40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei mur-mur Kun tietäisinkin koska ne tulokset tulee, olen ollut antamassa ne jo toista viikkoa sitten, itseasiassa viikko sitten perjantaina! Tässä hieman ihmeissäni mietin että oliko se ovis nyt koska lauantaina oli venyvät limat; simppailtiinkin sitten todella ahkerasti sunnuntaina :heart: Harmittavinta on toistaiseksi se että asutaan niin kaukana toisistamme että tärppipäivinä saatetaan olla siis aivan toisaalla. Siksi tämä "tärppi" olisi ihmeiden ihme jos ovulaatio olisikin sattunut aikaistumaan... Onhan tämä typerää herätellä toiveita ja uskoa, kuvitella että jotain tapahtuu kun mistään ei kuitenkaan voi olla varma... huokaus... Mitäs tietoja tarvitsetkaan sinne RKTT-listalle?

Mafinka ei tartte muuta, kuin sen oletettu ovulaatiopäivä!!
Monasti limat tulee juuri silloin ovista edelltävänä päivänä ja ovispäivänä..mutta laitan sen päivän mukaan, minkä haluat!

Näin Perhesuunittelun/metku sivustolla:
Ovulaatio tapahtuu sitten ovulaatioliman VIIMEISENÄ päivänä, joten ovulaatiota seuraa heti kuiva kausi. Eli vasta jälkeenpäin voi sanoa kun ovulaatio ollut.

Mie limottelin torstaina ja oletan oviksen silloin olleen, jo kipujenhin puolesta!

..jos esim. lauantaina se oletettu ovis, olisi tänään dpo2=)

Viimeksi muokattu:
...vielä, en ehtinyt nukkumaan :D kyllä mä luulen että se olis ollut tänään eli dpo 0, koska oli lauantaina sitä ovislimaa ja tänään kova jomotus oikealla puolella joka sitten loppui äkisti... ehkä mulla on hieman aikaisempi ovis kun viimeksi ..?.. mutta Nyt Nukkumaan tai ainakin köllöttelemään tonne punkkaan ...

Oooookoooo Mafinka!;)

((muoks)) en siun ikääsi muistanut kysyä?..se tuonne RKTT listalle on merkitty myöskin..tosin, ei ole pakko jos ei halua.
:attn:Sitten kun haluat päälistalle, hihkaise vaan selkeästi!!!:attn:

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille ihanista puhalluksista ja tsempeistä :) Mutta kyllä se nyt näyttää niin olevan, että yritykseksi tämä jäi, vaikkakin aika hurjaa yritystä oli, kun oireita oli niin paljon. Lämmöt on laskeneet, ja olo on tismalleen sellainen kuin päivää ennen menkkoja. Tein myös cb testin nyt illalla 4 tuntia vanhasta pisusta, eikä siinä näy mitään. Eli huomiselle sitten menkat tiedossa. Oikeastaan hyvä aavistaa ja tietää se näin etukäteen, niin ei tule shokkia sitten. Viimeksi kun oli se kunnon plussakierto 2 kk sitten, ei ollut mitään merkkiä siitä, että oli kemiallinen ja että vuoto alkaisi, vaan tuli ihan puun takaa. Parempi näin, että osaa varautua. Tästä siis johtui se mun pessimisti olo - kyllä kroppani taidan tuntea. Harmituksen harmitus - ja miehen harmitus tähän lisäksi - se harmittaa sitten vielä lisää. No - eikun uutta putkeen.... Alkaa mennä kyllä maku tästä hommasta, mutta tältähän se aina tässä vaiheessa ja kierron alkupäivinä tuntuu. Ehkä tästä taas sitten noustaan loppukiertoa kohti.

Toivoisin kyllä ettei noita oireita eikä haamuja tulisi, vaan olisi joko selkeä nega tai selkeä plussa, ja oireita vain jos plussa tiedossa. Mutta eipähän elämä ole selkeätä missään asiassa, kuten tiedämme kaikki.

Mur-mur, hyvä että kakkusista tuli hyviä, tekisi mieli maistaa ja maistaisinkin jos voisin, vaikka hiilarittomalla dieetillä olenkin ;) Ja mukavaa, ettei tunnelma enää ole jäätävän hyytävä.

Mafinka, hurjasti plussapuhureita ja tärppionnea sinulle :heart: Samoin pikkutirrille :heart:

sarppav, toivottavasti sinä plussaisit :heart:

Rominas, mitä sinulle kuuluu?

Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Nyt iskee taas paniikki:| ruskeaa vuotoa alkaa taas tulemaan. Eilen just tilasin ajan neuvolaan ja kehuin, että ei ole mitään erityistä ongelmaa. Viikkoja on tasan kuusi. Edellisessä raskaudessa, josta seurasi se keskenmeno, niin alkoi samoihin aikoihin ruskeaa tulemaan.

Huonoa oloa on ollu jo reilun viikon ja se on ympärivuorokautista. Erikoista tässä on edellisiin keskenmenoihin se että niissä ei ollu minkäänlaisia oireita.

Pitää soittaa varmaan neuvolaan ja kysyä, jos sais ajan ultraan. En kestä jos taas menee kesken:(

viidenmamma tiedän, että tuo vuoto säikäyttää kovin ja mielessä käy jo ne ikävimmät asiat raskauden suhteen..

Kovasti täällä olen hengessä mukana ja toivon, että vuoto olisi harmitonta - koska sitähän ON monella alkuraskaudessa.

Jaksuja:heart:

..ja ultraan kanattaa tosiaan mennä heti jos vain mahdollisuus, ei tarvitse kärvistellä ja hermoilla.
Olisiko siulla mahdollisuus varailla aikaa ihan tavan yksityiseltä gyneltä?..

Viimeksi muokattu:
Kiitos halauksesta, mur-mur.

Kun tässä on ollut pelkoa koko ajan, ettei tämä sittenkään onnistu, kun haamut on pysyneet haileina ja melkein näkymättöminä, niin kyllä nyt jo yön yli nukuttuani on ihan ok mieli. Mulla on tässä tammikuun aikana onneksi paljon muuta mietittävää ja suunniteltavaa, mm. uuden asunnon sisustaminen ja vähän matkustelua, niin saa helposti ajatukset muualle. Ja ainakin tämä vuosi tässä vielä yritellään, mutta ehkä en noita oviksia enää tikuttele - ne tulee aina kp 11 - 13, ja testin teon ajattelin jatkossa jättää aina dpo 12 paikkeille taikka vasta menkkojen poisjäännin jälkeen. Jatkan hiilaritonta dieettiä ja olenkin tammikuun lopussa sitten hoikka ja nätti ;). Ehkä pitäisi käydä gynellä testauttamassa hormonitasot ja muut arvot ja kyselemässä, oisko kiinnittymisongelmaan jotain pientä hoitoa. Hedelmöityspuoli näyttää toimivan :) Mitenkäs palstalaisten kokemukset ja tiedot siitä, että onko jotain hoitoa/hormonia tähän kiinnittymisvaiheeseen taikka jotain itsehoitoaineita taikka rohtoja?

Tsempitän kaikkia muita täysillä ja mur-murillekin toivon sitä todellista ihmettä tähän kiertoon :flower: ;)

Viimeksi muokattu:
Mur-mur täällä on mahdollista päästä ihan terveyskeskuksen ultraan, mikä ei ole niin kallis. Keskusneuvolassa täällä Joensuussa tehdään ultrauksia, missä kävin aiemmassakin raskaudessa, kun tuli niitä vuotoja. Pitää vain odotella pari päivää, kun on vasta 6+0, että siellä näkyisi jotain. Pieniä juilintoja ja jomotuksia tullu vatsalle, mutta ei niin pahoja kuin menkoissa. Mulla alkoi viimeeksi kyllä ilman kipuja se keskenmeno:|

Kiitos kaunis putunen:heart:

Keltarauhasen toimintaa tukemaan olisi ainahin Lugesteron - siitähin on vain eri kuppikuntia lääkäreissähin: toisten mielestä kannattaa kokeilla ja toisten mielestä EI mitään sanottavaa hyötyä - jos ei haittaakaan.:)

Reseptivapaista lääkkehissä en nyt ainakaan äkkiseltään tule mieleeni mitään..kokeileppa Maca-jauhetta!(itse tilailin kapseleina jo ennen joulua, pitäisi tulla tällä viikolla)
SUPERFOODIT
..ja sitä miehelle myöskin!!..eräs palstalaisemme(olikohan mimmimamma?)laitteli sitä pullataikinaanhin ja mies popsi pullasia hyvillä mielin:D
..juu ja miehelle sinkkiä, sekä C&E vitamiineja - suosiollinen vaikutus siittiöihin.
Varsinkin Sinkki TOSI tärkeä!!

Sinkki on välttämätön hivenaine mieskuntoisuuden kannalta: Sinkki säätää siittimen typpioksidin tuotantoa, jota tarvitaan erektion synnyssä ja ylläpidossa. Lisäksi sinkki normalisoi ja parantaa immuunijärjestelmän toimintaa ja lisää yleistä hyvinvointia ja kohottaa kuntoa. Sinkki on tehokas antioksidantti, joka vastustaa vanhenemismuutoksia ja parantaa sperman laatua.Piilevä sinkin vajaus on hyvin yleistä 40 vuotta täyttäneiden miesten keskuudessa. Laskulla alkaa olla selvää kliinistä vaikutusta 50 ikävuoden jälkeen. Silloin miesten testosteronitasot laskevat nopeasti, mikä heikentää mieskuntoisuutta. Sinkkilisän avulla testosteronipitoisuus nousee parissa kuukaudessa merkittävästi, usein lähes samalle tasolle kuin nuorilla miehillä.
Verkkoapteekki.fi

Myöskin Seleeni tärkeä
Seleeni on myös antioksidantti, joka suojaa soluja, auttaa pitämään yllä kuntoa ja kestävyyttä sekä torjumaan vanhenemista. Seleeni parantaa sperman laatua.

Verkkoapteekki.fi

Monivitamiinit olisi yksi hyvä vaihtoeheto, niissä vain pienemmät määrät vaikuttavia ainesosia. esim:
Verkkoapteekki.fi
Bio-Antioxidant 60 tabl. - 11,00EUR - Verkkoapteekki.fi

Viimeksi muokattu:
viidenmamma Hyvä, että pääset TK:n kautta ultraan!
Meillä minä kävin täällä Kuopiossa Perhesuunnitteluneuvolan puolella siellä alkuraskauden ultrassa ja juurikin rv6+0
Näkyi Raskaussäkki ja "jotain" pientä sisällä..lääkäri sanoi,että olisi voinut näkyä ehkä enemmänhin, katsellaan vielä - ultrasi vanhalla laitteella!
..ja tämähän raskaus meni sitten kesken(todettiin 8+3 ja alkio vastasi kokoa 6+6)

Tuo näkyi 6+0
Aijaa.com - 7293171.jpg
ja tämä 7+3(+syke!)
Aijaa.com - 7293175.jpg

Viimeksi muokattu:
Kiitokset taas mur-mur :flower: Nyt on sinkit ja macat tilattu! Sinkki taisi olla sellainen, jossa oli seleeni mukana. Uusilla rohdoilla uuteen vuoteen ja yritykseen :) Täytyy tuota maca-jauhetta ujuttaa miehenkin ruokaan jotenkin - ei syö pullia, joten se ei onnistu - mutta vaikka kahvin sekaan? ;) Mutta se taitaa maistua sitten pahalta. No sinkkiä saan varmaan syötettyä ihan hyvin, koska muutenkin hänellä tapana popsia vitamiineja :) Ehkä macaakin saan sitten syötettyä ihan suosiolla. Ja terveellisempään elämään hän olikin jo suostuvainen keväällä muutamaksi kuukaudeksi (siitä puhuttiin jo aiemmin) - vähemmän alkoa, vain punkkua hieman yms. :) Joo, uudet ajatukset auttaa hienosti - nyt on oikein mukava mieli jo - kiitos tälle palstalle ja sen ihmisille :heart:

Miulle iski kovat alavatsa kivut(vasen puoli)ja to-del-la huonoa oloista pukkaa:x..oksettaa kamalasti..hyi että osaahin tehdä huonoa!!
..käsiä pistelee, puutuvat ja palelee:(

Saamari jos sitä vatsatautia nyt miulle, sitä kuulemma liikenteessä..kovasti on kait turha siitä toisesta haaveilla, että olisi nämä SITÄ?!..nyt luultavimmin dpo5
(sitä vain aina kuiteshin..)

Viimeksi muokattu:
Soittelin neuvolaan ja sain ajan torstaille. Vuotoa ei ole enää, mutta kerkiihän sitä vielä tulla. Maha on oudon tuntuinen ja turvoksissa kuin olisi pidemmälläkin. Ilmaa on tosi paljon, heräsin yöllä, kun paukuttelin unissani.:) Nivusiin juilii ja nippailee vatsaa.

Ei auta kuin odotella, paremmin sanottu kuin tehty:|

Ottis
Viidenmamma Peukutuksia, että vuoto olis vaaratonta ja turha säikähdys vain :hug:.

Putunen Voi sitti jos ei sitä plussaa nyt tullutkaan :'(. Kurjaa kun lupailee, vaikka totta tuokin, että parempi vähän osata varautua tädin tuloon. On sullakin noita kemiallisia nyt lyhyellä aikavälillä tullut :hug:. Tsemppiä!

Pikkutirri Peukutuksia :heart:!

Mafinka Ihmehän se pikkuisen saaminen oikeasti olisi. Minä tulin raskaaksi kp17 olleesta oviksesta, kun ovis ollut yleenäs kp11-14 eli ihmeitä sattuu. Stressi saattaa hyvinkin siirtää ovista tuonnemmaksi ja siksi minäkään en taannoin osannut alkuun edes ajatella olevani raskaana ku oli ollut kaikenlaista muuta mietittävää. Peukutuksia sinnekin :heart:!

ON Mulla tuntui tänään aamupäivällä niin j**alatonta kipua vasemmalla puolella muniksessa, ett oli jo vaikea kävellä ja sitten vähän myöhemmin kohdunseudulla sellaista nippailua, että jos en tietäisi etten voi mitenkään olla raskaana, voisin kuvitella näitä r-oireiksi. Eilen illalla oli maha taas niin turvoksissa, ett se oli kuin potkupallo :(.

Ukolle just soitin ku huomasin hänen laittaneen päivällä viestiä, että TV on tullut, haetaanko tänään vai huomenna. Plaah.. mä en jaksas istua sen kyydissä autossa senttiäkään :(. Luulin itseasiassa miehen käyneen kotona ja lähteneen sitä hakemaan, kun on vuoteenkin sijannut. Ihan selvää pehmittelyä siitä kun hän nyt saa sen töllön itsellensä. No, se siitä.

Peukutuksia teille kaikille!

mur-mur Tsemppihali :hug:!

Voi Putunen...oon niin pahoillani:(
Viidenmamma, jaksuja sinulle...tiedän niin tuon tilanteen..itsellä sama viikolla 6(ja9 ja 12 alko sitten holisemaan ihan kunnolla) ja oltiin ihan varmoja että kesken menee...ultrissa käytii jokaisen säikäytyksen jälkeen..vaan kyydissä pysyi kuitenkin rv 30 asti...iso halaus sinulle ja toivotaan että ois ihan muuta vaan:hug:
Mitä kuuluu Hysteria???Ootko kuulolla???
Kaikille tsemppipemppiä jokaiselle omaan tilanteeseensa...mulla täällä töissä tänään niiiiin kiirus et en varmaan ehi tällä kurkkia..illalla koitan viel...
Heips:wave:

putunen voi itkujen itku :( olisi se nyt saanut olla sitä itseään mutta kuten itsekin sanoit että paljon on tekemistä ja suunnitelmia niin kenties sen aika ei ollut vielä, vasta kun olet saanut kaiken tehdyksi?! Itsekin muuten tässä suunnittelen tuota vähähiilihydraatitionta dieettiä, sain viimeksi pois sillä komeat 6 kiloa mutta mites tässä kävikään, tuli Joulun aikana takaisin... ajattelin tehdä tänään kaalisoppaa ja siihen varsiselleriä, sipulikeittoa, tölkkitomaattia ja jauhelihaa, tuota saakin syödä niin paljon kun jaksaa, poistaa ihanasti nesteet.
mur-mur taidan olla palstan vanhin 49, joten todellista ihmettä tässä toivon syntyväksi :D Oletko aivan varma ettei tuo huonovointisuus kuitenkin olisi siitä johtuvaa =)
viidenmamma toivon minäkin että on ihan sitä vuotoa mitä joillakin joskus on. Itsekin epäilin yhden kierron aikana että olin raskautunut kun kuukautisten aikana tuli pyyhkiessä todella vähäinen vaalea vana paperiin mutta aloin sitten vuotamaan kp37, seuraava väli olikin jo kp39 siksi syönkin nyt Terolutia.
OTTIS ja muut, kiitos peukutuksista :heart: Kaikkea hyvää toivon ihan Teille kaikille :)

viidenmamma kovasti jaksuja siulle sinne Torstaille:kiss:
..ja rupsuttele vain rauhassa, moni sitä sanoohin alkuraskaudessa olleen!!;)

ON..mie vähän luulen(aika varma olenhin),että se oli Oili joka pyyhkäsi tuossa päivällä!
Olin ihan vuoteen omana kipuineni ja huonoine oloineni, nukuinkin 2h!!:O
Näinhän miulla kunnon ovis oireileehin, en sitä heti tajunnut vaan!:confused:
..taisi stressin vuoksi miulla siirtyä nyt sitten viidellä pvä:llä

No, mitään hyötyä tähän elämäntilanteeseen tästä EI nyt ole..harmi:ashamed:
Kyllä vätystää vaan kovasti ja olo ihan pöpperöinen|O

Mafinka, haaveillaan me yhdessä siitä "ihmeestä":heart:
..mie en jaksa enään kuumeilla varsinaisesti.

Tuo Kaalisoppa(Satakunna sairaalan?)onkin ihan hyvän makuista - oikiasti!!
..paljon valkosipulia - Nam:p

Sitä tuli joskus syötyä kun halusin vauhdittaa aineenvaihduntaa, joka miulla hiiiiiidaaas!!

Viimeksi muokattu:
Joka ikinen päivä olen teitä käynyt täällä kurkkimassa. Nyt en kerennyt tämän päivän tekstejä lukemaan, mutta ilouutiseni tulen tännekin huutamaan....Kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki oli vauvalla ok, vähän tarkempaa selostusta voi lukea tuolta odottajien puolelta. Voi kumpa te kaikki sinne pääsisitte.

Iloinen Taavi 13+4

Yhteistyössä