40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
sarialeksandra - itselläni ei tuosta lääkkeestä kokemusta, tuon löysin Lääkeinfo.fi sivustolta:

Mihin Pregnyliä käytetään?

Naiset
• Naisilla FSH ja LH saavat aikaan kuukausittain munasolun kypsymisen munasarjassa. LH:ta tarvitaan myös ovulaatioon eli munasolun irtoamiseen. Jos elimistö ei tuota riittävästi FSH:ta ja LH:ta, voi hedelmällisyys heiketä. FSH:ta sisältävien hormonivalmisteiden päivittäisillä injektioilla voidaan saada munasolu kypsymään. Tämän jälkeen munasolun irtominen saadaan aikaan antamalla Pregnyliä.
• Pregnyliä voidaan antaa myös ovulaation jälkeen avusteisissa lisääntymishoidoissa.


Tuota..eikös Minttu saanut juuri tuon Pregnyl-pistoksen viikolla?
 
Viimeksi muokattu:
Terkut odottajien puolelta ihunaisille!

Mulla on menossa jo rv 12+4 ja tällä viikolla oli nt-ultra ja veritestit. Ei ollut tulosten mukaan kohonnutta riskiä mihinkään iästä huolimatta eikä aihetta jatkotutkimuksiin =). Täytyy varmaan yrittää jatkaa odotusta nyt jo toiveikkaimmin mielin. Jospa kaikki menisikin hyvin.

Oikein plussakasta vuotta kaikille+++++++


ja mur-murille ja mintulle ja Ottikselle toivotan pysyvää ylläripylläriplussaa :kiss:!!!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta olkkariin IHUNILLE:heart:!!! =)
Mulla vapaa ja kaikki peitot ja matot ulkona... vasta aamupalaa syömässä. Nukuin melkein puol kymppiin. Kyl olinki eilen väsy|O... iltavuoron jälkeen viel kävimme klo 22 saunassa ja sit lasi punkkua niin olin aivan tasaraha puol kaheltatoista. |O
Puol kolme oln hiustenleikkaus, siihen mennessä koitan siivoilla... Kiva ku ei oo enää niin märkää!!:)

PUTUSELLE ONNEA :flower:pOSITIIVISISTA UUTISISTA!!!! TOIVON SULLE MYÖS ETTÄ JAKSAISI PIENI LOPPUUN SAAKKA!!!! :heart:
Ihana juttu että sulla onnisti!!!!! Oliks se nyt niin että olit ivf:ssä? Anteeks huonomuistisuuteni!!

MUR MUR kyl minä sen Pregnyl-pistoksen sain maanantaina... Nyt työntelen Lutinuksia 2 krt päivässä.. Tossa keskiviikkona pisti mieleen että onko sellainen kun ovislimatulppa? Kun tuli sellaista vähän haiskahtavaa limaista rusehtavaa vuotoa pari kertaa pyyhkäistessä (toivottavasti kukaan ei oo syömässä, anteeks!)
Ja sit oli eilen aamusta pupuiluyritys mut ei onnannu kun aika loppui.. mies kyseli sit että onko mulla jotain lääkitystä kun hän säikähti kun pippelinpäänsä oli ihan valkoinen!:LOL: Ei muistanut että käytän niitä kapseleita...

Juu, nyt siivous hommiin!!!! Niinku töissä ei sais tarpeeks tehä, perskeles sentään!!
Mutta ku ei tuo ukko osallistu sisähommiin.. joskus se ärsyttää.. kuulemma ulkon on tarpeeks kolattavaa... niinpä, mönkijän eessä hällä aura millä ajaa.. huh sentään!! Ja viel ei käy töissä... tekee se joskus ruokaa mut vain silloin ku pyydän. Ja se on yleensä pizzaa tai pihviä.. Ai kun tekis mieli kunnon pihviä!!!:p... mulla vaan iso kattilallinen nakkisoppaa minkä tekaisin eilen aamusta ennen töihinmenoa..
Mutta jos huomenna....
Päivänjatkot ihunille!!!! PLUSSATUULET TULEE NYT: PUUUHHHH!!!!!!!++++++++
 
Ottis
mur-mur Niinpä se vaan näyttää olevan, ett ikä tekee tepposiaan. Kauan mulla olikin menkat ku kalenteri tarkat, vaan ei enää piinailujen aikaan tai sit niihin ei aiemmin vaan kiinnittänyt niin tarkkaa huomiota.

Ihana toi sun edellinen kirjoitus =). Luen sua kuin avointa kirjaa :). Vaan onhan tässä jo pari vuotta samalla saitilla pyöritty, joten tunnetaan varmasti jo toistemme tavat ;).
 
Ottis
Putunen Ihanaa, ett kaikki kunnossa :). Onnekasta masunkasvattelua edelleenkin :heart:!

Minttu2011 Hyvä, että olet saanut levättyä. Toivottavasti sulla on onnistunut kampaajakeikka ja tulet tyytyväisenä takaisin :).

Meilläkin ukko varmaan tarvis ylimääräistä lepoa jo, sillä hän nukkui tänä aamuna pommiin ja heräsi vasta mun herätykseen. Minäkin myöhästyin töistä 5 minsaa, ku piti auttaa ukkoa kaivamaan auto lumesta. Mahdottomasti tullut lunta täällä. Eilen loin pihan 2:een kertaan ja aamulla oli uutta lunta jo taas kymmenen senttiä ja taas pitäis lähteä harrastamaan, kunhan pari laskua maksan ensin. Ja mä muuten luon nyt lumet ihan vaan sillä, ett saan jonkunlaista liikuntaa, ku muuten tulis illat vaan löhöttyä sisällä. Meillä oli alunperin tarkoitus lähteä mökille viikonlopuks, mutt ukolle jo soittelin, ettei taida olla mitään järkeä mennä sinne nyt ku lunta tulee koko ajan.

Palaamisiin siis :wave:!
 
No, nyt myrkyn lykkäs...

testasin juuri, kun on jo dpo 13 ja illaksi olisin lähdössä vähän baariin. Menkkojen siis pitäisi alkaa huomenna tai viimeistään sunnuntaina. No, sieltä tuli haamujen haamun varjo tai jotain siihen suuntaan.. se tuli siihen ihan kyllä testiajalla, mutta nyt muutaman tunnin jälkeen on varjo vahvisunut, mutta silti niin olematon,etten tiedä kuvittelenko... Eikö noihin tule niitä viivanpaikkoja usein? Voiskohan se olla sellainen? Oiretta ei oo ollut suuntaan tai toiseen, eli en todellakaan tiedä. Selvyyttä tämä ei nyt ainakaan antanut iltaa ajateltuna... uuurrgh!!

anteeksi omanapaisuus, mutta kun ketuttaa...

Hyvää viikkistä vaan kaikille!!
 
Rena - laita äkkiä kuvaa dipatusta testistä, mie ainahin haluan sitä siun haamuista tiirata - Huih kun jännää!!!!!..olispa:heart:

..ja hei!..sie voit pidätellä pisua n. 3h ja dipata uudestaan..jospa SE toisi selvyyttä?!:wave:

Oliko siinä dipatussa punertavaa väriä?
 
Viimeksi muokattu:
Minttu..Ja sit oli eilen aamusta pupuiluyritys mut ei onnannu kun aika loppui.. mies kyseli sit että onko mulla jotain lääkitystä kun hän säikähti kun pippelinpäänsä oli ihan valkoinen!:LOL:


..woe mahoton..:LOL:
Eipä ole muuten miun mieheke mitään maininnut kun noita Lugeja olen käyttänyt..siis, että pippeli valkoinen olis ollunna?:D..me kyllä harvemmin sit enään lemmitään dpo3 jälkeen - menee yleensä sinne seuraavan kierron puolelle sitten kun menkka vuoto loppunut..

Ottis - noinhan se on, että jo ainahin jollahin tapaa oppii saitti kamun tuntemaan:)
..mie en jaksa enää edes hävetä/nolostella aikaisia dippailujani -menköön!;)
 
Viimeksi muokattu:
Heisssulivei kaikille!

Onnittelut Putunen, olet jo pitkällä. Uskotaan ja toivotaan, että kaikki jatkuu ihan loppuun saakka samaan malliin.

Rena muakin alkoi jännittää, laittelehan kuvaa. Niitä on niin kiva tiirailla, kun ei ole omia tiirattavia.

Ja Mur-mur minä ainakin tykkään, että testaat, niin on kiva jännäillä muiden puolesta, ihan kun olis ite dippaillut.

Ottis olit hetken poissa, niin aattelin että oot lumeen hautautunut kolasi kanssa.:LOL:

minttu jaksuja sinnekin, ei tuota siivousta paljon arvosteta, vain silloin huomataan kun jättää tekemättä.

Ja kaikille muillekin tasapuoliset huomiot!

ON täällä on tuli omalle naamalle leveämpi hymy kuin clearbluen digitestiin. Eli täällä löytyi ekassa digitestissä heti hymynaama. Oikein säikähdin, koska ihan vain huvikseni tein, koska laskelmien mukaan vasta olis voinu vasta ens viikolla kokeilla testailuja. Meinasin tosiaan ensin lykätä testailua, kun nuo digitestit on niin tyyriitä

Eli todellakin nyt taisi tuon km jälkeen mennä hetkeksi kierto sekaisin, koska jos olisin nyt alkuperäisellä kierrolla menossa, niin silloin olis ovis just kohdillaan nyt. Mutta laskennallisesti siis tämän ekojen menkkojen kierron mukaa olis ovista voinut odotella vasta ens viikolla. Eli km myöhästytti kiertoa viikon verran, joka nyt näyttäisi sitten palaavan oviksen mukaan takaisin normaaliin. Tulipas sekavasti selitettyä, no jospa joku ymmärsi.

Tuli talleteltua 11-12 välisenä yönä, paremminkin aamupuolen yötä. En jaksanut edes sängystä lähteä enää pesulle tms, vaan aloin vain nukkua, eipähän ainakaan nesteet virranneet pois ihan heti :LOL::LOL:

No en usko, että tuolta asti kuitenkaan jaksaa nuo simot elää, mahdollistahan se on, mutta jospa yrittäis tänään aamupuolen yötä uudestaan. Vähäksi jäi unet edellisellä kerrallakin, mutta mitä sitä ei olisi valmis tekemään .... kaikesta mielenmuutoksista huolimatta.

Eilen aloitin opiskelun amk:ssa, ja heti on olo kuin ekaluokalla. Ajattelin, että miksi sitä pitää kaikkeen itsensä tunkea, mutta toivottavasti tässä nyt pääsis alkuun ja se siitä suttaantuis. Ja jos ihan kamalksi menee, niin eihän sitä ole pakko jatkaa. Vaikka en kylläkään ole mikään luovuttaja luonne, päinvastoin. Joskus siitä on hyötyä, joskus haittaa. Jos mieheltä kysytään, niin minun kohdallani ei ole kyse päättäväisyydestä vaan itsepäisyydestä :LOL:

Pitäis alkaa pitämään noita lukulaseja, kaikkea mitää katsoo niin saa viedä metrin eteenpäin, kuinkahan kauan käsivarret riittää....

No parempi kai pitää laseja ettei käy näin...:LOL:

 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ottis (44)..................Kp5/24-27.........yk2v 5kk( 08/09)...1.
Clearblue (41)...........kp8/28..............yk6...........5/1.yht.
bugsy (41)................kp12/29-31........yk3......................9.
annekristiina(46).......Kp12/26.............yk1.................5./2.yht.
tattinen (41).............kp14/22-28........yk15(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........Kp16/27-29........yk1v 4kk( 04/11)...3.
sarialeksandra (40)...kp17/32-37........yk n.1v......................2.
Ninni69 (42)..............kp22/20-30........yk 3.........................1.
Euphonia (40)...........kp23/25-26........yk24......................1.
Onni71 (40)...............Kp27/25-28.......yk3.....................5./1.yht.
anjamarita (43).........kp29/28-41.......yk5.......................2./1.yht.
Whisky Peat (36).......kp30/30-35.......yk5...(tm 7/11)..3.
Ninni-70 (41).............Kp35/30?..........yk1.......................3.
Saippa (41)...............Kp35/26-28.......yk5.......4./1.yht.
MrsBree (41).............Kp37/28............yk1.......3.yht.
mariikka70 (41).........kp40/24............yk7.........1.
Barbarella (40)..........Kp?/?...............yk?.....()..2.
Zillian (42)................kp?/27-35.........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?...............Yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri





bugsy (41)............dpo-1
Minttu2011 (43).....dpo2
OOAK (49).............dpo3
*mur-mur* (46).....dpo5
anjamarita (43).....dpo9
Euphonia (40)........dpo10



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuolla minun Aatamin aikaisella kännykkä siitä olemattomasta viivasta saa kuvaa... Olen tässä yrittänyt eri valoissa ja jopa taskulampun kanssa yrittänyt :D mutta kuva on liian rakeinen, ettei siinä mitään näy.. Tai ehkä se johtuu siitä, että sitä viivaa ei vain ole olemassa :) punertavan värin saa hienosti esiin vaaleanpunaisten linssien läpi.. Ilman niitä- eipä oikein.. noh, näillä mennään eteenpäin..

Bugsy- hauska kuva.. Olen itse just alkanut käyttää lukulaseja, kun ei käsi enää ylettänyt kirjaa pitämään :) sanovat, että näytän viisaammalta. Olettaisin kuitenkin, että tarkoittavat vanhemmalta :)
 
Rena, vautsi haamuttelet! Putunen olet jo hienon pitkällä!

ON: ei vieläkään tätiä, ja raskaanakaan en ole (testattu on). Eilen tuli illasta pientä tuhrua, se jälkeen ei mitään. Tulis ny niin pääsisi uuteen yritykseen.
 
Täällähän oli jännää luettavaa: juuri sitä oikeaa plussa uutista!

PUTUSELLE onnea raskauteen, turvallisilla viikoilla tosiaan jo menet - kyllä tuosta vauvan kainaloon vielä saapi :)

RENAlle mukavaa iltaa, haamuplussa antakoot iloa ja toivoa!

ON: ajattelin aloittaa tikuttamisen sunnuntaina mikäli tulossa onkin taas lyhyt kierto. Eipä kerkee karata mahdollinen ovis-viiva ohi. Muutoin ilmassa ollut 13. päivän ja perjantain tunnelmaa...
 
Heips!
Kampaajalla käyty ja siivoiltu..nyt viel koneessa yhet pyykit, sit tän päivän homma olis siinä... hyvin onnistui kampaaja... ehdotti mulle ns. toispuoleista kampausta vaihteeks.. mulla ei oo koskaan ollu.. lyhyt tukka aina ja nyt on ollu suorana jo ainakii 10 vuotta..
Lämmitin just yhen chicken curry-aterian ja nautin punaviiniä kaveriks.. ettäs on hyvää.. :p Pitää vaan yrittää ottaa iisisti ettei tuu liikaa otettua kun se voi sit taas olla haitaks.. meinasin kyllä viel toisen lasin ottaa saunan jälkeen mutt sit ei enempää. Tuokin on vajaa lasi mitä juon. Avasin se 3 vartin putelin ja sit paan se jääkaappiin jotta säilyis monta päivää.

Nyt on ollu koko päivän masukipuisia.. tiedä sit mistä johtunee.. liekö jostain ruuasta.. eihän nyt dpo2 viel voi olla massuoireita?? Ihme jomotusta ollut kuitenkin.

RENALLE puhurit jotta se olis nyt SITÄ! :heart:

NINNILLE toivotus että olis se vuoto nyt siinä ja myöhemmin plussaisit ja raskaus alkanut!!:D

BUGSY hassuja kuvia oot löytänyt!! :LOL: Onnea OVIKSEN metästykseen!! ;)

Vielä ON: Tilailin 10 kpl raskaustestiliuskoja raskauskeijulta.. yhteensä 10 euroa ja viisiin tulee 2 testiä kaupan päälle,, en tiedä kuinka luotettavia ovat. Ainakii on tikkuja sit kun se aika on.. oliskohan tossa kp10 jo mahista mitään näkyä.. eli ens viikon lauantaina? Varoiteltiin kyllä senkin mahdollisuudesta tuolla r-keijun sivuilla, että voi näyttä herkällä testillä väärää positiivista tulosta jos onkin sit se kemiallinen... eli ei oo viel menkat myöhässä ja silti testaa. Mun gyne neuvoi oottamaan viikon kuukautisten poisjäännistä ja sit testaamaan mut kenen hermot siihen pystyy?? :LOL: Ei mun ainakaan!!!!!!!!!!

MUT MUKAVAISTA ILLANJATKOA KAIKILLE OLKKARIIN!!!!:D:heart:
 
Minttu - oi, kampaajalla on aina ilo käydä - varsinhin jos kampaus onnistunut

Voihan ..olispa miullahin nyt sitä J.P Chenet punkkua..sluuurps..vesi herahti kielelle!

R-keijun testit, ovat David testejä - herkkyyttä 10mIU/ml ja ne ei näytä kovin aikaiseen monellakaan sitä plussaa, ennemminhin testi herkkyyttä 25mIu/ml näyttää aiemmin.

..ja tuo lääkärisi suositus testailulle..viikon päästä vasta kun menkat myöhässä..siis TÄH!!!:O

Ei nykyajan testeillä tartte odotella enään niin pitkään - viimeistään silloin kun kierto täysi - dpo14-16

Vaan..kyllä dpo10 on jo hyvä alkaa harjoittelemaan!;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä