40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei vaan ihunat, taaskin pikaisesti kun töihin pitää mennä:( vaikkei sitten tip-paa-kaan kiinnostaisi, varsinkii ku tiedän että siellä on sijainen jonka kanssa en osaa oikein edes jutella. Ja sit valittaa joka asiasta niin että välillä pitää ihan lähteä pois etten lataisi jotain:kieh: ja viel huomennakin... kumpakii päivä 5 tuntia tuon ihmisen kanssa... no onneks se ei oo kuin taas vain ens viikon ja sit tulee vakituinen joka lomailee tällä hetkellä Thaimaassa=)joo siel mahtaa olla lämmin verrattuna tänne! 30 astetta plussaa varjossa!!! Vitsi kun olis joskus varaa lähtee keskellä talvee....mut tainee jäädä haaveeks niinkauan kun ukko saissulla:(

IHUNAA jotta ONNILLA raskaus alkanut, antaa sentään jotain toivetta tällekii palstalle!:heart:

Onnittelut MUR MUR mökin löytämiseksi!!!!:hug:

Kaikille kovasti tsemppiä ja plussatuulia, nyt on mentävä!! Ihanaa kun OLETTE OLEMASSA!!! Tuun aina niin hyvälle tuulelle kun luen juttujanne!! Vaikka masentais kuinka niin kyl piristää kun täällä piipahtaa!!! :hug::heart:MOIKS!!
 
Hei kaikille :wave:

Mut voisi tuonne taustailijoihin laittaa. En ole käynnyt vko koneella, kun tyttö on ollut kipeänä RS- virus sillä. Joten ollaan saatu päivystyksessä ravata. Nyt parempaan päin, jo toivottavasti, tuo korv tulehdus hoituu yhdellä antibioottikuurilla.

Onni ONNEA ihanaa!!

Anjamarita
toivottavasti maanantaina saatte hyviä soluja ja to pääsette siirtoon. Joka vaihe jännitää niin paljon. Ainakin minua jännitti.

Lilleriina tervetuloa joukkoon. Pahoittelut marsun johdosta.

Mur-Mur
hienoa, että löysitte mökin kesälomalle, tuntuu toi kesä vielä kaukaiselle.

++++++ sadetta kaikille loppukiertolaisille!!!
 
Hei ja ihkua lauantai päivää kaikille :)
Ajattelin uhmata pakkasta ja nakata poijaan pulkkaan ja käppästä cittariin ostoksille.
Menkkoja ootellu ja alaselkä on tosi kipee mutta munia ja sääriä ei pakottele entisen tapaan ja tein testin eilen nega sellaisen että taidan ootella ihan hissun,kissu tätejä tulevaksi :)
Vätystää ihan sikana ja toivossa ois et vähän piristys.
Haspendi otti ja lähti eilen juomaan kun jyrähteli asioista ja vieläkin hapan maistuu:mad:kummasti yli puoli vuotta ollu alkoton ja sitten kun kasaantuu vastoinkäymisiä niin ei kestä käsitellä ilman hapokasta.Ei mun aivotukseen mahdu tommoinen käytös kun itse en vois käsitellä asioita alkon kera mutta jokainen taplaa tahollaan ja sille ei nähtävästi voi mitään vaikkakin vitutuskäyrä on KORKEELLA:mad::mad:
EI se auta kun ottaa ja lähtä tai muuten tämän peffa jääpi jumiin tähän koneelle :)
Plussatuulahduksia toivotan hurrrrjan paljon:heart::heart:
 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Minttu2011 (43).......kp5/27-29..........yk1v 5kk( 04/11)...3.
OOAK (49)...............kp5/26-28..........yk2..(Km1992)4/1yht.
Ninni-70 (41)...........kp8/30?.............yk2.......................3.
Whisky Peat (36)......kp12/30-35........yk6...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42).............kp13/20-30........yk.4............1.
anjamarita (43)........kp13/28-41........yk6.......................2./1.yht.
Euphonia (40)..........kp14/25-26.........yk25......................1.
Clearblue (41)..........kp23/28.............yk6...........5/1.yht.
Saippa (41)..............kp24/26-28........yk6.......4./1.yht.
bugsy (41)...............kp27/29-31........yk3......................9.
annekristiina(46)......kp27/26.............yk1....(2007) 5./2.yht.
MrsBree (41)............kp28/28.............yk2.......3.yht.
tattinen (41).............kp29/22-28........yk15(2km.)5/1.yht.
sarialeksandra (40)...kp32/32-37........yk n.1v......................2.
mariikka70 (41).........kp?/24...............yk7.........1.
Barbarella (40).........kp?/?.................yk?.....()..2.
Zillian (42)................kp?/27-35..........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35).kp?/?.................yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri, Oivikki





Glearblue (41)........dpo10
Saippa (41)............dpo12
annekristiina (46)...dpo13
bugsy (41).............dpo14




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
tattinen..pahoitteluni negasta:hug:

Nuo miehet:vampire:..heillä monasti tuo ulosanti niin vaikiaa(omallanihin)
..ja asiat tosiaan sitten patoutuu - jokainen niitähin omalla tavallaan sitten käsittelee, jaksuja kovasti:kiss:

..ja on aika tosi, että se vanha sanonta: "viina on viisasten juoma"..pitää kyllä paikkansa
..siihen ei surujaan&murheitaan täytyis hukuttaa..
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan Nuuttimus - miten siun tilanne siellä, dippasitko?=)

Ninni70 - voihan kurjake tuo miehesi pitkä työmatka: /..sellaista tämä yrittäminen aina on, ei satu passelisti välttämäti kohdilleen tuon otollisen ajan kanssa..
 
Viimeksi muokattu:
OOAKilta korjaus listaan kp5 meneillään...jee ja se tarkoittaa että huomena voisin vaikka aloittaa Oilin metsästyksen :D

Siis jos täti lakkaa kyläilemästä siihen mennessä - pirunmoinen vuoto tällä kertaa...kävi ihan mielessä että josko verensiirtoa tarttis :D No nyt on helpottamaan päin....onneksi
 
Viimeksi muokattu:
Huh mikä tohinapäivä takana, täällä 5 vuotis synttäreitä nonstoppina vietetty ja huomenna juhlat jatkuu, tosin pienemmällä vierasmäärällä onneksi :D

Mut tässä pikaseen ennen saunaan menoa kysäsen, että ootteko laittaneet merkille kuinka monta päivää oilin bongauksesta teillä menee tädin tuloon? Eli onko se sen 14 päivää? Ja laskettuna siis itse ovulaatiosta? Jos noin menis, niin mun kierto ois tässä kuussa sit 26 päivää, joten mun pitäis äkkiä alkaa tikuttelemaan, jotta kerkesin sitä jännityspeliä tehdä ennen tädin tuloa. (huvit kullakin) :D

Muutoin mahtavat illanjatkot naisille, me aletaan katsomaan klassikkoleffaa "Sademies",mies ku ei oo sitä nähnyt.
 
OOAK - aikas samoissa menään, miulla Kp6 ja dippasin eilen&tänään jo O-testin..
..tänään yl-lät-tä-vän vahva viivanen?..taitaa se Oili-neiti vierailla miun luona tällä kierrolla aikaiseen..ettei jo Kp9..voihan****..:O..ei tartteis niin hoppuilla - Kp12 olis enempi hywäinen.;)
..niin ja vielähin tänään paperiin tuhrua..kyllä taas kestää, joutais jo mennä..:stick:


Kohta saunaa riennän, mies&poikanen jo kävivät..olutta tässä hörpiskelen:p..ja kohta sit on nälkä!!!:D


Illan jatkoja ihunille:heart:..eikö kukaan dippaa tänään!???:wave:
 
Viimeksi muokattu:
CB - miulla luteaalivaihe on 14vrk..mutta se voi vaihdella 12-16 välillä..
(esim. 9 on aika lyhyt raskautumista ajatellen)

Itse lasken luteaalivaiheen eka päiväksi dpo1 - en vielä ovista siihen laske.
Noin laskien miulla luteaalivaihe on sen 14 aina ollut.

Ovulaation jälkeinen vaihe, eli - luteaalivaihe, kestää kuukautisiin asti.

Kuuleppas, ei kun vain nyt sitten dippailemaan, mie täällä kovin jänityksellä odottelen!!??:wave:

Puuh Puuh:heart::heart::heart::whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Minä sulle TATTINEN :hug:lähetän kovasti voimia miehesi kanssa, omaa kokemusta läheisestä.. ei siinä auta toisen halut vaan on itsestään kiinni haluaako raitistua vaiko ei... olen pahoillani puolestasi ja toivon että hän nyt järkiintyisi kun pää selviää!

Ja NINNI-70 Pahoitteluni puolestasi.. ens kierto parempi!=)

MUR MUR niin miekii sorruin olueen kun töistä palailin.. no huomenna onneks vast kymmeneks meno joten saan kai muutaman juoda..

ON: Meinasin jo miehelle saunassa sanoa etten tiedä jaksanko koko vauvaprojektia kun vie niin HITOSTI voimia.. Totta, en päässyt ees loppuun kun hän sit että mun pitäis vähentää stressiä! Kuin hitossa mä siihen pystyn yksin? Ettei hän niinkuin olisi lainkaan osallinen! Joo jäin kyl sanattomaks... Vittu ett osaa ottaa aivoon !!!!!!!!! Oisko meiän elo auvoisampaa kun ei ees aateltais mahdollisen vauvan tuloa?? En tiedä ja olen niin sekaisin nyt kaikesta etten todellakaan tiedä mitä haluaisin. Ikävöin yhä ja aina kuopustani joka kuoli pian puolitoista vuotta sitten:'( Eikä se häntä toisi takaisin mutta itse haluaisin elämälle muuta sisältöä..

Juu... tiedän että pitäisi olla kiitollinen siitä mitä jo on eikä enää lisää pyytäisi... mutta on ihmisen mieli kummallinen..

Minä oon entistä enemmän tullut siihen ajatukseen ettei uutta vauvaa tule, koska luovutussoluhoitoihin emme lähde.. ja yksinkertaisesti rahkeet ei riitä. Mut toki vielä roikun palstalla mut en niin aktiivisesti kuin nyt.. musta vaan tuntuu näin nyt. En siis epätoivoisesti YRITÄ täysillä..:(.
Mulle gynen hoitaja sanoi puhelimessa että voin jättää nyt lääkärikäynnin väliin ja ultran ja syödä clomeja ja site oviksen jälkeen laittaa Lutinuksia mut en kyl oo enää nii varma.. onko turhaa koko touhu. :'(


Mutta rakkaat sisaret, en suinkaan jätä teitä vaan seuraan palstaa ja kommentoin jos on asiaa niinkuin ennenkin!

NYT TOIVOTAN HYVÄÄ YÖTÄ JA PLUSSATESTIEN KUVIA RAKKAILLE PALSTAILIJOILLE!!!!!!:heart:
 
No pakkohan sitä oli aloitella Oilin metsästys täälläkin, viivaa on mutta ei mitenkään hurjan vahva, joskin vahvempi kun viime kierrossa tähän aikaan....

Mä tuossa laskin että "tasavahvasta" 14 pvä tädin tuloon ja se tarkoittaa että jos lasken dpo 1 niin se on sitten vaan 12....öööö...mahtaako tuo riittää??

Tosin dippasin vasta ekan kerran viime kierrossa, joten paha kait sitä yhdestä dippauksesta on vetää loppupäätelmiä :D

Minullakin tihuttaa vielä...hus pois!!!

Lämpökin näyttää olevan sen 36.3 hassua onkohan mulla peruslämpö noussut. Oikein super oikeanoppisesti minä mittailen sitten iltalämpöjä kun en viitti herätellä aamulla nukkuvaa miestä kuumemittarin piipitykseen!

Mukavata iltasta kaikille :) Nyt minä painun naamakirjan pariin :D

minttu2011
:hug:
 
Viimeksi muokattu:
OOAK..dpo1-->päivä ennen vuotoa= 12..on riittävä luteaalivaihe raskautumista ajatellen.:)

..minä kun mietin, jotta minkä naamakirjan pariin se OOAK nyt menee????
..piti ihan kuule kuukkelia käyttää;)..pakkasi sitten naurattamaan - facebook tietenhin!:LOL:
..anteeksi maalaisuuteni:whistle:..mie itse en siittä ole innostunut jotenhin, vaikka kaveripyyntöjä tulluthin.
 
Voi Minttu..mie nii-iin hyvin tunnistan ja ymmärrän aatokseis vielä siittä yhdestä pikkisen saamisesta syliin..halitus:hug:

Miulla vaihtelee tunteet kuukaudesta toiseen.
Välillä, että "joo, kattelaan - ei hätiä mitiä"..ja sitten taas niiiiin siellä ojan pohjalla kyllä ittesäälin valloissa ryven:(

Nyt jotenhin tämä nega kierto oli helpompi pitkiin aikoihin..ei tullut sitä mahdotonta luovutus&masis fiilistä.
..olenko siis jo jonkin matkaa päässynnä etiäpäin tässä prosessissa jättää teidät ihunaiset?..en tahtois niin millään..vaan kun haaveilut ja toiveilut vaan jatkuu jos tänne seuraksenne jään..

Ei onneksi ole sitä pakon omaista tallettelupakkoa myöskään enään..lemmin jos siltä tuntuu:)(ja mieskin haluaapi)

O-testejähän mie päätöksestäni huolimati tilailin sieltä kanadasta:whistle:..niitä vielä jemmassa ainahin tälle kiertoa..täytyy vain alkaa opetella eloa ilman niitä joka kuukausi.

..näillä tuumin menen elossa etiäpäin porskutellen=)

Illan jatkoja..nukukaatte makoisat unukat:kiss:

Ps. Vanhoja juttuja selailin
..mitähän Hysteria ihunaiselle kuuluu?:)..oletko Ottis ollut yhteyksissä?(ei tietenkään pakko kertoilla jos et halua..mie vaan jäin miettimään kun lueskelin hänen kirjoituksiaan tuolta huhtikuulta 2011..)

Vaan..jos Hysteria näkee tämän..

IIIIIISOOOT JA LÄMPÖISET HALIT *MUR-MURILTA*

..toivon siulle oikein mukavaista vuotta 2012..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille tasapuolisesti!

Täällä tänään tehdään pakkasennätys,mittarissa mahtavat -25!! Hyrr ku kylmää.
Pikaiseen ennen aamupalalle menoa käyn vaan teille huikkaamassa, että tyylipuhtaan negan sit dippasin tänä aamuna :( No, ihme,en kyllä pettynyt tällä erää, ehkä tähän alkaa jo tottua.

Mutta kirpsakkaa sunnuntaita kaikille, mun pitää jo kiiruhtaa ku mies yksin tuolla keittiössä duunaa menemään (siivoilee synttäreiden jälkiä) ja samalla hoitaa lasten aamupalaa ts. tulee lurjake-olo kun vaan tietokoneella istun. Eli nyt toimintaa täällä! :)
 
Eilen käytiin kaverin synttäreillä. Aikamoinen vauvamasu olikin hänellä jo :) Pikkuisen kaipuu nosti päätään, mutta edelleen melko matalaa profiilia olen saanut pidettyä.

Olen muuten lopettanut kofeiinipitoisen kahvin juonnin melkein kokonaan. 2-3 kuppia viikossa menee enää, ennen yhtenä aamuna hujahti tyon verran. Kofeiinitonta sitten. Alkoi vatsakin jo vähän kapinoida, niin ajattelin että lopetetaan sitten.

Ne maitohappobakteerit, jotka olivat hajalla saapuessaan... Laittoivat uuden satsin, ja sama juttu. Kolmansia eivät laittaneet, vaan palauttavat rahat tilille. Kuplamuovipussissa tulivat, vaan on niin kovaa käsittelyä tuolla postissa, että rikkihän ne menivät. Läänemaan apteekki postitti ohuessa pahvikotelossa, mikä kestää enemmän.

Tänään kp 13, eilen piiiiitkästä aikaa lemmittiin. Tuskin ihan heti toiste, ei tuo tahti päätä huimaa. No, mullahan on aikaa odottaa, mukamas.

Kirpeitä kelejä kaikille!!
 
Huomenta :)

Täällä alkoi aamu kauhealla hedarilla - pitää varmaan uhmata mahaa ja napata päänsärkylääke...mä en vaan ole päättänyt kumman haluan pääkivun tai vatsakivun....

mur-mur huh helpotus kun luin että 12 pvä luteaalivaihe riittää - ajattelin että tässäkö tämä nyt sitten olikin...

Toisin kun Whisky Peat minä kumoan kahvikupin toisen jälkeen jotta heräisin - nyt pitää laittaa uutta tulelle taas.

Voi jomotus tätä päätä! Oilin metsästys jatkuu - viiva tänään saman vahvuinen kun eilen - mistä tulikin mieleen, onko paha juttu jos ovis on aikas kp:n alussa?
Hitsi mä en taida tietää yhtään mitään :p
 
OOAK: kyllä minulla hieman vaikutti tuo tieto, että raskausaikana kahvia ei suositella ja yrittämisaikana kofeiini voi vaikuttaa paljonkin. Tiedä sitten, onko totta vai tarua, mutta ilman kofeiiniakin voi elää :)

Nimim. entinen kofeiiniholisti

Perhesuunnittelun sivuilta:

Naisella saattaa auttaa kofeiinin käytön vähentäminen tai lopettaminen

•Kahvia tulisi juoda enintään kolme kuppia päivässä tai siirtyä kofeiinittomiin tuotteisiin.
•Kofeiinia on myös teessä ja useissa virvoitusjuomissa.
 
Minä olen kova tyttö kuuklettamaan :D Minä en ole koskaan tupakkaa edes maistanut, ja nyt jätin kahvinkin lähes kokonaan pois. Vielä kun pääsisin näistä kiloistani eroon, niin olisin ihan ihannetapaus raskautumaan (ikää kun ei voi vähentää...)

"Yhdysvaltalaisessa tutkimuksessa naisen todennäköisyys hedelmöittymiseen tietyn kuukautiskierron aikana alentui 27 prosenttia niillä, jotka nauttivat vähintään 300 milligrammaa kofeiinia päivässä. Yhdessä paahdetusta kahvista valmistetussa juomassa on tyypillisesti 50–100 milligrammaa, teekupillisessa 20–75 milligrammaa desilitrassa, ja kofeiinipitoisissa virvoitusjuomissa (lähinnä kolajuomat) kofeiinia on 9–19 milligrammaa desilitrassa."

Tämä löytyy: raskaus


Ja Duodecim kertoo tupakoinnista: Tupakansavu sisältää yli 4 000:ta kemiallista yhdistettä, joista toistasataa on todettu ihmiselle haitallisiksi. Niihin kuuluu kymmeniä karsinogeeneja, useita mutageeneja ja toksisia aineita. Vaikka tupakansavun vaikutusmekanismeja naisen lisääntymistapahtumissa ei täysin tunneta, altistumisen tiedetään vauhdittavan kypsymättömien munasolujen tuhoutumista. Tämän seurauksena munasolujen määrä vähenee, laatu heikkenee ja munasarjan hedelmällinen ikä lyhenee, mikä näkyy tupakoivien naisten 1-4 vuotta varhaisempana vaihdevuosi-ikänä (Homan ym. 2007). Tupakointi muuttaa myös munasolua ympäröivän soluväliainekerrokseen zona pellucidan rakennetta (Homan ym. 2007) ja heikentää kohdun limakalvon vastaanottavuutta (Soares ym. 2007) ja siten alkion kiinnittymiskykyä.
 

Yhteistyössä