40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Etkös sie muista ihanainen, että Virtsatieinfektio on ihan oikiasti tyypillistä alkuraskaudessa - näin miulla!

Toisella tärppikerralla, dippasin haamun vain 1h rakossa olleeseen pisun lirukkaan päivällä, ensin dippasin aamupisuun herkällä(10mIU/ml) liuskalla ja tuli vain haalean haalea harmaa viiva.: /
Eikä, onko tuo oire :O En oo kuullutkaan, mutta jotain haittaavasta vaikutuksesta kyllä...

Nyt tutkin tuota mun haamulaista, siis oikeen perusteellisesti kääntelin ja jos osaisin sitä kuvailla niin nyt viiva näyttää vaalean-lilan-harmaalta :O Mutta tosiaan olo on niin omituinen, että jotain siellä on pakko olla tapahtunut...alkaisin uskomaan, jos vaan uskaltaisin...No, katellaan miten ens yön/seur. aamun kusnäytteen kanssa käy..voi käydä kyllä huonosti kun on tää kusvaivakin nyt :kieh:

Ukkokulta edelleen kuumeessa..heitti mulle herjaa aamusella: " Mä oon nyt kuumeilija, voinko kirjoitella kaks plussaan?" Mokomakin

Niin siis on tietoinen, että tänne kirjoittelen, muttei ees tiedä mihin pinoon eikä nikkiäni..pitää sitä nyt jotain salaisuuksiakin liitossa olla

Kaupasta en nyt saanut ostettua testejä lisää, kun tytär halus tulla mukaan, mutta käyn ehkä huomen hakee niitä, jos haamuilen viel aamullakin :whistle:

Mitä ihmettä?? FF on ollut huoltokatkolla aamun ja nyt pääsin sinne laittaa lämpöni ja oireeni..ni mitä tekee tää...muuttaa mun dpot 10 ->8 :O En tajuu..no jos ton mukaan laskis ni ei mun kannata huomen viel testailla..ehkä pyydän sen kuurin ja testaan tiistaina kun oireet helpottaa..FF ei oo muuten ikinä tehnyt mulla vastaavaa..: /

Viimeksi muokattu:
Joo Pikkutirri :hug: kiitos kehuista!! Tämä positiivisuus minussa on nostanut päätään ton plussaamisen jälkeen roppakaupalla:) se on hyvä juttu kun ennen sitä viime aikoina musta on tuntunut että meidän perhe asuu jossain mustassa aukossa missä ei valoa näy..:( mutta paistaa se aurinko risukasaankin joskus!!!!!:D Tästä on hyvä jatkaa!
Kyllä sinäkin vielä saat sille makuupussille käyttöä!! Usko vaan!
Varmaan salaa ostan jonkun pienen nallen vaikka :$ eihän sitä kukaan tiedä kelle se on jos en kerro...

MUR MUR:
Kiva että lapsosesi tervehtymässä!=)
Ja sitten viikon päästä on uusi jännäämisen paikka, kun sulla piinapaikat lähestyy!! PEUK PEUK!
Mä itsekin sähelsin niiden testien kanssa tossa keskiviikkona... ekaks ovistesti näytti plussaa (siinä vaiheessa olin IHAN poissa tolaltani)...kädet täristen nettiin ja kattomaan josko sekin vois tarkoittaa raskautta??? Sitten jostain luin että menkkojen aikaan ovistesti voi MUUTENKIN näyttää positiivista ja alkoi jo toiveet laskea:ashamed: SITTEN joku teistä patisti testaamaan ... eikun päivä oli torstai koska perjantaiaamuna tein aamupisusta varmistustestin!!!! oli kyllä jännät paikat!! JA IHANA LOPPUTULOS!!
Mahtavaa loppupäivää ja puhurit sinnekin!!!!++++++++++

JUSTIS!
Testaathan huomenna=) Minä ainakin olisin täpinöissäni! Jos vaan YHTÄÄN väriä oli testissä, mikset kokeilisi???
Kurja juttu että oot kipeenä! Parantumishalit sinne sulle ja miehellesi! :hug:
Mikä muuten on FF? Kun en ole tietoinen noista asioista ihan uteliaisuuttani tiedustelen??:)

Ottis
Moikka naiset =)! Niin on kovasti juttua tullut, ett vaikka reissunpäällä olen vielä torstaina lukenut, en osaa nyt kommentoida kunnolla mihinkään. Alkoi lopulta kännykin kiukkuilla, ett kun kirjoitin tänne vastauksen ja lähetin, antoi "ERROR"-ilmoituksen ja se ei ollut kivaa ollenkaan :(.

Näyttää kuitenkin siltä, että Minttu2011 on plussannut, onnittelut :heart:. Hienoa, vahva viiva on sulla testissä. Vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan :kiss:. Kun tässä vähän enemmän kotiudun, laitan sut tonne plussanneisiin :heart:.

Putunen Pahoittelut, että täti tuli sittenkin :hug:. Uudella innolla ja paremmalla onnella uuteen kiertoon :heart:.

Justiina Toivotaan sen tädin ryökäleen nyt pysyttelevän poissa. Totta tuo, että mikään ei ole hankalampi kateltava kuin sairas mies. Miehet osaavat olla todella raukkoja sairastaessaan ja toisaalta aivan kuurosokeita toisen kivulle. Tsemppiä :hug:.

Soili, Mafinka, Hystis, mur-mur, pikkutirri ja muutkin, jos en nyt nimeltä muista mainita, kiitos onnenpotkuista tähän kiertoon :heart:.

ON Ovis mulla tosiaankin osui torstaille ihan toivomusten mukaan, mutt torstaina ei sit enää tullut varuulta pupusteltua ja mun mielestä mies keskiviikkona aamusta vähän liian varhain hätäili tallettelemaan, kun hänelle oviksesta kerroin. Luulisin pullien kuitenkin suht' hyvin uunissa olevan.

Torstaina mies alkoi heti aamusta juomaan, sillä keksi taas syytellä minua jos vaikka mistä tyhmyyksistä, kun oltiin keskiviikkona 'baarikierroksella'. Itseasiassa minä lopulta herppasin ja vein miehen puoliväkisten 'kotiin', kun vei minut vanhan kurpan discoon, jossa ei varmaankaan ollut yhtää yli 25 v. eläväistä. Siinäpä hänellä olikin sitten syytä karata taksilla Alkoon sillävälin, kun olin aamulenkillä. Toisaalta ärsytti suunnattomasti, mutt keksin itselleni ihan kivasti sille päivällä virikkeitä ja kun tulin illemmalla kämpille, oli kiva saada olla 'yksin' ja rauhassa, kun mies nukkui pois humalaansa. Seuraavan päivän ja vielä tulomatkankin mies oli hyvin nöyrää poikaa, mutt nöyryys unohtui eilen illalla ja tänä aamuna vit*tti niin suunnattomasti ku olis taas pitänyt antaa pimpsaa. Ja niin annoinkin, ihan varuulta, mutt uskokaa huviksenne, ett mies joutui pe-aamuna vetää käteen kaikesta kiehnäämisestään huolimatta, sillä en voinut kuvitellakaan pupustelevani vanhalta viinalta haisevan, likaisen ja hikisen miehen kanssa. Sanoinpa hänelle myös, etten totisesti halua sisääni hänen viinan pilaamia simppasiaan ja sen mies muisti tänä aamunakin, sillä ennen laukeamista kysyi, ett vetäytyykö pois vai antaako tulla sisään :LOL:.

Loma ei siis yhtä romanttista juhlaa ja ihanaa yhteiseloa ollut, mutt lopulta kuitenkin kaikitenkin ihan onnistunut ja kiva. Yhdelle siskolle kun valittelin miehen torstaista pämppäämistä, hän sanoikin, ett ole onnellinen ett aloitti sen vasta torstaina. Kai se jotenkin edes vähän hyvä juttu oli, sillä tiedän miehen poikaporukoissa lomaillessaan juoneen koko ajan ja taukoamatta. Kavereilleen soitellessaan hän muistikin mainita monta kertaa, että kun hän nyt eka kertaa selvänä näki sitä ja tätä. Oppia ikä kaikki.

Ihanaa, ett täällä on ollut näin vilkasta ja näyttää pariutuminen olleen ihan mukavasti käynnissä itsekullakin. Luen varmaankin nämä kaikki loman aikana kertyneet 10 sivua huomenna uusiksi, ett pääsen kunnolla kärryille mitä itsekullekin kuuluu. Kiitos päivittäjille päivityksistä :flower:.

muokss. Justiina Mitääääääh =)???? Sinä haamuttelet!! Wautsi, ihanaa :heart:. Viivalle vahvistumista täältä peukuttelen :kiss:.

Viimeksi muokattu:
Ottis
Sori, Justiina :ashamed:. Se olikin muumimamman mies, joka sairasteli. Muistelinkin, että sulla itselläsi oli sitkeä tauti päällä. Toivottavasti olet jo paranemaan päin.

muumimamma Simppasten tallettelu ovisplussapäivänä on ihan nappisuoritus :heart:. Ei huolta, voipi sieltä hyvinkin plussa tulla :heart:.

Minttu2011 Oli koskettava tuo sinun unesi :hug:. Olet onnesi ansainnut :kiss:. Enkuleita sulle ja sun pikkuselle siellä masussa :kiss:.

Hysteria Olet niin paljon tuntemuksistasi täällä kirjoitellut, ett mun täytyy niihin ihan erikseen vielä keskittyä. Ajatus siitä, että suret jo koirasi tulevaa kuolemaa kouraisi minua syvältä. Palasi niin elävästi mieleen ne ensimmäiset epätoivoiset ja tuskaiset päivät ja viikot Pojun kuoleman jälkeen, että toivon, ettet todellakaan joutuisi käymään samaa läpi. Ei Poju väistynyt mielestä lomallakaan, mutt oikeasti oli helpompaa olla jossain muualla kuin kotona, minne sitä ei olis voinut muutenkaan ottaa mukaan. Ruuti on kuitenkin niin pitkään ollut sinun perheesi, etten voi kuin lähetellä täältä sulle hirmusesti lämpöisä, helliä ja kantavia ajatuksia.

mur-mur Hienoa, ett olet taas pitänyt miestä hyvänä. Toivottavasti tästä tulee se teidän plussakierto :heart:. Minäkin vähän ajattelin, ett voisin TOTT-päivänä testailla, sillä mulla silloin dpo7 ja herkällä testillä voisi jotain nähdäkin. Toisaalta olen vielä koko testaamisen suhteen ei-linjalla, sillä siitä se piina vaan pahenee. Eikä mulla ole testejäkään =). Ts. jos maltan olla tilaamatta uusia, en torstaina testaakaan. Heh, saa nähdä kuin käy ;).

Ottis
wiiwi67 Osui minulla huonoille yhteyksille tuo sinun tarinasi enkä päässyt aiemmin kommentoimaan, kun vain omanapaisesti pikaseen ilmoittelin ovistilanteestani :(. Olen pahoillani kaikesta kokemastasi surusta, mutta onnellinen puolestasi, että olet siitä kaikesta 'paskasta' selvinnyt ja raskaanakin =). Sua on paljolla koeteltu, mutta myös siunattu :hug:. Toivottavasti elämä nyt vähän tasoittaa..

Mafinka Sinä myös olet elävä esimerkki siitä miten surusta lopulta selviää, vaikka se ensin vie jalat alta ja miltei järjenkin. Toivottavasti sulla on ollut ihqu viikonloppu miehekkeesi kanssa :heart:.

Viimeksi muokattu:
Ottis
Palaan huomenna asiaan. Menen nyt saunaan, ettei teihin iske Ottis-ähky :LOL: Hystiksen hienoa sanontaa lainaten =). Plussakasta alkavaa viikkoa ja kauniita ötysiä :wave:.

Unari Kun viitan sun nimiseesi kylään reissun päällä näin, muistin sua ja sitä kuinka olet aina jaksanut meitä täällä kantaa ja kannustaa. Kiitos siitä :flower:. Halauksia :hug:.

Kiva Ottis että oot taas "kuulolla" ja että lomasi sujui hyvin pienistä "säröistä" huolimatta...se on elämää..ja pienistä ei olla ja kokonasuus ratkaisee parisuhteessakin..se, että ittestä kokonaisuus tuntuu jotakuinkin hyvältä on se asian ydin ja pääasia..se että "mummona" kiikkustuolissa voi hiljaa mielessään todeta eläneensä hyvän elämän, se varmaan on se mihin jokainen pyrkii=)....tulipas nyt syvällistä...sori...:ashamed:

Viimeksi muokattu:
Ottis palaillut lomareissultansa - Terveppä terve, kiva kun tulit!!!:wave::heart:
..eikä me siun jutuistas ähkyyn mennä, eheiii..;)

Kiva kuiteskin, että loma meni suurimmalta osin "sopuisasti.:)

Ottis kun kirjoittelit, jotta saatat dpo7 dipata..mie tyhymä:headwall:dippasinhin viivanpaikan!!..
..näkyikin yllättävän selkeästi tuossa David puikkotestissä..

Eli..pakkohan miun oli sitten noita halppis liuskoja muutama tilailla verkkoapteeksita..voi tätä miun uskomatonta kärsimättömyyttä!!!..Dojongggg..

Toivottelen illanjatkoja, kurkkasen mitä se TV tarjoaa tänään..

Viimeksi muokattu:
Justiina Ihanaa sinä oot raskaana:kiss::heart:Mulla on kaikilta kolmelta ollut alkuraskaudessa tuo pissatulehdus,se on niin selvä oire=)

Ottis Tervetuloa takas:wave:Ja kiva että loma oli säröistä huolimatta onnistunut:kiss:

MinttuMukavaa risteilyä teille,osta vaan pienelle kyytiläiselle jo jotakin pientä ja ihanaa:hug:
Muistan itsekkin vielä tuon alkuajan kun toisaalta on niin onnellinen mutta alituinen pelko vielä mielessä,mutta älä huoli hyvin kaikki menee:kiss::heart:

ON:meillä loma sitten alkoi mur-mur:n tavoin eli pieni tuli taas kuumeeseen:|Nyt tulikin uusi ennätys kun välissä ehti olla vain 9 kuumeetonta päivää:'(Huomenna mennään sitten verikokeeseen kun vihdoin ja viimein joku lääkäri otti asian todesta ja aletaan nyt selvittelemään mistä jatkuva sairastelu johtuu: /Äitinä tietenkin yön pimeinä tunteina miettii kaikkein pahinta ja jopa se on käynyt mielessä että rankaistaanko mua nyt siitä kun en vain tyytynyt näihin kolmeen ihanaan lapseen vaan ahnehdin vielä lisää:(

Voi muumimamma..kurjaa kun pieniäinen siellä kuumessa jaksuja siulle:hug: ja pikaista paranemista pikkiselle:heart:
Äläkä missään tapauksessa ittiäis syytä, eikä sinuu rankaista millään tavoin!!!:kiss:

Miunhin tyttö sairasteli vajaasta 2v(heti kun kotihoidosta siirtyi päiväkotiin)tuonne melkein eska ikään saakka korvatulehduksia jne, ennen kuin vastustuskykyä(mitä ilmeisemmin)sai.

Oli todella raskasta kun yksin jouduin lasta aina hoitamaan..työnanantajat ei tietenkään tykänneet kun olin usein töistä poissa..raskaita ja surkeita aikoja:'(
..miulla ei ollut edes autoa ja jalkaisin tai linja-autolla kipiää lasta roudasin lääkärille - satoi tai paistoi.

Nuorena jaksoi, enää en varmaan..nyt tilanne toisenlainen - on toinenhin aikuinen vastuuta jakamassa.:)

Viimeksi muokattu:
Iltaa Olkkariin!
Lukiessani Ottiksen juttuja, koin kun olisin lukenut omasta könsikkäästäni ;) Aika ajoin täällä väännetään kättä alkomahoolista... Tosin tässä lasten lisääntyessä ja vuosien saatossa pahimmat kärjet ovat hioutuneet pois, ja juominen on muuttunut lähinnä tissutteluksi. Senkin minua tarpeeksi ärsyttäessä (lue: savu nousee korvista) mies huomaa jo ilmeestäni ja tajuaa lopettaa. Meidän lapsimäärä pitää meidät vauhdissa ilman piristeitäkin :D Tosin mikään ei voita saunalauteilla juotua olutta :p
Vieläkin kaikesta huolimatta Pikkutirrin sanoin: haluan istua kiikkustuolissa mieheni kanssa sitten joskus.. Jollei samassa ;) niin sitten keinutaan kilpaa omissa tuoleissa. Tänään iltasella pääsin häntä kiusaamaankin... Kuunneltiin tyttäreni kanssa Jenni Vartiaistaja yksi lemppareistani on kappale duranduran. Ja "Romantikkoko" mieheni on :D omistin hänelle sen kappaleen. Olisittepa nähneet hänen ilmeen! Jos seinässä olisi ollut EXIT ovi; miehestä ei olisi näkynyt jälkeäkään :LOL:

YouTube - Jenni Vartiainen - Duran Duran

Justiina Huomisiin!!!!!!

Muumimamman pikkuiselle virtuaalihaleja ja paranemisia!

Mur-Mur... Dippailitko siis ;) :heart:

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

putunen (41)...............kp4/24-26......yk14....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp5/27..........yk12..................3/1.yht.
Hysteria (42)...............kp7/24-29......yk11 (kkm.11/10) 1.
Mimmi68 (42)..............kp8/28............yk2(?&12/10)......1.
Mami-41 (41)...............kp13/25..........yk33............2.
Mindy<3 (40)...............Kp14/28-30......yk1.............4
muumimamma-72 (38) kp14/25-30.....yk9......4./2.yht.
Ottis (43)....................kp16/25-27......yk19( 08/09) 1.
Mafinka (49)................kp16/26...........yk3................1.
Bismil (39)..................kp?/?.............yk2.............6./1yht.
oliivitar (40)..................kp17/29-30......yk1 ( 05/09) 7.
Piitu73 (38).................kp17/27-28......yk23.............1.
liiza (44).....................kp17/24-27......yk35....(02/07 08/08) 4
pikkutirri (41)..............kp17/28...........yk3........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp17/25-28......yk23(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp18/26...........yk18.......................2
Mahdotontako (46)......kp21/29...........yk8....................1. yht.
sarppav (40)...............kp21/27-29 ......yk7(07/10) 2.
Mynteli (39)................kp24/28-29........yk1.................1.
Iida-Karoliina (46).......kp25/23-29......yk20...................5./1.yht.
*Justiina* (38)............kp25/30-32.......yk2(Tm7/07&Km1/08)3
haave2010 (44)...........kp25/28-30.......yk9(06/10) 4./1.yht.
Soili (41).....................kp31/23-29......yk20..............1.
Raputar (40)................kp?/27.............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: Ulla4, Mother Mary?

Taustalla:
Onlydream, Ballerina Bolero ja Elysee,(joka pikkisen haaveksii vasta..:))

Oliivitar (40).....................dpo0
muumimamma-72 (38).....dpo2
pikkutirri (41)...................dpo2
Mami-41(41)....................dpo2
Ottis (43).........................dpo3
sarppav (40)....................dpo7
mur-mur (45)...................dpo7
Mynteli (39)......................dpo9
*Justiina* (38)..................dpo10

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

Viimeksi muokattu:
Mie täällä lipitellyt pari olutta yksiksein kun mies läksi mammimaan - aamulla nousee hän aikaiseen hampaan poistoon!:O

Alanhin tässä toivottelemaan kauniita unia ja oman pikku kullan kuvia kaikille ihanaisille..:heart:

nati nati munkin puolesta...täällä on saunottu ja lemmitty:ashamed:..miestä sain kyllä vongata eräänkin kerran mutta miun niin kovasti teki mieli:confused:...mikähän nyt??vaikka tässä vaiheessahan sitä pitäs vissii olla kuiva kun sahara ja haluton kun nunna...oviksenhan dippasin silloin to iltana...ja mulla normaalisti nännit on sellaset "tasaset" ja jopa vähän sisäänpäin vetäytyneet..siis aina.. ja missään kierron vaiheessa ne ei oo aristavat enkä muutakaan muutosta oo huomannu..vaan nyt tänään nekin nöpöttelee kauniisti pystyssä..ihan ihme juttu???Jos en ois sitä ovista niin selkeästi myös digillä bongannu, ni oireista vois päätellä luonnollisen pupustelu ajan olevan vasta nyt...vai oisko noilla teroilla osuutta asiaan kun niitä oon nyt pari päivää napsinut???

Justikselle PEUK PEUK ja plussa PUUUUHHHH:whistle: ja mur-murille kans jos testailet=) Samoin Myntelille!

Muumimamma..paranemisia teijen pienelle...ja niin tutulta kuulostaa tuo itsensä syyllistäminen..mä oon oikea mestari siinä..mut älä sä..se on ihan turhaa(helppohan se on toista neuvoa..tiedän että ne tunteet ja ajatukset vaan tulee jostain tuolta sisältä eikä niille vaan voi mitään)...

Hystis:hug::kiss:

Mur-mur Wau, viivanpaikka jo nyt Oot varmasti raskaana..milloin testaat uudelleen? Vahvaa viivaa täältä puhaltelen

Muumimammalle jaksuja, toivottavasti löytyy nyt syy tuohon sairasteluun..voisko olla tuo mykoplasma? Älä ystäväni syyllisyyttä tunne, aivan turhaa :kiss:

Ottis Ihanaa kun tulit takas olkkariimme :kiss: Kiva juttu, että olit itse tyytyväinen lomaanne..millonkas muuten lähdet siskosi kanssa reissuun ja mikä maa? Ja kyllä, mun ukkokulta on sairaana, kuumeessa perjantaista lähtien, tänään aikoo mennä taas lekuriin, eilen kuumetta oli jopa yli 39c :| Joten simot taitaa olla tuhoutunut piiitkääks aikaa...

Pikkutirri Kyllä terotkin voi vaikuttaa tisseihin, mulla ainakin, mutta jos oot siis jo pitempään niitä syönyt eikä aikaisemmin semmostaa oo niin se johtuu kyllä varmaan sitten muusta...siitä itestään :heart:

Mafinka Mitä ihmettä, kirjoitteleeko joku nimissäsi tänne :O ?

Tältä rintamalta ei uutisoitavaa En voinut tänä aamuna testiä tehdä kun kustauti vaivannut yön..oon joutunut juomaan sikana ja ravaamaan veskissä puoloentunnin-tunnin välein...ei todellakaan kivaa :kieh: Ja nyt musta tuntuu että tissit ei oo enää niin kipeet kuin aiemmin..plääh...tuntuu taas etten oo millään muotoa raskaana...mut huomenna sit testailua kunhan kuuri on auttanut..soittais vaan se lekuri ajoissa...

Viimeksi muokattu:
Hystis Anteeksi, että on unohtunut kommentoida tuota sun rakkaan koirasi tilannetta, ajatukset vaan omassa navassa :ashamed: Kerron nyt mun mielipiteeni ensin ja sitten kokemuksen edesmenneestä rakkaastamme...Siis toivottavasti ois vaan tulehdus..mutta jos nyt niin ikävästi käy, et onkin vakavampaa, niin kyllä sä sitten tiedät milloin on tullut aika luopua :| Kun koirasi on hyvässä kunnossa ja pirteäkin ikäänsä nähden, niin miksi vielä luopuisit..:kiss: ja mielestäni on turhaa rasittaa noinkin iäkästä koiraa erilaisilla tutkimuksella tms. toimenpiteillä, koira stressaantuu ja oireilee mahd. vielä pahemmin :(

Meillä on ollut isokokoisia koiria, joiden kunnioitettava max. ikä on n. 10 vuotta, meidän nartut olivat ilonamme 11 vuotta, heillä ikäeroa keskenään oli 11kk ja olivat kuin paita ja peppu. Ykkönen oli pomo ja kakkonen ei voinut elää ilman ykköstä..jos ykkönen meni lekuriin, oli kakkonen otettava reisulle mukaan..siis olivat aivan aina kimpassa..

Ykkönen oli 9v. kun sen etutassujen yläosaan/rintamukseen kasvoi suht pienessä ajassa kaksi muhkuraa..käytin lääkärissä, joka sanoi, että kyseessä voi olla hyvälaatuiset kasvaimet, mutta saattaa iäkkäällä koiralla olla/muuttua pahanlaatuisiksi. Ykkönen inhosi lääkäreitä, oli aivan stressaantunut käynneistä, lekuri halusi aina laittaa kuonokopan yms. koira tärisi, kuola valui, murisi ja väläytteli kalustoaan, joten ei ihme..Päätin, ettei kasvaimia tutkita ja lääkäri antoi "heittämällä" arvion, kaksi vuotta elinaikaa..

No, siitä kului lähes tasan kaksi vuotta, kun huomattiin, että ykkösen kävely on vaikeaa ja menin sen kanssa lääkäriin, kasvaimet olivat siis kasvaneet puolitoista-kaksinkertaisiksi...olin edellisenä päivänä itse saanut tietää ultrasta raskauteni olevan tuulimuna...lekuri sanoi..tämä koira on nyt lopetettava..olin aivan kauhuissani ja muistan vaan, että sanoin..en voi nyt..lapsetkaan ei tiedä..lääkäri onneksi ymmärsi, antoi voimakkaan särkylääkityksen ja sovittiin lopetusaika viikon päähän (nyt rupes itkettämään :'( )

Sen viikon ajan oltiin vaan, hyvästeltiin koko viikko, tokavikana päivänä sukulaiset ja kylänmiehet jättivät jäähyväiset, ykkönen vaan makasi leelian-lepotuolissaan, eikä paljon reagoinut, mutta sitten vikana päivänä tuli mun mutsi..oltiin siinä ykkösen lähellä ja mutsi oli sitten lähdössä ja huikkas vielä, et kiitos ykkönen, me nähdään vielä ja samantien ykkönen nousi tuolistaan, kömpi olkkarista eteiseen hyvästelemään mutsin..mutsi puhkes itkuun. Lähdettiin sitten ykkösen kanssa lääkäriin, viimeisen kerran, se istui farkun perällä, katselin sitä taustapeilistä, itkin ja ajoin..ykkönen oli iloinen, aivan kuin ois mua lohduttanut, että kaikki on hyvin mamma..ja mankassa soi...

YouTube - Johanna Kurkela-Sun särkyä anna mä en

Nappasin ukon matkalta kyytiin, en voinut itkultani edes enää ajaa...saavuimme lääkäriin, oli ihana lämmin heinäkuun iltapäivä ja rakas ykkösemme nukahti sylliimme, istuimme ulkona, ison puun juurella.

Kakkonen kuoli sitten alle 5kk:n päästä, varmaankin suru sai sen luovuttamaan..ei pysynyt ruoka sisällä, eikä jalat yhtäkkiä enää kantaneet kunnolla, mutta luopuminen oli siitäkin aivan hirveetä :'(

No, tässäpä avautumista kerrakseen, itkettää niin sikana nyt ettei kirjottamisesta tahdo tulla mitään, onneksi ukkokulta lähti lekuriin, vois vähän ihmetellä et mitä tänne oikein kirjottelen..

Mur-mur se täällä tekee viivanpaikkoja ja Justiina haamuja! Hienoa! Vahvistumista ja väriä lisää kummallekin, superpeukutuksia !!!! :heart: :heart: Mur-mur, eihän niihin david puikkotesteihin tule helposti viivanpaikkoja, ainakaan selkeitä. Plussapuhkut sinne +++++!!! Tulkaahan kertomaan uusista testituloksista mahdollisimman pian :)

Milloinkas Mynteli testailet? plussatuulta sinne!! :heart: Ja tervetuloa Mindy!!

Yhteistyössä