40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

sarialeksandra (40)...kp3/32-37........yk n.1v......................2.
Minttu2011 (43)........Kp3/27-29........yk1v 4kk( 04/11)...3.
annekristiina(46).......Kp?/26.............Yk1.................5./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp8/20-30.........yk 3.........................1.
Euphonia (40)...........kp9/25-26.........yk24......................1.
Onni71 (40)...............Kp13/25-28.......yk3.....................5./1.yht.
anjamarita (43).........kp15/28-41.......yk5.......................2./1.yht.
Ottis (44)..................Kp15/25-27.......yk2v 4kk( 08/09)...1.
Whisky Peat (36).......kp16/30-35.......yk5...(tm 7/11)..3.
Clearblue (41)...........kp20/28............yk5...........5/1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp21/30?..........yk1.......................3.
Saippa (41)...............Kp22/26-28.......yk5.......4./1.yht.
tattinen (41).............kp24/22-28........yk14(2km.)5/1.yht.
mariikka70 (41).........kp27/24............yk7.........1.
Barbarella (40)..........Kp?/?...............yk?.....()..2.
bugsy (41)................kp35/29-31........yk2......................9.
Zillian (42)................kp38/27-35........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?................Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri

Ninni-70 (41).........dpo1
Ottis (44)...............dpo5
bugsy (41).............dpo13

[

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Moikka!
NINNIN pienoiselle onnittelut!:heart:

MUR MUR onko sulla lääkäri sanonut että luget lopettais jo aiemmin? Mulle sanottiin että jatkan niinkauan kun kk alkaa. Voi olla että eri valmiste mutta kumminkii.. ei meinaan huvittais turhaan työnnellä kalliita lääkkehiä sisäänsä! Tänään kävin hakemassa clomit ja otin heti 2.... nyt vuoto lakkas kuin seinään ollen eilenkii tosi runsasta. Tänään pönttöön tipahti jokin 'plops' tais olla se munasolu joka ei koskaan hedelmöittynyt tai kiinnittynyt ainakaan...

Kiitos Ninnille listan päivityksestä!

OTTIS ihunaa mökkeilyä sinulle!!! Voi että olis kiva olla mökillä mut ei kai sinne pääse ennen ensi kevättä...

Ja kaikille OIKEIN HYVÄÄ VUODENVAIHDETTA JA TULEVAA VUOTTA 2011!!!
Mulla työvkonloppu taas, mies järjestää kavereilleen kait tuola meitin kellarissa jotkut istujaiset mut mua ei se kiinnosta.. tupakanhaju on sietämätön...siinä nähdään ettei ukkoni mua paljon aattele siinä suhteessa. Sen puoleen olkoon kellarissa polttelemassa kunhan eivät sisään tuppaa.. yksikin viimeks kellarin 'tupaantuliaisissa' (remontti tehty sinne) tuli ylös mulle haasteleen umpikännissä... sanoin vaan etten jaksa kuunnella nyt... onneks tajus lähteä. Se on rasittavaa kun joku tulee hölisee kännissä ku ite oot selvinpäin...

No, semmottii täl kertaa, ei kun viikonloppuja ja olkaahan iisisti niitten rakettien kanssa ketkä niitä lähettelee!! Ja pommien kanssa on myös varottava! Ukolla on kuulemma vanhoja raketteja.. olis vaan nyt viel toimintakykyisiä... ettei tuu päin kasvoja tai muualle mihin ei pitäis...
PALATAAN TAAS VARMAAN ENS VUONNA!!!!! Huomen töitä 10-18 samoin sunnuntaina.... MOIIIKS!!!!!:hug:

Heips:wave:

Täällä on ollu kokoviikon menossa kadonneen oviksen metsästys, eilen alkoi tuntumaan siltä että jotakin tapahtuu ja tänään se viivanen on sit jo vahvistunu, niin että tallettelut alkakoon :LOL:

Huomenillalla ei tallettelut onnistu kun itse olen iltavuorossa ja ukkeli yötöissä, mut jos ei ovis ihan ohi jo mee niin sunnuntaina suatetaan tuassiissa kokkeilla :) Että kierron pituudeks tulee näemmä tällä kertaa keippaasti yli 30 vrk

Ensi viikolla ajateltiin taas ottaa klinikalle yhteyttä josko sitten seuraavassa kierrossa taas IVF:n mentäis.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja niitä plussia +++++++

Viimeksi muokattu:
Heipsaukset täältä taustalta kaikille:wave:
Ja hyvää UUTTA VUOTTA!!!!

Vähän on alkanu toivo taas viriämään...hymyilyttää=) mutta edelleen siis taustalla meinaan pysytellä..ainakin nyt toistaiseksi...

Mur-mur..laittelin siulle yksityisviestiä...

Plussa tuulosia kaikille tasapuolisesti ja uusille (ainakin OOAK) isosti tervetuloa tähän mahtavaan mamma sakkiin!!!
Terkkuja mur-mur, Ottis, Mafinka, Minttu, Ninnit, Tattinen, Bugsy, WP, Sarialeksandra ja kaikki muutkin ihanaiset naiset!!! Ja Putuselle halitukset jos viellä käyt tällä puolella kurkkimassa!!!

Viimeksi muokattu:
Oikein Hyvää Uutta Vuotta kaikille :)

Olette kovasti kaikki pyörinyt mielessäni tänään - olen todella onnekas kun löysin teidät!

Pitäkää pliiiiiis peukkuja että täti tulisi kohta kylään! Mä aloin jo hysteerisesti laskemaan countdownia siihen "kun kuukautiset ovat olleet vuoden poissa niin...."tänään kp 50...huh-huh.

Aamulla juteltiin menopaussista miehen kanssa - se oli kun ällikällä päähän lyöty kun en tiennyt että miehilläkin on menopaussia vastaava kausi...kas, olen varmaan pumpulissa kasvanut :D Nyt alan Googlamaan aihetta mies ja menopaussi :)

*LISÄYS EDELLISEEN*
YES! En tiedä kerkesikö kukaan peukuttaa mutta äsken nipisti niin p***sti kävin hyyssis ja kas paperiin tuli hennosti verta. Täti saapuu joten huomena voin sitten sanoa että KP1. Innostuksissani tilasin sitten ovistestejä sieltä raskauskeijun sivuilta (56 kpl) mutta himputti se jäi pyörimään maksun jälkeen tilaan Odota hetki, tilausta käsitellään...

Koska nyt oli kierto heittänyt häränpyllyä ihan tosissaan, niin koska mun kannattaa alkaa tikuttamaan? Taas mä kyselen :D Mähän olen ihan mahdoton!

Viimeksi muokattu:
OOAK - Jeees hywäinen juttu kun tätsykkä tajus tulla!

..ja kysele poijes vaan - miulla onhin kesto kysely ikä ittelläin!:D
Haluan u s e i n tietää kaik kiinnostavat asiat juurta jaksain..:p

R-keijun sivustolta löydät myös O&R-testien käyttöohjeet:
USEIN KYSYTTY

Esim. jos kierron pituus..
Kierron pituus 21-->tikutus alkaen Kp6
Kierron pituus 38--> tikutus alkaen Kp21

Mikäli kierto venyy paljon yli 35vrk:n ovuloiminen on jo epävarmempaa..
..muttapa mutta: Siulla on nyt se hakusessa kovasti ja varmasti palaa testejä alkuun enämpi!
Dippaa vähintään kahdesti päivässä - vaikka iltapäivällä(ei kuiteskaan ennen klo. 10.00 aamulla ja EI aamun eka pisusta) ja alkuillasta, kuitenhin ennen klo. 20.00

Hirrrrrmusti "Oilin" metästys onnea!!!!!:heart:

..älä lannistu, vaikka eka kerralla et onnistuiskaan,:kiss: ei se meillä muillakaan ole helppoa aina.."Oili" neiti on sellainen kovin odotettu vieras, mutta saattaa nopsaanhin vain käväistä.

Laitanpa vielä siulle linkin:
Perhesuunnittelun kotisivut

Tuolla ihan kattava paketti esim. oviksesta.

anjamaritallehin
kovasti "Oilin" ja "siemenen" mettästysonnea!!!:wave::heart:

Viimeksi muokattu:
Mie täällä kupeksin, vaik väsy jo painaa
..mies makoillu kuin herran terttu jo piiiiitkään, lähtee aamulla taas mettälle.

Kiva oli tänään(..hmmmm..ei kun eilissä päivänä) käydä kampaajalla ja sitten molempaisten aarteideni kera Rossossa pizzalla:heart:=)

Miun esikko täyttää Tammikuussa JO 25v..pienempi ekaluokkalainen..huoks..aika se rientävi, ei tahdo oikkein hitaampi mukana pysyä.
..mie olen kuulkaas tuntenut viime kuukausina itteni jotenhin kovin..vanhaksi ja raihnaiseksi..:ashamed:

Kunto onhin ihan surkea, ylipainoahin julmetusti - kymmeniä kiloja..eihän se tärppikään voi onnistua näin vaivaisella..

Juuuuups..mut enpä alakkaan valittamaan;)..ittehän olen vapaaehtoisesti evästhin ja vääränlaista kitaani tunkenut, ei kukaan väkisellä!
..ja aina olen huono ollut liikuntaa harrastamaan - oikia laiskamato, mikä liekkään..iän tullen se vain korostuu tuo kuntoinen..perskeles sentäis!:kieh:

Toivottelen kauniitta unoisia itte kullekin..
..
..ja Onnekasta tulevaa v. 2012 meille kaikille!

Ps. pikkutirri - viestisi huomasin ja vastailinhin jo!:wave:

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

tattinen (41).............kp1/22-28........yk15(2km.)5/1.yht.
sarialeksandra (40)...kp4/32-37.........yk n.1v......................2.
Minttu2011 (43)........Kp4/27-29.........yk1v 4kk( 04/11)...3.
annekristiina(46).......Kp?/26.............Yk1.................5./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp9/20-30.........yk 3.........................1.
Euphonia (40)...........kp10/25-26.........yk24......................1.
Onni71 (40)...............Kp14/25-28.......yk3.....................5./1.yht.
anjamarita (43).........kp16/28-41.......yk5.......................2./1.yht.
Ottis (44)..................Kp16/25-27.......yk2v 4kk( 08/09)...1.
Whisky Peat (36).......kp17/30-35.......yk5...(tm 7/11)..3.
Clearblue (41)...........kp21/28............yk5...........5/1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp22/30?..........yk1.......................3.
Saippa (41)...............Kp23/26-28.......yk5.......4./1.yht.
mariikka70 (41).........kp28/24............yk7.........1.
Barbarella (40)..........Kp?/?...............yk?.....()..2.
bugsy (41)................kp36/29-31........yk2......................9.
Zillian (42)................kp39/27-35........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?................Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri

Ninni-70 (41).........dpo2
Ottis (44)...............dpo6
bugsy (41).............dpo14

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Viimeksi muokattu:
OAAK Tervetuloa minunki puolesta! Tosin melko keltanokka itsekin olen täällä, termistöt vielä hukassa. Mutta josko ne avautuisivat ajan kanssa - ja toivottavasti meidän ei täällä tarvi niin kauaa roikkua ;)

Mur-Mur: ensinnäkin miksi ei saa ovis-testejä tehdä aamuvirtsasta? Minulla tuli kyllä tikuteltua siitä, koska ajattelin,että se antaisi varmimman tuloksen. Ja mitä tuohon elopainoon tulee, niin minulle tuli nuo kaksi viimeistä lasta kun ensin tiputin painoa. Toinen lapsistani on PAS-vauva. Olen nytkin ajatellut, että se voisi auttaa, että ehkä viisi kiloa tiputtaisin painoa, niin elimistö ikäänkuin heräisi taas. Tosin en ole nytkään ylipainoinen jos asiaa tarkistellaan vaikka BMI llä, mutta kyllä tuota eturöllykkää vaan on :( Eteenki kun joulunherkuttelut ja pian uudenvuoden herkuttelut takana. Jos vaikka teksi se kuuluisan uuden-vuoden lupauksen: pudotan painoa seuraavan kahden kuukauden aikana -5kg. Ota sinäkin haaste vastaan ja josko se haikara sitten tulis meitä ilahduttamaan!

Mukavaa vuoden vaihdetta ja plussa tuulia kaikille teille naisille! +++++

Onnekasta, hyvää Uutta Vuotta vaan kaikille täällä haaveilijoiden puolella:heart::heart::heart:!
Jäin itse tästä viestiketjusta taustailijoiden puolelle tuossa viime maaliskuulla. Tuolloin oli meidä aktiivisen yrityksen osalta tietyllä tavalla jo peli pelattu ja tuntui elämämme lähtevän suuntautumaan tulevaisuutta ajtellen jo toisin aatoksin. Korakin oli tulossa perheeseemme - jonka tulo/meille jääminen sitten viime tipassa kuitenkin muuttuikin radikaalisti. Meillä ei siis koiraa, "vauvankorviketta nyt siis olekaan...
Mutta marraskuussa plussasin molempien suureksi yllätykseksemme oikein vahvan plussan jo heti kierron lopussa ja nyt sitä sitten ollaan edelleen toistaiseksi ainakin vahvasti raskaana kaikkine etovine oloineen ja muine oireineen. Ehkäisyä emme siis ole käyttänyt ja vauva sai "luomuna" alkunsa melkeinpä sanoisin viime tipassa... Ikäähän minulle pyörähti kesällä jo 45v ja pidi tuota jo itse ns. viimeisenä takarajana... Vaikkakin muutoin fyysisen kuntoni ja yleistilani huomioon ottaen raskaus ei olisi ollut minulle mahdoton ajatus... Viime syyskuussa kävin vielä juoksemassa kokeilumielessä puolikkaan maratonin - vähäisellä harjoittelulla... Ja pärjäsin nuorempien vertaisteni joukossa kittettävästi. Loppuaikaankin olin tyytyväinen...
Nyt viikkoja tänään tuli 9+0 ja toiveissa raskauden päätyminen onnellisesti loppuun asti. Ultassa joulun alla kaikki näytti ainakin nyt tällä kertaa lupaavalta - huh helpotus! :)
Haluan siis kaikille täällä välittää sydämelliset, toiveikkaat ajatukset sen positiivisen tuloksen saavuttamiseksi vielä aikanaan. Ainakin meillä tämä ikä näytti olevan lähinnä hidaste... Tsemppiä ja halit kaikille! :hug:

Viimeksi muokattu:
Voi ihuna haave2010 hirrrmuiset onnittelut! Onpa ihanaa kuulla onnistumisia! Hyviä ja turvallisia jatkoja sinulle ja pienelle! Aivan ihanaa lukea tuollaisia uutisia! :heart::flower::heart:

ON ei näytä testi vieläkään mitään. Tarkistin tuon herkkyydenkin, ja 25 yksikköä. Mutta en tiedä, ei kai auta kuin vain odottaa ja odottaa....
Menkkamaisia juilintoja edelleen, mutta ei vielä ole tätiä näkynyt. En halua koko akkaa tänne, joten kiitos mur-mur kun ajoit sen pois.

Joten odottelun merkeissä uuteen vuoteen!

Hyvää ja antoisaa uutta vuotta kaikille!!

Me ollaan palattu Kanadasta eilen.. oviksen bongasin torstaina, tai ainakin tuli erittäin vahva viiva ovisbonbgariin.. en oo aikaisemmin niitä käyttänyt ja toivottavasti ajoitettiin oikein meidän peittojen heiluttelu :) Sen jälkeen lentokoneeseen ja hirvee väsymys eilen, ja saatiin pieni riidan poikanenkin aikaiseksi, eli sen jälkeen ei olla uudestaan hommiin päästy... mutta olisko mulla nyt sitten dpo1? Mullakaan ei tuo sanasto ole ihan vielä hallussa, mutta ehkäpä tämä tästsä..

CB- Mulla oli ihan sama jutu tuon painon kanssa- aloitin lenkkeilyn syksyllä ja tiputin noin 4kg ja tulin raskaaksi (tosin meni kesken, mutta kuitenkin). Uskon tuon painon tiputuksen auttaaneen raskautumaan, koska takana kuitenkin yritystä vuoden alusta asti..

Tulipas hyvä mieli tuosta ylempää, Haave2010n viestistä! Onnea sinne oikein kovasti!!!!

Täällä kotona meillä koira potee valeraskautta ja on vähän höppänä- noinko nuo hormonit järjen vievät?? :)

Glearblue - voih, älä kysy noin vaikeita:O..;)
..ei toillaan..miulle ihan testifirmalta(Kotitesti) - tätä asiaa kyseltyäni, tuli selkeä vastaus, jotta: EI aamun eka lirukasta

..odotappas..tuossa:
- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
..ja tuo oli mammaksin sivustoilta.

CB:n testi - se digi, on ainut jossa aamuvirtsaankin valmistajan mukaan voi tehdä - en suosittele kyllä itse, kuin vasta seuraavaan.

Itse niitä käyttäessäni, sain aamuvirtsaan dipattuani yleensä vain negan..vaan siitä seu-raa-vaan pisukkaan tehtyäni, jo =)hymynaamasen.

..eli..jos dippaisit vain aamun eka pisukkaan ja nega tulis, saattaisit jättää seuraavan dippauksen seuraavalle päivää(digithän tosi tyyriitä)..vaik todellisuudessa se hymynaama olis saattanuthin tulla jo silloin toisesta pisukasta aamupäivällä!

Tämänhin vuoksi dippaus vasta siihen toiseen pisuttelu kertaan - ei aamun ekaan heti heräiltyä.

Miusta tuo on Clearbluella vain markkinakikka: muut firmat sanoo - ei aamun ekaan..mutta CB lupaa, jotta siihen voi jo dipata!:rolleyes:

Painosta vielä..

Pudotin sitä 2009 -10kg n. viidessä kuukaudessa..ja tärppäshän se sitten Tapanina:heart:
..vaan kesken meni..

Omalla kohden(juteltuani myös ammatti ihmisen kera)ei ongelma ole runsas paino, joka estää raskautumisen..syyt miulle hyvin selvät: liikaa ikää ja vain enään huonolaatuisia munasoluja munasarjoissa jäljellä.

Hedelmöittyminen tapahtuu, mutta alkio ei jaksa elää ja kasvaa kohdun pinnalla, johtuen ehkä juuri siitä heikkolaatuisesta munasolusta?

Minuahan ei ole tarkemmin tutkittu - vain hormonikokeet, sekä perus kohdun ja munisten ultraus.
44vuotta olessani, tuumasi lääkäri munasarjojen olevan toimivuutensa puolesta 35vuotiaan naisen,(lääkäri ei tiennyt ikääni ja oli ylättynyt kun sen mainitsin) joten tarkkaa syytä en tiedä - ikä ainahin jo selviö, että haittaahan se.
..ja vaikka munasarjat toimisivathin täydellisesti joka kuukausi, eihän se takaa, että siellä munarakkuloissa olisi lainkaan munasoluja tallella..tätähän ei millään laitteilla pysty toteamaan.

Labratesteistä ehkä tuo kertonee parhaiten munasarjojen toiminnasta..
TYKSLAB - S-Anti-Muller-hormoni
..ja vielä tarkempaa juttua testistä.
Uusi testi selvittää tarkasti, milloin naisen vaihdevuodet alkavat - Terveysuutiset - Naisten kanava - Poliklinikka.fi

Tärpit miulla kuiteshin käyneet neljästi(kerran jopa vain vain 1 kierto välissä/elokuu ja lokakuu) vaikka painoa aivan liikaa - ovis siis tapahtuu..ja tuohan juuri ylipainoisella se ongelma onhin - ei tapahdu ovista.
(vaikka eihän se nuorella ja terveelläkään joka kuukausi ole, n. 9-10krt/vuosi)

Sorry jos olen jotenhin masentava näine juttuineni..ei kuitenkaan ole tarkoitus muuta kuin aina tsempata ihunaisia!:kiss:
..itse olen niin realisti ja nyt enään jaksan todellahin haaveilla vain "ihmeestä"..

Tämä on siitä "kuumeilusta" se seuraava etappi..viimonen on..jatkaa vain eloa ja olla onnellinen kahdesta kalliista, jotka miulle suotiin:heart:
..tästä haaveestahin, on vain niin pirun vaikia luopua..:ashamed:

Viimeksi muokattu:
Ottis
Tänä iltana, uuden vuoden kynnyksellä, kuiskaan pienen toiveen: Anna ystävilleni kaikkea hyvää tulevaan vuoteen! Anna tähti oppaaksi eteenpäin johdattamaan, kuu tietä valaisemaan ja aurinko lämpöä antamaan. Anna iloa päiviin, anna uskoa ihmeisiin, anna enkeleitä rinnalle kulkemaan. Hyvää uutta vuotta! t. Ottis

**Uutta, oikein i-hu-nai-sen onnekasta alkavaa vuotta 2012 meille kaikille!**

..mie hetkeksi torkahdin soffalle kun mies&poikanen saunomassa.
Sitten lapsi sai päähänsä leikkiä kampaajaa ja laittaa mamman hiukset Juhlakuntoon.
..siinä hääräsi hiusteni kinmpussa miun nenun alla(köllin soffalla)pippeli paljaana:D saunan perästä..aivan ihunan hassu Äidin pien.:heart:

Kävimme seiskalta ampuilemassa raketteja ja syötiin sitten hiukan, nyt nautiskellaan miehen kera poikasen menyä aa aaseen, punkkua ja hiukka kaffelikööriä päälle:p

Mukavaista illan jatkoa!:wave:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä