40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Sellainenkin tuli mieleen, että mulla oli loppujen lopuksi selkeimmät ovistuntemukset (jos ei testejä huomioida) sunnuntaina reilu viikko sitten eli viikon verran luulemaani myöhemmin. JOS olisi niin, että ovis olisi ollutkin vasta silloin, niin nyt olisi vasta dpo 9. Kyllä kai se ovis voi tuolla tavoin myöhästyä joskus tai tulla kaksikin kertaa, niin kuin kai Rominakselle kerran tuli. En nyt sitten lopultakaan tiedä milloin mun ovis oli. Mutta jossain vaiheessa se on silti tainnut olla :) No, eiköhän tämä tilanne joskus selkene :popcorn:
 
Justiina - onkos sun keuhkoista tutkittu mykoplasma sekä keuhkoklamydia? Niitä kumpaakin on nyt ainakin pääkaupunkiseudulla liikkellä. Mykoplasma on joku viruksen tapaan toimiva bakteeri, joka myös tarttuu herkästi. Ja se keuhkoklamydia voi uusiutua aika ajoin. Mykoplasma olis kai parempi vaihtoehto. Se vaatii jonkun oman erityisen antibiootin kai :confused: Paranemista sinulle!!
Voi ei apua, ei musta oo otettu kun crp eli tulehdusarvo :O Ja nyt söin loppuviikosta antibioottikuurin, joka on kuulemma laajakirjoisin ja pitäis tehota kaikkeen...no eipä tehonnut...muutakuin ehkä sai nyt hieman liman nousemaan paremmin...edelleen ääni on veks/kähee, mut en haluis enää millään mennä lekuriin...oon tosiaan aloittanut uudessa duunissa just ennen sairastumistani enkä halua enää olla saikulla :(
Mutta pakkohan se on mennä kohta taas, jos tää ei lopu..pitääpä googlettaa ko. taudit, keuhkoklamppis kuulostaa pahalta :O
 
Putuselle vielä, oireesi on kyllä tosi lupaavat :heart: Nyt se tätsy hiiteen, hus :stick:

muumimamma Tuo 4. clomikerto on mulla ollut kaksi kertaa se the plussakierto, josta olemme murusemme saaneet, joten miehesi tarvii nyt todella uhrautua, raukan ;)

mur-mur Tuo follin koko sekä limishän olivat hyvät noille kp:lle, muistatko oviksen ajankohtaa silloin..vai kerroitkohan sen jo jossain vaiheessa tänään :ashamed:

Mä täällä vielä yksin kukun hetken..katoin nyt oscar-gaalan koosteen kun jäi näkemättä :whistle:

Hyvää yötä prinsessat :kiss:

 
*Justiina* silloin kesällä -09 kun utrattiin Kp11 oli siis limis sen 7mm ja follikkeli 12mm..
..Ovis oli silloin Kp15..nyt ei noin myöhään enää ovista tule, silloin kierto oli sen 28

Nykyään ovis aikaistunut tuonne Kp10-12/kierto 25-27..Elo/Lokakuun tärpeissä taisi olla Kp13..jos oikein muistelen?
Pitääpäs käydä kurkkaamassa, miten se olikaan..:)

Elikkäs: Joulukuun-09 tärppin Ovis oli niinkin myöhään ehkä kuin Kp17/Elokuu 2010 Kp12/Lokakuu-2010 Kp16

Yleensä kierto sen 26-27 ja luteaalivaihe 14-15vrk.
Kierron pituudessa 1-2vrk:n muutos entiseen.

Joulukuun ja Lokakuun kierroilla loppui ovistestit kesken niin, että kerkesin saada puolivahvan viivasen ja tuntemusten perusteella laskin ovis ajankohdan.(kovat kivut, huono olo)

Nykyään ei "tuntemukset" enää niin voimakkaat..on se vaan hyväksyttävä, että aika ei pysähdy ja tekee tehtävänsä tämän hedelmällisyydenkin suhteen..:(
Ei siis taida miulla tärppi käydä kun noin aikaiseen jo Ovis tulee, kuin Kp10..
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur eli ihan hyvä folli ollut silloin, kun mulle on sanottu et sen 2mm/vrk kasvaa :) Eihän sun kierrot käsittääkseni kuitenkaan liian lyhyitä oo, kun 25 tai enemmän ovat pituudeltaan..?

Nyt pitänee lähteä tutumaan..hyv yöt ja kirpuille työt :wave:
 



Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

tetu68 (42)..................kp1/27..........yk12..................3/1.yht.
Hysteria (42)...............kp3/24-29......yk11 (kkm.11/10) 1.
Mimmi68 (42)..............kp4/28............yk2(?&12/10)......1.
Mami-41 (41)...............kp9/25..........yk33............2.
muumimamma-72 (38) kp10/25-30.....yk9......4./2.yht.
Ottis (43)....................kp12/25-27......yk19( 08/09) 1.
Mafinka (49)................kp12/26...........yk3................1.
Bismil (39)..................kp?/?.............yk2.............6./1yht.
oliivitar.......................kp113/29-30......yk1 ( 05/09) 7.
Piitu73 (38).................kp13/27-28......yk23.............1.
liiza (44).....................kp13/24-27......yk35....(02/07 08/08) 4
pikkutirri (41)..............kp13/28...........yk3........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp13/25-28......yk23(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp14/26...........yk18.......................2
Mahdotontako (46)......kp17/29...........yk8....................1. yht.
sarppav (40)...............kp17/27-29 ......yk7(07/10) 2.
Mynteli (39)................kp20/28-29........yk1.................1.
Iida-Karoliina (46).......kp21/23-29......yk20...................5./1.yht.
*Justiina* (38)............kp21/30-32.......yk2(Tm7/07&Km1/08)3
haave2010 (44)...........kp21/28-30.......yk9(06/10) 4./1.yht.
Soili (41).....................kp27/23-29......yk20..............1.
putunen (41)...............kp28/24-26......yk13....................3./1.yht.
Minttu2011 (43)...........kp29/25-29.......yk7.....3.
Raputar (40)................kp?/27.............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: Ulla4, Mother Mary?


Taustalla:
Onlydream, Ballerina Bolero ja Elysee,(joka pikkisen haaveksii vasta..:))







Ottis (43).........................dpo-1
sarppav (40)....................dpo3
mur-mur (45)....................dpo3
*Justiina* (38)..................dpo4/6
Mynteli (39)......................dpo6
Minttu2011 (43)................dpo15
putunen (41)....................dpo17


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
Putusen tilannetta kävin kurkkimassa. Pidän niin peukkuja.:heart:

Nyt on pakko yrittää saada unta ja lukea huomenna paremmin teidän kuulumisenne!

Mur-murkin kukkuu siellä :wave: Hyvät unoset sinulle, mur-mur!
 
Viimeksi muokattu:
Oi, ihania kuulumisia oli wiiwillä! Onnea hirmuisesti jatkoonkin.

ja tämä mur-murin löytö hurmasi minut ihan täysin!

Mutta nyt, hyviä öitä jokaiselle ja toivottavasti mur-murkin sen unukan tavoittaapi pian... kauniita unia!
 
MOIKKA täällä yks yökukkuja valvoo, lomat pistäneet rytmit sekaisin... aamuisin nukkunut myöhään ja sit viel illalla hyydähdin jo klo 22... heräsin tunti sitte ja koirat piti käyttää pihalla pissalla kans, totesin ettei nukuta ja aloin lukemaan 4 sivun mittaista 'rästitekstiä' kun en ehtinyt kuin nopeesti aamulla kirjoittaa valituksia omasta navasta...:ashamed:

No anyway, ihana kun ootte siellä toki taidan olla ainoo hereillä tällä hetkellä... koht minäkin koitan taasen nukkua|O

Miehen kans riita sovittu osittain, vielkin on sellasta hiljaiseloa mut parempaan päin? ehkä, hope so. NO mitään menkkaoireita ei oo, eikä myös mitään viimekuun kaltaista juilintaa... oli kaikki raskausoireet mitä muiltakin luin silloin siellä VAUVAn kuumeilijoissa, nenä tukossa, kurkku kipeä, mahaan koski ja turvotti ja pieretti!! /voi hitsi että olin olevinani NIIN RASKAANA ja sit tuli nega!! Ehkä tän päivän aikana täti ilmestyy, jos ei niin testaan ehkä to tai pe

aamulla? Kun en halua sitä negaa nähdä. Tuntuu niin turhalta kun oon hätähousu:|

Joo, viel että kyllästyin siihen punaviinin litkimiseen ja lopetin sen lauantain jälkeen. Greippimehua oon juonu melkis joka aamu lasillisen ja mulla ainakin se on lisännyt valkovuotoa. (jota muuten tulee vielkin vaiks ovis oli ja meni ajat sitten).

Kävin päivällä hiihtämässä ja tuli parempi olo, 10 kilsaa ja tunti meni. Sitten olin vertaistukiryhmässä illalla...(sellainen lapsensa menettäneiden tukiryhmä), on ollut onneks ohjelmaa ettei tuu koko aikaa mietittyä tuleeks täti jo...

Jes, sitten vielä kiitoksia kaikille tukijoille tsempeistä ja ymmärtämisestä :heart: rakkaat kohtalotoverit!!! Ja Wiiwille toosi iso onnenhali jotta pikkuinen pysyis kyydissä:hug:
Ja palaillaan taas koitan huomenis jos sais jossain välissä ajoissa rauhassa olla koneella ettei joku aina keskeytä...

Muuten ootteko punaviinistä kuulleet onko sillä sama vaikutus kuin miniasperiinillä että verenkiertoa vilkastuttaisi?? Ja mulla on myös aika matalat verenpaineet, joku tais siitäkin kirjoitaa... nyt nukkumaan kun alkaa teksti hyppimään... jääkaapin kautta ottaa yks voileipä... mikä yösyöppö!!! Huomiseen!+++++++++
 
~*~Huomenta kaikille ja aurinkoista kevättalven keskiviikkoista!!~*~

Toisaalle tökin:stick: sen mahdollisen huru("horo"..:p)Akan siun luota minttu..
..ja ylläri pyllärin tilalle!!


..jep, taitaapi se punkku sitä verenkiertoa sielä kohdussa parantaa - saman tapainen vaikutus miniasperiinilla TOSIN, sehän ohentaakin verta..punkku EI sitä tee.
 
Viimeksi muokattu:
Miun aamulämmöt heti herättyä on TOSI alhaiset..35.7C..nyt on se pelko "perseessä", ettei se ovis oikiasti ollukkaa,:'(.. VAIKKA lämmöt illasta onhin jo 37.2C..ne kun vaihteleepi kovastikkin..

Kun ovis ollut s e l k e ä s t i, lämmöt ovat olleet heti herättyä 36.3-36.4C..P**KA JUTTU....

Eipä yhtään huvittaisi alkaa sitten noita Lugeja työntelemään alapäähän:|

..on tämä yhtä per**lettä: Kun saat piliä suosiolla ja nau-tit-hin vielä siitä - EI ovista sitten olekkaan!!!..***tana sentäis..

Nyt alkaa kyllä jo miun usko koko hommaan horjumaan ja kunnolla..ei jaksais..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Mintulle plussapuhurit ja plussaa testiin (sitten kun sen uskallat tehdä)!

Mulla ei plussaa eikä menkkoja. Testin siis tein aamulla. Lämmöt ilmeisesti laskusuunnassa kuitenkin, joten eiköhän se täti porhalla pian paikalle. Sais jo tullakin, kun ei kerran plussaa näytä tulevan, niin seuraava ovis osuisi sitten hyvään kohtaan =). Menis hyödyntämiset ihan omalla painollaan, suunnittelematta ;) Kevättä jo oottelen ja aurinkoisia kelejä sekä plussaisia kevättuulosia kaikille !! Helmikuun laiva voisi meitä maalis- ja huhtikuisia ottaa sitten roppakaupalla mukaan kyytiin talvijäiden sulettua.
 
HUOMENTA!
Sain sit nukuttua pari tuntii tos 7 korvilla heräsin kamalaan tunteeseen!!
Se oli mun viime vuonna menehtyneestä pojasta ja ihan kuin olis elävänä ollut siinä!
Laitoin hälle ruokaa ja juttelin! Ja sit heräsin ettei se ollutkaan totta!!!:'(

Ja menin sitten koirien kanssa lenkille ja tuli tunne että jotain valuu alapäästä ja vessaan heti kotona, tuli alku menkiosta eli ruskehtavaa limaa ja samalla alkoi menkkajuilinta joten piti ottaa särkylääke!!!

Kiva alku tällekin päivälle, ei se täti pysynytkään poissa mur mur vaikka kuinka koitit häätää!!!:mad: Kiitos yrityksestä!!!:hug:

Joo tässä nyt koitan aloitella taas uutta lomapäivää ja saada noi ajatukset pois hetkeks vauvasta, senvert taas masentaa!! Ei ku uutta ens kuussa...

Mun kierto ollut nyt 2 kk ton 29 eli nyt menossa siis 1/29 ja yk 8 lähtee!!!

Joo kylhän siihenkin pitää varutua ettei enää natsaa kun on tätä ikää jo ja ei oo varaa mihkään kalliisiin hoitoihin,,, kyl varmaan testeissä käydään mutta ei sit sillai mitää tonneja aleta laittamaan kun ei vielä oo takuuvarmaa että onnaa silti... Mut en nyt viel kirvestä kaivoon!!

Katotaan ens kuu ja käydään testeissä jne.



Joo tuolla VAUVAkuumeilijoiden puolella joku alkanu käyttää omenaviinietikkaa, kellään hajua mitä se vaikuttaa???

No päivänjatkot ja tsempit muille plussailijoille!!!+++++

Itse en kerinnyt testaamaan kun täti tuli:mad:


Koitan nyt alkaa puuhailee jotain muuta jotta tää potutus helpottaisi!!!

MINTTU
 
Voi mur-mur - jospa se sun ovis vaan oikuttelee ja piilottelee, mutta kummiskin kävi äkkiä (niin oli mullakin). Ei kai nuo lämmöt kuitenkaan ihan niin tarkka juttu ole - toivotaan niin :). Kyllä munkin into tähän hommaan vähitellen alkaa hiipua ja olenkin ajatellut, että pitää tätä palstailua selkeästi vähentää ja keskittyä muuhun elämään. On vaan hankala heittäytyä yhtäkkiä TJOTtailuun, mutta siihen tässä kai pitää pyrkiä. Miehen kanssa a j a t u s ja suunnitelma onkin juuri se, että tulee jos on tullakseen, mutta mä en ole osannut sitä ihan toteuttaa. Menee vähän överiksi itsellä tämä homma :ashamed: :kieh:. Mutta minkäs teet, kun kaikki nippailut ja tuntemukset on juuri itsellä - helppohan miesten on tällainen juttu unohtaa, kun ei ole oma napa niiden kaikkien tuntemusten keskellä koko ajan. Halaus vielä sulle mur-mur :hug:

Hystis, mitä kuuluu? Toivotan sulle mukavampaa mieltä ja parempaa päivää ja vielä parempaa tulevaisuutta!! :heart: Ja sulle sopivia uusia tai vanhoja suunnitelmia ja intoa elämään !
 
minttu..No voihan..surkunen juttu:( lämmin:hug:

..oletko a i v a n varma, että se vuoto nyt alkoi??..noinko limavuodolla ne siulla alkavat..
Laitan Kp:ksi 1 kun se kunnon vuoto alkaa..Ok?=)

Siitä unestasi..jospa se siun rakas poikanen kävikin siun luona:)..nämä asiat monasti saattavat peloittaa toden tunnullaan..mie jotenhin uskon hieman siihen t ä m ä n elämän jälkeiseen eloon..että, olisi jo-tain
 
Viimeksi muokattu:
Kaunis kiitos lohduistasi putunen:)..Kuin myös sitä samaa siulle ihanainen - jaksuja:kiss:
..niinhän miunhin tämä piti ottaa ihan rentoisesti TJOT meiningillä..kaikkea muuta nyt enää..:ashamed:

..nyt kaffen keittoon, masu kurnii:p
 
Huomenta ihanaiset :heart:

Täällä heräilty vaikean yön jälkeen...menin nukkumaan n. klo 24...eka herätys rykimään klo 3...seuraava klo 5...ja 7...ja puol 10. Tää on aivan sairasta touhua |O Alan jo aikuisten oikeesti pelkäämään, että tää on jotain vakavampaa kuin pelkkä paha lentsu


Putunen suuret pahoitteluni negasta:kiss: Toivotaan nyt sitten että se tätsy tulee ajoissa paikalle, vaikka aina sen toivominen onkin musta hassun ristiriitaista :O Tuo TJOTtailu onkin mun mielestä oikeen taitolaji, johon pitkään yrittäneiden on aika vaikee enää samaistua, ellei sitten ohessa tee ajatustyötä sen kanssa ettei plussaa enää tuukkaan :(
Mulla ei onnannu tuo koskaan, mua kiukunsekaisesti huvitti pari vuotta sitten erään gynen kommentti ko. asiasta: Ottakaa rennosti, riittää että yhdyntöjä on joka toinen päivä! Just joo, me tässä iässä ja parisuhteen pituudessa mitään koneita enää olla :LOL::LOL:
Ethän kuitenkaan palstailua vähennä :kiss: ?

mur-mur Elä nyt rupee siellä liikaa murisemaan :kiss: Kyllä siellä nyt kunnon ovis oli, joka kunnolla hyödynnettiin, niih :heart: Olen vuosien varrella tutkinut noita lämpöjuttuja aikalailla ja yksittäiset lämmönlaskut ei meinaa mitään (niihin vaikuttaa vaikka mitkä asiat: valvominen, huoneenlämpö, heräämisaika, alkoholi yms. yms.) Itsellä on niin, että ovuloimattomissa kierroissa lämmöt sahailee, joten niitä alhaisia lukuja on useampi, kun taas niillä plussakierroilla (jotka meni kesken) mun lämmöt oli tasasemmin ylhäällä ja dpo 10-12 jälkeen vielä nousivat. Joten ei mur murhetta :hug:
Mullakin on kyllä tästä oviksesta aika lailla samat fiilikset kun sulla, tosin vaan toisin päin...Kun prkl se ovis sitten oils ollu ja hyödynnetty parhaalla mahd. tavalla niin tulee tää stanan tauti joka pilaa koko jutun :kieh: ja sit taas odotetaan kaksi kiertoa seuraavaan tärppiin, koska alkaa vaikuttaa siltä ettei mun oikee munis pelitä lainkaan enää ja vaikka pelittäiskin, siel on kystia häiritsevästi? tiellä :(

Mul oli eilen illalla muuten ihme nippailuja vasemmalla puolella, ajattelin jo et, onkohan mulla tulos toinen ovis :O Onko kellään teistä ollut samanlaista? Mitään kiinnittymiskipuahan se ei voi olla vielä näillä dpoilla? Vai onks se munasolu sit juuttunut torveen :O...taas tää mun skitsoilu alkaa, kuten kerroin aikaisemminkin tapahtuneen..voi prkl :kieh:|O

Minttu Pahoitteluni tädistä :hug: Hyvä, että miehen kans menee jo paremmin, hiljaa hyvä tulee :kiss: Kirjoittelit aiemmin tuosta bilettämisestä näin yritysaikana..itse olen sortunut siihen, että suren ja syyllistän itseäni jos lähden tyttöjen kans ulos tai joudun ottamaan jotain lääkettä...
Ei todellakaan pitäis, niinkuin täällä jo sanottiin, että yht. verenkiertoa ei ole ja jos/kun ei tässä ihan heti ekalla kierrolla tärppää ja kuukaudet kuluu, niin eikai nyt voi olettaa että nainen laittaa elämänäsä sivuun ja keskittyy vaan noudattamaan niiin terveellisiä elämäntapoja, että lataamon ovet siinä sitten avautuvat ennenpitkää

Siis tarkoitan, ettei elämäänsä voi eikä saa laittaa sivuun!
Onnea sulle seuraavaan kiertoon, toivon et se ois se kierto :heart:

Justis :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hystis Mitä kuuluu? Tuuhan kertomaan kuulumisesi :kiss:

Taas oli pakko heittää gramma panadolia huiviin, kylkikipu on niin kova :x Jäin nyt tänään koulusta pois ja yritän päivällä saada lekurille edes soittoajan, jos määräisi edes verikokeet, keuhkokuvahan musta otettu on eikä pneumoniaa siitä löytynyt, mutta jos tää on ties mitä muuta :O

Lopputyötäni eli opinnäytetyötäni pitäis tehdä tänään...läppärimme hajos, heittää kuvan ylösalaisin :O joten joudun nyt sitten kirjoittamaan sivukaupalla miniläppärillä :kieh: Mutta kuten huomaatte mua ei tuo kirjoittaminen nyt pahemmin hotsita, ei ainakaan ennekuin kipu lievittyy :x

Kävin muuten äsken FF:n testikuvagalleriassa, jossa tuhansia testikuvia...otin valikosta plussa clearbluen digitesti tulokset ennen dpo10 ja panin merkille että digillä oli saatu plussa jo dpo8, yleisimmin dpo9, mutta osalla liuskat olivat näyttäneet hailakkaa haamua, joillain tulkitsin jopa viivanpaikoiksi...joten ihmeen herkkä tuo digikin siis on ja heti tuli mieleen, et kuinkahan luotettava :whistle:
 
Voi Justiina, ikävältä kuulostaa tuo sun keuhkotautisi. Toivottavasti saat ihan käyntiajan, vähintään soittoajan toki. Ei tossa kunnossa kyllä taatusti mitään lopputöitä jaksa näpytellä.

Hystistä myös tuossa mietin äsken. Mitä kuuluu sinne, Hystis?

Väsymys painaa. Ystävän kanssa keskusteltu ummet ja lammet ja itkettykin on. Koira on vähän huolissaan, että mikä on ja miehellä on onneksi lentopallot ja muut menot.

Vähän alkaa jo jännittämään, kun tuo kierron viimeinen viikko ompi aluillaan. Ihan realisti olen, että ei tuosta noin vaan tosiaan raskaaksi napsahdeta, jos ikinä, mutta silti tuo ajatus harhailee välillä...
 

Yhteistyössä