöten :hug:. Toivotaan vielä pientä ihmettä tapahtuvaksi, eihän pp12 vielä mitään välttämättä näy. Peukutuksia :heart:!

Toi mun ukkokolikko näyttää näin ja noin selvinpäin näyttävän sitä hyvää puolta koko ajan, joten vähän tässä ajattelin, ett pitäisköhän höynäyttää häntä viettämään tipatonta tammikuuta. Tiedä tuota jos alkoholi onkin meillä se ainoa ongelma ku se saa miehestä esiin idiootin ja mulla puolestani menee hermot sen itsekkään idiootin katselemisessa.

Rominas Harmitus siitä negasta :hug:. Mur-mur taisi jo kysellä samaa kuin minä eli voisitko nakata suoran linkin sinne astron sivuille :). Taidettu joskus ennenkin jotain povailla ja taisi olla silloin niin, ett saatiin samat vastaukset, mutt yrittänyttä ei laiteta =). Onnekkaita testikauppoja sinulle.

On muuten mukavan pitkä toi RKTT-lista taas.. Paljon onnekkaita plussia kaikille RKTT-listalaisille!!

Ottis, siellä ne follit sulla kasvavat, jes! Mullakin on parina ekana päivänä nippailua, kun Clomit alkavat höykyttää munasarjoja (tai mulla vain toista). Testaathan ovista myös Clomi-kierrossa? Jäin miettimään, että voiko Terot aloittaa jo kp 15? Mulla on käsitys, että Clomi-kierroissa Terot aloitetaan vasta ovulaation jälkeen (että eivät estä ovista?). Joissakin kierroissa Clomit saattavat siirtää ovulaation myöhemmäksi.

Ottis
Hysteria Sointu2010 ja mahdotontako turisevat ihan asiaa. Olisi hyvä, ettet olisi siellä yksin synkkien ajatustesi kanssa. Tiedän tuon tunteen, kun maailman on synkkä, musta ja toivoton, eikä jaksa edes puhua, saati kunnolla ajatellakaan mitään :hug:.

Saisitko miehen kanssa aikaiseksi minkäänlaista skabaa? Vaikka tulinen riita jos ei muuta, mutt pääasia, ett saisit tuntea muutakin kuin surua ja lamaannusta. Kun pojua karmeimmillaan surin, oli välillä helpottavaa (oikeasti) kun mies sai niin suuttumaan, ettei osannut mitään muuta ajatella kuin mistä löytäisi lähimmän kappaleen, joka lentää lujaa ja vauhdilla, muttei kuitenkaan riko paikkoja.

Yhteistyössä