40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Mafinka:kiss:
..mie siullehin niin toivosin sitä ihmettä:heart:

Enhän mie malta taustailla varsinaisesti - päivittäin varmaanhin täällä pyörin..;)
..yritän vain kesän mennä TJOT:ailu meiningillä, ei siis varsinaista "puurtamista"

Pikaista paranemista flunssan kourista ihunainen Mafinka:heart:

Viimeksi muokattu:
Nytpä on flikat meillä nätit kesäkukkaset partsulla ja pihalla:flower:..ihastelin niitä tupekilla käydessä ja nautiskelin kätteni jäljistä siiderin kera.(toki mieshin teki ison työn myöskin:))

..on timanttikukkaa,(liilaa, purppuraa..) kesäleimua,(vaalea liila, pinkki) kellokukkaa(mix), nukenkaulus amppeli(ihana)..sisoni&äitini toivat pelakuun ja kesäleimua - kauniisti nehin värit sointuvat yhteen

Taloyhtiön pihaan osteltiin Timanttikukkaa, keltaista&Mix Markettaa(liila, purppura, pinkki) ja sellaista kauniin keltaista..en nyt muista nimeä?..pienikukkaista kuiteshin..tumman vihreät, napakat lehdet..kasvaa alespäin valuvana.

Väsyttää kyllä kovin..nyt jos puraisis jotain ja ottais toisen siidukan:p

Viimeksi muokattu:
Ottis
Mafinka Niinpä tämä elämä meitä vastoinkäymisistä huolimatta aina eteenpäin vie. Sehän tässä elämässä onkin onnellista, ett me itse ei voida koskaan etukäteen tietää mikä meille loppujen lopuksi on parasta. Sun elämäs on ollut jotain aivan uskomatonta. Vaikka miehesi kuoli, silti tunnet hänen rakkautensa tänäkin päivänä :hug:. Se on suuri rakkauden lahja. Olen onnellinen, että nyt sinulla on se perhe, jota olet halunnut.

Olenhan minä sitäkin miettinyt, että jos olin raskaana, vaikka ne menkat tulivatkin, mutt tein digitestin silloin tortaiaamuna, ku menkat olivat alkaneet edellisenä päivänä ja negaa se näytti ja seuraavankin päivän testi. Se oli joku puikko tai liuska, en enää muista, mutt kyllä mä sen mahdollisuuden tsekkasin, ett olisin voinut olla raskaana. Negaa, negaa, negaa oli tulos ja sitä kai on uskominen, vaikkei nyt kunnon ovista tullutkaan. Silti haluan uskoa, ett toi ovisvuoto oli hyvä merkki ja ett nyt olis mahdollisuus olla raskaana.

mur-mur Ihqua, ett sait kukat istutettua ja nyt sulla on silmäniloa partsilla :).

mur-mur- sinä "ahkeraliisa" :) :kiss:

Enhän minäkään näköjään täältä osaa pysyä poissa :) Käyn aina välistä lukemassa josko olisi aihetta hehkuttaa jonkun puolesta :D

Minäkin muuten voisin päivitellä vaikka en olekkaan tuolla kuumeilijoissa, kerron kyllä jos on aihetta kuumeilla :)

Mukavaa iltaa... taidan taas olla kuitenkin täällä hetken kuluttua, heh!

Ottis ... kirjoitit niin kauniisti että ihan kyynel tuli silmäkulmaan, kiitos :kiss:

Minä kuitenkin jaksan uskoa sinunkin vielä sen positiivisen ja 9 kk:n laivamatkan tekevän :) Missä on kapteeni Rominas :D ?

:hug: Tuletko Ottis E-P:stä vai Pohjanmaalta?

Moro!
Ottis: mulla myös ollut sellaista verensekaista limaa eilen (luulen että se kummiskii on viel jälkivuotoo..) ja tänään töissä tuli paperiin pyyhkiessä ruskehtavaa... Ja tietyst mielikuvitus lähti laukkaamaan! Silloin ku tärppi kävi ja menkkojen piti alkaa niin oli just samanlaista vuotoa. Ja sit kun kotimatkalla vielä alkoi närästämään niin tein saunan jälkeen testin: ja selkee nega oli! Siis raskaustesti. Ovis testin tein juuri myös, ja mur mur oli oikeessa. mun ovis on joko ollut tai se on tulossa, koska testi näyttää haaleaa positiivista! Ja heilutultiin peittoja 2 pv sitten aamulla... mulle sanottiin että yhdet menkat pitäis odottaa mutta kun on niin julmetun pitkä toi aika ennenku se täti joskus suvaitsee saapua! Että sellasta.
Voi Ottis sun peppuparkaasi! pistä sinne nyt jotain kunnon rasvaa, ja anna miehen puhallella sinne hellästi, kyllä se siitä...

Oliivitar: Ihanaa kun teillä tollainen vilske, meillä kovin hissuista nykyään, koirat välistä mekastaa mutta muutoin on rauhallista. Kaipaisin niin jotain toimintaa tähän elämään! Olis joku pienoinen ihme tuossa... Voi kuinka mun taas alkaa ikävä painaa.. toissa päivänä meidän lapsi olisi täyttänyt 15 vuotta, veimme kukan haudalle:'( Tää kevät on ollut tuskien taivalta kun on äitienpäivä, pojan synttärit ja koulujen päättyminen peräkkäin ja vuosipäivä lähenee, juhannuksen jälkeen tapaturmasta tulee vuosi... joo sorry nyt tää itkuvirsi, mut ihunaiset olkkarissa kuuntelevat! Kiitos siitä!!!! I love you!!!!!:heart::hug:

Minttu - täällä yksi jos toinenhin purkaa sydäintään, ei mitään turhia itkuvirsiä ole ne!!!:kiss:
..Oi, jospa" peittojen heiluttelut" tuottaishin jo tulosta:heart:

En miekään mitään taukoja pitänyt - heti kun jälkivuoto lakkasi, pupusteltiin.:)

minttu kulta Voi Minttu :kiss::(:':)hug:

Useille olen kertonut miten kamalalta tuntui kun hautausurakoitsija sanoi etten saa tehdä asiaa itselleni liian vaikeaksi - olenhan vielä nuori ? Täh! Häh? Olin juuri menettänyt rakastamani miehen ja hän "kehtaa" ... En vieläkään tiedä mitä ajatella, olihan hän niin oikeassa minun suhteeni mutta entäs jos ei olisikaan ollut ...

Noh Ihunaiset - me ollaan varmasti paljon paljon vahvempia siksi että ollaan koettu todella rankkoja asioita, kukin omalla sarallaan ... vähättelemättä kenenkään menetystä tms.....

Mur mur ihanainen!!
Minä niin kovin toivon saavani plussan pikapuoliin ja kestävän sellaisen... jonka jokahinen olkkarissamme ansaitsisi!! Mies vaan flunssassa ja pupustelusta ei nyt tänään ainakaan varmaan tuu mitään,, toivottavast menee ohitte nopeesti jos ovis on vasta tulossa! Aion tikuttaa huomennakii. Pitääkin vissiin mennä patistaa se ottamaan funssalääkettä!
Kauniita kirjoituksia täällä, aina rakkaan menetys on kova paikka, tsemit kanssasurijoille! Kauniit muistot ei katoa koskaan! Koitan joka päivä muistella niitä hyviä hetkiä (nyt kyyneleet silmissä:'() se on kait sitä surutyötä.
Salme! Niin, kaikki jonninjoutava stressin ottaminen on mullakii jotenkii mennyt ohitte tuon viime kesän jälkeen. Pienet murheet on todellakin pieniä kun noin suurta menettää!
Mutta elämä jatkuu. Päivä kerrallaan! Ei voi pysähtyä vaan on jatkettava. Vaikka olisi miten vaikeaa!
Onnea Tringalle jotta alkio pysyy kiinni!!!!!:heart:
Huomenna mentävä aamuks töihin. Palaillaan taas, sorry kun en nyt taaskaan kaikille kommentoinut, nyt koirat viel pikapissille! Yöt!!!!:heart:

• Tykkää
Reactions: Mafinka ja Ninni69
Hei,

joo kiitos Ottis voi laittaa pp0 päivän. On heti kyllä niin raskaana olo että : )) Voikohan sen tosiaan tuntea heti?? Ei kai. Mutta keskimahassa tuntuu nippailua, siellä se yrittää kiinnittyä matkaan mukaan. Ollaan kovasti luottavaisia.

Mullakin Ottis samantapainen tarina vanhempien osalta, mutta tässä vaiheessa en viitsi miettiä sitä. Pitää yrittää ajatella vaaleanpunaisia asioita : ))

Isä yrittää nukuttaa vauvaa, ja kohta mennään saunomaan. Mukavaa iltaa kaikille!

Tringa: :heart:

Surutyöstä... Isäni kuoli reilu vuosi sitten. Ei paljon vaikuttanut elämässämme, mutta eipä tuo asiaa helpommaksi ole tehnyt.. nyt vaan miettii, että on lopullisesti menettänyt sen, mitä ei koskaan edes ollut, eikä sitä voi enää saadakaan. Monille jää ne ihanat muistot, minulle ei edes niitä :( Sellainen aukko vain sillä kohdalla, missä pitäisi olla paljon muuta.

No joo. Sen verran omaa kroppaa, että lämpöjä oon mittaillu tässä kierrossa. Mullon ollu joka aamu 35,8 - 36,1 ja tänä aamuna oli sitten 36,5 ja kun uusiks mittasin, niin 36,7. Mullahan normaalisti jo reilu 37 astetta tuntuu kuumeelta, mutta tämä ei siis millään lailla tunnu siltä.

Ottis
Voi minttu2011 Suurhalitus täältä :hug:. Sinulla on lupa itkeä ja valittaa täällä niin paljon kuin vain sinusta ulos tulee. Lapsen menettäminen on niin kamala asia, ett siitä ei pääse koskaan yli, mutt tuska lientyy ajan saatossa. Sitä ei vain saa lukita sisään, vaan sen pitää antaa tulla ulos. Meidän äidiltä kuoli sota-aikana lapsi aivokalvontulehdukseen 7 kk:n ikäisenä ja vielä vanhanakin hän itki tuon lapsen merkkipäivinä, vaikka murheita oli varmasti omiksi tarpeiksi muutenkin. Äidin suru oli niin riipaisevaa, ett se koskettaa minua vieläkin, kun sitä ajattelen.

Minttu2011!!Minttu2011!!! Tässä pitäis olla sellasen mökäfoonin kuva, ett sais huudattaa, mutt mä just hoksasin, ett herran jee, sähän voit olla hyvällä onnella tulossa raskaaksi just, jos ovisviiva näytti heikko positiivista ja toissailtana olette pupuilleetkin :heart:. Voi ku näin olisi :hug:. Ei me ainakaan maltettu km:n jälkeen sitä yhtä kiertoa odotella. Sehän on vain suositus, ett kohdun limakalvot ehtis parantua kunnolla =). Mulla tuli ovis silloin kp17 ja muistanpa senkin, ett kierto jäi silleen lyhyeksi, ett menkat alkoivat jo dpo11. On se uskomatonta miten jotkut asiat muistaakin tarkasti. Silloin sitä ei ikäänkuin osannut olla ei-raskaana ja raskaaksi olisi ollut niin helppo tulla, henkisesti siis.

Mafinka Ei ollut tarkoitus itkettää :hug: Tiedäthän :)? Jos oikeain tarkkoja ollaan niin mä olen K-P:lta.

No voi huh! Melkonen törkymöykky ollut se haustausurakoitsija :headwall:. Ihan tuntuu, ett olis tullut virhearvio ammatinvalinnassa :mad:.

Nöpsö Sitä piti kertomani, ett Davidin puikkotestit (25mIU/ml) eivät näytä turhia viivanpaikkoja varmaankaan eli jos sellaisen saisit hyppysiisi, niin ei tarttis arvuutella. Nimim. kokemusta on =).

mur-mur Kumpi noista kukista, toi samealehtinen vaiko keltainen kukkiva? Ei niin, että tietäisin, mutt että osais edes arvailla :).

Ottis

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Euphonia (39).............kp2/25-26......yk18..........1
mur-mur (45).............kp1/24-28........yk26(02&08&11/10)3.
Ninni69 (41)...............Kp9/23-30........yk n.3v............1
pikkutirri (41).............kp10/28.............yk6........4./2yht.
Tringa (40).................kp16/28...........yk1.................2
Ottis (43)...................kp18/24-30......yk21( 08/09)1.
Whisky Peat (35)........kp22/?.............yk1........3
Nöpsö (42).................kp24/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46).....kp24/27...........yk11....................1. yht.
Salme71 (39)..............kp25/27-29......yk2........2
AinoEmilia (?).............kp27/?.............yk n. 3v( 08/10)4/2yht.
oliivitar (40)...............kp?/27-30.........yk3 ( 05/09)7.
Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, *Justiina*, putunen, Iida-Karoliina

Minttu2011 (40)........dpo0
Tringa (40)................ppo1
Ottis (43)..................dpo5
Salme-71 (39)...........dpo12

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Menikö nyt oikein, että sulla on tänään kp1? Ku sinähän yleensä lasket niin, että jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, se on kp0 ja seuraavana vasta kp1. Onko nyt sun tiedot siis oikein :confused:.

Tringa Olet RKTT-listalla eli "virallisesti" Raskaana, Kunnes Toisin Todistetaan :heart:.

Viimeksi muokattu:
Ottis
Salme71 Kyllä sä melkonen sitko olet, ku olet malttanut olla testaamatta =).

ON Tuhruttelu loppunut kokonaan. Tänä aamuna pissalla käydessä oli suorastaan juhlallista pyllyä pyyhkästä ku ei papruun tullut mitään ylimääräistä :LOL:. Ja samantien on mennyt kyllä utopistiset toiveetkin olla raskaana. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä :saint:.

Whisky Peat Hienoa, ett Donna-testikin alkaa ovista näyttää :heart:. Tiedän tapauksen, ett nainen, jolla oli pahimmillaan puoli vuotta menkkojen välillä, tuli raskaaksi. Hän tosin luopui oviksen tikuttelusta, mutt piti vain huolen, ett pupuiluja oli riittävän tiheään ja niin sai pieni alkunsa. Hän on jo syntynytkin. Toivosta ei siis todellakaan pidä (ihan Salme71n sanoin) luopua.
Joo, en kyllä toivosta luovu todellakaan. Tässä ekassa kierrossa vaan jo huomaa tämän touhun "raakuuden". Esikkoa tehdessä en mistään ovistikuista ollut kuullutkaan, ja nyt hulluna kyttään ja bongailen ja saan itseni melkein sekopäiseksi. Ja vaikka tämä vauva-ajatus oli mieheni, niin jo nyt tuntuu että hänestä on tullut lähinnä siemenlinko, ja tämä ajatus EI TUNNU HYVÄLTÄ!! Sanoinkin hänelle eilen, että tämä kierto kun ollaan saatu pakettiin, niin seuraavassa mennään sitten fiilisten mukaan. Kesä tekee tuloaan, joten voisihan sitä nauttia siitäkin eikä murehtia turhia.

Helppohan se minun on maata koivet oikosenaan ja odottaa valmista, kun miehen täytyisi jostain kaivaa se into esiin sillä hetkellä kun minä huudan hep :LOL: Olisi niin helppoa, jos olisi kellontarkka kierto, vaan kun se on jotain 30-50 välillä, niin joka toinen päivä -tahtikin alkaa jossain vaiheessa tökkiä...

Ihanaa päivää kaikki ihanaiset kanssamatkaajani ! Tuli huomattua, että olen toivoton koneen käyttäjä ! Otetaanpas uusiksi !Olisi paljon kommentoitavaakin teille. Se on musta vaan niin hankalaa.Joten yhteinen tsemppaus:hug: teille kaikille:hug: ja sitten omaa napaa... Huomaa että armaani työstressi alkaa hellittää.=) Hälläkin alkaa vauvakuumeen merkit jotensakin näkyä, vaikka toi kommunikaatio ei aina oikein toimikaan ja tulee kummallisia töksäytyksiä niinku esim eilen kun kysyin että mitkäs on mietteet, jos nyt vihdoin tulisin raskaaksi. Vastaus oli:"Ollaanhan me naimisissa." En oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa... Tänään oli piiitkästä aikaa oikein ihanainen aamunavaus talletuksineen:heart: Pe-iltana meni suunnitelmat pieleen, kun mies oli alta aikayksikön unessa... paha yhdistelmä meillä kun minä olen aamuntorkku ja illanvirkku ja mies päinvastoin.:O Illalla tai huomenna toivottavasti taas jatkamme talletuksia...:heart:

Viimeksi muokattu:
Ottis
Ninni69 ja Whisky Peat Niin tuttua, niin tuttua on tuo kaikki mistä kirjoititte :). Mies heittää ilmaan ajatuksen lapsesta, me aletaan työstää asiaa ja lopulta mies on se, joka ei tiedä välttämättä edes missä mennään, mutt tekee parhaansa siemenlinkona.

ON Olen taas puuhastellut pihalla. Laitoin kissojen haudat kesäkuntoon. Keskelle kaivoin 'ojan', jonka täytin koristekivillä, ettei siihen kasvais rikkaruoho ku välistä ei sovi kuitenkaan leikkurilla ajamaan, ja itse hautapaikat peitin maksaruoholla. Tuntui kuin olisin viimeisen kerran peitellyt pikkuiseni pehmeän peiton alle nukkumaan. Akankaaltakin sujautin väliin väriä antamaan ja eksyipä sinne muutama mehikasvikin ja molempien hautapaikkojen yläpäihin saniaiset. Nyt on pikkusten haudat pieni vihreä keidas, jossa silmä lepää.

Ottis - kiva kun päivittelit=)
..ja kyllä, Kp1 on miulla ihan oikein - vuoto alkoi aamulla.

Täällä ukkonen jyrisi muutamaan otteseen ja mahdottoman kovia sadekuuroja puotti taivahalta, oikkein pieksämällä..nyt näyttäisi hellittävän, kohtapa saattaahin aurinkoinen taas pilkistää

Ninni, niin miekin olen illanvirkku ja aamuntorkku - mies juuri päinvastoin..siinäpä onhin aina sovittelmista kun mietin "talletteluja":|

Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille!
Meillä oli tosi kurja yö viime yö. Ensimmäistä kertaa meidän poika heräsi kesken yöunien joskus neljän maissa ja alkaoi itkemään. Ei rauhoittunut olleskaan, vaikka normaalisti tuttia vaan suuhun, niin uni tulee uudelleen. Nyt piti ottaa meidän väliin nukkumaan. Olen itse tosi herkkäuninen eikä nukkumisesta tullut sitten oikein enää mitään. Meillähän poika on nukkunut jo vajaan puolen vuoden ikäisenä omassa huoneessa eikä mitään ongelmia sen suhteen ole ilmennyt.

Olin aamulla ihan raato, kun olisi pitänyt oikeesti herätä. Onneksi sain nukkua pitempään, kun isänsä otti pojan ja lähtivät jonnekin ulos. Jotenkaan ei saa mitään aikaiseksi, kun väsyttää ihan sairaasti.
No, ehkä tää tästä helpottaa. Aamukaffenkin vasta nyt join.

Ottis; Oletpa ollut ahkera. Ihan kateeksi käy sinun puuhastelut pihamaalla. =) Varmasti kiva, kun on iso piha, missä voi purkaa stressiä lapion varressa tai sormet mullassa muuten vain. :)

Ninni69:lle tsemppiä vauvahjahtiin! Noitten miesten kanssa saa välillä kyllä olla hmeissään. Minunkin mies on välillä aikamoinen töksäyttelijä, mutta olen vuosien varrella oppinut vähän tulkitsemaan hänen sanomisiaan. :D

Whisky Peat; Komppaan täysin eli nauti kesästä ja älä turhia murehdi. Enemmän aurinkoa ja jätskiä, vähemmän tikutteluja!!

Mafinkalle; Kiitos sanoistasi! Kai se on tämä karjalainen iloluonteinen luonteenpiirre, mikä puskee läpi aina välillä. Sinulle kovasti toivon sitä plussaa myös. Aivan ihanaa, että piakkoin pääset perheesi luokse lopullisesti. Varmasti on miehesi poikien kannalta ihan hirveän hyvä asia, että tulet miehen exvaimon kanssa hyvin toimeen. Se on juuri sitä kasvamista ja aikuisuutta, että pystyy ottamaan asiat asioina eikä juutu turhiin murheisiin ja mustasukkaisuuteen yms. :):heart:

Mintulle suuret halit! :hug::heart: Lapsen menettäminen on varmasti todella rankka paikka! En voi itse kuvitella mitään niin hirveää! Toivottavasti olet saanut lähipiiriltäsi apuja asian työstämiseen. Vaikka eihän siitä koskaan varmasti oikein selviä. Asian kanssa on vain pystyttävä elämään ja hyväksyttävä, että elämä antaa, elämä ottaa - meidän on vain mentävä mukana. Halaus sinulle ja jaksamista! Itkeä saa ja pitää; se helpottaa. Olet tunteva, sydämellinen ihminen, jolla on lupa surra niin paljon kuin haluat. Jaksamista! +++++Plussaa sinullekin toivon ja että pääsisit pian jännäilemään! :)

Tringalle vielä tsempitykset ja onnea RKTT-listalle 'pääsystä'. =) :heart::heart:

Mur-mur; Hyvä kumminkin, että tätsy ilmestyi paikalle. Sehän merkitsee aina uuden alkua sitten mahdolliselle jännäilyllekin.

Kaikille muillekin tasapuolisesti hyvää päivänjatkoja! Rupean tässä siivoskelemaan ennenkuin se miesväki saapuu paikalle taas sotkemaan uudelleen...:D:kieh:

Yhteistyössä