40+ "So what"!! (vol.9) =)

Hei... Kyllä sen raskausplussan voipi varmaan listata nyt jo miulle... Menkoista ei ole tietoakaan ja ne kolme viivaa mitä vertailin netistä löytyneisiin plussaviivoihin, näyttävät täsmäävän ihan - siks toiseksi en aiemmin ole saanut kuin korkeintaan yhden haamun ja sen jälkeen selvän negan tai täti on ilmaantunut... Olen tässä suorastaan "pöllämistynyt" asiasta... Niin pitkään yritimme vauvaa mieheni kanssa tuloksetta ja nyt toisella clomikierrolla näytti tärppäävän..! :heart: :heart: Kiitos vaan kaikille onnittelijoille ja "vauvaliiman" toivottajille... Sitä "liimaa" nyt tosiaan toivotaan - ja sitä, että kaikki hyvin menee... Jos suunnitelmien mukaan edetään, laskin että vauvamme laskettu aika olisi juuri tämän vuoden puolella vielä - eli haave2010 toteutuisi - uskomattoman ihana juttu.. :heart: :heart: :heart:
Jääräpäälle onnittelut ultran tuloksesta - sydämen sykinnästä... Tärkeä asia, mitä minäkin osaltani huolehdin tässä muun muassa... Tsemppiä muutenkin jatkoon - yhdessä matkataan toivottavasti kohti päämäärää...




Mamastella - onnittelut syntymäpäiväsi johdosta... Ei suinkaan vielä "paha ikä" - raskautumisenkaan suhteen... Minä muutama vuosi sitten kuvittelin 40v olevan ns. viimeisen rajapyykin raskautumisen suhteen... Nyt olen 43v - kesällä 44v - ja plussannut...

Hyvää ja rauhaisaa viikonloppua kaikille... paitsi ovispäivien kanssa eläville touhukasta viikonloppua ;) Toivon plussatuulia mahdollisimman runsain mitoin...

Ja [/b]Rinjalle lohdutukseksi - kyllä täältä tullaan... :wave:
 
Ottis
Rominas Sepä siinä onkin, kun kn tuntuu erilaiselta eri asennoissa eli minä mm. tunnustelen sitä omalla tavallani ja aina samassa asennossa. Täytyy tunnustaa, ett mitään eroa ei nyt ole tuntunut sit menkkojen. Kai sen oviksen aikaan pitäisi olla avonaisempi, mutt mullahan vasta on ovis tuloillaan. Mur-mur tietää näistä jutuista paremmin.

Onnea sulle simppajahtiin epäedullisista asemista huolimatta :heart:.

Haave2010 Ihanaa, ett todellakin näyttäisi haave toteutuvan :). Onnea matkaan edelleen, älä meitä kokonaan unohda!

Nymmä alan kattoon kauhuelokuvaa :). Ukko nukkuu jo mutt ainahan voin hänen kainaloonsa kömpiä. Nyt illalla muuten hänelle pupuilulappuseni esittelin, ett saa valita minkä mukaan pelataan, mutt sanoi, ett minä saan päättää, kun näistä jutuista enemmän tiedänkin :). Varoittelin jo, ett huomenna pitäis simppatili avata. Heti alkoi raasua väsyttää ja lähtikin nukkumaan, vaikka korostin, ettei nyt tarvi väsyttää ku huomenna vasta. Kauniita unia vielä kerran kaikille!
 
Haave2010 haluatko saman tien etusivun raskautuneiden listalle? Sinne vaan reippaasti. Mimmimammalla taitaa olla listan muokkaajan oikeudet. Onko plussautumispäivämäärät oikein?

Onnea jäärikselle ihanista ultratuloksista.

Eipä jää tämä vauvahaaveilu unohduksiin, kun aamulla pitää ensimmäiseksi muistaa ottaa kilpparilääkkeet ja kortisonit ja illalla viimeiseksi Luget.
 
Taavi- no voi sentään, miten se meis nyt alkoi sellaisia pohtia?

Mur-Mur toivottavasti, poika paranee pian.

Ottis sinulla hyvät suunnitelmat ja mies on mukavasti mukana.

Uuten kiertoon Sariellalle onnea, sinullahan alkaa ovis kohta jo lähestyä.

Terri toivottavasti esikko paranee pian. On se vauva toive mielessä monta kertaa päivässä, mutta eihän se mitään haittaa.

Jääris sinä teit oikean päätöksen ja aivan ihanaa, kun löysit noin mukavan lääkärin ja hyvät laitteet, sait noin mahtavan tuloksen nähdä :heart:

MamaS toivottavasti on iloiset ja rimukkaat synttärijuhalt huomenna sinulla.

Rinja kiva kuulla, että sinä ja pieni voitte hyvin, sinne teidän seuraan on kova pyrky minullakin. ( käyn teitä seuraamassa ) toivottavasti tänä vuona pääsen sinne tidän kanssa keskustelemaan.

Rominas Harmi, että ajoitus ei ole parasmahdollinen, mutta eikös sinulla jo ole niitä simoja muniksia odottamassa?

Haave2010 ihanaa!! vielä uudestaan paljon onnea matkaan :heart:

ON tänään alkoi taas minulla hiukan tulla veristä vuotoa, joten on tosi iso yllätys, jos ma ultran mennessä olis limis kasvanut. Joten oikeastaan odotan jo sitä, että suunnitellaan miten seuraavassa kierrossa edetään.

Rktt:läisille +++++++
 
Rominas en miekään ole mikään "asiantuntija" tuon kohdunnapukan kanssa..mutta..

Itse koettelen sitä näin: Istun wc- pöntolle hajareisin ja vien pestyn sormen(keskarin ;) ) vaginaan..koetan rentoutua ja samalla pikkasen ponnistan - silloin napukka tule ainahin miulla pikkasen alemma.

Miulla napukka on suht iso, toisilla pieni. Nyt tänään kun on kp4 napukka on suht napakka ja siinä keskellä on reikä hyvin avoimena, koskapa menkat vasta loppuivat. Napukka saattaa tuntua nenänpäältä tai sitten hieman huulimaiselta, riippuen kierron vaiheesta.

Ovisen aikaa napukka saattaa nousta hyvinkin ylös, melkeinpä sormelle ulottumattomiin, on pehmoisempi, limainen ja avoin HUOM! Synnyttäneellä yleensä aina avomempi, kuin synnyttämättömällä naisella!

Kierron aikana napukka elelee omaa elämäänsä ja yleensä iltaisin on parhaisten tunnusteltavissa. Lähellä kierron loppua, se taas laskeutuu ja ja on selkeästi avoin kun vuoto alkaa.
 
Löysin ulkolaiselta sivustolta kuvia kohdunkaulasta/kohdunnapukasta..monenlaisia on ja raskaana olevien naistenkin =)..käykääpäs kurkkasemassa niin pääsette vähän jyvälle, että mimmonen se onkaan..se napukkainen ;)

Itse katselin kyllä uteliaana ja ihaillenkin - wauuu, mielenkiintoista!!

http://translate.google.com/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://www.beautifulcervix.com/
 
Ottis
Oivikki Harmin paikka sitä vuotoa :(. Tosi kurja just tuossa vaiheessa, kun odottaa pääsyä siirtoon.

Terri Niin minäkin tänään ajattelin, ettei vauvahaave pääse unohtumaan ku joka kerta ku pissattaakin, niin pitää miettiä pitääkö joku testi tehdä. Tänä aamuna o-testin ihan uteliaisuuttani tein ku illalla oli niin mojovat limat sormissa, mutt onneks hyvin hailua näytti :). Huomenaamuna on tuskin tarvetta testailuun, mutt pitihän se kuitenkin varmistaa ;).
 
:D Taavi ilmottautuu :D

Ilmeestä voi päätellä, että saatu on :D illalla ja aamulla :D :D :D Sille ei sit mitään enää voi, jos ois tarvinnu päivää aiemmin saada. :| Tulipahan miehen mietittyä kunnolla asia, eikä tarvi aatella että tää ois vaan mun projekti. Ja illalla saunaan. Joku siellä toivotteli puuhakasta viikonloppua, täällä ainakin touhutaan.

 
taavi166 Jippiiii!..Kiva kun oletkin simoja saanut ihan tarpeeksi asti!:wave: ;)

Miekin aln hiljaksiin valmistautua siimahäntäisten mettästykseen :p jos ovis tulee kp10 olisi aikaa 5vrk..jotenka, tänään varmaan jo "huonot" poijjes tieltä :whistle: ja alkuviikosta sitten kattelen, miten O-testi tummenee ja sen mukaan etenen! =)

Tätihän pyyhälsi lopulta 6.4(kovat täti oireet jo 1.4) ja vuotelin niukasti tuonne 8.4..nyt alkaa taas hiljksiin tulla ovis oirehia - vatsaa jomotelee, painaa kovasti, väsy, päänsärkyä, huonoa oloa..eihän miulla kohta ole enää sitä "normi" oloa laisinkaan?? :ashamed: ..mitenhän pitkään tätä jaksaa..

..lämmöt on sitkeästi jääneet tuonne 36.8C - yöllä klo. 02.00 36.3C..

Jos ei kohta ala helpottaa, pitänee pyytää lääkäriltä lähete ja katsoa verestä nuo tulehdusarvot..miun normi lämpö jos ei mitään kauheaa väsyä tai sairautta, tuo 36.3.36.4C

Kovasti olen viime kuukausina lämpöjäni mittaillut eri aikaan ja vaikka tuo 36.8C ei ole varsinaista "kuumetta" se näiden olojeni kanssa on erilaista kuin normaalisti..voipi olla vain pientä tulehduksen poikasta joka ei sitten nosta lämpöjä tuon enempää.

Kantapäät ei ole kipuilleet, joten siitäkään ei johtune.
 
Ottis
Mur-mur Sun kannattaa todellakin niitä tulehdusarvoja tarkistuttaa, kun tuolleen pitää normaalia korkeampaa lämpöä kroppa. Täällä pitäis myös vanhoja simppoja tänään alta vähän putsailla (,mutta ku ei kiinnosta :headwall: ) Mua vähän askarruttaa ovikseni, epäilyttää, ett se saattais olla aikaisessa. Mutt jos näin on, niin tänään täytys tosiaankin jo touhuilla ja sit maanantaina seuraavan kerran ja sen jälkeen tarpeen mukaan :). Nää on nämä mun suunnitelmat vähän ku simppareseptejä itelleen kirjoittelis :p.

Mies alkoi muuten tänä aamuna sittenkin harkita, ett voishan hän sitä macaa ottaa, mutt näillä näkymin vaikutus myöhästyy. Neljä päiväähän siinä vähintäänkin menee ennenkuin alkaa vaikuttaa. Kivaa lauantaiehtoota itsekullekin säädylle!!
 
Ottis kävin netistä kattelemassa normi ruuminlämpöjä mitä ovat ja se haitari on yleensä siinä 36.5-37.5C..tuonne alespäin on vielä jotain heittoja, harvemmin ylöspäin. Miulla oli ihan alimmillaan silloin kun tuli eka menkat km:n jälkeen - tasan 36C.

Noiden mukaanhan ei mitään hätää..mutta kun tiedän niin oman lämmön vaihteluni kierron eri vaiheissa ja eri vuorokauden aikaan, ei tuo ole ihan normaalia.
 
Plussakasta kevättä kaikille toivottelen :heart: :heart: :heart: .
Täällä olen tänään ollut ihmeissäni kun olis niin kun nälkä mut tuntuu ettei mitään voi syödä kun ne kuvottaa... kaikkee suolaista, raikasta ja kylmää tekis mieli ja kuitenkin joka paikassa lukee et suolaa ei saa syödä paljoa. :D . Eli tänään ollut sellainen kuvotuspäivä, mikä ihan hyvä juttu.
 
Ottis
Kiva kuulla Jääris, ett kuvottaa :). Onnellista kuvotusta sulle :flower:!

Mur-mur Toivottavasti lämpöilyn syy selviää pian eikä ole mitään pahaa :hug:.

Me toinnuttiin tänään vähän myöhässä kauppaan. Hyllyt pastoivat tyhjyyttään ja hetken jo tuntu, ett ihan tosissaanko pitää alkaa kehitellä mitä tänään syötäisiin, mutt pippuripihvejä onneksi löytyi ja niitä mies nyt paistelee. Mulla vähän päätä särkee ja etoo myös. Vasemmalla puolella muniksissakin nippailua tuntui. Mies osti kaupasta itselleen yhden oluen ja mä alkoholittoman siiderin :p.
 
Heippa kaikki! Piti tulla spekuloimaan Ottiksen innoittamana tällaista: sen lääkärin mittausten mukaan mulla olis tänään rv 10, eli hedelmöitys olisi pitänyt tapahtua 13.2. No, menin lueskelemaan vanhoja sivuja ja kyllä mä sen miehen olin kellistänyt silloin. Hassua tässä, ja myös teille tärkeä tieto, jos lääkärin mittaukset ovat oikeassa, on se, että tällöin 13.2 mulla oli vasta hailu viiva ovistestissä ja kipuilut ja kunnon limat tulivat vasta noin 16.-17.2...no niin.....hmmmm. Sitä, että hedelmöitys olisi tällöin tapahtunut, puoltaisi se, että mulla on lyhyt kierto ja ovis mahd. tuolloin ja vielä sellainen yksityiskohta, että mulla oli edellinen vuoto niukka ja mä olinkin siellä jonkun kanssa pohdiskellut sellaista tietoa/luuloa, että niukan vuodon jälkeen on lyhyt kierto, eli ehkä tavan lyhyempi ja ovis siis sitäkin aikaisempi. MIelenkiintoista.
No, olen viisaampi 20.4, jolloin on np-ultra ja uudet mittaukset. Tämä lääkäri kun ei ollut satavarma tuloksestaan, vaikka sen kahdesti saikin. Ei nimittäin muuttanut laskettua aikaa.
 
Ottis
Rinja Todella mielenkiintoista kieltämättä :). Mutt muistanpa senkin, ett aika vahvasti sä oireilit pitkään ennen sitä plussaamista. Luulen, ett itse jossain sisällä ainakin olit varma, ett olet raskaana, vaikka tietoinen sinä sitä vielä epäilikin. Muistathan kertoa meille sit mitä np-ultra hedelmöittymisajankohdasta sanoo. Peukkuja sulle, vauvaliimaa ja tarrasukkia myös :heart: :heart: :heart:!
 
Rinja Kyllä tuo laskettu aika sattaa vielä muuttua hyvinkin..eli vaikka kolmekin päivää eteenpäin on hyvinkin mahdollista. Simpathan elelevät toimintakykyisinä jopa 5vrk. ;)..jos pupusteluja oli 13.2 ja se viimeinen kerta, on siellä vahva simeoni elellyt sen 3-4vrk ja hedelmöittänyt munasolun!! :D
 

Yhteistyössä