40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Salme - Kauniita ovat nuo Kalevalais runot ja riimittelyt.

Mie muuten kävin kokeilemassa myös Explolerin kautta noita hymiöitä sillä tapaa, kuin sie neuvoit - ei onnistunut.: /
Tein JUURI niin kuin neuvoit: kopsasin osoiterivin, sitten "liitä kuva" ja sitten syötin URL-osoitteen ja OK - ei vaan toimi.
 
Heipsistä vaan kaikille ihanaisille naisille!!=)

Ja voi ei Ottis...että ne siltikin alkoi vaikka mie jo toiveita elättelin että sie plussaat...:hug:

Mur-murille ja Mafinkalle onnittelut ovis plussasta ja mur-murille onnea tähän iltaan ja toivottavasti Mafinkan sisuksissa ois sinnikkäitä sissejä pataljoona oottamassa..tai ees se kaikkein sinnikkäin...=)

Oliivittarelle ylläri pylläriä ja Putuselle iso plussa puuhkutus...peukutuksia kaikkille muillekin RKTTlaisille b=)d

Nöpsölle onnen kantamoinen siihen teijen hommaan!!!

Samoin I-K:lle iso onnen puhallus..PUUUUHHHH:whistle:

on: mulla dbo7 tai jotain sinneppäin ja ei tunnu kyllä yhtään miltään:( eli en mä usko et on tärppi käynny...

Mur-murille
mul ois kysymystä...mitäs ne foolihappo max määrät nyt olikaan??? Mähän oon nyt kokoajan syöny MultivitaPlussaa 1/päivä ja eilen ostin Pirkan omega-3 kalaöljy kapseleita ja siinä mukana myös foolihappoa 300mikrogrammaa..multivitassa on 400 ni meneekö päivä annos jo yli? Sit molemmissa on myös B-6 vitamiinia 2.2mg, mites ne? Onko B-6 vesiliukonen vitamiini?et keräytyykö elimistöön? Entäs sit E-vitamiini jota molemmissa 10mg ja lisäks otan vehnänalkioöljyä jossa myös E-vitamiinia(9mg)...Eli siis uskallanko noita omega kapseleita sittenkään käydä syömään???
 
Salme Aivan =) Runot, lorut ja hout ovat mielenkiintoisia. Lyhyesti kaikki oleellinen on pakattu mieleenpainuvaan muotoon. Ja juuri se kiehtoo, että ne ovat kulkeneet mukana ajan saatossa. Harmi vain, että niitä kuulee enää harvoin. itselläkin vaikea muistaa enää mummon opettamia hokuja esim. kesän tulosta :ashamed: Onneksi tämä internet ammentaa tietoa ja ihmisillä on taipumus vanhetessa kaivautua juurilleen ;)

Hyvää Yötä ihanaiset ja uutta, jännittävää päivää huomiselle :heart:

 
Mur-mur Sinulla tosi nopsasti vahvistunee toi viivanen =) Ei muuta kuin ;) :whistle:

Nöpsö Tuo meille hyviä uutisia :kiss:

Miten mulla onkaan voinut mennä ohitse tuo Kummelin Suomalainen mies :LOL: Kuinka paljolta sitä olisikaan välttynytkään :D Tosihan se on, jos käpälää pyytää hieromiseen.. muuhun kuin pöksyjen alle.... on varmasti miäs jostain päin paaaalllljjjooon kipeämpi
 
Viimeksi muokattu:
Mies(polo)kampattu ja kellistetty!:p
..katellaan taas..

pikkutirri Foolihapon turvallinen max. annos oli j o p a 1000 mikrogrammaa/vrk.
B-ryhmän vitamiinit, ovat kaikki vesiliukoisia.

Tuolla joitain saantisuosituksia ja niitä voi reippaasti tarvittaessa ylittää..en nyt löytänyt niitä max.suosituksia äkkiseltään - laittelen, kunhan taas ne löydän.:wave:
Terveytta ja elamaa 14

Tärkeää olisi, että saa kaikkia B-ryhmän vitamiineja tasaisesti!
Miusta tuo Foolihappo(vaavikuumeisille) ja B6(ns. "hermovitamiini")ovat aika tärkeitä.

E-vitamiinista:
Suurin hyväksyttävä saanti aikuiselle on 300 mg/vrk.
(suositus SIIS Suomessa)

Mukavaista illan jatkoa=)..ja toivottelenpa jo Nati natitkin..:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vielä vitamiineista..

AINA
olisi parhain syödä sitä lajiaan vitamiinia - ei siis monivitamiinivalmisteita!
..niissä yleensä annokset per vitsku, liian tai aika pieniä.

Kun syöt vitamiinit, vitamiineina(esim. A/E/C/D jne..jne..)voit itse säätää sen siulle sopivan annostuksen, vaikkakin pillereitä kyllä kertyy aikas läjä.;)

Miullahin niitä onhin mooooonta pakettia kaapissa.

Kannattaa muuten tämähin lukaista:
Tri Tolosen E-EPA 650 mg kalaöljy _b_60kaps._/b_

Tätä tosiaankin voin suositella, pitäishin taas alkaa käyttämään..
..jätin sen poijjes kun käytin Marevania - aivan turhaan, olisin voinut käyttää kun annos max. 3g/vrk.
Tri Tolosen E-EPA 650 mg kalaöljy _b_60kaps._/b_
..tämä on 650mg ja voi ottaa max/vrk vaikka sen 3kpl.

Mutta jos omaat terveelliset ruokatottumukset ja syöt esim. paljon kalaa, ei ihan noin korkealla annostuksella kannata mennä - tuo 1-2tbl/vrk riittää silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Superonnittelut mur-mur miehen kellistämisestä!!! Nyt on taas sinunkin osalta jännittämiset varmistettu tähän kiertoon =)!

Pikkutirrille plussapeukutuksia, vaikkei miltään tunnukaan. Oireettomuus voi olla oire =) :heart:

Oliivittarelle iso puuhku huomiselle, jospa testi jo jotain näyttäisi :heart:

ON: minulla on olo n i i n s e l l a i n e n, että oisi jotain voinut tapahtuakin. Saa nyt sitten nähdä.... Koko ajan jomottaa ja hieman särkeekin mutta ei munasarjoissa, vaan ihan alhaalla ja keskellä. Eilen oikein tunsin kohdun olemassaolon, kun sinne sisälle jotenkin oikein pisti. Kuin oisi sukkapuikolla joku siellä tökkinyt. :rolleyes: Voi kunpa tämä olisi jotain, ja olisi kerrankin muuta kuin kemiallinen :|. Mutta hyvä mieli on, ja kun on onnistumistoiveet nollissa, niin ei voi korkealta tipahtaakaan :D.
 
putunen - ihunaa:kiss:
..mie niin toivon, että siulla se sellainen, olisi pikkinen ihmis taimenen alku

Kiitos miehekkeen kellistys onnitteluista, ei se niin vaikiaa olutkaan;)
..saatanpa huomennahin kopaista jos vaikka - varuilta:p
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun hienoa mur-mur että sait sen miehen kellistettyä=) ja kiitoksia tuhannesti taas neuvoista ja vinkeistä.

Upeeta Putunen että sulla on sellanen tunne et nyt on natsannu..mä oon sitä mieltä et kyllä sen jotenkin vaan "tietää" tuntee ja vaistoaa kun on "herkillä" ja osaa kuunnella itteään...mulla itellä ei nyt tunnu miltään..piti oikeen äsken mitata et onko ne lämmöt korkeella ja onhan ne joten ovuloinu oon ainakin...jotenkin mulla ovulaation aikoihin on toivo aina korkeella ja sellanen tunne että NYT...vaan nyt kun viikko jo kulunu ja ei enää mitään tuntemuksia ni toivokin lopahtaa...mä en meinaa ees testata etukäteen yhtään..jos menkat ei ala ennen ku ollaan lähös sinne etelän maille(ens viikon perjantaina) ni sit toki testaan.

Hyviä ötysiä munkin puolesta kaikille! Nati nati:kiss:
 
Huomenta!

Niin se lähti tämäkin aamu käyntiin... testi negatiivinen :'( Kyllä se kierto tässä on... Jotenkin nuo oireet olivat niin voimakkaat tässä kierrossa :confused: antoivat uskoa viimeiseen asti. Täti on vaan tullut ilkeämmäksi. Uusi kierto, uudet kujeet ja asevarustelu, tilasin jo uusia tikkuja :D

Wau Mur-mur Ihanaa, pääsepi jännittämään :heart:

Putunen Nuo sukkapuikot kuulostavat kieltämättä "mainioilta" oireilta :heart: PUUUUUUUUUUUUUUUUH :heart:
 
oliivitar Voih ja minä kun olin juuri tulossa kyselemään joko rapistelit :( mutta eihän ne testit aina niin pian näytä ... niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy :)

Salme71 Eilen en sitten ehtinytkään kaupoille, odottelen innoissani josko tänään ehtisin... näppejä niin kutkuttaa hypistellä vauvan vaatteita ja tarvikkeita :heart: vaikka toiselle ostankin :)

nöpsölle Onnea matkaan tälle päivälle :heart::heart:

pikkutirri Kiitos toivotuksista :) Hmm... eihän se välttämättä tunnu missään jos on tärppi käynyt :D onnenpuuhkutuksia sinulle kuitenkin toivotan...

mur-mur :heart::heart: :heart::heart: puuuuuh...

Putunen Ihanaa!!! :hug

Aurinkoista päivää kaikille :flower::flower::flower:
 
Hyviä huomenia ihanaisille!


Heti alkuun lähetän pahoittelut Oliivittarelle negasta. :hug: Mutta kuten sanoit; uusi kierto, uudet kujeet!

Hienoa mur-mur, että sait miehen kellistettyä! :heart::heart: Kiva päästä taas jännäilemään puolestasi! Toivotaan parasta! =)

Pikkutirrille +++++toivotukset oireettomuudesta huolimatta. Kuten todettua; voihan se oireettomuuskin olla oire. Pidetään peukut pystyssä ja lippu korkealla!


Putunen! Tosi ihanaa! Olisi kyllä aivan mahtavaa saada se +++++ tälle kuulle!
 
Oliivitar - pahoittelut negasta :(. Oireethan on voineet olla voimakkaat siksikin, että on ehkä kuitenkin jotain yritystä ollut. Mutta uusi asevarustelu ja uusi kierto! Tsemppiä ja plussasäteitä siihen!!! :) :heart:

Pikkutirrille edelleen plussapuuhkutusta!!!

Kiitoksia lähettämistänne plussapeukutuksista! :kiss: :wave:
Putusen tämän aamun dpo10 dippaus = vielä aivan puhdas nega. Niin valkoinen blanco kuin voi olla. Yritin oikein kovasti kuvitella siihen jotain haamua, muttei sekään auttanut kuin tietystä kulmasta katsottuna ;). Testi oli sellainen david puikko 25 vahvuinen, eli ei herkimmästä päästä. Olo on kuitenkin edelleen sellainen :rolleyes:. Heräsin aamulla ennen kukonlaulua pirteänä kuin peipponen ja se on mulla ollut myös raskausoire aina. Yleensä olen aamu-uninen . Joten katsellaan.... oon oikeastaan varma, että jotain siellä taas tapahtuu, mutta tarttuuko ja pysyykö, niin siihenpä ei voi vaikuttaa. No - seuraavassa kierrossa tulee sitten jämerämmät aseet mulla käyttöön, mutta tämä luomukierto vielä katsellaan loppuun ensin :). Tädin pitäisi tulla su-ti välillä. Tai siis toivottavasti ei tulisi...: /

Mukavaa päivää kaikille! Ai niin - olen taas nettipimennossa pe-ma välillä, mutta yritän jonkun tiedon päästä laittamaan tänne, vaikka sitten kännyllä... mut jos Pate tuo testejä tänään, niin ehkäpä huomenna uusi dippaus.
 
Ottis
Kiitos teille kaikille ihanat naiset lohdun sanoista ja siitä että taas elitte tän kierron mun mukanani :hug::kiss:.

mur-mur No nyt on sulla kunnon ovisplussa :heart:! Onnea sen hyödyntämiseen :kiss:

Viititkö vaihtaa mulle tonne kiertopäiviin kp24-30, ett muistan paremmin tän kierron pituuden?

Sariella Nyt vasta bongasin tarinasi, kun pääsin kunnon näytölle (ikänäkö :ashamed:). Olen pahoillani kokemistasi keskenmenoista. Kyllä minä sinut taannoisilta ajoilta muistan. Olet elävä esimerkki, että raskaus korkeammallakin iällä voi todellakin alkaa, mutta myös loppua ihan liian varhain :'(. Suurhali :hug: sulle, voimaa ja jaksamista :kiss:.

Oliivitar Oletkos jo dippaillut, vai enkä minä vain näe mitään :confused:? Pluusapuhureita :heart:.

Keikka heitetty ja kivaa oli, vaikka töissä samalla oltiinkin. Mulla tänään vapaapäivä ihan pomon armeliaisuudesta, sillä openahan minä en mitään ylityölisiä enkä muitakaan saa, kun hoitsut veteli keikasta yli viikon vapaat. Yöllä olin vähän ennen kahta kotona, suihkussa pikaseen kävin ja kipusin ukon kainaloon nukkumaan. On se vaan niin lutunen nykyään. Harmitteli ku ei herännyt tulooni ja kysyi sitten, että eikö olekin vain mukava tulla omaan sänkyyn nukkumaan. Olihan se ja uskomatonta on sekin, että kun on kotona ja vastuussa vain itsestään, sitä nukkuukin kunnolla. Reissun päällä unet olivat retuisia ja herätykset aikaisin eli univelkaa todellakin on. Pää on vähän ku pumpulia nyt ja aionkin kipasta takas nukkumaan tästä ihan kohta.

ON Menkkavuoto alkoi laivalla yöllä ja totta totisesti sitä piisasi alusta asti silleen, ett siteen jouduin vaihtaa parin tunnin välein koko eilisen päivän. Illasta vähän pihtailin, sillä ei pysähdytty tullessa yhdellekään ABC:lle tms. ett olisin päässyt siteitä ostamaan ja viimeistä oli pakko säästää kotiin suihkun jälkeen. Tänä aamunapa sitten kun heräsin, oli ihmetys suuri ku side oli ihan puhdas ku pisulla kävin. Toisella pisukeikalla pyyhkiessä sitten jo taas veren sekaista limaa tuli, mutt ehdin jo elätellä vaikka mitä ajatuksia, ettei nää ollutkaan menkat, vaikka totuus on, että jos vuoto eiliseen loppuu, sitä varmasti ihan tarpeeksi oli. Viimeksi menkat oli runsaat, nehän ihan meinasin ihon rikki syödä ku käytän siteitä. Sama juttu näyttää olevan runsaudessa nytkin. Eli onks tää nyt sit premenopaussia sitten =) :LOL:??

Mur-mur Jotain menkkojen runsastumisesta kirjoittelin sen estrogeenivajauksen tai jonkin muun suhteen :confused:.

Putunen Mä olen huomannut saman jutun niin saanssi ku ei-saanssi kierroissakin, että nippailuja ja tuntemuksia on ja oppinut ajattelemaan, ettei niillä ole merkitystäkään, mutt niin se vaan menee, ett jos on pieninkään mahdollisuus, että olisi sittenkin raskaana, ne helposti mielessään tulkitsee r-oireiksi :). Toivottavasti sun nippailut sitä nyt ihan oikeasta ovat :heart:.
 
Ottis
Oliivitar Pahoittelut negasta :':)hug:. Näytti käyneen niin, että mulla jäi tämä viimeinen sivu lukematta. Voi kökkö tosiaankin, jos se täti tulee sinnekin, vaikka täällä melkein Niagarana eilisen valui. Täysin purjein uutta päin, eikös vaan? Mennään nyt samoilla viivoilla ja plussataan riemukkaasti kesän alun kunniaksi, jookosta? Tekis mieli ihan oikeasti saada halata sua, sillä nyt tämä oma tätijutska kävi luonolle enemmän kuin pitkään aikaan ja muistan taas tasan tarkkaan miltä tuntuu tikkua korkealta ja kovaa. Minäkin ehdin haaveilla jo vaikka mistä. Vaikka kyllä se pikku pessimistikin aina mukana kulkee, siitä ei pääse mihinkään.

Hei muuten, ei ole Halpatestiltä tullut eilenkään testejä. Tädistä huolimatta olisin takuulla yhden dipannut. Missähän ne luuraa :confused:. Onkohan Posti-Pate pistänyt ne omaan taskuun?
 
Omaa napaa lisää: nyt siihen mun testiin on tullut aivan aavistuksenomainen roskishaamulainen :whistle:. Kun vertaan sitä samanmerkkiseen testiin, täysin negaan, johon on tullut muutaman tunnin kuluttua täsmälleen samaan kohtaan viivanpaikka, eli täysin vitivalkoinen blancoviiva, niin tämä on värillinen "viiva". Tää alkaa mennä avaruusgeometrian puolelle :D - tai sitten tää on arvausgeometriaa... niin ja oireena on myös jatkuva NÄLKÄ
 
Ottis
Putunen Jee :wave:, mahtavaa :hug::kiss: jos se nyt sitä plussaa alkaisi tehdä :heart:! Peukutan kaikin raajoin!

ON Tsekkasin sähköpostin ja 10.5. eli toissapäivänä on tullut ilmoitus, että testit on lähetetty. Kaiken järjen mukaan niiden pitäisi viimeistään tänään olla postilaatikossa. Ollut varmaankin jotain sekaannusta laskun maksamisen kanssa ku oli tullut joku 'yksityiskohtainen lasku' juttu, joka sitten kuitenkin vei vain tilaussivulle. Halpatestiltä tilaan silleen, ett maksutiedot tulee s-postiin ja maksan suoraan tililtä, en siis visan kautta. Jospa olen häslännyt tilausnumeron kanssa :confused:. Onneks olin reissun päällä ja tätitkin tuli, muuten olisin hepuloinut mokoman tunaroinnin vuoksi :ashamed:.
 
Ottis - niin, voi kunpa.... kiitokset peukutuksista! :kiss: Eihän tämä vielä MITÄÄN merkitse, sen varmaan kaikki tällä palstalla tietävätkin, mutta jotain toivonkipinää on kiva aina yrittää ylläpitää - vaikkapa sitten puoliksi mielikuvituksenkin voimalla :D.
 
Ottikselle vielä minultakin pahoittelut tädin saapumisesta noin runsaana! Kelvoton eukko kyllä on!


Jos sinulla on hyvin herkkä iho, niin luuletko, että pystyisit käyttämään muuta kuin siteitä? Meinaan, että esim. minä en ole koskaan juurikaan käyttänyt muuta kuin tampooneja ja hyvin olen pärjännyt kaikki nämä vuodet. =) Varmaan tiedätkin varsin hyvin, mutta onhan niitä sitten kaikenlaisia kuukuppeja sunmuita tullut markkinoille helpottamaan naisen elämää. =)

Toivottavasti saat pian uuden gyneajan, niin pääsette miehesi kanssa taas tositoimiin ja saatte apuja raskautumiseen! Tsemppiä ja jaksamista pettymyksestä huolimatta! Näinhän se on, että tämä on raskas laji. Vaatii veronsa, mutta onnistuessaan on kyllä ollut vaivan arvoista ja senpä takia ei koskaan kannata menettää toivoa ja uskoa!
 
Ottis
Kiitos Salme71! Kieltämättä aloin eilen ajatella kuukupin hankkimista. Tamponeja nuorempana käytin, mutta sitten kun kuulin kaiken maailman kauhutarinoita tulehduksista sun muista, luovuin niistä ja jääränä olen siteissä pysynyt. Edellisessä kierrossa mulla tuli siteistä oikeaa vaippaihottumaa, mutt nyt ei sentään sellaista =).
 
Ottis ja muutkin :hug: Olette ihunia! Nyt jaksaa taas jatkaa eteenpäin =) Kesäplussat meille kaikille :heart:
...vielä tosin täti ei ole paikalla ja tissin kuumotukset, selän juilimiset, kainalon nipistelyt, kuumat aallot ja muut moninaiset oireet jatkuvat :LOL: ettei vaan mummotautia? No ei vielä, tähän pirttiin! :stick: Tänään olen ottanut rennosti ja nautiskellut kahvista, auringosta ja kurkkinut kuulumisia täällä olkkarissa ;)

Putunen =) Melkoista geometriaa :LOL: Ihanaa, toivottavasti SE tarkoittaa sitä itseään :heart: Tahtoo plussan seinälle tänne olkkariimme


Oletteko seuranneet tv2:lta sydänääniä sarjaa? Itse olen sarjaan tykästynyt ja eilen löysin Areenan sivuilta linkin osaan missä "vanhempi "pariskunta saavat oman pienen pienoisen. :heart:
Linkki Syd


Ottis Itse käytän, kun kuukautiset pitkittyy, pestäviä siteitä vuodon lopussa. Aluksi ajatus hygieenisyydestä epäilytti, mutta toimivat hyvin! (eikä pesukaan sen kummempaa ole) Iho saa hengittää ja turhat punoitukset häipyvät. Edellisessä raskaudessa kun hematooman vuoteli pari kuukautta, ne olivatkin kuin taivaan lahja! Niitä löytyy jos jonkinlaisia, stringeihin ja mummohousuihin sopivia, myöskin eri vuotopäiville.

Tuo linkki näyttää omituiselta, mutta näytti pelittävän :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Oliivitar Kiitos vinkistä. Nuo pestävät siteet ei tulleet mieleenkään. Toivotaan, ett täti negasta huolimatta menisi vaikkapa naapuriin ja saisit yllätykseksesi huomata huomenna olevasi raskaana. Se olis ihkua, mutt vaikka täti tulisikin, niin periksi ei anneta, vaan suunnitellaan edelleen kesäplussaa :heart:.

Ukko mokoma soitti just silloin kun olin mennyt maaten, ett vielä nukkuisin ja yhä tässä kukun. Mitään ei kunnolla jaksa, mutt ei näemmä osaa nukkuakaan. Ei tänään olis pystynyt töissä ollakaan, tai just vain olla :LOL:.

Vaihdoin avattereni. Kuva on portugalista, siellähän noita metkoja jättikviä vai mitälie on. Mulle just nuo edusti sitä muistojen Portugalia.
 
Ottis; laittaisitko minulle taas vuorostaan ohjeen, että miten noita omia kuvia saa avattareksi. Tuo minun avattareni oli ihan sattuma, jonka löysin, mutta haluaisin vaihtaa sen. Mutta jostain syystä kone aina vaan herjaa, ettei onnistu.

Kaunis kiitos, jos viitsit neuvoa!
 

Yhteistyössä