40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos mur-mur:heart: Sinulle myös sitä tärppiä toivon:heart:

Testit on nyt tilattu!!! Tilasin setin ovistestejä ja r-testejä(7+3) ja vielä 2kpl GB:n viikkonäytöllistä päälle=)..hups...=)

Ötysiä!!

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ninni69 (41)...............Kp8/23-30..........yk n.3v............1
tattinen (41)..............kp11/28.............Yk8(2km.)5/1 yht.
Mahdotontako (46)....kp12/27-30........yk13........1. yht.
Nöpsö (42)................kp13/29-32.........yk?................2.
pikkutirri (41)............kp20/28-32.........yk706/11)4./2yht.
Euphonia (39)............kp21/25-26.........yk19..........1
mur-mur (45)............kp22/24.............yk2v.(02&08&11/10)3.
oliivitar (40)..............kp22/27-30.........yk5 ((05/09)7.
Ottis (43)..................Kp24/27-32........yk 22( 08/09)..1
Minttu2011 (43).........Kp28/??.............yk 9( 04/11)..3
AinoEmilia (46)...........kp44/?.............yk n.3v( 08/10)4./2yht.
Tringa (40).................kp?/28..............yk1.................2

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, putunen, Iida-Karoliina, Salme71, Ottis

Mahdotontako (46)....dpo2
Oliivitar (40).............dpo5
pikkutirri(41).............dpo5
Minttu2011(43).........dpo10
tetu68 (42)..............dpo11

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Viimeksi muokattu:
Helteistä(hiostavaa täällä)maanantaita!

Heti mie valitan - jo aamusta:ashamed:..mutta..kun on niin saamarin hiostavan sademetsämäinen tämä kelinen.
Ilmatieteenlaitos näyttäis tälle suunnille vasta l a u a n t a i k s i ukkosta!:(
..jospa se muuttuis kuiteshin viikon aikana..aamullahin kuulin vain ukosen jyrinää kaukaa ja That's it!

Mietin juuri, että mitähän evästä tekisi, jossa uunia/hellaa, ei tartteis pitää pitkään päällä - lisäkuummuutta siitähin vain tulee.

Meillä tämä talo on sellainen, että kun tarpeeksi pitkään pitää helteitä, ei tuo postoilmastointi enää tahdo hyödyttää mitään.
Olohuoneessamme on suuri ikkuna ja siihen paistelee iltapävästä lähtien aurinkoinen, aika iltaan saakka..se kun imee kuumuutta on kämppähin kuuma!
..tulen ärtyiseksi:vampire:(niin kuis huomaatte)jos heti aamusta silmät avattuani koko kroppa kylpee hiestä nihkuna ja ilma sakean kosteutta, niin hapetonta.

Sorry flkat, tämä narina..väistyn takavasemmalle jupisemaan..;)

Mukavaista päivää kaikille ja onnekasta dippailua O&R-testihin, ken sen tänään aloittaa!!:wave::heart:

Huomenia pikkutirrikkä!:wave:

Taidan keitellä kaffet jos se mielihin siitä muuttuis parempaan suuntaan:)..
..taitaa vain olla taas tädin koltosia nämä tuntemukset..eikä mitään R-sellaisia..huoks
Aamulla veti suonta niiiiiiin kipiästi pohkeesta:eek:..eipä ole pitkilleen näin kovasti..

Kesäiset heipat keskeltä heinäkuuta :wave:!!! Ja onnea kaikille rktt- listalaisille sekä muillekin tärppeihin sun muihin toivomiinne asioihin :heart:.

Omaan napaani ei mitään erityistä kuulu. Lomailu on ollut virkistävää ja hyvää, mutta tärppejä ei ole kohdalle vielä osunut. Juuri menkkoja taas odottelen tälle tai huomiselle, eikä nyt sitten ollut sen ihmeen vuoro, mutta josko sitten vaikka seuraavassa kierrossa jotain tapahtuisikin...:rolleyes: Olen kyllä ihan sinut senkin ajatuksen kanssa, ettei sitä yhteistä ihmettä enää tule, mutta tulla saa, jos niin on tarkoitettu =).

Ei ole nyt vähään aikaan tainnut tällä listalla plussia ilmaantua, mutta puhaltelen kovasti kaikille plussatuulia!!! PUUHHH! Ja tetu68:kin on taas listoilla, onnea tärppiin!!

Mur-murille toivottelen parempaa mielialaa ja viileämpiä säitä! Tänne etelämmäs on luvattu jo huomiselle hieman helpotusta helteisiin ja sadetta jopa.

Viimeksi muokattu:
Voi itku..erehdyin käymään vaalla..kauheaa, kauheaa..:'(

Nyt ON pakko tehdä jotain itteni kanssa, otettava niskasta kiinni kunnolla!
..en ole edes raskaana ollessa painannut näin paljoa..:|

Kaikki se herkuttelu ja juomingit näkyy nyt vyötäröllä - oma moka!:headwall:

Ensi viikon maanantaina aloitan sen viikon kuurin ja jatkan siitä kevennetyllä ruokavaliolla syksyä kohden=)
.. halua todellahin pois tätä riippaa ympäriltäin!

Moi Putunen!!! Mä tuossa välissä plussasin...pariksi päiväksi vaan..sit se hiipu:'( niinku sullakin silloin toukokuulla...
Kyllä se kumminkin vähän uskoa nosti tähän hommaan..nyt innolla uudessa kierrossa ja ovis ainakin on ollu!!! Tsemppiä teillekin ja sitä pientä yhteistä teille toivon:heart: Nii.. ja hyvää KESÄÄ!!!!

Mur-mur...meillä on näillä helteillä pimennysverhot/sälekaihtimet kiinni just siks et vähän viileempänä pysyis...

:wave::wave::wave:

Klääääääh Mie liityn mur-murin kanssa takavasemman jupisijoihin/hikisijöihin! Eilinen sade olikin surkea näytös! Ropsautti vedet ja se oli siinä. Kävimme sitten pilvien väistyttyä iltauinnilla lasten kanssa ja taaskin mittari varjossa +24

Putunen Tädille kepitystä! Pysykään luotasi poies! :stick:

Mur-mur Toi talkkihan on oiva lisä pöksyttömyyteen :LOL:

Jostain kumman syystä minua alkoi aivan kauhistuttaa tuo mun dpo :confused: Kohta pitäisi dipata tahi olla tuntemuksia. On sellainen olo, ettei tässä kierrossa tärpännyt :'( Ei mitään tuntemuksia henkiselläkään puolella... Onkohan tämä nyt enteilevää matalapainetta, kun ei ilmastosta sitä löydy :mad: Tai Tädin tulemista enteilevää... huoh...

Oliivitar tuntemuksineen dpo5 :D

Pikkutirri Plussatuulahdus Sinullekin :heart:+++++++++:heart: Tässä matkan varrella olen lukenut/kuullut, että keskenmenojen/synnytysten jälkeen kuulemma olisi nainen otimmillaan..... Olisipa näin :kiss:

Viimeksi muokattu:
Plussapuuhkut oliivittarelle ++++! Kyllä ne tuntemukset ehtii vielä ilmaantua. Mullakin plussakierrossa tuntui ekan kerran jotain dpo 5 ja sitten enemmän dpo 7.

Voi harmi pikkutirri miten sinullekin kävi!! :( :hug: Mutta kyllähän se toivoa nostaa kun edes jotain tapahtuu. Mun lääkäri sanoi, että se on aina hyvä merkki, että saa kuitenkin plussan testiin, vaikkei se pysyiskään. Niitä hyviäkin munasoluja kai vielä meidän ikäisillä silloin tällöin putkahtaa. Toivotan sulle sitä oikein hyvää munasolua pikapuoliin!!! :heart:

Oliivitar...mullakin tuntemus rintamalla nyt heikompaa: /..just kelailin taakseppäin mitä mä vastaavina aikoina tunsin viime(plussa)kierrossa..silloinkin oli munmielestä tässä vaiheessa viel aika "tunnotonta"..dpo8 oon sitte laittan et lämmöt noussu korkeemmalle(37,3) ja alhaalta juilii...
Mulla kyllä mieli on ihan THEkierto=) mut johtuu varmaan viime kierron tärpistä...oispa nytkin:rolleyes:
Plussapuuhkuja sinulle!!! Kyllä meillä vielä tärppää..jos ei nyt ni ens kierrossa tai seuraavassa...:heart::heart::heart:

Täältä laittelen putuselle leppeitä kesä&plussatuulosia!

pikkutirri - meillä on myöskin sälekaihtimet koko ajan kuumimpaan aikaan kiinni..ei vaan auta yhtään..

Oliivitar - täällä myöskin jo aamusta varjon puolella +27C..ja nousee koko ajan:O..

Taitaapi olla miun oloiseeni yksi aivan selvä syy - täti tulee pian..
..taisi johtua se keskiviikkoinen lämpödippi ylöspäin vain helteistä ja sitten kun aloin torstaina käyttämään Lugeja, nousivat reippaasti ja pysyivät ylhäällä.

Äskettäin mittailin lämpöjä, ovat olleet monta päivää yli 37 n 2h heräämisestä..nyt enää 36.5..: /
..nyt dpo7..

Teki nyt sen lämpödipin ales - minkä aina tekee hetken ennen tädin tuloa ja nousevat vielä, mutta eivät enään samoihin lukemiin.

No, pääsenpähän aloittamaan sen painontarkkailu kuurini ensi viikolla, jotain hyväähin siis!=)

Viimeksi muokattu:
Mur-mur Tuollainen verisuoniverkosto olisi täälläkin ERITTÄIN toivottu :)
Kuules ihanainen :heart: Älä yhtään luota näillä helteillä mihinkään lämpöihin!!!!! Tällaisessa ympäristössä kaikki heittää häränpyllyä... Tällä hetkelläkin hikikarpalot valuvat ohimoilta, kaulasta, tissein välistä ja :LOL: :headwall:

:heart: Kiitokset puuhkutuksista :heart: Nyt jo hieman tuulen mukana niitä tavoitinkin :kiss:

Viimeksi muokattu:
No eipä tarvinne sitte enää edes testailla. Täti pihkura siellä jo koputtelee ovelle eikä taida auttaa vaikka kuinka huiskii pois pois pois. kp 24 eli tosi aikasessa vaiheessa jo merkkejä ompi (no paperiin ruskeeta juttua mutta kuitennii).. Uutta kiertoa kohti ja uutta yritystä vaan ei muu auta...

tetu68 voihan surkunen:'(..halitus täältä:hug:
Jaksuja uuteen ja toivottavasti, onnekkaampaan kiertoon!:kiss::heart:

Oliivitar
- kyllä mie ikävä kyllä(tässä tapauksessa)kroppani jo niin hyvin tunnen..tädin tulomerkkejä on päällänsä..hetken pidempään viipyilee kun Luget käytössä..surkuhan se taas on:(

Kiitos siulle kummiskin tsempistä:kiss:

Ps. Taisi tuo mihen arkeen paluu vaikuttaa miuunhin..olen ihan vetelärättipoikkinainen..

Viimeksi muokattu:
Voih tetu68...harmitus jos täti tuloillansa:(...peukutan silti vielä ylläripyllärin puolesta b=)d

Mur-mur..älä nyt vielä menetä toivoa!!! Tosiaan...lämmöt voi tälläsillä helteillä heitellä miten sattuu...ylläriä sinullekin toivon!!:heart:

Viimeksi muokattu:
Ottis
Sori, ihanaiset, etten eilen malttanut nettailla ollenkaan. Oltiin mökillä ja kai sieltä olis yhteyden saanut. Luotin sit siihen, ett jos musta ei mitään kuulu, niin tiedätte mun negan dipanneen. Tai viivanpaikan, miten sen nyt ottaakaan. Sen puoleen kurja tilanne, etten näe kunnolla näillä vanhoilla laseilla enkä näe kunnolla näillä vanhoilla silmillänikään :(.

Tänä aamuna One Stepin herkän testin tein, jotain viivan paikalla näkyi, kai just se viivan paikka ja sit tein myös One Stepin kasettitestin, herkkyys 25 mIU/ml ja siinäkin selvä viivanpaikka näkyy. Eilen illalla oli nännit niin kipeät, ett niihin ei kärsinyt koskeakaan ja epäilin jo ett olisko mies niitä liikaa rassaillut, vaan sitten muistin, ett eipä niin. Hiplaillut on, mutt en tykkää ett mun tissejäni ronkitaan ja siks olen aina kätösensä työntänyt pois. Nytkin tuntuu kohdun seudulla pientä nippailua, mutt tämä voi olla jo tädin tuloa.

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Tsemppiä helteisiin! Meillä lämmintä ab. 25 astetta, mutt puolipilvistä ja minäkin viihdyn yllättäen ihan farkut jalassa. Tosin laitoin ilmastoinnin päälle ekana ku tulin kotiin. Meillä oli mökillä lauantaina mahtava myräkkä, ukkonen paukkas ihan päälläkin. Eilen oli aamusta 10 astetta vilpoisempaa, mutt kummasti lämpeni silleen, ett käytiin miehen kanssa ihan uimassakin kimpassa. Illalla alkoi taas jyristä, mutt ukkonen ei tullut päälle. Metkaa ett kirkkaampi taivaanpuolisko jylisi, kun olisi luullut siellä tummapuhuvalla tapahtuvan.

Peukuttelen, ett oireet olis ihan muuta kuin tädin tuloa :heart:!

Oliivitar Plussatuulosia :heart:! Mulla alkoi dpo4 nippailla ja siitä lähtien se on ollut ihan jokapäiväistä.

Putunen Kiva kuulla sinustakin. Teille sen ylläriplussan toivoisin :heart:!

Pikkutirri En tainnut aiemmin mainita, mutt oli kiva lukea sun juttuas töistä ilman rintsikoita =). Oli varmaan vähän metkat fiilikset :LOL:. Kuuluu muutenkin teillä ihan kivasti hyrisseen :heart:.

Pitää lähteä vljen vaimoa viemään hammaslääkäriin, mutt palaan paremmalla ajalla lukemaan viikonlopun kuulumisia.

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kiitti, vaan eipä hätiä mitiä, näinhän sen oikeastaan piti mennäkin :'(. Mulla on tänään dpo11 jos ovis oli torstaina kp13. Silloin vielä vimosia ovislimoja tuntui ja tiistaina pupuiltiin.

Ottis :hug: Mie kyllä uskon vielä plussaan kohdallasi! Miusta tuntuu itteistäin, että nämä helteet ovat saaneet elimistön kuin elimistönkin sekasin. Mennäänkö siun kohdalla nyt perinteisesti, kun et ovistakaan dippaillut :heart: Kurkkasin, että sinulla on vasta kp24 menossa.... joten :heart: plussaan:heart: on vielä mahdollisuus :kiss:

Voih... Mulla nippasi kainalosta :O Se on ollut mulla yksi lupaavista oireista. Mulla alkaa maidontuotanto nääs sieltä... Nuorena ja kauniina oli niin pienet tisut, että maitorauhaset päättivät alkaa kainaloista. Nopeastihan nuo puuhkutukset tänne tulivatkin :D

tetu68 :hug: Mie rökitän tälle päivälle uudelleen sitä tätiä :stick: Pysyköön Pois! :mad:

Viimeksi muokattu:
Ottis
tetu68 Kuulehan ystäväni, se ruskea juttu ei välttämättä ole merkki tädistä =). Puhkun sitä punanuttua suksimaan suolle paarmoja kiusaamaan ja sulle plussaa kehiin, kunhan maltat testailla :heart:!

Oliivitar Ihana, ett taas tuli esiin yksin sun lupaavista oireistasi :). Plussapuuhkurja :whistle::heart:!

Mun pitikin siitä aamuisesta herkästä testistä kertoilla, ett mä mokasin sen tekemisessä. Ohjeessa nimittäin on, että pisun pitää antaa jäähtyä huoneenlämpöiseksi 10-20 minsaa, mutt minä hoopo dippasin sen unenpörrörössä heti :'(. Ja eilen aamuna kävi niin, ett pissasin purkkiin aamusta, mutt menin sen jälkeen nukkumaan ja porskutin vielä 2-2,5 tuntia ennen dippaamista. Ei siis kovin luotettavaa testailua :LOL:.

Kyllähän minä kovasti toivon, ett tämä olisi se kierto :heart:, mutt nähtäväksi jää. Tietty plussausmahis päivien suhteen vielä on. Hetki sitten pissasin purkkiin taas noin 1,5 tuntia rakossa olleen pissan ja dippaan siihen, kun olen hakenut veljen vaimon hamppilääkäristä.

Ja sit vielä on. Mulla melkein kasvoi kiikarit päähän eilen, kun toissayönä järvellä mellastanut joutsenpari tuli päivällä rantakortteikoon viiden suloisen pikkujoutsenen kanssa =). Järvellekään ei lähdetty moottoriveneellä ku ei haluttu häiritä niitä, mutt soutuveneellä käytiin sit illemmalla samaisessa saaressa, jossa pesue oli käynyt aiemmin rantautumassa. Niin uskomattoman ihana näky oli ku vanhemmat pitivät pikkuisensa koko ajan välissään. Kun toinen vanhemmista nousi ensimmäisenä rantaan, kipittivät vaavit perässä ja sitten viimeisenä äiskä tai iskä. Voi lutusia :heart:! Ääneen jo toivoin, ett ollapa kunnon järjestelmäkamera, jolla sais kunnolla zoomailtua kauemmaksikin.

Tuosta pisusta&dippailusta..

Kannattaa aikas nopsaan dipata kun on pissinut purkkiin..nimittäin, hyvin pian siihen alkaa tulemaan kaikkenlaista bagteeria ja se kuulemma voi vaikuttaa testaustulokseenhin.

mm. Apteekin oman testin valmistaja näin kertoilee:

Apteekin Raskaustestin herkkyys on asetettu siten, että 25 KY (kansainvälistä yksikköä)/ml antaa positiivisen tuloksen testin lukuajassa. Tämä pitoisuus saavutetaan yleensä noin 10 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Kuukautisten ollessa myöhässä, pitoisuus on yleensä noin 100 KY/ml.

Apteekin raskaustestiin voi ilmestyä reilusti lukuajan (10 min) jälkeen heikko, hyvin kapea viiva, jota ei pidä tulkita positiiviseksi tulokseksi. Siksi käyttöohjeessa on maininta "Älä lue testitulosta 10 minuutin jälkeen". Tämä epäspesifinen, lukuajan jälkeen muodostuva viiva johtuu virtsan muista ominaisuuksista (esim. pH) sekä virtsassa olevien muiden hormonien kuin raskaushormonin (hCG) vaikutuksesta. Jos virtsanäyte sisältää runsaasti LH-hormonia, jota erittyy ovulaation yhteydessä,(tai jälkeen) Apteekin raskaustesti antaa aiemmin mainitun heikon, hyvin kapean viivan, mutta vasta reilusti lukuajan (10 min) jälkeen.
Vain lukuajassa syntyvä testiviiva tulee tulkita positiiviseksi tulokseksi. Suurin osa positiivisista tuloksista on luettavissa 5 minuutissa. Käyttöohjeen mukaisesti voidaan epäselvissä tapauksissa odottaa toiset 5 minuuttia. Jos tulos on negatiivinen 10 minuutissa, ei tämän jälkeen testitulosta tulisi enää lukea.

Itse huomasin, että kun pisu sattui seisomaan pisempään purkissa(ja jopa jääkaapissa)
..näkyi sitten hieman testiajan jälkeen helpommin noita viivasia(tosin harmaita)

Aikoinaan esikkoa odttaessani pissasin purkkiin ennen neuvolaan menoa(siellä ei wc:n ovea saanut lukkoon?) ja säilytin sitä jääkaapissa..VAIKKA TH sanoi, että näin voi hätätapauksessa tehdä, mutta silloin pissassa saattaa jo olla bagteereja näkyvissä - miulla seurailtiin virtsan valkuaista.
..ja R-testihän tuntuu toisilla reagoivan noihin bagteereihin sitten vahvemmin..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä