Heippa kaikille tasapuolisesti.
Ajattelinpa kirjoitella tänne, vaikka ihan juuri nyt ei olekaan tarkoitus yrittää raskautua. Sylissä nimittäin tuhisee 2kk ikäinen tyttövauva.
Olen täällä seikkaillut jo vuosia, välillä kirjoitellut ja välillä ollut poissa pitkään.
Omasta tarinastani sen verran, että olen nyt maanantaina täyttänyt 41v, mutta siskokin lohdutteli, että vuosia ei lasketa vaikka tukkaan muutama harmaa hius tulisikin. Vastasin sille, että juuri aioinkin värjätä hiukseni, joten sen puoleen ei haittaa. Olen pohojoispohojanmaalta, liekö muita täältä päin.
Meillä on sellainen suursuurperhe, että nyt 2kk ikäinen oli lapsi numero 8. Lasten iät ovat 23v, 18v, 15v, 12v. 11v, kaksoset 3v ja tämä vauveli.
Joku voisi ajatella, että hullu akka, mutta minkäs teet kun on krooninen vauvakuume. Ajattelin siis kaikkien kauhuksi, että jos vielä yksi ennen "eläköitymistä", mutta sen näkee sitten toteutuuko se koskaan enää. Keskenmenoja on ollut kesällä 2006 vk 9+? ja jouluna 2010 10+?. Noiden keskenmenojen jälkeen raskauduin suhteellisen nopeasti ja tuloksena ensin kakoset ja toisen km jälkeen tämä pienin tyttö.
Kaksosten alkuraskauden aikana tuli alussa iso verenvuoto ja ajattelin, että siinä se nyt oli, kun viikkojakin oli vasta alle 10, mutta sitten mentiin neuvolaan ja siellä kaksi pientä sydäntä sykki ihan ok. Mutta kyllä säikäytti tuokin, kun juuri alla oli keskenmeno.
Silloin kun odotin kaksosia, niin helistimessä oli aivan ihana ryhmä, jossa oli aika montakin 40-kymppistä. Sittenmmin nyt en löytänyt sieltä yhtä mukavaa ryhmää, joten vaihdoin tänne ja onneksi oli/on edelleen tuolla odottajissa ihana 40+ ketju, jossa sain viihtyä tämän raskauden aikana. Mur-murkin siellä aina vilahteli ajoittain :wave:
On ihanaa lukea juttujanne ja mahtavaa, että täällä on sellainen oikeanlainen yhteys. Eivät siskot toisiaan näyki, vaan täydestä sydämestä saa toisiaan kannustaa.
Hirvittää kun tuo ikä kokoajan hilautuu eteenpäin, mutta menkööt....
Olen ajatellut, että ihan heti en yritä raskautua, mutta takarajana pidän itselläni, että raskaus alkaisi kuitenkin ennen kun täytän 43. Eli kaksi vuotta aikaa. En sitten tiedä milloin alkaisi yrityksen, koska ei voi tietää miten kroppa kahden vuoden aikana muuttuu.
Yritän nyt ensin saada läskiä pois, heti kun imetys vähän antaa myöten. Painoa pitäis saada 20 kiloa alspäin, niin sitten olisi helpompaa miettiä raskauttakin. Täällä on aivan ihanan ihana terveydenhoitaja joka sanoi, että ei muuta kuin yrittämään sitten kun siltä tuntuu.
Toivottavasti ei ihan romaania tullut, mutta kun oli nyt sellainen pieni hiljainen pätkä niin ehdin tähän istua kirjoittelemaan.
T:Bugsy