40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Tuosta kierron lyhenemisestä sen verran, että minulla oli vielä esim. vuosi sitten se 28pv ja pikkuhiljaa lyhentynyt tähän 24pv. Aikas stressiä ollut kesästä asti, asunnon myyntiä ja muuttosuunnitelmia takaisin suomeen. Taustalla KUITENKIN siis tuo munasarjojen ikääntyminen, vähäiset munasolut ja niiden huono laatu jotka vaikeuttavat hedelmöitymistä. Lutealivaihe mulla ois vielä tarpeeksi pitkä, se on n. 13-14vrk. Ottaa kans nupiin kun näin kypsällä iällä miehen löysin, eikä sitten mun kroppa enää meidän toivetta toteuta. No ihmeitä tapahtuu ja lääkäriltä saattaa saada apua. Tk lekuri suositteli luovutusmunasoluhoitoa ja adoptiota jo ennenkuin labrat oli otettu ja vastatusten siinä istuskeltiin. Millaisia fsh arvoja teillä on mitattu? aattelin kysyä jos tuon antimullerinkin saisin otattaa. Huomenna ois täällä ovis ovella kait, mutta mies on suomessa:p..no tammikuussa päästään sitten tosi toimiin. Mukavaa sunnuntaiehtoota kaikille tasapuolisesti.
 
mariikka - tuosta anti-mullerista..

Saat kyllä siihen lähetteen yksityiseltä lääkäriltä - et yleensä TK:n puolelta.
(vaan yksityisellä sie kai käythin?..)

.." uusi vuosi, uudet kujeet" - tuokoon siullehin pikkisen syliin:heart:

..ja kieron muuttumisesta..

Alkuun, kierto saattaa heittää 1-3vrk vuodessa: yleensä pitenee ja sitten lyhenee.
Miulla nyt pitkä(31)viime kierto takana..ja tästähin näyttäis tulevan kun O+ vasta Kp17
..jos mietin vuotta taaksepäin, on tarkka 28vrk:n kiertoni lyhentynyt tuonne 25-27 tietämille.

Kierto joka tapauksessa alkaa hissukseen muuttumaan, ei kuienkaan heti pysyväisesti - silloin tällöin noita lyhyempiä/pidempiä kiertoja.

tattiselle
muhevia folleja sinne toivottelen ja mukavaisia simppasten tallettelu hetkiä!=):heart:
..noista kystista ja endosta huolimati - tärpikästä kiertoa!:kiss:

Onni70 ..voi surkunen kun täti pyyhälsi paikalle:'( lämmin halitus:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaista..tänään vielä O-testin dippasin, haalistumaan päin jo on viivanen.

Tisut kipeyty:whistle: ja lämmöt 37.2..nyt vain odotellaan, kuis käy..

R-testejähin tilailin JO 15kpl:saint:..tiistaina/keskiviikkona saapuu paketti.._kunpa_ sitä olis sen verta malttia, ettei ennen ensiviikon loppua dippailisi:ashamed:

Mukavaista iltaa itte kullekkin:heart:..
.. ja kirpakkaa alkavaa ensi viikkoa - täällä pakkanen paukkaa aikas kipakasti -10C


Ps..Ottis, mikä siun tilanne siellä?..
 
Viimeksi muokattu:
Tätä firmaa kehuttiin tuolla Vauva.info sivustolla:
Pregnancy Test and Ovulation Predictor Kits - Buy tests at cheap manufacturer prices for less than $0.30 per test kit.

esim. 50kpl liuska 20mIU/ml R-testejä - alle 21e postareineen!!!:wave:

Samainen paketti(25mIU/ml testejä)esim. Halpatesti.fi kaupasta 53e!

Myös O-testit edullisia - :attn:nyt flikat tilausta päälle, myös Visa Electron käy maksuvälineenä!!!

Testit tulevat Canadasta alle viikossa..ja mita suurempi paketti, sen huokeampi!=)
 
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=662611a1dc&view=att&th=133c2d460c3cfad3&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_gv8jo2v20&zw


Kaks viikkoa sitten plussasin ja olin onneni kukkuloilla:heart:. Tosin pelkona oli uusi keskenmeno, sillä edellinen raskaus meni varhaisessa vaiheessa kesken. No vuotohan sitten alkoi, tein testiä, vaikka tiesin mitä vuoto tarkotti. Testeissä näkyi kuitenkin kaksi viivaa, vaikka oli vuotoa. Vielä sillon olin varovaisen toiveikas, että jos tää on vaan sitä alkuraskauden vuotoa ja raskaus jatkuisi sittenkin. Vaikka järki sanoi että keskemeno tää taas oli, niin tunne ei sitä halunu käsittää. Niinpä tein tänään iltapäivällä taas uuden testin ja tuollasen haamujenhaamu siinä näkyi. Näänkö mää jo omiani vai näkeekö muut siinä haamujenhaamuviivaa. Oon tiirannu viime päivinä testipuikkoja niin ahkeraan, että varmaan nään jo olemattomissakin viivoja. Aina tää tuntuu yhtä rankalta eikä itkulta säästy. Ehkä mun tunnekin lopulta käsittää ettei tälläkään kertaa meille pientä suotu.:'(
 
Voi Tiazza,lämmin halitus:hug:
..mutta tuon laittamasi linkin kautta ei näy kuvaa testistä?..menee Googlen s.postiin..

Kyllähän se niin suruisesti saattaa olla, että jos vuoto jatkuu ja testiviiva vaan himmenee, ei pikkinen ole jaksanut tarrata:(..

Kovasti jaksuja&voimasia siulle:heart:..voit tänne tuntojasi kirjoitella vapaasti..monella meistähin on raskaita aikoja takana ja täältä saat varmasti vertaistukea.


:heart:mur-mur
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Tiazzalle. Voi kurjuus sentään kun tuohon suuntaan kääntyi uuden elämän alku. Minkä ikäinen olet? Onko sinulla hormonihoitoa tukemassa yritystä? Itseä kovasti nämä asiat mietityttää kun 3vkon kuluttua menen niiden perään kyselemään. Kolmas yö ja keskiviikkona vasta takaisin töihin. Onnekasta alkavaa viikkoa kaikille.
 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ottis (44)..................Kp1/26-27.......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp2/25-28.......yk2.....................5./1.yht.
mariikka70 (41).........kp11/24...........yk6.........1.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp5/28-41........yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp5/30-35........yk4...(tm 7/11)..3.
tattinen (41).............kp14/22-28........yk13(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........Kp21/27-29.......yk1v 2kk( 04/11)...3.
Ninni69 (42)..............kp24/20-30.......yk 1.........................1.
pikkutirri(42).............kp25/28-32.......yk11 (06&8/11)4./2.yht.
Euphonia (40)............kp25/25-26.......yk22......................1.
Zillian (42).................kp28/27-35.......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)....kp30/32-35.......yk n.1v......................2.
annekristina(46)........Kp34/26...........Yk1.................5./2.yht.
putunen (42).............kp35/25-26.......yk yli 1v.............3./1.yht.:heart:
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1......................4.
Mahdotontako (46)....kp?/23-30........yk15.....................1. yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur







mur-mur (46)......dpo1
Minttu2011 (43)...dpo6
Euphonia (40)......pp7


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
putunen..mie rohkelikkona siut tuolta RKTT-listalta otin poijjes..

Kyllä siellä masukassais elämää:heart: on - se todistettu:kiss:
..laittelin siun muiden tietojen perään kuitenhin sydämen merkiksi tärpistä.:)

Mukavaa alkanutta viikkoa ihunaisille:wave:..mie täällä aamupalaa alan syömään ja samalla jonottelen Kela asioita puhelimitse..voihan perskules kun on maanantai aamuna jonoa linjoilla!:vampire:
 
Ottis
mur-mur Hienoa nähdä sut RKTT-listalla pitkästä aikaa =). Onnenkantamoisia hirmusesti matkaan :heart:! Kuka lekuri sulle noi luget määräs? Mulla on jotenkin mennyt ohi koko juttu :ashamed:. Toivottavasti ne nyt puree :kiss:.

Ps. Mä en tiedä missä vaiheessa laskuri on mennyty sekaisin, mutt mulla pitäis olla kp27 nyt, jos viitit sen korjata? Tädin pitäis tänään tulla. Eilen oli jo jos minkälaisia oireita ja tuntui, ett pöksyyn lorahteli, vaan eipä vuoto ole alkanut kuitenkaan. Eilen ap dippasin Cb:n +-testin ja siinä hyvin, hyvin heikkoa haamulaista olin näkevinäni. Tänä aamuna en viittinyt dipata, vaan ajattelin kerrankin malttaa mieleni ja odotella tätiä ihan rauhassa.

Nyt on töissä rauhallinen hetki, mutt menee ihan iltaan asti ennenkuin pääsen kotona muuta kuin kääntymään, joten voi olla että iltapäivästäkin jää dippailut tältä päivältä. Niin kyyniseksi tässä on jo tullut, ettei jaksa enää oikein edes toivoa ku aina vaan automaattisesti uskoo, ettei onnaa kuitenkaan.

Tervetuloa uuden piinailijat :heart:!

WPTosi katkeraa varmasti katella vierestä ku kaveri pähkäilee raskauden ja abortin välillä :'( :hug:, kun itse vauvaa niin toivoisi eikä sitä niin vain saakaan. Elämä ei totisesti ole reilua :(.
 
Huomenta mur-mur ja Ottis! Kyllä mur-mur tosiaan mut voi ottaa pois listoilta. Jos tämä kesken menee, niin en varmaan hetimmiten listoille palaile, vaan varmaan taustajoukkoihin vaan... Vielä ainakin hyvältä tuntuu, viimeisen testin dippasin tänään ja nyt oli entisestään vahvistunut, eli testiviiva jo kontrollia vahvempi. Reilun 2 viikon päästä ultra, niin siellä näkee sitten tilanteen, onko jotain edelleen kehittymässä ja missä kohtaa.

Ottis - plussapuhuria sinulle, jospa viiva vielä testiin ilmestyy tässä kierrossa, eikä täti pääsekään saapumaan!!PUUHH! :heart:

Mariikka - mukavaa viikon alkua sinullekin! FSH - arvosta kyselit - minulla se oli keväällä 5, kun sitä alkukierrosta mitattiin eli ihan hyvä. Ja sitten kun olen kaksi kertaa ollut ivf-hoidossa, joissa noita munarakkuloita on stimuloitu, niin on 9 kappaletta saatu kummallakin kerralla kasvamaan, joka on ihan ok tulos (vaikka hormonimäärä ei ollut edes maximissa). Ikää siis 42 mulla nyt. AMH kai näyttää vielä paremmin tilanteen kuin FSH ilmeisesti.

Mukavaa ja onnekasta viikkoa jokaiselle! :wave:
 
Heipat!:heart:
Mie laiska ollut enkä oo plinkkeillyt vloppuna vaiks vapaa olikkii:ashamed:
Luin kyl kaikki mutten vaan jaksanu alkaa kirjoittamaan. Ja nyt on töihinlähtö käsillä joten en nytkään ehi kommentoimaan suuresti...
PUTUSELLE onnea viivan vahvistumisesta!!!

OTTIKSELLE suuret puhurit jotta tätsy pysyis pois!! PUUUHHH!!!!+++++

MUR MUR toivottavasti tallettelut osuisi kohdilleen teilläkin!!!!

ONNILLE
pahoittelut tädistä!!

ON: Mulla valkovuotoista jkverran enemmin, muuten normi olo. En oikein tärppiin nytkään usko, sama meillä kuin Ottiksella, kun ei se kummiskaan tuu... (Kukas nyt on pessimisti??)
Hyvä asia se, ett oon sanut 5kg painoa pois syksyn aikana!!! :DOon tosi iloinen siitä!

Ja 2 pv, sitten meillä on se gyne!!! Jännittää!!!!

Nyt, rakkaat ihunat, meen töihin, palataan astioille!! Ja ++++++tuulet kaikille!!!!
 
Ottis - korjailin listaan siun Kp:n..

Selailin listaa tuonne 15.11 saakka..ja siulla silloin listan mukaan Kp20..missä sitten vipasattunut?..korjailtu kummiskin on nyt=)

:attn:HEI IHUNAISET! Kattotteko listasta omat tietonne, pitävätkö paikkansa - Kiitti!:wave:

Ottis
- miehän sain Luget jo aikaa päivää sitten TK lääkäriltä - 21.6.2011:)..olen muistaakseni niitä käyttänyt yhteensä neljän kierron verran(en peräkkäisinä)
..heinäkuun tärppikierrolla niitä ainahin käytin.


Puuhkuttelen siulle ylläri+++++++++++++:heart:

Mintulle
myöskin ++++++++++++++lähetys läksi!:heart:(tiedä, vaikka tuo lisääntynyt valkovuoto olis..SITÄ!;))
..Onnittelut hienosta painon pudotuksesta!!!!:flower:

putunen - ihuna, jotta kaikki hywäisesti!:kiss:
..pysyköön kaikki paha&ilkeä poissa siun luotasi, huuuuus:stick:

..kuin myös muillehin piinailijoille paljon ++++++++++:heart:sätehiä!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Jeps, nyt muistan taas =). On vaan niin pitkä aika siitä kun viimeksi oikein tosissani kuumeilit, ett oli tuo määräys päässyt unohtumaan :). Peukutuksia hurjassssti sulle tähän kiertoon :heart:!

Kiitos korjailusta, vaikka taisi olla ihan turhaa ku tätsykkä tuli ryminällä paikalle ja tänään on jo sitten taas kp1. Kierron pituus siis 26-27 :(.

Kiitos Putunen, mur-mur ja minttu2011 tsemppauksesta ja toivotuksista, mutt kuten jo yllä kirjoittelin, täti tuli :'(. Ja niin kipeä olen, ett tällaista ei ole ollut maailman aikoihin. Tulin käymään kotona ja nakkasin naamaani 2 Buranaa heti suosiolla :(. Onneks kipu ei ole jatkuvaa, vaan tulee aalloittain. Pitää vielä jaksaa 2 tuntia olla töissä, mutt illan pyhitän kyllä levolle.
 
Ottis
mur-mur Kiitos :hug:. Eihän tämä herkkua ole, mutta elämä jatkuu :). Mahtavan halpoja noi testit. Pitää tuumata tilata vaiko ei`:confused:. Just nyt tuntuu, etten enää ikuna koskaan milloinkaan viiti dipata testin testiä :(.
 
Juu, tosi halpoja ovat=)..mutta taitaa miulta jäädä tilailemati koska, sama tilata ne mitä toisinaan dippaan kotomaastahin, vaikka tyyriimpiä ovathin..ovistestejä kun en aio dipata säännöllisesti kuukausittain enää.

..nyt tuli vain sellainen hinku:saint:
 
voi ottis :'( olen pahoillani. Kiitos mur-mur, ottis, Mariikka70:heart: Lujille taas otti, se on kun järki tajuaa, muttatunne ei ymmärrä. Juttelin aamulla meidän ihanan terveydenhoitajan kanssa joka kannusti ja kuunteli. Se helpotti oloa, että ei vielä kannata toivoa pois heittää, eikä sitä tehdäkään :) On hyvä että löysin tämän palstan, missä voi purkaa tuntojaan ja riemuita toisten onnistumisista ja iloista sekä omasta puolesta jos kolmas kerta toden sanoisi:)

Mariikka70: elokuussa täytin 46v. Ollaan miehen kanssa yritetty olla yrittämättä ja molemmilla kerroilla on onnistanut,vaikka pieni ei ole jaksanut mukana pysyä kun vähän aikaa :(. ei ole hormonihoitoja tukihoitoina.

Mää en osannu laittaa sitä raskaustestikuvaa tänne: / jos joku mulle neuvois miten se laitetaan, mää oon vähän tumpelo noiden asioiden kanssa:D


Plussatuulia kaikille paljon :heart:
 
Tiazza..odottappas, niin jelppaan..:wave:

Eli..mene tuonne http://www.aijaa.com/..ja valitse sieltä "selaa"
..sitten "omat tiedostot"..ja "kuvatiedostot"..sitten valihet kuvasen, jonka tänne haluat ja Huom!kaikki toiminnot sillä "kaksoisnäpäytyksellä"

Tämän jälkeen kun kuva valittu aijaa.comista, napauta seuraavaksi "lataa"
..menee hetki, joskus tovi kun lataa kuvaa..sitten kun kuva ilmestyy, valihet sieltä vaikka tämän: BBCODE1 (Pieni kuva)( hiiren oikealla napautat kerran ja valihet "kopioi")..ja sitten tulet tänne pinoon viestiosioon ja taas hiiren oikealla napautat kerran "liitä" - siinä se!;)..kun lähetät viestin, siun kuvanen näkyy täällä pinossa!=)

Kysy vaan reippaasti apuja, niin miekin aluksi tein kun olin aivan????tietsikan kanssa.:O

Me ollaanhin saman ikäisiä - miekin täytin Elokuun alussa 46v.:)
Lapsia on -87 ja "iltatähtönen" -04..ja siihen taisi jäädähin minun pienet:ashamed:..4 keskeytynyttä 2/2010-7/2011 välillä.
Ensimmäinen oli keskeytynyt km ja lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa..muut kolme, aivan alkuraskauden kemiallisia - välillä: rv4+3-5+4..

Tärppi käynyt hyvin, eivät vaan enään kestä..tuntuu, ettei _millään_ haluis luovuttaa!!!
..vaikka p a k k o kait se vaan on:(..käy niin mielen&hengen päälle kun pienen taimenen alut tulevat vuotona pian heti jo pois - ennen, kuin edes kunnolla kerkeävät pesää alkaa rakentamaan..*huokaus*

Vaan jos..jos ih-mei-siin jaksaa uskoa, voi jaksaa jatkaa yrittämistä..ja se ihme voi käydä toteen

Tazzia
..sitä ihmettä siullehin toivon:kiss:

Ps..tuli vielä mieleeni syntymäajastani, elukuusta..jos NYT käviskin kaikki ihunaisesti, olisi pikkisellä synttärit samassa kuussa kuin mamalla..
..La 11.8:heart:..mur-mur haaaaaaaveksii..
..nyt saattais jotahin tapahtua..tuntuu vain jotenhin siltä..vaan ei sitä kait oikiasti voi tietää vielä?..vai voiko?..:confused:

Ollaan nyt sitten hieman jalat irti maasta..hetken ainahin;)..
 
Viimeksi muokattu:
jospa nyt ois onnistunu kuva. Kiitos mur-mur neuvosta :)

voi mur-mur :hug: ei ole sanoja, mutta lämpösen halauksen haluan antaa. Kyllä sen ovelan tunteen tuntee ja ilman muuta saa olla jalat ilmassa sekä haaveilla sillon kun on aihetta. Toivon kovasti lempeitä plussatuulia vahvoilla tarroilla varustettuina:) Toivon niin, että nyt olisi teitä onnistanut ja pikkuruinen pysyisi mukana koko pitkän 9kk :) Mulle tässä raskaudessa tuli heti omituisia mielihaluja ja mies kattelikin sanattomana, että mitä mää teen. Mun piti saada nuuskutella koiramme valjaita aina ennen koiran vientiä ulos, kun niissä tuoksui koira. Nuorin lapsi ja mies tunteneet samaa hyvää tuoksua, omituista :D

Mulla lapset on -91, -93 ja -98, km oli 2/10 rv 5+2 ja nyt tämä toinen rv 5+4. Ensimmäisestä keskenmenosta lamaannun, tästä toisesta sisuunnuin surun ja ikävän jälkeen.


Plussauksia kaikille :)
 
Onni70..älä muuta virka - en miekään nyt muuta toivois en..:)
..miehän sen kerran jo sain - Joulun lahjan: tapaninpäivän ylläri + 26.12-09..ei vaan ollut pysyväistä.

Tazzia
- näin se oli miullahin: ensimmäinen keskenmeno lamasi joksikin aikaa, aivan epätodellinen olo..suru ja itkukin tuli vasta viiveellä:'(

..nyt nämä muut, jotka vuodelleet ittekseen poijjes, ovat olleet kipiöitä ja pettymys valtava..mutta toipuminen ehkä nopsempaa..sitä kovettaa jotenhin ittensä pakon edessä, ettei sattuis liikaa ja kyllä miekin olen joka keskeytyneen jälkeen sisuuntunut:vampire:..
..heinäkuisen kemiallisen jälkeen vain tuli tähän hetkeen asti sellainen luovutus olo..jotta "olkoon sitten, en jaksa enään"..

Olen aika realisti ja siksi nythin, vaikka pilviä jo hipoo toiveet, on kuitenhin osa minua maan pinnalla.

..tuosta testistä..noin se miullahin haaleni aika nopsaan..ja onneksi vuoteli myöskin, miusta ikävä jäädä odottelemaan kun tietää, ettei siitä mitään synny..

Kiitos siulle sanoistasi:) sitä pieniäistä pylläriä kainaloiseen siullehin vielä toivottelen:kiss:

Plussatuuloisia meille kaikille!:heart:

..nati nati:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia ihunaiset!

Sain tuossa äsken soiton tuolta th:ta, ja hcg oli ollut viime viikolla yli 11000, joten hyvältä näyttää. Nyt perjantaina on sitten ultraus vielä klo 10.30, jolloin tarkastellaan asiat. Eli ihan omien laskujen mukaan ollaan aikatulussa menossa, ja virallisesta laskentakaavasta heittää sen 2-3 rv. Mutta tuon tiesinkin. Kuitenkin varauduttava uuteen verikokeeseen pe, jos ei vieläkään mitään tarkkaa näy. Olo on kylläkin muuttunut oireettomasta oireelliseen, eli ällötys voimistuu, ja oksettavaa kun pikkukaksostyttö toi juuri lihapullia lautasellisen viereen :$

Täällä on näköjään käyty noita huonoja kokemuksia läpi. Sama täälläkin, kuin teillä rakkaat sisaret, että ensimmäinen km tuntui maailmanlopulta ja toinen tuntui vähän pienemmältä katastrofilta.

Mutta nyt täytyy uskoa siihen, että itse ei voi enempäänsä tehdä, vain elää niin terveellisesti kuin omalla ymmärryksellä voi. Täytyy vain luottaa, että hyvin menee.

Kai ihminen on luotu niin, että toivoo onnistumista aina uudestaan, vaikkakin toivo saa joskus kyynisyyden ja epäuskon seurakseen. Jaksuja kaikille! Erityisesti Ottis :hug:

Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä