40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
mur-mur Oikeassa olit. Tautihan mulla oli pukkaamassa päälle tai on jo tehnyt tuloaan kauan. Liekö vasta olleen luteaaliajan 'ansiota', että poskiontelo (oikea) oli nyt päässyt tulehtumaan, kun limakalvot olleet muutenkin turpeat. Vasen korvakäytävä on julmetun herkkä ja siellä pientä tulehduksen alkua. Antibioottikuurin sai 10 päiväks ja just nappasin ekan. Toivottavasti alkaa helpottamaan oloa pian.

Meillä oli äidillä kamalasti suonikohjuja ja taipumus niihin näyttää periytyneen monelle sisarukselle. Mullakin pieniä toisinaan kipeitä kyhmyjä jaloissa ja ainahan ne näkee varsinkin jos auringossa tiiraa. Viime sunnuntaina ukko otti mut sängyllä lukko-otteeseen eikä kurillaan päästänyt heti lähtemään ja kun riuhdoin vapautuakseni, tuntui vasemman polven ulkosyrjällä pieni naks ja kuinkas ollakaan siihen tuli julmettu verenpurkauma suoneen. Joskus on ihan mittättömästä kyykistelystä naksahtanut suoni reidestä ja silloinkin ajattelin, että jos tollainen 'naks' sattuis päässä ei se paljoa naurattas. Seisomatyö ei varmaankaan noita oireita helpota. Mullahan on nykyään ruumiillisesti helppo työ, mutt aikoinaan, kun tein oikein kunnon töitä, oli kipua jaloissa kyllä ja hyvät suonikohjun alun näkyvissä, vaikka en olekaan ylipainoinen.

Painosta puheenolleen. Mulla on nyt viikossa tullut painoa 1 kg lisää ja vähän ottaa päähän, kun se tuntuu ihan jämähtäneen siihen. Pitäis viitsiä liikkua enemmän, mutt nämä säät ei totisesti ole siihen houkutelleet. Tänään töissä sanoinkin, ett jos olis arvannut talvesta tulevan näin lämpimän ja sateisen, olis varmaan tullutkin aloitettua syksyllä lenkkeily. Nyt se jäi ihan siihen ajatukseen, ett lenkkeilyyn totuttuaan sitten vain ärsyttäs ku ei liukkauden vuoks pääsiskään lenkille. Tekosyy tietty, mutt ainahan niitä on oltava :LOL:.

Fiialiia Kurja tuo tilanne, ett joudut yksin lähteä hoitoihin. Tänne saat aina purkaa tuntojas ihan huoleti. Tsemppiä ja voimia päätöksen pitämiseen ja toteuttamiseen :kiss:.

Sarialeksandra Pahoittelut tädin tulosta :hug:. Tuo viesti meni multa eilen jotenkin ohi silmien. Clomeissa on se hyvä puoli, ett ne vaikuttaa parikin seuraavaa kiertoa eli on ihan hyvä pitää niistä välillä taukoa. Saattaa onnistumistakin helpottaa, kun stressiä nappien napsisimisesta on pois. Onnea alkaneeseen luomukiertoon :heart:!

ail Hienoa, ett syöpää ei löytynyt :kiss:. Kurja tilanne näemmä sinullekin, kun ei mies vauvahaaveelle lämpene :(. Toivottavasti saat ukon ajatukselle suotuisaksi kuitenkin.

Ninni69 Pahoittelut tädin tulosta sinullekin :hug:. Voi pimpula noita miehiä ku ovat tollasia jääriä :(. Kurja, ettei miehes ole vieläkään oikein ottanut tuulta purjeisiin.

Minäkin olin 38 v. ku tohon ukkooni törmäsin ja vaikka ei vauvakuume heti iskenytkään, oli heti alusta selvää, ett jos niin sattuisi, niin vauva saisi tulla. Mies ei kuitenkaan sitä tyyppiä mun mielestä ollut, ett olisin osannut silloin ajatella, ett asiasta (siitä, ett vauvaa ei noin vain tulekaan) tulisi mitään ongelmaa. Enkä mä enää omalta osaltani osaa ajatella onkokaan se ongelma ku onhan tässä jo niin kauan tahkottu, ett alkaa pian selkäytimeenkin iskostua tieto, ettei sitä vauvaa tuu.

En näillä omilla ajatuksillani haluais heikentää teidän muiden kuumeilua, mutt jollain tasolla uskon tän uskon puutteen helpottavan elämää. Meinaan silleen, ettei ole mitään tolkutonta hinkua, ett se vauva pitäiski just nyt saada aluilleen. Positiivista mulla tässä hetkessä on se, ett tätsy lähti tänään wegs ja tässä saa alkaa odotella uutta kiertoa ihan oikeasti ja ihmetellä vasta muutaman päivän päästä, yritetäänkö vaiko ei. Joululahjaahan tässä pitäis alkaa itselle ja ukolle nyt pykäämään, jos sen plussan muodossa haluaisi, mutt en halua siihen liikaa paineita ja stressiä laittaa.
 
Ottis




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri(42).............kp2/28-32.......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
sarialeksandra (40)....kp4/32-35.......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp4/26-27.......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp5/25-28.......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp8/28-41........yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp8/30-35........yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp14/24...........yk6.........1.
tattinen (41).............kp17/22-28.......yk13(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........Kp24/27-29.......yk1v 2kk( 04/11)...3.
Ninni69 (42)..............kp27/20-30.......yk 1.........................1.
Euphonia (40)............kp28/25-26.......yk22......................1.
Zillian (42).................kp31/27-35.......yk 2v....................4./1.yht.
annekristina(46).........Kp37/26...........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)...kp?/?..............Yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur







mur-mur (46)......dpo4
Minttu2011 (43)...dpo9
Euphonia (40)......pp10


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Ottis - hyvä jotta tropit sait, jospa tauti pian hellittäis:kiss:
..tämä on kyllä sitä tautista aikaa, tämä marraskuu..seuraava aalto sitten vuoden vaihteessa.

Noista pinnallisista suonikohjuista ei kehity tulppaa - vaan niistä syvemmistä.
..miulla on molemmista jaloista leikeilty kohjuja jo 16v sitten.

..tuosta vaavihaaveesta..
Miulle taas oli HETI selvää kun siippaani törmäsin, jotta sen yhden lapsen ainahin vielä haluaisin - kuumekin miulla aika säännöllisesti nosti päätään..eipä siinä koirat&kissatkaan auttaneet;)

..nyt en siis heinäkuun keskeytyneen jäkeen ole niiiin fanaattisesti kuumeillut..m u t t a kyllä se joka oviksen aikaan vaan mieleen tulee.."jos nyt taas yrittäis.."
..pitää ihan taistella halua vastaan..:ashamed:

Haluilleni annoin tällä kiertoa vallan..sitä joulun ihmettä kaivaten:heart:
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri pahoitteluni sen täti ryökäleen hyökkäyksestä:hug:
..voimasia edelleen jaksaa yrittää:kiss:

Minttuuuuuu!!!!!!:wave:..mitä se lääkäri siulle haasteli?
..voi kun toivon, jotta mukavia asioita:)..dippaatko milloin?
 
Ottis
mur-mur Juu, niin muistelinkin, ett pinnallisista ei tulppaa tule, mutt melkonen purkauma näyttää niistäkin tulevan, kun puhkeaa, nimim. kokemusta on =).

Mulla tän vauvahaaveen kanssa oli silleen metkasti, ett vaikka salaisimmissa haaveissani olen aina vauvasta ja perheestä haaveillut, ei se koskaan jysähtänyt päälle, kun olin tautieni ja kaksosuuteni yms. vuoks saanut koko ikäni kuulla, etten saa lasta. Ja pitkäänhän mulla oli sellaiset reumalääkitykset, ettei vauvasta olis niiden vuoks voinutkaan haaveilla, kunnes sitten tän ukon myötä nakkasin ne lääkkeet romukoppaan. Ja tässä sitä nyt ollaan miltei lääkkeittä ja vauvattakin edelleen. Surkuhupasaa.

Tänään tk:ssa reumahoitajan kanssa kortisonista juttelinkin ja hän kehotti varaamaan aikaa lekuriin ja sitä myöten reumapolille, ett saisin jonkun paremman lääkityksen, kun kortisonia ei kuulema sais jatkuvasti syödä. Ja nyt se vasta mulle sit kerrotaan!! :stick: Itseasiassa reumatologi (ihan ite!) on mulle sanonut, ett voin syödä kortisonia aina, mutt nyt sitten tarvittas siitä lausunto, ett saisin kortisonireseptin vuodeks kerrallaan, ettei sitä tarvis uusia jok'ikisen 100 tabun jälkeen. Jotta semmosta..

Minttu2011 Minäkin koneelle tullessa tsekkasin, ett sun pitäs siellä lekuris olla jo käynyt ja suuresti ihmettelen mitä sulle siellä kerrottiin :confused:. Tulehan vähän raottamaan salaisuuksien verhoa =).
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Voi ku kiva, mur-mur, että olette jo saaneet tupaan joulun tuoksua. Meillä on jouluvalmistelut ihan ajatuksen tasolla vielä. Kai sitä vois jo viikon päästä laitella jouluvaloja. Viime perjantaina laitoin valot mökille ja siellä onkin tunnelmaa. Nyt olen ollut niin finaalissa, ettei ole tullut kotona tehtyä edes välttämättömiä. Hassua, ett kerrankin sain antibioottikuurin jo siinä vaiheessa ku tauti vasta kunnolla puskee päälle. Tänä iltana nimittäin vasta iski tyypillinen poskiontelontulehdukseen liittyvä päänsärky.
 
MOIKKA IHGUT!!!!!

Ensinnäkin: Sorry kun täs on kestäny... työ ja harrastukset jne on vieny kaiken ajan ja ei sit oo jaksanu vaan enää illalla... niinku eielnkii olin tosi tasaraha jo klo 22...

Lääkärissä käytiin ja... miehellä kaikki OK!!! Se tässä on hyvä, ettei ainakaan lahjasiittiöitä tarvii.. Mut ongelma olenkin minä, kun tätä ikää on jo kohta 44.. juu, arvot oli gynen mielestä kohtalaiset, tässä joitain mitä otatin paperille kopion:

S-FSH: 12.2 norm. arvo 2.0-12.0 (follikkelivaihe), tää koe otettu menkkojen 2. päivänä.)

S-PRL: 311 mU/l, sitten on jotenkii näin: naiset: alle 380mU/l
postmenopaussi: alle 320 mU/l

Ota noista selvää...

toisessa lapussa oli
S-TSH 1.20 mU/l viitearvot 0.4-4.5
S-T4-V 14.4 Pmol/l viite 10-21
S-LH 8.7 U/l (ja tässä annettu arvot follikkelivaiheessa: 2.0-12.0)

Sitte se tärkee: Anti Muller Hormoniarvo oli 1.1 ja normaali on 1.3-7.0 ja mulla oli alle 1.3 elikkä alentunut fertiliteetti... sitten on vielä infertiili jossa on alle 0.1 tuo arvo. Tuosta lääkäri sanoikin että se on sitten jo olematon mahdollisuus jos on tuo viimeinen arvo. Mulla kuiteskii vielä MELKEIN viitearvoissa joten kuulemma voi olla vielä mahdollista muttei tietenkään mitenkään varmaa tulla raskaaksi...

Joo, oliko selvästi selitetty?? Noh, mun koht tarvii taas painaa pää tyynyyn, kun meen aamuks töihin.. sori kun en nyt ehi vastaamaan..
Tsempit kaikille tädin uhreille ja onnea simppajahtiin!!:heart:

Ja MUR MUR siellä, testailehan viikonloppuna niin minäkin teen mutta en kylläkään ennen ens keskiviikkoa kummiskaan. Kun en halua lannistua niistä negoista.
Tänään töissä sattui merkillinen juttu: vessassa pisulla käydessä tuli punaisia pisteitä vessapapruun... siis verta mut niin vähän että hyvä kun erotti, eikä se ollut limaista vaan ihan kirkasta. Luulin jotta menkat alkoi mut sit ei enää vuotanutkaan. Lisäks on menkkaoireita.. sanoiko joku että clomit lyhentäis kiertoa??? No en tiiä mut on kyl ollu massu taas turvoksissa ettei se tätsy varmaankaan kovin kaukana oo jos tuo nyt on tätioireita??? Luulisin että mulla rinnatkin hiukka arat... hui! En nyt elättele vielä mitään. enhän???:ashamed:

No niin: HYVÄÄ YÖTÄ IHUNAT JA KAUNIIT UNOISET!!! Vastaan vaikka huomenna tai lauantaina kun on aikaa!!! MOIKSS!!!:hug::heart:++++++TUULET MEILLE KAIKILLE!!!!! +++++++PUUUHHH!!!!+++++++++
 
Minttu - juuh, älä vielä luovu toiveesta saada se pieniäinen:heart:
..vaikka toisinaan nuo labratestit kertovathin omaa, karua kieltään..


Plussasätehiä paljosta paljon siulle!


Itse olen sellainen, että halusin tietää missä mennään: "vieläkö olisi mahdollisuus"?..
Labra arvot(ne mitä otettu)olleet ihan hyviä..ainoana tuo Proge arvo, joka oli 26.4.2011/Kp20 vain 12.2..mutta menkat alkoikin kokeen jälkeen 4vrk:n päästä..pikkasen aiemmin - päivä, pari olisi täytynyt käydä.(kierto oli 23)

Tuossa labrojen sivuilta:
Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.

..eli - ovis miulla todennäköisesti silloinhin oli(oireidenhin perusteella: tuntemukset&lämpöjen nousu)
..vaan keltarauhanen ei toimi enään, niin kuin nuorta tyttönä..

..Minttu..miehän o l e n päivittäin dipannut:p..seurailen, alkaisiko testiin tulla ja MILLOIN jotahin muutahin, kuin 1 punainen viiva!:)

Nati nati jokaiselle:heart:..ihuna, huomenna jo perjantai:cool:
..poikanen pyysi illalla: "joko Äiti laiteltais Jouukoristeita miun huoneeseen"?
..jos huomenissa laiteltaisiin - hän sellainen fiiisteliä ja tunnelmoija..vähän niin kuin miehin=)
 
Viimeksi muokattu:
minni: Onnittelut hyvistä uutisista! Ihanaa!!:heart:

on: Täällä flunssan kourissa niin minä kuin poikasetkin. Kuumetta ei ole kenelläkään mutta räkä lentää 3-vuotiaalla, vauvalla tukkoinen nenu ja yskii. Itellä ääni kokonaan poissa... tai juu, on ääntä mutta se on sellaista kähinää ettei siitä ota erkkikään selvää... Ja lauantaina oli tarkoitus juhlia, myöhästyneenä tosin, poikasen 3-vee synttärit. Saas nähdä miten käy... Jos ne nyt perutaan niin sitte Niko saa/ joutuu juhlakaluksi vauvan ristiäispvänä 6.12. Olisin halunnut ihan omat pirskeet pikkuselle pitää, ettei tunne jäävänsä vauvan varjoon... Noh, katotaan terveystilannetta ja ei vielä heitetä kirvestä kaivoon...

Tätiä ei näy eikä kuulu... höh!
 
Ottis
Minttu2011 Sulla siis on vielä mahdollisuus tulla raskaaksi ja sehän on tärkeintä :kiss:. Onnittelut! Miehen egolle tekee varmasti hyvää kuulla, ettei ainakaan hänessä ole vikaa eli saat vissinä piliä ihan kivasti tarvittaessa. Peukkuja viikonlopun testailuun :heart:!

mur-mur Ihanaa, että testailet. On jännää päästä seuraamaan miten viivaset kehittyvät :heart:! Peukutuksia :kiss:.

Minni007 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:! Onnekasta masunkasvattelua :kiss:.

Rominas Thihi... vai että ei tätiä kuulu =)? Ettet vain olis pieniin päin? Vai olikos teillä jo yritystä? Toisaalta vähän tylsää jos jää ne dippailut nyt pelkkiin r-testeihin. Onko se kioskin täti muuten yhtään kaipaillut sua?

Kiitos pahoitteluista tädin vuoksi ja paranemistoivotuksista myös. Vähän on nuppi löysällä, sillä 2 ekaa tuntia meni töissä ok, mutt sen jälkeen huomas ett pitää tahtia vähän hiljentää ku alko taas huippailla. Yritän nyt ottaa lunkisti ja saada tämän taudin talttumaan, vaikka se tylsää oliski, siis iisisti ottaminen. Vähän askarruttaa toiveet tän kierron suhteen, kun kuuria kestää 10 päivää eli just soppelisti sinne ovikseen, sillä vois olettaa, ettei mikään lääkekuuri tee muniksille hyvää. Sit toiseks, joudun käyttää kortisonipohjasta nenäsuihketta ja sekään ei edesauta raskautumista. Mulla oli monta vuotta käytössä Aerius ja kun sitten vahingossa jostain luin, ett se toimis kuin e-pilleri raskautta ehkäisten, jätin sen pois, eikä mennyt kauaakaan kun sen eka kerran sitten ihan oikeasti tulin raskaaksi.

Ja tosta raskaudesta sainkin ihan just hetki sitten elävän muistuksen ku kallasin papereitani, ett paljonko saankaan veronpalautusta ku tuli vastaan kuitti gynellä käynnistä ekasta kontrolliultrasta. Raskausviikot oli laskurin mukaan silloin 7+3 ja alkion koko 4mm ja viikoissa 6+1. Nyt olisin paljon viisaampi enkä olis sitä yhtä ainoata viikkoa elänyt onnesta soikeana ainakin siitä, että raskaus on oikeassa paikassa. Pitänee kuitenkin toi lappu säilyttää jos mies vielä joskus ääneen epäilee olinkokaan silloin raskaana =).
 
Ottis




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri(42).............kp3/28-32.......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
sarialeksandra (40)....kp5/32-35.......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp5/26-27.......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp6/25-28.......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp9/28-41........yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp9/30-35........yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp15/24...........yk6.........1.
tattinen (41).............kp18/22-28.......yk13(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........Kp25/27-29.......yk1v 2kk( 04/11)...3.
Ninni69 (42)..............kp28/20-30.......yk 1.........................1.
Euphonia (40)............kp29/25-26.......yk22......................1.
Zillian (42).................kp32/27-35.......yk 2v....................4./1.yht.
annekristina(46).........Kp37/26...........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)...kp?/?..............Yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur







mur-mur (46)......dpo5
Minttu2011 (43)...dpo10
Euphonia (40)......pp11


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Heips!
Mulla on toinen munasarja kadonnu jonnekin piiloon, lääkäri ei löytänyt sitä eikä tietenkään sen puolen follikkeleja =( , toisella puolen 6 kpl (14mm isoin nyt). Vielä huomenna pistelen hormonia+jarrua, sit sunnuntaina jarrua päivällä ja irrotusta illalla. Punktio tiistaina aamupäivällä, toivottavasti löytyy se toinen munasarja !!!!. Siirto sitten (jos jotain alkioita tulee) ensi pe päivällä!!!!

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Ninnille ultrakuulumisista! Ja tsemppiä edelleen massunkasvatteluun!!!:)

MUR MUR en minä ihan vielä luovuta! Nyt kun mieskin konkreettisesti tuli sinne gynelle... ja kuultuaan että asiat ok, voi olla että teki asialle hyvää... saas nähdä!

OTTIS: Joo voi olla että piliä saisin enemmin, mutta kummasti se on ollut muut ajat melkein taukoa... kun muka aina väsyttää ja miehellä kipuja.. toki meillä oli ennen tätä yrittämistäkii taukoa välillä monta vkoa..
 
MUR MUR: Ihunaa kun sinäkii viel kummiskii jatkat kuumeilua!! Minä en kyl testaa ennen keskiviikkoa... mull silloin vapaa ja jos ei tätsy oo tullu niin saatan testata. Ei oo mtn oireita nyt, tisukipuisetkii loppui ja maha ihan normaali.. juu, kai sitä kuvittelee millaisia oireita vaan jotta uskottelis itelleen tärpin käyneen?? No olen hiukan kumminkii rauhallisempi nyt kuin silloin puol vuotta sitten..

Osin senkin takia pidän välillä paussia täältä jotta ajattelis muutakin.. tosin se huono puoli että ei niin pysy kärryillä jos joku esim. pari pv sitte jotain kirjoitti,, jos ei kelaa montaa sivua tekstiä läpi ja vastaile sitten yksittäin. Oon sitäkin tehny mutt se vie aikaa enemmin..

Lääkäristä sen verran vielä, syön nyt vielä ainakii yhen kierron clomeja ja sitten ultrataan, sitte on menopur-niminen lääke joka on vahvempi ja maksaa 10 krt enemmin... mietitään onko siihen varaa jos kokeilis. Onko kokemuksia??
Mies sanoi ennen gynelle menoa ettei hän halua lahjasoluhoitoa... oli kyl ennen ku sai tietää ettei hänen simppasissaan ole vikaa..
No katotaan askel kerrallaan.

AILILLE tsempit hoitoihin!! :hug:

Anjamaritalle samaten!! :heart:

Illanjatkot ihunille!!:heart::heart::heart:
+++++++TUULET KAIKKIALLE!!!!+++++PUUUHHHH!!!!!!!!!!:heart:
 
Ui ui, miulla olihin jäänyt Minnin uutiset tuolta välistä aivan huomaamati..

ONNEA PALJOSTA PALJON!!!!!!!:heart::flower::kiss:

Ottis
..niin..kunpa niissä viivasissa jotahin tapahtuis - nyt ei ainakan vielä ole..niitä harmaita viivanpaikkoja ekana ootteleisin..niistä, voisin jo uumoilla jotahin ihunaa tapahtuvan:)

On muuten ikävä jälkeen päin kuulla, että joku itsellä käytössä olevan lääke, voi toimia jarruna raskautumisessa:(..pitäis AINA jaksaa itte ottaa selvää ja muistaa kysellä!|O..helvata!

..arvatkaas..pokanen kertoi koulussa harjoitelleensa "Hoosianna" laulua..sitten youtubesta kuunneltiin kirkossa laulettua versiota - rumpuineen, torvineen..ja mie aloin itkua tuhertamaan - Ohoh!??..:O..olenkohan mie?..tunteet ainahin niiiiiin pinnassa..lämmöt 37.3

Masu tuntemukset ei enään niin tuntuvat, mutta tisut kyllä toooooosi arat!:whistle:
..ja väsy vaan painaa - nukuin soffalla taas parisen tunteroista..

Nyt miulla lasissa Glögiä:p sellaista valmista, Saksalaista sekoitusta - Alkossa ihan tänään pistäydyin(vitsi, mikä ryysis siellä!!!)
..on varmaanhin hywäinen tuolla kohdun verenkierrolle..:D


Rentoista illan köllykkää kaikille - ootte ihunaisia!:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Mintulle Menopurista:
MITÄ MENOPUR ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN

Menopur on kuiva-aine, joka liuotetaan nesteeseen (liuottimeen) ennen käyttöä. Se annetaan pistoksena ihon alle tai lihakseen.

Menopur sisältää kahta hormonia, follikkelia stimuloivaa hormonia (FSH) ja luteinisoivaa hormonia (LH). FSH ja LH ovat hormoneja, joita esiintyy luontaisesti sekä miesten että naisten elimistössä. Ne edistävät sukuelinten normaalia toimintaa. Menopurin sisältämä FSH ja LH valmistetaan vaihdevuodet ohittaneiden naisten virtsasta. Aine on tarkoin puhdistettua, ja sitä kutsutaan menotropiiniksi.

Menopuria käytetään naisten lapsettomuuden hoitoon seuraavissa tilanteissa:

1. Jos nainen ei pysty tulemaan raskaaksi, sillä hänen munasarjansa eivät tuota munasoluja (esimerkiksi munasarjojen monirakkulataudin vuoksi). Menopuria käytetään naisilla, jotka ovat aiemmin käyttäneet klomifeenisitraattia lapsettomuuden hoitoon mutta eivät ole hyötyneet hoidosta.

2. Hedelmöityshoitojen yhteydessä. Tällaisia hoitoja ovat esimerkiksi koeputkihedelmöitys ja alkionsiirto, sukusolujen siirto munanjohtimeen tai mikroinjektiohoidot (ICSI). Menopur saa munasarjat kypsyttämään samanaikaisesti useita munarakkuloita ja siten myös useita munasoluja.
 
HUOMENTA!;)
Heräilin tänään varhain kun unimatti kutsui jo 22.30 sänkyyn,, oli sellainen inhottava olo ja mahaa koski.. tosta vasemmalta sivusta.. samaa kipua tuntui tossa äskenkii, se ei ollut menkkamaista. <luulin ett mahatautipöpöinen iskenyt mut onneks en oksentanu. Nyt kaffet juonu ja Osku vinkuu tossa, käyn lenkittämässä ja sit tuun takaisin...

No koirat käytetty, kaupassa käymään ja haen tacotarpeet. En tiedä mitä tuo maha ottaa vastaan... voi kun niin toivoisin että tää olis SITÄ. Mutta ei nuolaista ennenku tipahtaa. Luen muuten juuri sellaista kirjaa mikä kertoo positiivisesta ajattelusta, Rhonda Byrden 'Salaisuus' . Kannattais lukea.. siinä on varmaan perääkin, ett jos oikein uskoo ja luottaa jonkun saavansa niin se toteutuu... ainakin väitetään niin.. ei kai sit päde ihan joka asiaan. Mutta olen yrittänyt nyt välttää negatiivista ajattelua.. se on välillä vaikeaa mutta kun harjoittelee kovasti niin eiköhän siihen opi?

Mur Mur kiitos taas tiedoista! Toivottavasti ei tartteis siihen Menopurpistoksiin mennä jos tärppää Clomeilla.. saas nähdä!
Toivottavasti MUr Mur herkkyys Hoosiannalle olis SITÄ! Minä en oo viime vuonnakaan tarkoituksella Joululauluja kuunnellut (kaupassa käydessä ahdisti kuunnella), en olis silloin edes halunnut joulun tulevan ollenkaan kun yksi on joukosta poissa... nyt yritän hieman olla vastaanottavaisempi..
Saa nähdä kuin käy...


IHUNAA PÄIVÄÄ KAIKILLE JA NE ++++++++++TUULET+++++++
 
Heips kaikille,

täältä takavasemmalta tulin moikkaamaan ja ihanasti näkyi täällä olevan
plussanneitakin. Onnea!
Ja kaikille muille kovasti peukkuja.

Mur-mur olikin käynyt jo vakoilemassa pari viikkoa sitten tuolla toisessa ketjussa =) Eilen kävin ultrassa ja pieni sydän siellä pompotteli. Vuotoahan mulla on ollut ja on edelleen (kuulun niihin ihmisiin, jotka voivat vain haaveilla vuodottomasta raskaudesta...), se yksi suoni mulla kohdun kaulan lähellä taas vuotelee, niin kuin ennenkin, huoh. Mutta, toivotaan, että tyrehtyy jossain vaiheessa. Kyseessä on siis luovutettu munasolu ja nyt
rv 6+5.

Terkkuja teille kaikille, tämä ketju on paras ikinä :wave: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rominas
anjamarita - muhkeita folleja&monta, monta munasolua:heart:..sitä mie siulle toivon!:kiss:

Minttu, voi että - olispa masutuntemuksesi SITÄ!!!:heart::)

lumeton - aivan ihunaa!!!:kiss:
ONNEA KOVASTI JA HYVÄÄ MASUMATKAA:heart:
 
Viimeksi muokattu:




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri(42).............kp4/28-32.......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
sarialeksandra (40)....kp6/32-35.......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp6/26-27.......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp7/25-28.......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp10/28-41......yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp10/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp16/24...........yk6.........1.
tattinen (41).............kp19/22-28.......yk13(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........Kp26/27-29.......yk1v 2kk( 04/11)...3.
Ninni69 (42)..............kp29/20-30.......yk 1.........................1.
Euphonia (40)...........kp30/25-26.......yk22......................1.
Zillian (42)................kp33/27-35.......yk 2v....................4./1.yht.
annekristina(46)........Kp38/26...........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur







mur-mur (46)......dpo6
Minttu2011 (43)...dpo11
Euphonia (40)......pp12


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 

Yhteistyössä