40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Oliivitar Sinkkivoidetta yksi päivä kaupassa kattelin ja muistin, ett se vois olla ihan hyvä näihin mun vaivoihini :). Kiitos ku muistutit :kiss:. Kas ku ei tullut mieleen miehellä vähän puhalluttaa ;) :whistle: :LOL:.

Kiitos osanotosta siskon kuoleman johdosta. Karmeintahan siinä oli, ett häneltä jäi 10- ja 6-vuotiaat pojat sekä 3-vuotiaat kaksospojat. Oltiin siskon kanssa saman näköisiä ja kerrankin hirvitti totisesti, kun toinen kaksosista oli 'unohtanut' leikkiessään, että äiti on kuollut ja kun nurkan takaa ilmestyin (toista pojista ehtimästä), lähti tämä toinen juosten vastaan ja huusi:"Äitiiiiiiii!". Ei siinä heti voinut alkaa virhettä korjata.

Mitä pikkusten äitivirheisiin meillä tulee, niin olin kerran yhden toisen siskon 2 v. poikaa hoitamassa ja kun hän aamulla heräsi, pyöritteli hän mun hiuksiani sormissaan ja kysyi, että:"Äiti, miks sulla on Ottiksen paita päällä?" :LOL:.

Whisky Peat Voi pahus jos tuolta nyt tuntuu, ettei tuu lasta eikä p**kaa* :hug: Kuukautiskuppikin tuli mieleen ja sitä olen vakavasti harkinnut, mutta kun nämä ei ole menkat :headwall:. Jotain hele**tan tuhrua oli. Nyt muuten onneks laantunut taas silleen, ett vain pyyhkiessä tulee paperiin veren sekaista limaa.

mur-mur Kiitos :kiss::hug:, sulta noita vinkkejä tulee kuin apteekin hyllyltä. Siteissäkin on eroja totisesti. Hamassa nuoruudessa olin ihan helisemässä Kanadassa ollessa ku sieltä ei ollut löytyä kuin hajustettuja siteitä ja niitä mun kroppa (eikä nenäkään) voi sietää :(.

Nöpsö Tsekkaa ennen dippaamista näkyykö testissä viivan paikkaa. Jos niissä näkyy jotain painojälkeä tms. ennen dippaamista, saa olla melko varma, ett viivanpaikkakin näkyy, vaikkei siinä väriä olisikaan. Minäkin paras neuvomaan tsekkaamisesta ku en itse muista oikeastaan koskaan kattoa näkyykö tikussa tai liuskassa jotain ennen dippaamista :LOL:.

ON Aamukuuden aikaan pissasin purkkiin ja dippasin Sofin One Stepin erittäin herkän liuskatestin ja uskokaa tai älkää, niin kyllä siinä kirkkaan aamuauringon loisteessa värillistä haamulaista näkyi. Kuvaa en ehtinyt alkaa ennen töihin lähtöä ottaa ku piti torkkuakin välillä, mutt yritän saada sen haamulaisen kuvattua ku kotiin pääsen. Aikalailla satavarma siis olen, ett jotain on tapahtumassa mun sisälläni, mutt se onkin sitten ihan eri tarina pysyykö se sisällä ja kuinka pitkään :(. Tällä hetkellä on kuitenkin sellanen jännän kihelmöivä olo :saint:. Alamasu on miltei kipeä ja se ei ole kiva tunne, mutt tämä 'kiristys' tuntuu vähän positiivisemmalta, sillä sen muistan oireena siitä ainoasta todetusta raskaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur koita jaksaa vaan, vai ottaahan se päästä kyttiä itseään. Ja sitä paitsi roikottimet on hyvät.

Mitettikääpä sellaista supersankariäitihahmoa, joka pelastaa maailman roikottimillaan. Sinne alle keräilisi kaikki pulaan joutuneet:)

Yksi tuttu mies kerran näki kans erään suurehkorintaisen naisen ja sanoi, että niin oli ihanat rinnat, että toisen voisi laittaa tyynyksi ja toisen peitoksi ja oma pää sinne väliin:)

Ottis surku on pyllyn kohtalo. Meikäläisellä sama homma , jos pitää rättejä kauan käyttää. Mulla onkin tuo mainostettu kuukuppi ja hyvä on ja halvaksikin tulee. Kestää ainakin mukana tulleen paperin mukaan vuosia. Mutta hyvä keino ja halpa ja vieläpä ihan luomutuote on vanhankansan käyttämä perunajauho. Sitä olen kaikilla käyttänyt vauvoillakin jos on ollut tarvetta ja hyvää on. Maissijauho hoitelee varmaan saman homman.

Nöpsö ja Whisky Peat , voimia kytiksellä oloon. Miksi naiselle on tuo viivanpaikkakin pitänyt kiusaksi tehdä? Olis vaan testi jossa on joko selkeä väri tai ei, eikä mitään viiruja sinne tänne ja sitten kytit niiden paikkaa ja värejä vertailet. Kyrsiihän se vähemmästäkin. VOIMIA!!!!
 
Oih, täällähän on jo rapisteltu =)
Aivan sormia syyhyttää, että pääsisi itsekin tikuttaa... "olisi jotain tekemistä" :LOL: Hmm... Mietiskelin tässä, jos kuukautiset pysyvät pois sen takia, kun en ole ovuloinut, jospa minulla olisi myöhäinen ovulaatio, joko mennyt tai tulemassa tai jotain :confused: Huomatkaa, hän haluaa alkaa tikuttaa :D Jokatapauksessa postilootaan tippui eilen arsenaali testejä :p Voisihan sitä vaikka hieman testailla...

Ottis Voi hurja :kiss: Plussasäteitä Sinussa on muuten ihan selvästi äiti-ainesta :heart:

Nöpsö Ei, ei, ei vielä hyvästejä vauvahaaveille :heart: kylllä se plussa ehtii vielä tähän kiertoon

Mitettikääpä sellaista supersankariäitihahmoa, joka pelastaa maailman roikottimillaan. Sinne alle keräilisi kaikki pulaan joutuneet
Aivan! Kaiken takana on kuitenkin se NAINEN. Voiko enää ihanimmin sanoa naisen rinnoista?
 
Viimeksi muokattu:
Nöpsö - hyvä, jotta Pregnyl on jo poistunut.
Ostappa R-kiskalta se kahden kpl:een RFSU:n testi, niissä ei viivanpaikkoja ainakaan miulla ole ollut!
..testi muutenhin mukavan leveä ja oikein kunnon valkoinen se pohja - helppo kattoa, näkyykö punaväriä.=)

Milloinkas siulle se hoito tehtiinkään?
..mietin täällä vain, mikä siun tarka pp päivä olis tänään..;)

Plussasätehiä!!!
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

mur-mur (45).............kp0/24-28........yk26(02&08&11/10)3.
Ninni69 (41)...............Kp8/23-30........yk n.3v............1
pikkutirri (41).............kp9/28.............yk6........4./2yht.
Tringa (40).................kp15/28...........yk1.................2
Ottis (43)...................kp17/24-30......yk21( 08/09)1.
Whisky Peat (35)........kp21/?.............yk1........3
Nöpsö (42).................kp23/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46).....kp23/27...........yk11....................1. yht.
Salme71 (39)..............kp24/27-29......yk2........2
AinoEmilia (?).............kp26/?.............yk n. 3v( 08/10)4/2yht.
Euphonia (39).............kp28/25-26......yk17..........1
oliivitar (40)...............kp?/27-30.........yk3 ( 05/09)7.
Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, *Justiina*, putunen, Iida-Karoliina





Ottis (43)..................dpo4
Salme-71 (39)...........dpo11


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Pregnancy Test Results for 4 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy

mur-mur Eihän se kovin yleistä varmaankaan ole, että näkyisi, mutta ton yllä olevan taulukon mukaan niinkin on käynyt, että testi on näyttänyt positiivista dpo4. Mutt se mun aamun haamulainen tai olla rähmää silmissä tai jotain, sillä nyt en testissä näe kuin nippanappa viivan paikan jos sitäkään :ashamed: =).

Nöpsö Mulla ne kiskan RFSUn testi on antanut ainakin kerran väärän haamun, mutt sen tiesi jo siitä, ett viiva piirtyi just viivan leveyden verran väärään kohtaan ja väri levisi muutenkin ihmeellisesti. Mutt ei ne pelkkiä viivan paikkoja ole kyllä antaneet eli komppaan mur-muria siinä, ett kiskalle vaan kipinkapin ja myydään RFSUn testejä HalpaHallissakin.

Positiivista tässä hetkessä, että vaikka mahaa turvottaakin, niin se kiusallinen tuhruttelu näyttää loppunen. Peukutelkaa ihanaiset, ett se myös pysyisi poissa.

Oliivitar Kiitos plussasätehistä :kiss:, mutt niinkus varmaan jo ylempää luit, niin ei siinä testissä nyt mitään näy :'(. Vaan eipä tuon vielä tarvi näkyäkään, joten saa peukutella =).

Olet ollut valtavan nuori äitisi kuollessa. On varmasti ollut paljon hetkiä, jolloin olisit toivonut äitisi olleen vielä tässä elämässä mukana. Kaunista ajatella iltaruskon olevan terveiset äidiltä :hug:.
 
Ottis
Bugsy Kiitos peruna- ja maissijauhovinkistä :). Niitä meiltä löytyy aina.

mur-mur Kiitos päivityksestä jälleen kerran ja viivanvahvistumistoivotuksista myös :heart: Kunpa niin kävisi.

Tringa Kuinkas kävi, montako huurunenää otitte kyytiin :heart:? Kaksi vuotta sitten pakastetut alkiot ovat takuulla tuoreempia kuin mitä me tänä päivänä pystytään enää tuottamaan =). Jospa sitä olisikin nuorempana ymmärtänyt pakastaa palan itsestään vanhuudenpäivien varalle :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

no niin operaatio on nyt suoritettu ja kesti tasan puoli minuuttia. Se on niin juhlallinen hetki. 10.6. saa sitten testata, ja se päivä on myös pojan 1-vuotispäivä. Tänään olin leikkipuistossa ja sielläkin äidit kovasti kuumeilivat kolmansia lapsia. Ottis, yksi otettiin kyytiin. Se oli jakaantunut yhdesti eli kaksi solua ja priima tavaraa, sulatus onnistui hyvin. Vielä jäi kaksoset : )))

Oliko Nöpsölläkin IVF-hoitona tehty? Toivottavasti tänään plussaa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Ninni69
Ottis
Tringa Wautsi, aivan ihanaa, ett saitte priimakuntoisen alkion kyytiin. Nyt hirmusesti vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan :heart:.

Ps. Haluatko RKTT-listalle? Sulla olis tänään pp0, eikös niin?
 
Kuppikeskusteluun puutun näin ulkopuolisena, että sitä voi hyvin käyttää jo tuhruun, sen voi laittaa paikoilleen jo ennen menkkoja ja käydä sit vaan tarkkailemassa onko alkanut vai ei.
ja toinen vinkki jonka kuulin ja itsekin nnistuneesti kokeilin eli yhdynnän jälkeen kuppi paikalleen estämään siemenien valumisen ja näin ollen pysyy siemenet oikeassa osotteessa pidempään. En tiedä oliko tämä se konsti mutta yks mein lapsista on näin saanut alkunsa+ peppu ylhäällä et varmaan valuu sisälle päin :)
 
Nöpsölle plussaista kiertoa toivottelen! Äläpäs hautaa vauvahaaveita minnekään! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee!! :flower:

Whisky Peat; Varmaan ärsyttää, jos tulosta ei meinaa syntyä. Mutta toivotaan parasta ja jaksamista tässä vaativassa lajissa! Liikaa ei voi toitottaa sitä, että toivoa ei pidä menettää!! :) Itse yritän pitää testailun minimissä, ettei rupea ahistamaan liiaksi. En osaa vielä iloita testailun tuomasta jännityksestä...:p

Tringalle onnittelut onnistuneesta siirrosta! Nyt pidetään hirveästi peukkuja! Aivan mahtava juttu kerrassaan!! :heart::heart::heart:

Ottikselle plussapuhureita!+++++++ =)

Mur-murille kiitokset taas päivityksestä! Kumma juttu toi tädin katoaminen. En yhtään ihmettele, jos kyrsii.

ON: Minulla taitaa virallinen testipäivä olla sitten maanantai. Olo ei ole yhtään omenainen. Jossain vaiheessa jo kuvittelin jotain oireita (turvotusta ja nälkää), mutta se taisi olla vain ohimenevä häiriötila. Saas nähdä, että kui eukon käy... ;):whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar ja Ottis; : Minulla on myös läheinen ihminen menehtynyt, kun olen ollut tosi nuori. 18-vuotiaana lukiolaisena menetin äitini pitkäaikaiselle sairaudelle. Se oli kova paikka, sekä minulle että tietysti isälleni. Jäätiin iskän kanssa kahdestaan, kun muut sisarukset olivat jo lähteneet kotoa. Tuollaisten tapahtumien jälkeen sitä kyllä oppii arvostamaan niitä hetkiä, kun ne läheiset on siinä vierellä. Ja että pienistä murheista ei kannata liikaa ottaa stressiä.

Kun olen vienyt kukkia äidin haudalle, olen monasti miettinyt, että nämäkin ruusut olisivat ilahduttaneet äitiäni hänen eläessään. Silloin tuli muistettua häntä kukilla niin harvoin.
 
Kovasti Tringan pikkiselle tarrasukkasia&vaaviliimaa, jotta pysyisi matkassa 9kk!!!

Ottis juuh, miekin käyn tuolla sivustolla(laittamasi linkki)aina välistä kurkkimassa tilannettani testailujen suhteen..ja tosiaan 4.4%:lla on JO dpo4 näkynyt haamuisen haamuinen..tosi aikaiseen kyllä.
Plussatuulosia edelleen!
 
ON..Ulkokukkien hakureissulla sitten alkoi miulla tuntumaan kova masukipuinen..ja niin kotosalla papruun jo tuhrua tuli - hyvä että täti tulee, eikä jää kupeksimaan.=)

Ps. Päivitin ittelleni jo listalle Kp:ksi 0 - huomenna sitten Kp1
..yrityskerran päivittelen sitten jos sellaista tälle tulevalle kiertoa on..

Pitänee niitä kukkasia nyt jaksaa vielä istutella, mies lupaili auttaa.:)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
miss bamse Kiitos vinkistä :kiss:. Pitänee alkaa ihan tosissaan ottaa selvää siitä kuukupista. Sen verran tiedän, ett yksi työkaveri käyttää sitä ja on ollut tosi tyytyväinen =).

Salme71 Surullista, että olet joutunut luopumaan äidistäsi noin nuorena :hug:. Mulle lukioikä oli aikaa, jolloin side äitiin oli varmaankin läheisin. Muutenkin olin nuorimpana isin ja äidin tyttö, joten molemmista vanhemmista oli vaikea luopua. Olin just täyttänyt 21 v. edellisenä päivänä, kun isä kuoli seuraavana. En siis vanha ollut minäkään menettäessäni isäni. Olin kesällä täyttänyt 30 v., kun äiti kuoli talvella. Se oli kova paikka, mutt meillä olivat paikat jo vuosia aiemmin vaihtuneet eli minä huolehdin äidistäni ja hänen rankkojen sairasteluidensa jälkeen oli tavallaan helpotus päästää hänet lähtemään. Helppoa se ei ollut sittenkään, vaan ensimmäisen vuoden ajan purin suruani mm. runoja kirjoittamalla. Nyt niiden lukeminen riipii, mutt ei niitä raaski hävittääkään.

mur-mur No, onpa hyvä, että se täti tulee nyt jos on tullakseen. Inhottavaa se on, mutt sen myötä pääsee aina uuteen kiertoon. Toivottavasti teillä tjottailu tuottaa ihan huomaamatta ihanaa tulosta :kiss:.

ON Otin ns. järjen käteeni ja päätin, etten testaa ennen tiistaita. En tietenkään, kun ei mulla ole herkkiä testejä ;) ja muut tuskin mitään sitä ennen näyttäisivät. Jos herkät testit tulevat maanantaina, dippaan sellaisen tiistai-aamuna. Jos silloin ei testissä kahta viivaa näy, järkevä heittäisi dippailut siihen, mutt sitä en uskalla luvata. Fiksuinta olisi dipata erittäin herkkä testi vasta TOTT-päivän kunniaksi, mutt silloin mä olen mökillä työkavereiden kanssa enkä voi olla varma, ett pystyn sen salassa tekemään, meillä kun ei mökillä veskin ovea pukuhuoneeseen saa lukkoon ja siellä saattaa (hyvällä tuurilla) silloin joku nukkua =).

Ihan oikeasti ajattelin, ett mulla on nyt testejä vaikka koko kesäksi jos vain maltan mieleni. Mutt niin hoopo sitä aina on, että uskoo tän kierron olevan just Se kierto ja sillä sitten hinkuaa tietämään pikkuisen maailmaantulon mahdollisimman aikaisin.

Ukko lähti käymään kotipaikallaan, kun oli ensin valitellut kuumuutta tuvassa. Oikein ruman sanan sanoi ja minä utelemaan vessan pöntöltä, että mitä nyt. Kun kertoi syyn sanoin, ett niin voisin minäkin muutaman ärräpään päästää, kun on taas kaikki pöydät ja eteinenkin roinaa täynnä, kun hän levittäytyy ympäriinsä. Niinpä hän lähti työmatkaltaan löytämiään miesten aarteita roudaamaan itse tapahtumapaikalle eli kotipaikalleen ja minä tietty nyt saatuani talon järjestykseen istahdin koneelle haaveilemaan kera Piraija-lonkeron. Tää on jamijamia :p. Ei maistu ollenkaan alkoholille. Sen puoleen muuten oikeasti vähän vaarallinen yhdistelmä, sillä lapsethan vois juoda tätä ihan limsana. Miehelle mökillä eka kerran Piraijaa ostettuani sitä tarjosin lasissa ja hän totesi, että "aijaa, limsaa"..
 
Ottis
Whisky Peat Hienoa, ett Donna-testikin alkaa ovista näyttää :heart:. Tiedän tapauksen, ett nainen, jolla oli pahimmillaan puoli vuotta menkkojen välillä, tuli raskaaksi. Hän tosin luopui oviksen tikuttelusta, mutt piti vain huolen, ett pupuiluja oli riittävän tiheään ja niin sai pieni alkunsa. Hän on jo syntynytkin. Toivosta ei siis todellakaan pidä (ihan Salme71n sanoin) luopua.
 
Ottis
Taitaa käydä yksinpuheluksi mulla tämä tänään, mutt kävin tupskulla ja ihan riemusta kiljaisin, kun näin poikaset räksän pesässä. Taloa lähimpään mäntyyn on tosiaankin räksä väsännyt pesänsä ja kun siitä miehelle kerroin hän kysyi, ett pitääkö se hävittää ja minä, ettei missään nimessä. Meillä ei pihapiiriin nimittäin ole pikkulinnut eikä räksätkään tehneet pesää vuosikausiin, sillä Poju pisteli kaikki lentävät lepakoita myöten suihinsa. Nyt on siis lintujen aika, kun ei Pojua enää ole.
 
Ottis
Whisky Peat Toivottavasti on :heart:. Kun näin Portugalissa ensimmäisen haikaran pesän, otin siitä onnessani kuvan ja lähetin sen miehellekin siinä uskossa, ett sen täytyy olla hyvä enne :). Noh, kun lounaaseen päin ajeltiin, alkoi haikaran pesiä olla sähköpylväidenkin päällä. Silloin alkoi 'enteen tuntu' vähän kaikota. Mutt oikeasti on metkaa, ett toissakesänä, kun olin raskaana, tuntui kaikki meidän viljelmätkin kasvavan paremmin, kukat kukkivat runsaammin, vattupensas teki hurjan sadon ja tuntui, että kaikki elämä ympärillä on jotenkin 'hedelmällisempää' kuin tavallisesti tai 'siunattua'. Kai sitä vain kiinnitti huomiota silloin enemmän kaikkeen uuteen kasvuun ja eli siinä mukana voimallisemmin :saint:.
 
Heippa taas Ihanaiset Naiset! :wave:

Tänne on tullut paljon "postia" ja ollut mielenkiintoista lukea eri elämäntarinoita... myös niitä ikäviä koska itsekin olen kokenut menetyksiä, tosin iäkkäämpänä ja kyseessä ollut isovanhemmat ja sitten se kaikkein raskain ja rakkain - oma rakas mieheni 22 v:n ihanan yhteisen elämän jälkeen - lapsettomia oltiin hänen tahdostaan mutta kuitenkin... En voi muuta sanoa kuin että olen saanut niin paljon elämältä ihania asioita etten voi olla olematta kuitekin kiitollinen.. ja nyt vielä uusi rakkaus ja perhe - niin - mieheni lapset ovat tietenkin perhettäni ja ihana asia on se että tulen hänen ex-vaimonsa kanssa todella hyvin toimeen =)

Mutta se ON:sta ...

Täällä kuuluu taas ihania uutisia ... odotettavissa olevia ovulaatioita ... mahdollisia raskautumisia :heart::heart::heart: Ihanaa!!!

Ottis Jäin miettimään tuota sinun "tikutteluasi" että oletko AIVAN varma että se edellinen "tätsyn" käynti oli oikea - jospa olit jo silloin raskautunut kun oli muistaakseni sinustakin hieman outo :D :kiss:

mur-mur hmmm... pitäisikö iloita vai olla suruissaan :( No olet sen verran kauan ollut "tekemässä" ihmettä että uskoisin sinun NYT vihdoinkin raskautuvan 9 kk:ksi kun kerran päätit jäädä taustalle - taikapölyä sinulle toivotan ... :kiss:

Tringa Myös minulta tarrasukkia ja kaikkea mahdollista...

Salme Sinä olet myös ihanan positiivinen ja kannustava, upea nainen! Tee se! :D

Taikapölyä kaikille meille - itse olen kotosalla kamalassa flunssassa ja tätsyä odottelen ...

Ihanaa pyhää ja Anteeksi että en jaksa kommentoida kaikkia - sattuneesta syystä... :kiss::kiss:
 
Ottis Kun mieheni oli menehtynyt niin aina kun aurinko paistoi - se tosiaankin paistoi oudon pitkään ja outona aikana syksyllä niin mietin että mieheni "lähetti" auringon minua piristämään :) Olen myös muissa asioissa "kuvitellut" luonnon tuovan minulle viestejä - ja vieläkin haluan niihin uskoa - uskon että mieheni toi minulle tämän ihanan perheen ... ja siksi minun ei ole vaikea uskoa kertomaasi :kiss::heart: Aivan kuten täällä kerrottiin siitä purppuraisesta taivaasta..... :heart:
 

Yhteistyössä